Form of Work
Książki
(107)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(93)
available
(56)
Branch
Wypożyczalnia
(56)
Czytelnia
(93)
Author
Kuć Małgorzata
(6)
Świtka Jan
(4)
Bartkowicz Zdzisław
(3)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Niewiadomska Iwona
(3)
Opora Robert
(3)
Ostrowska Krystyna
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Urban Bronisław
(3)
Cekiera Czesław
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(2)
Kwaśniewski Jerzy
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Marczak Monika
(2)
Mańka Aleksander
(2)
Palak Zofia
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Pospiszyl Kazimierz
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Raś Danuta
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Stanik Jan M
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Węgliński Andrzej
(2)
Ambroziak Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Breska Radosław
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guz Sabina
(1)
Górka Marek
(1)
Hernik-Pikulska Beata
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Hofmański Piotr
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczorowski Włodzimierz
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kranc Michał
(1)
Krans Michał
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Migdał Jerzy
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Podgajna-Kuśmierek Magdalena
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Skołowska-Dzioba Teresa
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(1)
Stanek Janusz
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczygieł Grażyna B
(1)
Szecówka Adam
(1)
Szykut Michał
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Year
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(3)
Country
Poland
(107)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(108)
Subject
Pedagogika resocjalizacyjna
(102)
Niedostosowanie społeczne
(22)
Patologia społeczna
(21)
Młodzież trudna
(18)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(17)
Młodzież
(13)
Agresywność
(12)
Nieletni przestępcy
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Pedagogika penitencjarna
(11)
Więźniowie
(11)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(10)
Pedagogika specjalna
(8)
Przestępczość
(8)
Dziecko trudne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Probacja (prawo)
(7)
Rodzina
(7)
Więziennictwo
(7)
Dziecko
(6)
Kuratela
(6)
Młodociani przestępcy
(5)
Kara pozbawienia wolności
(4)
Nałóg
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Penitencjarystyka
(4)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Narkomania
(3)
Pedagogika
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przestępcy
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Służba więzienna
(3)
Uczniowie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowanie
(3)
AIDS
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Biblioterapia
(2)
Duszpasterstwo więzienne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Kazirodztwo
(2)
Kryminologia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie
(2)
Ofiary przestępstw
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika resocjalizacyjne
(2)
Pedofilia
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Policja
(2)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(2)
Religia
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terroryzm
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Zabójstwo
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Alkohol
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobro dziecka
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Subject: time
1989-
(12)
2001-0
(9)
2001-
(2)
1901-
(1)
154 results Filter
No cover
Book
In basket
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-909-8
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-847-7
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Za Kurtyną Resocjalizacji)
ISBN: 978-83-63955-40-3
Zawiera: Wstęp; Część I Kryminologiczne, wiktymizacyjne i ekonomiczne mikroświaty współczesnych zachowań przestępczych: Współczesność resocjalizacyjna: zdemoralizowana czy zadiaforyzowana?; Etyczne podstawy resocjalizacji w świetle encykliki społecznej Jana Pawła II „Sollicitudo rei socialis”; Zabójstwo partnera życiowego jako skrajny przejaw wiktymizacji w związkach; Wybrane aspekty funkcjonowania emocjonalnego sprawców przemocy domowej; Rola czynników ekonomicznych w genezie przestępstwa; Teoria Marco LeBlanca jako próba wyjaśnienia przestępczości młodzieży; Rola związków partnerskich w warunkach izolacji w resocjalizacji w wykonywaniu kary wobec skazanych długoterminowych. \ Część II Komparatystyczne perspektywy teorii i praktyki resocjalizacyjnej: Probácia v trestnej justícii v Slovenskej republikę; Zasady organizacyjne i prawne procesu resocjalizacji skazanych w zakładach karnych Ukrainy; Tranformacja probacji w Zjednoczonym Królestwie – poszukiwanie nowych rozwiązań systemowych w pracy z osobami popełniającymi przestępstwa; Koordynacja wykonywania kar ograniczenia wolności przy udziale służby kuratorskiej oraz organizacji reprezentującej społeczność lokalna – przykłady, wyzwania, korzyści; Nowe otwarcie w polityce karnej? Grzywna i warunkowe zawieszenie wykonania kary w świetle przepisów Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. – o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw. Wybrane zagadnienia; Poligraf w resocjalizacji – badania poligraficzne przestępców seksualnych. Część III Współczesne wyzwania dla resocjalizacji nieletnich: Metody budowania relacji z nieletnim w placówce resocjalizacyjnej; Pedagog resocjalizujący – osoba dobra, mądra i kompetentna; Postawa pedagogów wobec humoru w resocjalizacji nieletnich. Część IV Obszary pomocy dla osób popełniających przestępstwa: Kofoed’s School for unemployed and vulnerable groups; Postpenitenciárna práca s odsúdenými v Slovenskej republikę; Komunikacja osób uważających się za prawych w społeczeństwie z osobami z tzw. marginesu, w świetle ewangelicznego obrazu: faryzeusz i celnik w świątyni jerozolimskiej (Łk 18,9-14).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-1421-7
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Resocjalizacja)
ISBN: 978-83-01-15516-2
Część I: Teoretyczne i metodologiczne podstawy diagnozy w resocjalizacji. 1. Diagnoza w resocjalizacji - ogólne założenia teoretyczne. 2. Ogólne założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji. 3. Podmiotowe i przemiotowe uwarunkowania przebiegu procesu diagnostycznego. Część II: Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej - szczegółowe założenia i rozwiązania metodologiczne. 4. Płaszczyzny, sfery i obszary diagnozy resocjalizacyjnej. 5. Podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystanie w diagnozie resocjalizacyjnej. 6. Diagnoza warunków procesu resocjalizacji i weryfikacja efektów odddziaływań resocjalizacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-4409-4
Część I Dziecko i jego prawa 1. Dobro dziecka - od pojęcia filozoficznego do pedagogicznej kategorii badawczej, 2. Dobro dziecka w kontekście współcesnych badań nad dzieckiem i dzieciństwem, 3. Dziecko i działanie dla jego dobra w poczatkach polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Próba integracji dokonań pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej oraz nauk prawnych i kryminologii, 5. Dobro dziecka w polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Część II Resocjalizacja instytucjonalna i pozainstytucjonalna 5. Dobro dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w obowiązujących uregulowaniach prawnych i współczesnych koncepcjach pedagogiki resocjalizacyjnej. Część III Resocjalizacja dziecka - ku optymalizacji oddziaływań 6. Konceptualizacja badań własnych, 7. Dobro dziecka jako przedmiot/podmiot ochrony instytucjonalnej w postępowaniu w sprawach nieletnich i regulacjach międzynarodowych. Ujęcie ewolucyjne, 8. Dziecko jako podmiot w procesie resocjalizacji w świetle analizy wywiadów eksperckich i zogniskowanego wywiadu grupowego. Wyznaczniki podmiotowowśc, 9. Dobro dziecka w systemie instytucji publicznych w świetle analizy FGI i wywiadów eksperckich. Napięcia między procesem resocjalizacji a sferą normatywną, 10. Działania optymalizujące system resocjalizacji ku ochronie dobra dziecka, 11. rezultaty badań jakościowych znaczenia dobra dziecka i zasady dobra dziecka w procesie resocjalizcji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Prawnych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 32)
ISBN: 83-7306-329-3
Część I: Struktura i zadania duszpasterstwa więziennego. Duszpasterstwo więzienne w pracy penitencjarnej; Posługa duszpasterska kapelana więziennego w kontekście przemian mikro- i makrospołecznych; Struktura duszpasterstwa więziennego; Kapelani - Służba Więzienna, wzajemne cele i zadania; Opieka religijna nad więźniami w świetle przepisów konstytucji oraz kodeksów karnych wykonawczych Polski i Ukrainy; Duszpasterstwo więzienne w polskiej i szwedzkiej rzeczywistości penitencjarnej; Filozoficznoreligijny namysł nad duszpasterstwem jako służbą człowiekowi. Część II: Rola duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji skazanych. Stosunek do religii i religijność osób pozbawionych wolności; Duszpasterstwo więzienne a indywidualizacja wykonywania kary pozbawienia wolności; Bezradność a praktyki religijne osadzonych w pracy resocjalizacyjnej; Wartości recydywistów; Sakramenty jako środki przebóstwienia człowieka a resocjalizacja; Życie sakramentalne więźniów na przykładzie osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie; Ewangelizacja więźniów na przykładzie osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie; Posługa duszpasterska w Zakładzie Karnym w Iławie oraz jej formy; Pielgrzymowanie do wolności. Czyli o szczególnych formach oddziaływań religijnych w warunkach bialskiego więzienia; Rola wartości religijnych w terapii skazanych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-581-7
Część I: Dysfunkcjonalność rodziny - zagadnienia aksjologiczne, kulturowe, demograficzne i gospodarcze. Dysfunkcjonalność rodziny jako skutej rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; rodziny a resocjalizacja społecznie wykolejonych (problematyka moralna i systemowa); Dysfunkcjonalność rodziny a przestępczość w województwie świętokrzyskim (aspekt demograficzny); Rozpad więzi społecznych jako skutek zjawiska dysfunkcjonalności rodziny (na przykładzie badań osób przebywających w więzieniach na terenie województwa świętokrzyskiego); Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zjawiska dysfunkcjonalności rodziny w Polsce południowo-wschodniej; Rodzina dysfunkcjonalna a prawidłowy model rodziny w oczach dziecka ze środowiska ryzyka społecznego (na podstawie badań wychowanków Pogotowia Opiekuńczego w Kielcach); Wolontariat w służbie rodzinom dysfunkcjonalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86142-31-6
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2660-1
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7511-208-5
Zawiera: Challenges to education and social rehabilitation. Part I Education: Education science in the era of acceleration and great changes - how to face challenges of the future?; Social pedagogue skills communication and therapy; Education of business - faces of contemporary electronic media. Part II Social rehabilitation: The problem of violence of young people towards the elderly, perceived by the adult inhabitants of the świętokrzyskie voivodeship; Probation service and mediation in criminal justice in the Slovak Republic; Social work with convicts enforcing a custodial sentence in the Slovak Republic; Possibilities of post-release services in the Slovak Republic; The attitudes of society to people with criminal records and social readaptation.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2055-1
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-339-5
R. I. Społeczne i organizacyjno-prawne determinanty skutecznej resocjalizacji: 1. Kryteria i mierniki efektywności resocjalizacji, 2. Kuratela sądowa propozycją przełamywania procesu destygmatyzacji skazanych w warunkach resocjalizacji wspierającej w społeczeństwie, 3. Determinanty resocjalizacji penitencjarnej - wybrane aspekty, 4. Sprawność organizacyjna placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych w aspekcie reguł uczenia się przez doświadczenie (raport z badań), 5. Osobowościowe i aksjologiczne uwarunkowania postaw religijnych więźniów - w poszukiwaniu elementów skutecznej resocjalizacji, 6. Styl funkcjonowania interpersonalnego funkcjonariuszy Służby Więziennej a ich percepcja znaczenia i efektywności zróżnicowanych oddziaływań penitencjarnych, 7. Kultura narzędziem wychowania resocjalizacyjnego (Rzecz o procedurze kulturo-technicznej). R. II. Determinanty efektywności profilaktyki i resocjalizacji nieletnich: 8. Problemy współczesnej teorii pedagogiki resocjalizacyjnej w procesie kształcenia studentów, 9. Trudności w procesie wartościowania u nieletnich, 10. Inwentarz Cech Psychopatycznych (ICP) jako narzędzie do przesiewowych badań zaburzeń psychopatycznych w ogólnej populacji młodzieży, 11. Dzieci ulicy - spojrzenie historyczne i problematyka wspólczesna, 12. Niekonwencjonalne matody oddziaływań resocjalizacyjnych wzgledem dzieci ulicy, 13. Programy profilaktyczne w ocenie młodzieży a jej postawy wobez uzależnień, 14. Skuteczność Metody Tomatisa (Stymulacji Audio-psycholingwistycznej SAPL) w terapii nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii z syndromem deficytu uwagi i nadruchliwości (ADHD), 15. Skutecznośc ustawowych środków wychowawczych pod względem powrotności nieletnich do przestepstwa na podstawie danych z powiatu brzozowskiego, 16. Działalność profilaktyczna i resocjalizacyjna Ochotniczych Hufców Pracy, 17. Determinanty powrotności do przestepstwa w grupie młodocianych. Doniesienie z badań, 18. Asertywność a agresywność młodocianych sprawców przestępstw, 19. Sztuka w modelu terapeutycznym resocjalizacji, 20. Nowa telewizyjna rzeczywistość i jej negatywne implikacje dla postaw moralnych młodzieży, 21. Wideotrening jako innowacyjna technika doskonalenia komunikacji w resocjalizacji, 22. Specyfika przestepczości nieletnich w świetle analiz statystycznych. R. III. Resocjalizacja penitencjarna, jej uwarunkowania i poszukiwanie efektywności oddziaływań: 23. Praktyczne zastosowanie programów resocjalizacyjnych na przykładzie Zakładu Karnego w Wojkowicach, 24. Przestepczość w opiniach osób osadzonych w zakładach karnych województwa podkarpackiego, 25. Realizacja systemu programowanego oddziaływania w ocenie wychowawców penitencjarnych i skazanych, 26. Poziom pizonizacji sprawców przestepstw a zachowania autoagresywne w warunkach izolacji więziennej, 27. Zakład karny z oddziałem odwykowym jako miejsce oddziaływań terapeutycznych, 28. Przejawy drugiego życia i sposoby ich ograniczania w jednostkach penitencjarnych okręgu lubelskiego, 29. Praca skazanych w jednostakach penitencjarnych we Francji i Hiszpanii a nasza polska rzeczywistość, 30. Etiologiczne podłoże recydywy penitencjarnej w opinii skazanych, 31. Więź społeczna osadzonych - środek oddziaływania penitencjarnego, 32. Ocenianie pracy funkcjonariuszy SW - zarys sposobów i kryteriów, 33. Wypalenie zawodowe peronelu penitencjarnego, 34. Analiza sytuacji w rodzinie generacyjnej w percepcji osób odbywających karę pozbawienia wolności, 35. Matki, żony... - więzi rodzinne skazanych kobiet przesłanką dla resocjalizacji, 36. Prostytucja w Poznaniu - charakterystyka zjawiaka na podstwie analizy portali internetowych, 37. Działalność świadków Jehowy na terenie zakładów karnych, 38. Resocjalizacyjne aspekty warunkowego przedterminowego zwolnienia skazanych odbywających karę pozbawienia wolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-125-1
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wymiary stawania się człowieka w przestrzeni społecznej: 1. 1. Człowiek jako istota społeczna; 1.2. wolność i odpowiedzialność człowieka; 1.3. Interakcje zachodzące w systemie społecznym; 1.4. Integracja, reintegracja społeczna i inkluzja w ujęciu holistycznym; 1.5. Dehumanizacja kary pozbawienia wolności. Rozdział 2. Źródła współczesnej teorii i praktyki resocjalizacyjnej podejmujący problematykę reintegracji społecznej: 2.1.Koncepcje społeczno-poznawcze; 2.2. Teorie i koncepcje socjologiczne; 2.3. Interakcyjne koncepcje psychologiczne; 2.4. Współczesne teorie wymiany społecznej; 2.5. Współczesne koncepcje resocjalizacyjne w Polsce. Rozdział 3. Zachowania przystosowawcze skazanych: 3.1. Indywidualna i społeczna readaptacja skazanych; 3.2. Wskaźniki badań longitudinalnych jako podstawa diagnozowania sytuacji skazanych i planowania działań pomocowych z udziałem społeczeństwa; 3.3. Wartość grup samopomocowych wychodzeniu z uzależnienia i trwaniu w trzeźwości; 3.4. Zdarzenia krytyczne i realizacja zadań życiowych na bazie zasobów jednostki; 3.5. Wsparcie jako realna interakcja społeczna. Rozdział 4. Projektowany model inkluzyjno-katalaktyczny reintegracji społecznej skazanych: 4.1. Model osobowości Allporta; 4.2. Model osobowości samorealizującej się Maslowa; 4.3. Model ludzkiego życia i zaburzeń w rozwoju człowieka Zaborowskiego; 4.4. Wieloosiowy model radzenia sobie Hobfolla; 4.5. Systemowe modele pracy w środowisku otwartym; 4. 6. Teoretyczne podstawy projektowanego modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Rozdział 5. Orientacja metodologiczna badań: 5.1. Założenia teoretyczne badań; 5.2. Problematyka badawcza; 5.3. Procedura i technika badawcza; 5.4. Charakterystyka badanej próby oraz organizacja badań. Rozdział 6. Empiryczna analiza przebiegu procesu reintegracji społecznej: 6.1. Relacje Byłych Więźniów w środowisku lokalnym; 6.2. Zaangażowanie społeczne i zawodowe skazanych; 6.3. Możliwości pozyskiwania wsparcia; 6.4. Poczucie sensu życia; 6.5. Style radzenia sobie w trudnych sytuacjach; 6.6. Wymiary Samooceny; 6.7. Wyznaczniki reintegracji społecznej. Rozdział 7. Etapy przystosowania się jednostki do życia w społeczeństwie: 7.1. Dynamika zmian zachodzących w procesie reintegracji społecznej skazanych; 7.2. Dynamika zmian w czasie trwania w trzeźwości grupy AA; 7.3. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej skazanych z uwzględnieniem dozorów kuratorskich; 7.4. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej trzeźwiejących alkoholików z uwzględnieniem wpływu terapii na proces zdrowienia; 7.5. Model strukturalny przystosowania skazanych w środowisku lokalnym; 7.6. Ocena przystosowania się anonimowych alkoholików. Rozdział 8. Szanse i ograniczenia konstruktywnych relacji byłych skazanych z otoczeniem społecznym: 8.1. Konkluzje z przeprowadzonych badań; 8.2. Aktualne potrzeby byłych skazanych; 8.3. Wnioski i wskazania pedagogiczne; 8.4. Wnioski dla modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Bibliografia . Aneks. Indeks rzeczowy. Indeks osobowy. Spis tabel i wykresów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-165-8
Zawiera: Wstęp; Czy i jakie obecnie potrzebne jest instytucjonalne oddziaływanie resocjalizacyjne wobec nieletnich (zaproszenie do dyskusji); Węzłowe problemy modelu postępowania z nieletnimi w Polsce; Funkcjonowanie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych w perspektywie potrzeb polityki państwa i aktualnych zmian prawno-organizacyjnych; Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w sprawach nieletnich a kierunki oddziaływań terapeutyczno-resocjalizacyjnych; Oddziaływania resocjalizujące na nieletnich w nurcie inkluzji społecznej; Zagadnienia recydywy nieletnich w świetle badań zagranicznych i polskich; Resocjalizacja i prewencja: doświadczenia programu Nurse-Family Partnership; Samousprawiedliwianie zachowania a zachowania dewiacyjne młodzieży; Kontekst rodzinny w kształtowaniu się negatywnych postaw społecznych młodzieży; Kompetencje społeczne nieletnich przestępców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-395-6
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Uwagi metodologiczne: 1.1. W sprawie przedmiotu poznania; 1.2. Przyjęte cele i problemy badawcze. Pytania o i do zakładowej rzeczywistości; 1.3. Między mirażem a codziennością zakładowej resocjalizacji nieletnich, czyli o przyjętych hipotezach badawczych; 1.4. O strategiach badania rzeczywistości resocjalizacyjnej zakładu poprawczego; 1.5. Prakseologiczne konteksty poznawania kapitału resocjalizacyjnego zakładu poprawczego, czyli o metodach, technikach i narzędziach badawczych; 1.6. Uwagi końcowe. Rozdział 2. Zastosowania teorii kapitału społecznego w wychowaniu resocjalizacyjnym. Wybrane kwestie teoretyczne: 2.1. Cywilizacja kapitałów i głód wartości; 2.2. Geneza i wybrane koncepcje kapitału społecznego; 2.3. O różnorodności odczytywania teorii kapitału społecznego; 2.4. Relacje między koncepcją kapitału społecznego a teoriami działań resocjalizacyjnych; 2.5. Kapitał resocjalizacyjny zakładu poprawczego i jego komponenty; 2.6. Uwagi o negatywnym wymiarze kapitału społecznego; 2.7. W sprawie możliwości konwersji kapitału społecznego na resocjalizacyjny. Rozdział 3. Resocjalizacyjna funkcja zakładu poprawczego w świetle wybranych koncepcji teoretycznych oraz praktyki pedagogicznej: 3.1. Niesentymentalna refleksja o resocjalizacji nieletnich w warunkach zakładu poprawczego; 3.2. Wychowanie do wolności a rzeczywista funkcja izolacyjnej instytucji totalnej; 3.3. Paradygmaty i paradoksy polskiej resocjalizacji; 3.4. Niedobór wychowawczy instytucji totalnej; 3.5. Zagadnienie koncepcji, kierunków i nurtów w pedagogice resocjalizacyjnej; 3.6. Resocjalizacja młodzieży w kontekście wybranych koncepcji teoretycznych; 3.7. Próba krytycznej refleksji. Rozdział 4. Zakład poprawczy jako system i element systemu resocjalizacji nieletnich: 4.1. Polskie instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich. Próba systematyzacji zagadnienia w aspekcie historyczno-pedagogicznym; 4.2. Prawno-organizacyjne przemiany zakładu poprawczego; 4.3. Lokalność, glokalność i makroskala funkcji społecznej zakładu poprawczego; 4.4. Zakład poprawczy w systemie makropowiązań resocjalizacji instytucjonalnej; 4.5. Mikrosystemowe uwarunkowania resocjalizacji w zakładzie poprawczym. Rozdział 5. Prakseologiczne aspekty funkcjonowania zakładu poprawczego: 5.1. Wychowawcza i organizacyjna przestrzeń społeczna zakładu poprawczego; 5.2. Mikrostrukturalne konteksty organizacji pracy w zakładzie poprawczym w dobie koncepcyjnego rozchwiania; 5.3. O re-definicji re-socjalizacyjnych komunikatów; 5.4. Kwestia kapitału społecznego i niedoboru wychowawczego instytucji totalnej; 5.5. Ukryty program działań naprawczych zakładu poprawczego; 5.6. Subsydiarność jako istotowy paradygmat wychowania resocjalizacyjnego i opieki postresocjalizacyjnej. Rozdział 6. Zaufanie w kontekście kapitału resocjalizacyjnego zakładów poprawczych: 6.1. Uwagi wprowadzające; 6.2. Zaufanie w przestrzeni relacji międzypracowniczych; 6.3. Zaufanie w przestrzeni relacji pracownicy - kadra zarządzająca; 6.4. Uwagi podsumowujące. Rozdział 7. W stronę usprawnienia polskich rozwiązań procesu resocjalizacji nieletnich: 7.1. Zaufanie jako element warunkujący sprawność przebiegu procesu resocjalizacji w zakładzie poprawczym; 7.2. Propozycja organizacji procesu resocjalizacji w zakładzie poprawczym; 7.3. Propozycje usprawnienia systemu instytucjonalnej resocjalizacji młodzieży; 7.4. Opieka następcza i przezwyciężanie zjawiska ekskluzji społecznej absolwentów zakładu poprawczego; 7.5. Skuteczność wychowania resocjalizacyjnego w warunkach zmodyfikowanego zakładu poprawczego; 7.6. Kwestia wartości dodanej w procesie resocjalizacji nieletnich; 7.7. Kapitał versus deficyt zakładowej resocjalizacji nieletnich. O możliwościach rozwijania kapitału resocjalizacyjnego z zakładów poprawczych. Zakończenie. Przeciw retoryce pesymizmu. Załączniki. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60490-23-6
1. Kara śmierci w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Globalny stosunek studentów i więźniów do kary śmierci, 3. Świadomość prawna zwolenników i przeciwników kary śmierci, 4. Przestępca i jego resocjalizacja w ocenie zwolenników i przeciwników kary śmierci, 5. Podstawy kary śmierci a oponie na temat przestępczości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again