Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(6)
Autor
Wojnar Irena
(2)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Morańska Danuta
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Kultura
(3)
Metodologia
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Good Behavior Game
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internet
(1)
Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus"
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Tożsamość
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-923980-4-1
Cz.I Ogólne problemy kultury: 1. Niektóre kontrowersje wokół rozumienia kultury-perspektywa wartości, 2. Zagadnienia antropologicznego i humanistycznego rozumienia kultury w pedagogice współczesnje. niejednoznaczność opozycji, 3. Kultura globalna podstawą współczesnej Paideii, 4. Meandry wielokulturowności. Perspektywy analizy zjawiska i zadania edukacji międzykulturowej, 5. Wyzwania i zadania edukacji w świetle problemów współczesności i przyszłości, 6. Pedagogika kultury i autokreacji wielokulturowa, 7. Kultura moralna a podmiot ponowoczesny, 8. Kultrua intelektualna. Cz.II Pedagogiczne problemy kultury: 1. Człowiek kulturalny. Koncepcja otwarta, 2. Powstanie osobowości kulturalnej, 3. Kultura powszechna i wychowanie do kultury - nierówności sił, 3. Miejsce wychowania przez sztukę w kształceniu ogólnym, 4. Strategie nauczania wiedzy o kulturze w szkołach średnich, 5. Edukacja kulturalna dorosłych doniosłym zadaniem we współczesnym społeczeństwie, 6. Teoretyczne założenia oraz metodologiczne podstawy polsko-niemieckich badań edukacji kulturalnej dorosłych, 7. Filozofia dziajów a współczesne problemy wychowania, 8. Problemy i metody uspołecznienia kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-923980-2-5
1. Studia nad możliwościami człowieka, 2. Jedność kultury i wielkość kultur, 3. Wartości i obszary kultury, 4. Edukacja sprawą człowieka w świecie, 5. Humanistyczne wizje jakości życia, 6. Świat i przyszłość, 7. Badania nowego człowieka, 8. Humanistyka i humanizm - nauka czy postawa, 9. Model wykształconego Polaka, 10. Wartości morlane a postawy grup społecznych, 11. Strategia życia - dyskusja: Wychowanie - inspiracją czy formowaniem?, 12. Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, 13. Dwie cywilizacje uniwersalne, 14. Wychowanie i diabeł entropii, 15. Uwagi o ekstremalnych zjawiskach w kulturze współczesnej, 16. Wychowanie przez naukę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89468-60-4
1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I.Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II.Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III.Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 1/2005)
ISBN: 83-227-2489-6
Teksty źródłowe; Studia i rozprawy; Komunikaty z badań; Opracowania metodyczne; Sprawozdania; Recenzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Pedagogika kultury - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej