Form of Work
Książki
(17)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(16)
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(16)
Author
Kuć Małgorzata
(3)
Marczak Monika
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Świtka Jan
(2)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Forma Paulina
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machel Henryk
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Migdał Jerzy
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Poklek Robert
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Stanek Janusz
(1)
Szecówka Adam
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wrońska Marta
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(12)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Subject
Pedagogika penitencjarna
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Więźniowie
(5)
Służba więzienna
(4)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Więziennictwo
(3)
Młodzież trudna
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjne
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Duszpasterstwo więzienne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metody nauczania
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ośrodki przystosowania społecznego
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika resocjlizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pomoc penitencjarna
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Prawo parlamentarne -- historia -- Polska
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokształcenie
(1)
Slużba więzienna
(1)
Socjalizacja
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Test Rysunku Rodziny
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wartość
(1)
Więzienia
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Subject: time
1989-
(3)
1901-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Litwa
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
18 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-581-7
Część I: Dysfunkcjonalność rodziny - zagadnienia aksjologiczne, kulturowe, demograficzne i gospodarcze. Dysfunkcjonalność rodziny jako skutej rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; rodziny a resocjalizacja społecznie wykolejonych (problematyka moralna i systemowa); Dysfunkcjonalność rodziny a przestępczość w województwie świętokrzyskim (aspekt demograficzny); Rozpad więzi społecznych jako skutek zjawiska dysfunkcjonalności rodziny (na przykładzie badań osób przebywających w więzieniach na terenie województwa świętokrzyskiego); Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zjawiska dysfunkcjonalności rodziny w Polsce południowo-wschodniej; Rodzina dysfunkcjonalna a prawidłowy model rodziny w oczach dziecka ze środowiska ryzyka społecznego (na podstawie badań wychowanków Pogotowia Opiekuńczego w Kielcach); Wolontariat w służbie rodzinom dysfunkcjonalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-339-5
R. I. Społeczne i organizacyjno-prawne determinanty skutecznej resocjalizacji: 1. Kryteria i mierniki efektywności resocjalizacji, 2. Kuratela sądowa propozycją przełamywania procesu destygmatyzacji skazanych w warunkach resocjalizacji wspierającej w społeczeństwie, 3. Determinanty resocjalizacji penitencjarnej - wybrane aspekty, 4. Sprawność organizacyjna placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych w aspekcie reguł uczenia się przez doświadczenie (raport z badań), 5. Osobowościowe i aksjologiczne uwarunkowania postaw religijnych więźniów - w poszukiwaniu elementów skutecznej resocjalizacji, 6. Styl funkcjonowania interpersonalnego funkcjonariuszy Służby Więziennej a ich percepcja znaczenia i efektywności zróżnicowanych oddziaływań penitencjarnych, 7. Kultura narzędziem wychowania resocjalizacyjnego (Rzecz o procedurze kulturo-technicznej). R. II. Determinanty efektywności profilaktyki i resocjalizacji nieletnich: 8. Problemy współczesnej teorii pedagogiki resocjalizacyjnej w procesie kształcenia studentów, 9. Trudności w procesie wartościowania u nieletnich, 10. Inwentarz Cech Psychopatycznych (ICP) jako narzędzie do przesiewowych badań zaburzeń psychopatycznych w ogólnej populacji młodzieży, 11. Dzieci ulicy - spojrzenie historyczne i problematyka wspólczesna, 12. Niekonwencjonalne matody oddziaływań resocjalizacyjnych wzgledem dzieci ulicy, 13. Programy profilaktyczne w ocenie młodzieży a jej postawy wobez uzależnień, 14. Skuteczność Metody Tomatisa (Stymulacji Audio-psycholingwistycznej SAPL) w terapii nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii z syndromem deficytu uwagi i nadruchliwości (ADHD), 15. Skutecznośc ustawowych środków wychowawczych pod względem powrotności nieletnich do przestepstwa na podstawie danych z powiatu brzozowskiego, 16. Działalność profilaktyczna i resocjalizacyjna Ochotniczych Hufców Pracy, 17. Determinanty powrotności do przestepstwa w grupie młodocianych. Doniesienie z badań, 18. Asertywność a agresywność młodocianych sprawców przestępstw, 19. Sztuka w modelu terapeutycznym resocjalizacji, 20. Nowa telewizyjna rzeczywistość i jej negatywne implikacje dla postaw moralnych młodzieży, 21. Wideotrening jako innowacyjna technika doskonalenia komunikacji w resocjalizacji, 22. Specyfika przestepczości nieletnich w świetle analiz statystycznych. R. III. Resocjalizacja penitencjarna, jej uwarunkowania i poszukiwanie efektywności oddziaływań: 23. Praktyczne zastosowanie programów resocjalizacyjnych na przykładzie Zakładu Karnego w Wojkowicach, 24. Przestepczość w opiniach osób osadzonych w zakładach karnych województwa podkarpackiego, 25. Realizacja systemu programowanego oddziaływania w ocenie wychowawców penitencjarnych i skazanych, 26. Poziom pizonizacji sprawców przestepstw a zachowania autoagresywne w warunkach izolacji więziennej, 27. Zakład karny z oddziałem odwykowym jako miejsce oddziaływań terapeutycznych, 28. Przejawy drugiego życia i sposoby ich ograniczania w jednostkach penitencjarnych okręgu lubelskiego, 29. Praca skazanych w jednostakach penitencjarnych we Francji i Hiszpanii a nasza polska rzeczywistość, 30. Etiologiczne podłoże recydywy penitencjarnej w opinii skazanych, 31. Więź społeczna osadzonych - środek oddziaływania penitencjarnego, 32. Ocenianie pracy funkcjonariuszy SW - zarys sposobów i kryteriów, 33. Wypalenie zawodowe peronelu penitencjarnego, 34. Analiza sytuacji w rodzinie generacyjnej w percepcji osób odbywających karę pozbawienia wolności, 35. Matki, żony... - więzi rodzinne skazanych kobiet przesłanką dla resocjalizacji, 36. Prostytucja w Poznaniu - charakterystyka zjawiaka na podstwie analizy portali internetowych, 37. Działalność świadków Jehowy na terenie zakładów karnych, 38. Resocjalizacyjne aspekty warunkowego przedterminowego zwolnienia skazanych odbywających karę pozbawienia wolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Prawnych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 41)
ISBN: 978-83-7306-398-3
Część I: Kryminologiczne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności. Rozmiary populacji więziennej a rozmiary i dynamika przestępczości; Kara pozbiawienia wolności jako problem interdyscyplinarny; Konstytucja psychiczna sprawcy zabójstwa; Seryjne morderstwa jako przejaw przemocy. Część II: Penitencjarne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności. Filozoficzno-pastoralne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności; Więzienie - instytucja totalna czy resocjalizacyjna?; Wybrane aspekty przeludnienia jednostek penitencjarnych; Deprywacja u osób pozbawionych wolności. Głos w sprawie pomocy w sytuacjach trudnych dla osadzonych; Zasada autonomii pacjenta w kontekście wykonywania kary pozbawienia wolności; Rola i znaczenie oddziaływań terapeutycznych w procesie resocjalizacji skazanych. Na przykładzie oddziału terapeutycznego dla uzależnionych od alkoholu w Oddziale Zewnętrznym Zakładu Karnego w Zamościu; SDS. Opieka i pomoc postpenitencjarna wobec osób uzależnionych od psychostymulantów; Oddziaływanie przez kulturę w procesie resocjalizacji skazanych; Doświadczenia szewdzkiej służby penitencjarnej w zakresie realizacji programu "Rodzicielstwo"; Trudności w pracy rzymskokatolickich kapelanów więziennych w Polsce w świetle badań empirycznych; Kaplice więzienne na Lubelszczyźnie; Sposoby radzenia sobie ze stresem u funkcjonariuszy Służby Więziennej - analiza zjawiska; Przygotowanie do readaptacji społecznej osób osadzonych w jednostkach penitencjarnych; Rola sądowego kuratora zawodowego w procesie wykonywania kary pozbawienia wolności; Hierarchia wartości osadzonych z klubu olimpijczyka "Paragraf" Aresztu Śledczego w Inowrocławiu. Resocjalizacyjna rola sportu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-432-7
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Rozprawy z Pedagogiki Resocjalizacyjnej / Instytut Nauk Politycznych Uniwersytet Opolskiego ; T. 2)
ISBN: 978-83-7395-362-8
1. Teoretyczne problemy resocjalizacji w środowisku zamkniętym: Stan kryzysu czy nieuspołecznieni systemu penitencjarnego?; System probacji rewolucyjną zmianą polityki karno-penitencarnej w Polsce; Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji; Efektywność czy efektywność polityki karnej?; Proksemiczny wymiar instytucji więziennej; Terapia pedagogiczna o oddziaływanie penitencjarne- wybrane problemy; 2. Z praktyki penitencjarnej: Problemy kadrowe i organizacyjne więziennictwa w województwie opolskim; Zakłady penitencjarne Opolszczyzny; Niektóre zmienne osobowości nowo przyjętych funkcjonariuszy Służby Więziennej w kontekście stawianych przed nimi zadań służbowych; Więźniowie uchylający się od obowiązku alimentacyjnego w polskich zakładach karnych; Sztuka resocjalizacji- resocjalizacja przez sztukę. O arteterapii w pracy resocjalizacyjnej; Miejsce duszpasterstwa w zakładzie karnym; Edukacja w przestrzeni oddziaływań resocjalizacyjnych w czeskich zakładach karnych; O problemach litewskiego więziennictwa; 3. W kręgu obchodów 90-lecia polskiego więziennictwa: Wystąpienie okolicznościowe podsekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na uroczystości 90-lecia polskiej Służby Więziennej w Krakowie 7 lutego 2009 roku; Wystąpienie okolicznościowe dyrektora Centralnego Zarządu Służby Więziennej wygłoszone w Krakowie 7 lutego 2009 roku z okazji 90. rocznicy ogłoszenia Dekretu marszałka Józefa Piłsudskiego o zasadach organizacji i działania polskich więzień; Perspektywy rozwoju systemu penitencjarnego w Polsce; Więziennictwo a pastwo i społeczeństwo- 90 lat polskich doświadczeń (1919-2009); Stan aktualny i perspektywy związku zawodowego w polskim więziennictwie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89356-39-2
1. Podstawy doktrynalne i normatywne funkcjonowania polskiego systemu penitencjarnego po roku 1956; 2. Postępowanie z młodocianymi w latach 1956-2008; 3. Wykonywanie kary pozbawienie wolności wobec kobiet w latach 1956-2008; 4. Wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec recydywistów w latach 1956-2008; 5. Klasyfikacja skazanych w latach 1956-2008; 6. Badania osobopoznawcze skazanych w latach 1956-2008; 7. Oddziaływanie przez zatrudnienie skazanych; 8. Oddziaływania na skazanych przez nauczanie i szkolenie zawodowe; 9. Oddziaływanie przy pomocy działalności kulturalno-oświatowej; 10. Oddziaływanie przez kulturę fizyczną; 11. Realizacja konstytucyjnego prawa skazanych do wolności sumienia i wyznania; 12. Podtrzymywanie kontaktów z rodziną i światem zewnętrznym; 13. Opieka zdrowotna nad skazanymi; 14. Oddziaływanie przy pomocy kar i nagród; 15. Stosowanie środków przymusu; 16. Samorządowe formy aktywności skazanych; 17. Przygotowanie skazanych do zwolnienia z zakładu karnego; 18. Warunkowe przedterminowe zwolnienie; 19. Pomoc w społecznej readaptacji skazanych; 20. Organizacja i zasady działania więziennictwa; 21. Nadzór penitencjarny w latach 1956-2008
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-110-4
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-202-9
1. Krótka historia resocjalizacji penitencjarnego; 2. Oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze: Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych i poznawczych; Wypełniania i wzmacnianie ról rodzicielskich; Wzmacnianie ról społecznych poprzez pracę z osobami niepełnosprawnymi; Wzmacnianie i wypełnianie ról społecznych poprzez opiekę nad zwierzętami i pielęgnację roślin; Programy aktywizacji zawodowej; Programy przygotowujące do życia na wolności; Podsumowanie. Czy oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze u osób naruszających normy prawne; 2. Oddziaływania psychokorekcyjne: Programy z zakresu profilaktyki agresji; Programy profilaktyki zachowań autoagresywnych w zakładzie karnym; Programy z zakresu profilaktyki przemocy w rodzinie; Programy z zakresu profilaktyki uzależnień; Program terapii sprawców przestępstw seksualnych; Program z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowia; Propozycje programów psychokorekcyjnych; Podsumowanie. Psychokorekcja zachowania osób odbywających karę pozbawienia wolności; 3. Oddziaływania edukacyjne przez kulturę: Programy edukacji kulturalno-oświatowej; Programy aktywizacji kulturowej; Programy rozwijania twórczości własnej skazanych; Programy z zakresu kultury fizycznej i sportu; Podsumowanie. Kształtowanie podstawowych komponentów wiedzy społecznej u osób odbywających karę pozbawienia wolności; 4. Zakończenie: Od projektowania do ewaluacji- kilka słów o skuteczności programów realizowanych wobec osób pozbawionych wolności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-32-8
Zawiera: R. 1 Znaczenie religii duchowej w procesie resocjalizacji: Wybrane konteksty pedagogiki resocjalizacyjnej; Duchowość i rozwój duchowy w procesie resocjalizacji osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych; Kościół katolicki w służbie osobom uwięzionym. R. 2 Podstawy moralne i religijne w resocjalizacji: Pojęcie religijności i postaw religijno-moralnych; Typologie i fazy rozwoju religijnego; Kształtowanie i wpływ religijności na funkcjonowanie osobowości uwięzionych. R. 3 Religia w resocjalizacji osób pozbawionych wolności: Duszpasterstwo więzienne w pracy penitencjarnej; Stosunek do religii i religijność osób pozbawionych wolności; Opieka religijna nad więźniami w świetle przepisów prawa. R. 4 Metodyczne konteksty oddziaływań religijnych w resocjalizacji: Zasady resocjalizacji w aspekcie religijnym; Metody resocjalizacji w aspekcie religijnym; Programy profilaktyczne i resocjalizacyjne odwołujące się do religii. R. 5 Religijność i praktyki religijne wychowanków zakładów resocjalizacyjnych dla nieletnich: Założenia metodologiczne oraz charakterystyka badanej zbiorowości; Uwarunkowania rodzinne wychowanków schronisk dla nieletnich i zakładów poprawczych; Charakterystyka poziomu religijności wychowanków placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich i ich rodzin; Postawa badanych wobec podstawowych zasad moralnych, prawd religijnych i nauczania Jana Pawła II; Religijność i praktyki religijne badanych w trudnej rzeczywistości placówki resocjalizacyjnej. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7363-300-6
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-847-4
1. Karta pozbawienia wolności; 2. Polska powojenna myśl penitencjarna; 3. Spór o resocjalizację penitencjarną; 4. Nowe przestępstwa, nowi przestępcy, nowe problemy; 5. Ważniejsze dylematy resocjalizacyjne; 6. Przykłady programów resocjalizacyjnych; 7. Społeczeństwo bez więzienia- idea realna czy utopia?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 343 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-492-2
Zawiera: Część I: 1. Różnorodność kulturowa populacji więziennej: polityka karna i penitencjarna wobec skazanych cudzoziemców w Polsce i Unii Europejskiej; Organizacyjne i kulturowe trudności wykonywania kary pozbawienia wolności wobec cudzoziemców. 2. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości: Przestrzenie uobecniania się różnorodności kulturowej w systemie penitencjarnych; Edukacja wielokulturowa w systemie penitencjarnym; Edukacja międzykulturowa a kultura organizacyjna systemu penitencjarnego. 3. Strukturalny model funkcjonowania systemu penitencjarnego; Reguły wprowadzania zmiany do struktury systemu. 4. Problemy praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności wobec skazanych muzułmanów: Islamofobia medialna a potencjalne konflikty w relacjach między kulturami; Różnorodność obrzędów skazanych muzułmanów w kontekście jakości warunków odbywania kary; Dieta jako wyraz prawa do manifestowania odmienności religijnej osadzonego muzułmanina; Relacje społeczne w świecie muzułmańskim a problem interakcji z funkcjonariuszkami. Część II: 5. Metodologiczne założenia badań triangulacyjnych, diagnozujących reagowanie systemu penitencjarnego na wyzwania wielokulturowości: Rola badań triangulacyjnych w w diagnozie relacji kulturowych; Pragmatyka więzienna wobec oczekiwań wynikających z odmienności kulturowej skazanych muzułmanów. 6. Przestzenie uobecniania się zróżnicowania kulturowego w systemie penitencjarnym: Relacja między wykonawcami kary a mniejszością, czyli skazanymi muzułmanami; Wymiary aktywności funkcjonariuszy penitencjarnych wobec potrzeb kulturowych mniejszości; Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa wsparciem dla praktyki penitencjarnej. 7. W kierunku strategii uwrażliwiania w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej: Proponowane założenia uwrażliwiającej strategii edukacji wielokulturowej i międzykulturowej; Cele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej dla penitencjarystyki; Metodyczne aspekty programu edukacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
ISBN: 978-83-62015-03-0
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60732-22-9
1. Zagadnienia wprowadzające: Sukcesy i pułapki poszczególnych strategii resocjalizacyjnych; Rys historyczny penitencjarystyki i resocjalizacji polskiej; Współuczestnictwo psychologów w inspirowaniu przeobrażeń penitencjarystyki polskiej; Tolerancja w społeczeństwie wielokulturowym aksjologiczną przesłanką rozwoju resocjalizacji; Koncepcje systemów penitencjarnych w Polsce i Republice Czeskiej; Słowacki system penitencjarny w kontekście transformacji ustrojowej przełomu XX i XIX wieku; Praca socjalna czy socjalna resocjalizacja. W poszukiwaniu nowego modelu; 2. Diagnoza, oddziaływanie profilaktyczne i penitencjarno-resocjalizacyjne: Postępowanie wobec sprawców przemocy; Konsultacja rodzinna jako środek stymulujący resocjalizację; Postępowanie ze sprawcami przestępstw seksualnych w polskim systemie penitencjarnym; Samorządność młodzieży w instytucjonalnej młodzieży resocjalizacji; Autoprezentacja nieletnich jako kategoria resocjalizacyjna; Reakcje emocjonalne nieletnich sprawców czynów karalnych w procesie kontaktów z przedstawicielami organów ochrony prawnej; Kultura fizyczna w resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców; Rola działalności pastoralnej w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych; Deficyty samokontroli w genezie zaburzeń zachowania (na przykładzie narkomanii); Asertywność a wybrane czynniki ryzyka narkomanii; Ewolucja polskich i czeskich subkultur młodzieżowych w Euroregionie Silesia; 3. Działania optymalizujące: Kadrowe determinanty sukcesu resocjalizacyjnego w warunkach penitencjarnych; Praca penitencjarna w percepcji pracowników czeskich zakładów karnych; Koncepcje kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych w Polsce; Polsko-czeska współpraca na obszarze penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-34-5
R. I Pomoc postpenitencjarna - idea, teoria, podstawy prawne: Początki pomocy postpenitencjarnej w Polsce; Idea wsparcia postpenitencjarnego - wymiar resocjalizacyjny; Wsparcie skazanego po wyroku - zagadnienia prawne. R. II Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Szczegółowe pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. R. III Pomoc postpenitencjarna - empiryczny obraz zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Podstawowe zagadnienia związane z pomocą postpenitencjarną; Regulacje i formalne przesłanki pomocy postpenitencjarnej; Idea pomocy postpenitencjarnej a przyszłość osadzonych; Metodyczne aspekty oddziaływań postpenitencjarnych; Skuteczność pomocy postpenitencjarnej. Podsumowanie; Zakończnie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-632-5
Zawiera: Wstęp; 1. Psychologia penitencjarna jako nauka praktyczna: 1.1. Psychologia penitencjarna jako nauka o człowieku w sytuacji uwięzienia; 1.1.1. Psychologia resocjalizacyjna; 1.1.2. Psychologia penitencjarna; 1.1.3. Związek psychologii penitencjarnej z innymi dziedzinami nauki; 1.1.4. Nauki sądowe a psychologia penitencjarna; 1.2. Wykorzystanie dorobku psychologii penitencjarnej w oddziaływaniach na skazanych; 1.2.1. Psychologiczne bariery resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.2. Oddziaływania penitencjarne a resocjalizacja; 1.2.3. Proces resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.4. Psychologiczne aspekty stosowania środków oddziaływań penitencjarnych; 1.3. Rola psychologa więziennego w oddziaływaniach penitencjarnych; Podsumowanie rozdziału 1. 2. Środowisko więzienne i jego wpływ na funkcjonowanie więźniów; 2.1. Charakterystyka instytucji więzienia; 2.1.1. Humanitaryzm współczesnego systemu penitencjarnego; 2.1.2. Dolegliwości izolacji więziennej; 2.2. Mechanizmy przystosowania się do warunków izolacji więziennej; 2.2.1. Techniki adaptacyjne więźniów; 2.2.2. Prizonizacja jako przejaw błędnej adaptacji więziennej; 2.3. Wpływ pozbawienia wolności na funkcjonowanie więźniów; 2.3.1. Specyfika psychologicznego funkcjonowania więźniów; 2.3.2. Zaburzenia zachowania więźniów; 2.3.3. Więzienna podkultura przestępcza i jej wpływ na życie więzienne; 2.3.4. Agresja i przemoc w więzieniu. Podsumowanie rozdziału 2. 3. Więzienie jako miejsce pracy personelu więziennego: 3.1. Psychospołeczna charakterystyka personelu więziennego; 3.1.1. Społeczny odbiór więziennictwa; 3.1.2. Struktura organizacyjna personelu więziennego; 3.1.3. Wpływ pracy w więzieniu na zachowania organizacyjne personelu; 3.2. Relacje personelu więziennego z osadzonymi; 3.2.1. Interakcja konfliktu w społeczności więziennej; 3.2.2. Funkcjonowanie kobiet w roli funkcjonariusza Służby Więziennej; 3.3. Wpływ służby na funkcjonowanie personelu więziennego; 3.3.1. Osobowość funkcjonariuszy Służby Więziennej; 3.3.2. Wnioski z eksperymentu więziennego Philipa Zimbardo; 3.3.3. Stresogenny charakter służby a funkcjonowanie społeczne personelu więziennego; 3.3.4. Syndrom wypalenia zawodowego funkcjonariuszy Służby Więziennej; Podsumowanie.rozdziału 3.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 343 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again