Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(37)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(34)
Autor
Badora Sylwia
(5)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamiński Arkadiusz
(2)
Krajewska Beata
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czopek Jakub
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Gumienny Beata
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kanios Anna
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kelm Albin
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kranc Michał
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lalak Danuta
(1)
Langier Cecylia
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Ordon Urszula
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Radzki Kacper
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Róg Anna
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Tylka Monika
(1)
Válková Hana
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(27)
Opieka społeczna
(14)
Dziecko
(10)
Rodzina zastępcza
(10)
Domy dziecka
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(6)
Pedagogika społeczna
(5)
Rodzina
(5)
Dzieci
(4)
Wychowanie
(4)
Biblioterapia
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pogotowie opiekuńcze
(3)
Sieroctwo społeczne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adopcja
(2)
Dom dziecka
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Placówki opiekuńczo-lecznicze
(2)
Sieroctwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Folklor
(1)
Instytucja totalna
(1)
Internaty
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Patologia społeczna - zapobieganie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Przysłowia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Samotne matki
(1)
Socjoterapia
(1)
Sporty wodne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ch. I Psychological-pedagogical and environmental conditioning. Didactic-educational difficulties of choldren and youth at the school age: Polish traditions in children and youth’s school education. The outline of problems until 1939 and the reality in the first years of the Polish People’s Republic; Early primary school children’s development in dysfunctional family; Adaptive difficulties of seven-year-olds in context of school maturity; Education of a child at pre-primary age. The essence of the matter, assumption and organizational and legal basis of pre-primary eduction in Poland. Ch. II The problem of pupils’ functioning in school environment: School truancies as a factore of non-adaption to social life; The problem of nicorinism among school youth; Factors conditioning the formation of the value system among teenagers; Reflections on Education and Preventive Actions at School; Prevention of sexually transmitted diseases. Ch. III Cooperation between school, family and tuteraly-educational institutions as a factory of education and general child’s development: Social worker facing the problem of poverty in families; Integration and alienation of child in family and didactic end educational achievements at younger school age; Culture creative role of family in a country environment; Psychological-pedagogical counselling service as a source of family aid; Educational environments in work on prosody of speech; Art. Activity as a from of theraphy of children who have educational difficulties.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego, 2. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego, 3. Działalność Towarzystwa "Nasz Dom", 4. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu, 5. Grupa Usamodzielniająca, 6. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucje oświatowo- wychowawcze; 2. Placówki kształcenia specjalnego; 3. Podmioty resocjalizacyjne; 4. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze; 5. Instytucje pomocy społecznej; 6. Podmioty wielofunkcyjne; 7. Organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Koncepcje opieki : 1. Opieka międzyludzka w pedagogice - wybrane zagadnienia, 2. Społeczno-opiekuńcza aktywność kościoła katolickiego w Polsce. Refleksje pedagogiczno-społeczne, 3. Opieka w pielęgniarstwie, 4. Rodzina jako szczególny podmiot opieki pielęgniarskiej. Cz.II Zawody opiekuńcze: pracownicy socjalni i pielęgniarki: 5. Pracownik socjalny - zmiany koncepcji zawodu i problemy pracy zawodowej, 6. Pracownicy socjalni, 7. Podopieczni pracowników socjalnych, 8. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów, 9. Marginalizacja zawodu pielęgniarki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: 1.1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; 1.2. Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.3. Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.4. Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; 1.5. Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.6. Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Rozdział 2 Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: 2.1. Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; 2.2. Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; 2.3. Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 2.4. Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Rozdział 3 Wychowanie specjalne w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 3.1. Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; 3.2. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; 3.3. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; 3.4. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; 3.5. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; 3.6. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; 3.7. Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; 3.8. Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 4 Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; 4.3. Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; 4.4. Koncepcja i warunki realizacji Socjoterapii; 4.5. Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; 4.6. Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji; 4.7. Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 5 Zakończenie i wnioski praktyczne. Bibliografia. Aneks: Załącznik 1 Podstawa programowa wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Załącznik 2 Kwestionariusz analizy dokumentów osobowych wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego; Załącznik 3 Kwestionariusz oceny warunków organizacyjnych realizacji procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Załącznik 4 Kwestionariusz ankiety dla wychowawców młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Domy samotnej matki: 1.1. Trudności samotnego macierzyństwa; 1.2. Rola domów samotnej matki; 1.3. Regulacje prawne dotyczące domów samotnej matki; 1.4. Domy samotnej matki w świetle badań. Rozdział 2 Ośrodki interwencji kryzysowej: 2.1. Istota interwencji kryzysowej; 2.2. Zadania ośrodków interwencji kryzysowej; 2.3. Ośrodki interwencji kryzysowej w świetle przepisów prawa; 2.4. Egzemplifikacja funkcjonowania ośrodków interwencji kryzysowej. Rozdział 3 Rodziny zastępcze specjalistyczne: 3.1. Atrybuty rodzin zastępczych; 3.2. Rola rodzin zastępczych specjalistycznych; 3.3. Rodziny zastępcze specjalistyczne w ujęciu regulacji prawnych; 3.4. Praktyka funkcjonowania rodzin zastępczych specjalistycznych. Rozdział 4 Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne: 4.1. Piecza zastępcza nad dziećmi chorymi 4.2. Kompetencje regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.3. Przepisy prawa odnoszące się do regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.4. Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne w ujęciu empirycznym. Rozdział 5 Interwencyjne ośrodki preadopcyjne: 5.1. Znaczenie adopcji; 5.2. Zadania interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych; 5.3. Interwencyjne ośrodki preadopcyjne w świetle rozwiązań prawnych; 5.4. Działalność interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych. Rozdział 6 Opiniodawcze zespoły sądowych specjalistów: 6.1. Znaczenie opiniowania w sprawach dzieci i rodziny; 6.2. Kompetencje opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.3. Regulacje prawne dotyczące opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.4. Rzeczywistość opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opieka nad dzieckiem osieroconym w literaturze. 2. Formy kompensacji sieroctwa. 3. Wychowawca - opiekun. 4. Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szanse rozwoju dziecka niepełnosprawnego w wybrnaych krajach Unii Europejskiej, 2. Rówieśnik - partner w rozowju, 3. Nauczyciel i uczeń w systemie edukacji wielokulturowej, 4. Karanie w wychowaniu tradycyjnym i antypedagogice, 5. Dokumentacja narzędziem uczenia się/nauczania dziecka i nauczyciela, 6. Pedagogika interaktywna i konstruktywistyczna - teoria i praktyka, 7. Kilka uwag na temat recepcji teorii Wygotskiego, 8. Uczeń w procesie terapii pedagogicznej - blaski i cienie, 9. Uczen jako jednostka twórcza, 10. Zabawy muzyczno-ruchowe w rozwijaniu aktywności twórczej dziecka, 11. Czy dziecko moze być odkrywcą wiedzy w świecie mediów, 12. Dorosły i dziecko w terapii logopedycznej - różne perspektywy jej ujmowania, 13. Uczenie się kooperacyjne - pytania, wątpliwości, fakty, 14. Marii Weryho-Radziwiłłowiczowej (1858-1944) twórczość literacka dla dzieci, 15. Edukacja dzieci z zaniedbywanych środowisk - doświadczenia międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Cześć I. Rodzina we współczesnych perspektywach teoretycznych i badawczych: ROZDZIAŁ 1. Rodzina jako przestrzeń opiekuńcza: 1.1. Wymiar biologiczny rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.2. Emocjonalny wymiar rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.3. Spontaniczność i normalność jako wymiary rodzinnej przestrzeni opiekuńczej. ROZDZIAŁ 2. Rodzinny przekaz treści kulturowych zawartych w polskiej strukturze obrzędowej: 2.1. Elementy strukturalne obrzędowości; 2.2. Systemy wierzeniowo-interpretacyjne świętowania. ROZDZIAŁ 3. Współczesna rodzina wobec przygotowania dzieci do pełnienia ról związanych z płcią: 3.1. Układ ról i pozycji w rodzinie; 3.2. Proces wytwarzania indywidualnej koncepcji roli płciowej; 3.3. Rola rodziny w rozwijaniu koncepcji roli płciowej u dzieci. ROZDZIAŁ 4. Lojalność dziecka wobec rodziny: 4.1. Lojalność – definicja; 4.2. Podstawy teoretyczne wyjaśniające mechanizm lojalności rodzinnej; 4.3. Konflikt lojalności w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości; 4.4. Sposoby wyrażania lojalności w rodzinie; 4.5. Niszczące skutki głębokiej lojalności dzieci wobec rodziców; 4.6. Strategie i techniki terapeutyczne dotyczące ujawniania oraz anulowania rodzinnych zobowiązań i długów. ROZDZIAŁ 5. Rodzinne problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem: 5.1. Rodzina – prolog i epilog; 5.2. Starość to nie tylko demografia; 5.3. Opieka w rodzinie – próba więzi międzyludzkich; 5.4. Problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem. ROZDZIAŁ 6. Funkcjonowanie w rodzinie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem; 6.2. Problemy w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym; 6.3. Funkcjonowanie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie sfery przystosowania społecznego – raport z badań; 6.4. Wnioski z badań; 6.5. Prezentacja tabelaryczna wyników badań. ROZDZIAŁ 7. Rodzina w perspektywie gender: 7.1. Płeć kulturowa – gender; 7.2. Gender a rodzina. Cześć II. Rodzina w perspektywie historycznej: ROZDZIAŁ 1. Rodzina u starożytnych Greków i Rzymian: 1.1. Starożytna rodzina grecka; 1.2. Starożytna rodzina rzymska. ROZDZIAŁ 2. Codzienność i opieka rodzinna w średniowiecznej i nowożytnej kulturze Zachodu: 2.1. Opieka rodzinna u zmierzchu starożytności i w średniowieczu; 2.2. Opieka rodzinna w okresie od renesansu do oświecenia. ROZDZIAŁ 3. Poglądy Jana Amosa Komeńskiego na wychowanie w rodzinie. ROZDZIAŁ 4. Z dziejów rodziny staropolskiej – kobieta zostaje matką. ROZDZIAŁ 5. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej: 5.1. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej; 5.2. Sieroctwo powojenne; 5.3. Stan zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży po zakończeniu wojny; 5.4. Repatriacja dzieci polskich z Niemiec; 5.5. Dziecko w prawie polskim w latach 1944 – 1949. Bibliografia. Spis tabel. Nuta o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika opiekuńcza (pedagogika opieki) jako dyscyplina naukowa. 2. Pojęcie opieki międzyludzkiej. 3. Zakresy opieki. 4. Kategorie opieki. 5. Struktura opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
6. Formy i metody opieki. 7. Stosunek opiekuńczy. 8. Proces opieki. 9. Funkcje opieki. 10. Opieka a wychowanie. 11. Wychowanie przez opiekę i wychowanie opiekuńcze. 12. Zasady opieki wychowawczej (procesu opiekuńczo-wychowawczego) 13. O planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna. Edukacja dorosłych. Pedagogika pracy. Pedagogika opiekuńcza. Pedagogika resocjalizacyjna. Pedagogika mediów. Pedagogika specjalna. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 12/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; O. Rola współczesnej szkoły w wychowaniu i kształceniu dzieci i młodzieży: Małe szkoły - duże problemy finansowe; Ocenianie uczniów we współczesnej i przyszłej praktyce edukacyjnej szkoły - szanse, zagrożenia, perspektywy; W poszukiwaniu świata wartości poprzez geograficzne okulary; Dziecko w kulturze szkoły; Refleksje o poszukiwaniu autorytetu w wychowaniu; II. Edukacja medialna we współczesnym systemie kształcenia: Bezpieczeństwo i ochrona prywatności młodzieży w Internecie w kontekście edukacji medialnej; Dialogowość procesów edukacyjnych w sieci; E-podręcznik jako środek edukacyjny przeznaczony dla pokolenia cyfrowych tubylców; III. Rola edukacji zintegrowanej w wychowaniu i kształceniu dziecka: edukacja najmłodszych dzieci wobec aktualnych zmian oświatowych; Rysunkowe obrazowanie bryły przez dzieci w wieku 3-6 lat - doniesienie z badań; Zachowania zdrowotne uczniów klas trzecich w wybranych szkołach podstawowych województwa kujawsko-pomorskiego; Moral upbringing of children in the context of transformations of modern familie. An overview of issues; IV. Współczesne formuły terapii u rekreacji: Funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych a poziom kompetencji społecznych wychowanków; Metoda harcerska w oddziaływaniach zakładu poprawczego; Edukacyjny wymiar turystyki wiejskiej; Tourism for All: challenge for persons with disability.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej