Form of Work
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(20)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(23)
Author
Oleśniewicz Piotr
(5)
Siemieniecki Bronisław
(5)
Grabowska Tatiana
(3)
Kamińska Aleksandra
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Morańska Danuta
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Bednarek Józef
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Czopek Jakub
(2)
Gajda Janusz
(2)
Hallada Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mańka Aleksander
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Federowicz Michał
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Greń Mateusz
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kuta Tomasz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Langier Cecylia
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majewska Pyrkosz Ewelina
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Miąso Janusz
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nawrat-Wyraz Dorota
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Ordon Urszula
(1)
Ośkiewicz-Suchecka Wioletta
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Piestrzyński Filip
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(12)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(26)
Language
Polish
(26)
Subject
Edukacja medialna
(19)
Pedagogika medialna
(15)
Środki masowego przekazu
(9)
Nauczanie na odległość
(8)
Internet
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Multimedia
(4)
Nauczyciele
(4)
Szkolnictwo
(4)
Kompetencje medialne
(3)
Komputery
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Informacja
(2)
Informatyka
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja społeczna -- a wychowanie
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa -- a wychowanie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Film
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oficerowie
(1)
Oświata
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
1901-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(5)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
26 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-615-6
Zawiera: 1.Moje warszawskie spotkania z Mistrzem – Profesorem Władysławem P. Zaczyńskim; 2.Terapia uzależnień komputerowych; 3.O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym; 4.Chemia w portalu Microsoft „Partnerstwo dla przyszłości” – tworzenie, zasoby możliwości wykorzystania; 5.Formy dokształcania studentów – przyszłych nauczycieli z wykorzystaniem narzędzi TI; 6.Czy komputer pomaga w rozumieniu świata? 7.Edukacja medialna w Polsce XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem prac KRRiT w latach 2007-2010; 8.Urządzenia peryferyjne stanowiska komputerowego w pracy nauczyciela szkoły podstawowej; 9.Jak odnajdywać drogowskazy w społeczeństwie informacyjnym? 10.Elektroniczna teczka inżyniera-pedagoga. Analiza studium przypadku ePortfolio słuchaczy studium podyplomowego IT2EDU; 11.Szkoła w pułapce nowych technologii – wokół metodyki nauczania; 12.Mowa formuła sympozjum – nowe wyzwania; 13.Pragmalingwistyczny wymiar czasowników i rzeczowników w tomie „Komputer w edukacji” (Kraków 2008); 14.Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof; 15.Spolegliwość komputerów – personalizacja; 16.Eksperyment wirtualny czy realny? Nauczanie chemii w świetle nowej podstawy programowej; 17.Nickname jako podstawowy element wizerunku internauty; 18.Film dydaktyczny jako komponent materiałów edukacyjnych w systemie kształcenia na odległość; 19.Fascynacja młodzieży grami komputerowymi; 20.Twórczość życia codziennego w obliczu współczesnych mediów – aktualność i wyzwania przyszłości; 21.Pozyskiwanie i udostępnianie danych oświatowych w realiach polskiej szkoły – problemy i wyzwania; 22.Nowe możliwości technologii informacyjnej w rozwoju turystyki; 23.Graficzne systemy 3D w edukacji; 24.Collegium Futurum – szkoła ery postindustrialnej; 25.Po co komu technologia informacyjna w szkole? 26.Technologia informacyjno-komunikacyjna w edukacji matematycznej; 27.Człowiek wobec czasu i techniki – refleksje psychologiczne; 28.Reedukacja.pl – media w służbie edukacji, czyli budowanie społecznej świadomości o trudnościach w nauce; 29.Komputer w wyrównywaniu szans życiowych i rewalidacji dzieci i młodzieży z objawami fizycznej bądź intelektualnej niepełnosprawności; 30.Szkoła w pułapce Internetu; 31.Opening the Window; 32.Wybrane strategie uczenia się w epoce cyfrowej; 33.Kreatywna szkoła to twórczy uczeń – technologie informacyjne i Internet w nauczaniu przedmiotowym; 34.Czy multimedia spowodują powstanie nowej dydaktyki? 35.Od e-learningu do c-learningu – rozwój koncepcji nauczania na odległość w świetle badań psychologicznych i pedagogicznych; 36.Narzędzia nowoczesnej nauki na drodze do poznania rzeczywistości integralnej; 37.Personel Learning Environment w praktyce, czyli jak zaprojektować własne cyfrowe środowisko kształcenia; 38.Możliwości wykorzystania nauczania zdalnego do kształtowania społeczeństwa informacyjnego o wysokim poziomie świadomości ekologicznej; 39.Nowe media w pracy nauczyciela przedmiotów humanistycznych; 40.Prawne praktyki ustanowione przez technologię informacyjno-komunikacyjną na przykładzie reemisji utworu; 41.Wspomaganie nauczania w szkole średniej poprzez chat w ramach dodatkowej godziny pracy nauczyciela; 42.Doświadczenie percepcyjne i jego rola w uczeniu się dziecka; 43.Odbiór informacji a działanie w Internecie; 44.Metoda projektowa w dyskursie ponowoczesnym; 45.Co pozostaje w edukacji z przemijającej technologii?; 46.Media na lekcjach angielskiego w Australii; 47.Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesności; 48.Wirtualność 3D i Second Life; 49.Nauczanie domowe wspomagane e-edukacją dla dzieci emigrantów polskich; 50.Edukacja w epoce cyfrowej; 51.Pomiary siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikacie wizualnym – przygotowanie badań; 52.Analiza wyników badań własnych pomiaru siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikatach wizualnych; 53.Internet – kognitywna proteza w edukacji; 54.Szkoła Toronto dawniej i dziś; 55.Media a szkoła – o ograniczeniach obudowy medialnej; 56.Postęp i nowoczesność w dydaktyce ogólnej; 57.Wpływ gier komputerowych na kształtowanie postaw i zachowań młodzieży – omówienie wyników badań; 58.Rola mediów w proceduralizacji wiedzy deklaratywnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-83-0 (Akapit)
Zawiera: Cz. I Edukacja wobec współczesnych wyzwań: Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole; dydaktyka w szkołach demokratycznych w Polsce; Kształcenie współczesnych inżynierów – wybrane aspekty metodyczne; Wdrażanie nauki zdalnej – nowe perspektywy edukacji (doświadczenia, refleksje, wnioski); Projekt zajęć logorytmicznych z wykorzystaniem środków audiowizualnych u dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Cz. II Profilaktyka w edukacji: Cyberzaburzenia – efekt uboczny braku edukacji medialnej; Pedagog szkolny w edukacji medialnej – realia i perspektywy; profilaktyka cyberprzemocy rówieśniczej jako element kształtowania kultury cyfrowej; Analiza korelacji pomiędzy socjalizacją, poczuciem własnej wartości, satysfakcją z życia uniwersyteckiego, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce w świetle wyników eksperymentalnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-72-4
Przedmowa: O procesie kształcenia; Słowo wstępne: Literackie przystanki pod Giewontem; R.1 Nowa podstawa programowa i reforma programów nauczania: Edukacja polska wobec wyzwań i zadań do roku 2020; Przygotowanie kompetentnych nauczycieli do realizacji praktyk pedagogicznych w kontekście nowych podstaw programowych; Cele edukacji zdrowotnej w nowej podstawie programowej a kompetencje studentów wychowania fizycznego do ich realizacji; R.2 Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra: Strategie kształtowania kompetencji komunikacyjnych w nowoczesnej szkole; Trudny dialog w przestrzeni; W stronę przywództwa w edukacji jutra; Sylwetka ucznia Xxi wieku w globalnej szkole; Charakterystyczne cechy osobowości współczesnego nauczyciela; Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra (teoria i wyniki badań prowadzonych w dolnośląskich gimnazjach); Rozwój uczniów w kontekście przystosowania do procesu edukacyjnego; Możliwości kształtowania i rozwijania sfery emocjonalno-uczuciowej uczniów w kulturach szkolnych; Koncepcje efektywnego uczenia się wyzwaniem dla współczesnego nauczyciela; Współczesny nauczyciel i oczekiwania wobec niego; [Nie]możliwości edukacyjnego przywództwa w pracy nauczyciela; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w adaptacji do zawodu nauczyciela; Nauczyciele w obliczu migracji zawodowych rodziców - refleksje wokół szkoleń; R.3 Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci. Wyrównywanie szans edukacji szkolnej. Niepowodzenia szkolne: Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci jako warunek ich własnego rozwoju; W poszukiwaniu przyczyn niskiej efektywności kształcenia wyższego; Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży w zmieniającym się systemie oświatowym; Społeczno-wychowawczy wymiar niepowodzeń szkolnych jako problem edukacji jutra; Wyuczony optymizm atrybutem szkoły jutra; Uczeń zdolny w edukacji wczesnoszkolnej - rzeczywistość a projektowane zmiany; Optymalizacja szans rozwojowych uczniów w szkoła twórczych i aktywnych; Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze na terenie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko-sądziszowskiego; R.4 Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja medialna potrzebą współczesności; Koncepcja kształcenia na odległość ADL (Advanced Distributed Learning) na bazie LMS ILIAS (Learning Management System ILIAS); Prognoza zastosowania e-learningu w procesie doskonalenia kadr organizacji wojskowej; Nabywanie wiedzy w kontekście doświadczeń związanych z kulturą elektroniczną; Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania poprzez zabawowe formy wykorzystania komputera; R.5 Kwalifikowanie wiedzy uczniów i studentów oraz efektywność kształcenia: Pedagogika testów jako triumf encyklopedyzmu; W poszukiwaniu nowych wskaźników efektywności kształcenia; Aktywność studentów w procesie dydaktycznym a efektywność kształcenia; Efektywność kształcenia poprzez twórcze edukowanie; W poszukiwaniu twórczych metod dyskusji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-66165-62-5
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-35-0
1. Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna: Edukacja medialna w społeczeństwie wiedzy; Edukacja medialna i media alternatywne; Badania nad mediami w życiu dziecka i rodziny- próba oceny i nowe wyzwania; Pedagogika medialna- następca edukacji medialnej?; Jeszcze nie wszystko stracone. Edukacja medialna w dotychczasowej i nowej podstawie programowej. Próba podsumowania szans i rozczarowań; Sposoby realizacji edukacji medialnej w Hiszpanii; 2. Współczesne media elektroniczne: szansa czy zagrożenia?: Media lokalne szansą dla edukacji; Kompetencje medialne dotyczące korzystania z telefonu komórkowego nowym wyzwaniem edukacji medialnej; Przekaz fundamentalnych wartości moralnych a media; Kultura mondo i jej przejawy w media sferze dziecka; Wpływ reklamy telewizyjnej na kształtowanie postaw konsumpcyjnych młodzieży gimnazjalnej; Propagowane przez media sposoby wykorzystywania czasu wolnego młodzieży; Medialna edukacja prenatalna- na przykładzie forum babyboom; 3. Media a realia polskiej szkoły. Dylematy praktyki: Prakseologiczny wymiar korzystania z multimediów w szkole; ICT- technologie informacyjno-komunikacyjne dla edukacji; Multimedia w edukacji muzycznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-84-7
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Zmiana cywilizacyjna – w kierunku społeczeństwa informacyjnego. Od teorii do praktyki; R. 2 Metody i narzędzia cyfrowej edukacji; R. 3 Cyberproblemy – od teorii do praktyki. Cyberoptymizm i cyberpesymizm; R. 4 Przez przypadek i teorię do wniosków praktycznych; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89468-60-4
1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-462-3
I: Psychologiczna, pedagogiczna i medialna perspektywa komunikowania społecznego w edukacji. Trudności językowe dziecka jako bariera komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia ze studentami jako próba dialogu. Dyskurs sieciowy - fenomen ponowoczesny. Komunikat multimedialny w procesie komunikacji społecznej. Zarządzanie dystansem w edukacji i w biznesie: Antropologiczne założenia proksemiki i ich wpływ na strategie komunikowania. Przyzwolenie na dotyk jako jeden z aspektów komunikacji międzyludzkiej a poziom samooceny. Komunikacja dydaktyczna w edukacji instytucjonalnej. Czy nauczyciele są bardziej odporni na telewizyjną deformację świata? Wybrane przejawy i uwarunkowania efektu kultywacji. Cechy ponowoczesności i człowieka ponowoczesnego a wyzwania edukacji medialnej. To nie jest śmieszne - humor w komunikacji językowej. Głos ludzki (technika głosowa) a kompetencje komunikacyjne nauczyciela - stan głosu wśród nauczycieli (doniesienie z badań). Teoria atrybucji w komunikacji społecznej. Osobowość nauczyciela a jego kompetencje. Kobiece piersi, czyli odwrócone serce - o szumach w łańcuchowym systemie komunikacji. Kompetencje do komunikacji międzykulturowej w przestrzeni wielokulturowej. Problematyka barier komunikacyjnych z perspektywy lingwistyki systemowo-funkcjonalnej. Osobowościowe wyznaczniki komunikacji społecznej. Kompetencje komunikacyjne nauczyciela. Tożsamość grupy społecznej internatów. Wybrane techniki manipulacji jako elementy komunikacji perswazyjnej. Sztuka autoprezentacji nauczyciela. II: Komunikowanie społeczne a system szkolny i jego otoczenie. Pedagogiczny model komunikacji językowej w procesie optymalizowania współdziałania nauczyciela z rodzicami uczniów. Kształtowanie się świadomości pedagogicznej a komunikacja i dialog akademicki. Edukacja nauczycielska w dialogu krokiem ku dialogowi w szkole. W stronę komunikacji muzycznej. Rola wychowania muzycznego we wspieraniu kompetencji socjalnych ucznia. Związki i zależności komunikacyjne pomiędzy nauczycielem a uczniem. Dialog edukacyjny we współczesnej uczelni wojskowej. Negocjacje w procesie dydaktycznym. Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w szkole społecznej. Terroryzm wąskiego pola konfliktu - problemy i perspektywy komunikacji społecznej. "Animacja, afirmacja, afiliacja" - o roli humoru w procesie edukacji. Asertywność w edukacji psychologów i oficerów. Zachowania higieniczne w umiejętnościach komunikacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7441-333-6
1. Badania nad możliwościami i ograniczeniami e-learningu w edukacji 2. Dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 3. Technologia informacyjne w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 4. Wybrane badania nad wykorzystaniem TI w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 5. Propozycje badań nad wykorzystaniem technologii informatycznej w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 6. Rola portali edukacyjnych w procesie e-learningu 7. Portal edukacyjny Scholaris jako przykład komputerowego wspomagania kształcenia (CAI) w nauczaniu na odległość 8. Serwer edukacyjny zbudowany na bazie serwera wirtualnego 9. Wdrażanie skuteczności dydaktycznej serwera edukacyjnego w drodze naturalnego eksperymentu pedagogicznego - koncepcja badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-254-5
1. Różnorodność i bogactwo środowiska współczesnych mediów; 2. Media we współczesnym świecie; 3. Wartości środowiska mediów lokalnych i ich funkcje; 4. Wyzwania mediów lokalnych odnośnie do integracji Polski z Unią Europejską; 5. Edukacyjne wartości mediów środowiskowych; 6. Kultura i edukacja medialna z udziałem mediów w skalach makro i mikro; 7. Potrzeba edukacji medialnej globalnej i lokalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2005. - 218 s. ; 24 cm.
ISBN: 83-7308-498-3
1.Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej, 2.Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze, 3.Znacząca rola mass mediów w edukacji, 4.Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze, 5.Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego, człowieka, 6.Hipermedia - komputer i Internet jako nowoczene środki komunikacji,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 8. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 218, [1] s. ; 24 cm.
ISBN: 83-7308-498-3
1.Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej, 2.Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze, 3.Znacząca rola mass mediów w edukacji, 4.Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze, 5.Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego, człowieka, 6.Hipermedia - komputer i Internet jako nowoczene środki komunikacji,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-027-5
1. Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów; 2. Cele i zadania edukacji medialnej; 3. Media w procesie dydaktycznym; 4. Media w procesie wychowania realizowanym przez szkołę; 5. Promocja i informacja edukacyjna w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 412 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-14833-0
Część Teoretyczna. 1. Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się? 2. Jak rozwijały i doskonaliły się media? 3. Czym są media i technologie informacyjne? 4. Najnowsze strategie oświatowo-informatyczne. 5. Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu? 6. Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne? 7. Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia. Część praktyczna. 8. Jakie modyfikacje procesu dydaktycznego wynikają ze stosowania mediów? 9. Jak racjonalnie stosować media? 10. Czym jest edukacja informatyczna i czytelniczo-medialna? 11. Jak zmienia się działalność biblioteki? 12. Jakie jest zastosowanie mediów w edukacji specjalnej? 13. Czym charakteryzuje się edukacja na odległość? 14. Czym jest telefonia komórkowa i jakie są jej możliwości? 15. Jakie są wyzwania społeczeństwa informacyjnego i zagrożenia stwarzane przez najnowsze technologie? 16. Jakie przeobrażenia społeczne następują pod wpływem mediów? 17. Jakie są najnowsze rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8017-364-4
Zawiera: I.Społeczne zagrożenia współczesnej rodziny polskiej: Zagrożenia społeczne i emocjonalne współczesnej rodziny; Wybrane aspekty nowych zagrożeń mediów cyfrowych; Zagrożenia współczesnej rodziny w świetle języka sharentingu; Dysfunkcjonalność społeczna i emocjonalna rodziny z problemem alkoholowym; Zachowania problemowe dorastających w percepcji studentów pedagogiki; Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych w rodzinie; Dysfunkcjonalność rodziny przyczyną uzależnienia osób przebywających w świętokrzyskich ośrodkach rehabilitacyjno-readaptacyjnych; Trudności wychowawcze w szkole przejawiane przez dziewczęta i chłopców z poczuciem osamotnienia; Problemy rodzin nauczycieli na podstawie wypowiedzi autobiograficznych. II.Oddziaływania pedagogiczne w eliminowaniu trudności wychowawczych: Profilaktyka systemowa zintegrowana z procesami resocjalizacji młodzieży; Rozwój kompetencji cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z sieci podopiecznych placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich; Logoterapia V.E. Frankla jako narzędzie pracy wychowawcy pracującego z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem; Pedagog wobec kryzysu współczesnej rodziny; Poglądy przyszłych pedagogów w czasach publicznej narracji na temat ideologii gender; Arteterapia – dyscyplina nowa? Próba charakterystyki; Walidacja instrumentem wspomagającym w procesie aktywizacji i reintegracji społeczno-zawodowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-353-1
1. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym: Środki społecznego przekazu jako dobro ogólnoludzkie i ich pedagogiczny charakter; Przełomowa rola Soboru Watykańskiego II a środki społecznego przekazu w Kościele; Instytucje ds. mediów w Kościele; Jan Paweł II i jego szczególna rola w wykorzystaniu mediów w dziele humanizacji i ewangelizacji; Misja ewangelizacyjna mediów katolickich; Pozytywna pedagogika katolickich środków społecznego przekazu. 2. Geneza radia; Radio Watykańskie; Radiofonia katolicka w Europie i na świecie; Historia radiofonii katolickich w Polsce; Odrodzenie radiofonii katolickich po roku 1989; Stan a aktualny radiofonii katolickich w Polsce. 3. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja człowieka; Koncepcja społeczeństwa; Promocja wartości; Rozwój kulturalny słuchaczy; Etyka przekazu; Wzmacnianie logosfery. 4. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej: Popularyzowanie treści teologicznych; Wspomaganie katechezy; Wychowanie parorodzinne; Pomoc parafii; Kształtowanie postawy odpowiedzialności za diecezje; Troska o Kościół Powszechny. 5. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej: Podmioty organizacyjne i właściciel; Wewnętrzna struktura organizacyjna i administracyjna; Źródło utrzymania; Sposób wykorzystania reklamy; Programowe sformułowanie celu funkcjonowania radia; Adresat i zakres odbioru. 6. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja ramówki; Informacja; Muzyka; Modlitwa i liturgia; Katecheza; Publicystyka; Nauka i kultura; Sport i rozrywka; Transmisje - żywa obecność
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15156-0
Cz.I Media a cywilizacja : 1. Komuniakcja a społeczeństwo, 2. Media w wymairze społecznym i indywidualnym, 3. Media wytworem i kreatorem współczesnej kultury - kulturowe uwarunkowania mediów. Cz.II Media w pedagogice: 1. Przedmiot i zadania mediów w komuniakcji, 2. Media w katalogu środków dydaktycznych, 3. Wybrane modele komunikowania, 4. Wychowanie a media, 5. Media a patologie, 6. Metodologia badań w pedagogice medialnej. Cz.III Zarys kognitywistyczno-konstruktywistycznej teorii pedagogiki medialnej: 1. Problemy pedagogiki medialnej, 2. Teoria kognitywistyczna w edukacji wspieranej mediami, 3. Konstruktywizm w edukacji wspieranej mediami
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15243-7
Cz.I Technologia informacyjna w edukacji: 1. Komputery a humanizm w eduakcji, 2. Cele i zadania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej, 3. Taksonomie zastosowań technologii informacyjnej w edukacji, 4. Technologia informacyjna w procesie kształcenia, dokształcania i samodoskonalenia, 5. Zastosowania technologii informacyjnej w pedagogice specjalnej, 6. Komputer w zarządzaniu informacją oraz w szkolnictwie zawodowym, 7. Technologia informacyjnej w badaniach nauczycielskich, 8. Technologia informacyjna a twórczość, 9. Internet w eduakcji, 10. Eduakcja na odległość. Cz.II Metodyka kształcenia eduakcji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Cele i założenia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii, 2. Treści i program eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 3. Projektowanie procesu dydatkycznego w eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 4. Organizacja pracy w pracowni komupterowej. Cz.III Nauczyciel edukacji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Kwalifikacje nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 2. funkcje nauczyciela eduakcji medialnej i informatycznej, 3. Doskonalenie zaqwodowe nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 4. Koncepcje kształcenie nauczycieli eduakcji medialnej i informacycznej, 5. Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej w kształceniu nauczycieli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again