Form of Work
Książki
(114)
Czasopisma
(8)
Status
only on-site
(111)
available
(59)
Branch
Wypożyczalnia
(59)
Czytelnia
(111)
Author
Kamińska Aleksandra
(12)
Oleśniewicz Piotr
(12)
Denek Kazimierz
(9)
Łuszczuk Władysława
(7)
Krzywoń Danuta (1973- )
(6)
Kojs Wojciech
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(5)
Czarnecki Kazimierz M
(4)
Kosek-Nita Bogumiła
(4)
Kucyper Krzysztof
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kraus Ewa
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Matusek Beata
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Wojnar Irena
(3)
Borowska Teresa
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kornaszewska-Polak Monika
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Królica Maria
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Malach Josef
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Palak Zofia
(2)
Palka Stanisław
(2)
Przybyliński Sławomir
(2)
Raś Danuta
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smolec Bożena
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szloska Franciszek
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Al. -Khamisy Danuta
(1)
Baca Teresa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bernad Maria
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bibik Renata
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierkosz Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Danilewicz Wioletta
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dietl Jerzy
(1)
Dohnal Tomáš
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Draus Jan
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Fenyvesiová Lĺvia
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Glomb Dominika
(1)
Gorgól Anna
(1)
Griese Hartmut M
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Gurba Adam
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Górka Marek
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hessen Sergiusz
(1)
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
(1)
Hoffmannová Jana
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hrazdíra Eduard
(1)
Year
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(121)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(122)
Subject
Pedagogika
(42)
Pedagogika resocjalizacyjna
(21)
Wychowanie
(19)
Nauczyciele
(16)
Nauczanie
(15)
Rodzina
(15)
Niepełnosprawni
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Szkolnictwo
(12)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dziecko
(9)
Oświata
(9)
Patologia społeczna
(9)
Pedagogika pracy
(9)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Agresywność
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kształcenie
(5)
Metodologia
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Internet
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Ludzie starzy
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Studenci
(4)
Więziennictwo
(4)
AIDS
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Kultura
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedeutologia
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzice
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczenie się
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko trudne
(2)
Gry i zabawy
(2)
HIV
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lęk
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Ofiary przestępstw
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Praca
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Religia
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rynek pracy
(2)
Samotne matki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Sztuka
(2)
Terroryzm
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Subject: time
1901-
(4)
1989-
(4)
2001-0
(2)
1801-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Pedagogika
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
162 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.171)
ISBN: 978-83-7204-659-8
1. 95 lat życia i 70 lat pracy naukowej Profesora Tadeusza w. Nowackiego: O Nestorze pedagogów polskich w kontekście jego 95-lecia; Przyczynek do historii pedagogiki pracy; Profesor Tadeusz Witold Nowacki- humanista i niezwykła osobowość; Profesor Tadeusz Witold Nowacki jako uczony współczesnej i przyszłej pedagogiki; Fascynacje Profesora Tadeusza Nowackiego Polską; Profesor Tadeusz W. Nowacki- doktor honoris causa Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego; Pedagogika senioralnych wartości- prawdy o Profesorze Tadeuszu Nowackim; Inspiracje i perspektywa badawcza pedagogiki pracy; Spotkania z Profesorem Tadeuszem Nowackim; Problemy społeczne wyzwaniem dla pedagogiki pracy; Wychowanie w świetle wyzwań cywilizacji technicznej aktualnym problemem pedagogiki; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego człowiekiem; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego praca; Zaufanie a podejrzliwość jako podstawa metodologiczna; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego- mój spolegliwy opiekun naukowy; Szkoła naukowa Profesora Tadeusza Nowackiego; Recenzja Tadeusz Nowacki "Dydaktyka wojskowa"; O "Zawodoznawstwie" zawodoznawcy Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Nauczyciel techniki i jego rozwój zawodowy w aspekcie doradztwa pedagogicznego; Tadeusz Nowacki: człowiek- badacz- pedagog; Twierdzenie psychologiczne Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; 2. Pisarstwo naukowe: zasady i rodzaje: Pisarstwo naukowe jako przejaw twórczego rozwoju człowieka; Pisarstwo naukowe a upowszechnianie wiedzy; Pisarstwo naukowe- cele, etapy, zasady; Kilka uwag o redagowaniu tekstów; 3. Subiektywizm i obiektywizm w badaniach naukowych: Subiektywizm w badaniach społecznych i humanistycznych; O subiektywizmie w naukach społecznych; Samoocena- subiektywizm czy obiektywizm w badaniach pedagogicznych; Prawda i fałsz w pracach promocyjnych; Obiektywizm i subiektywizm. Wielość znaczeń na gruncie filozofii i przykłady ich zastosowań w pedagogice; Problemy obiektywizmu i subiektywizmu w psychologii; Bliżej obiektywizmu w badaniach pedagogicznych; Wymogi stawiane problemom badawczym i hipotezom roboczym z myslą o obiektywizmie w badaniach naukowych; Obserwacja- cechy subiektywne i obiektywne; Obiektywizm i subiektywizm w odbiorze tekstu literackiego w szkole; 4. Analizy teoretyczne i empiryczne: Pedagogika empiryczna; Poznanie podstawą wychowania i rozwoju człowieka; Rzeczywistość medialna i wirtualna w badaniach naukowych; Edukacja medialna w opinii rodziców; Jakościowe badania rozumienia; Intuicja w teorii i praktyce edukacyjnej; Krytyczne studiowanie literatury i dokumentów jako metoda poznania i badania naukowego; Kompetencje pedagogiczne nauczyciela; Aspiracje życiowe mieszkańców pogranicza polsko-ukraińskiego; Założenia Procesu Bolońskiego jako problem badawczy; Obiektywizm w badaniach nad obroną cywilna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej / Sekcja Pracy Socjalnej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego ; przewodniczący rady programowej Krzysztof Piątek)
ISBN: 83-89163-19-5
Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji; Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia; W potrzasku globalizacji; Ubóstwo w Polsce w okresie przemian: fakty i mity; Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrożenia człowieka współczesnego; Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych; Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacja; Wykluczeni z ojczyzn prywatnych; Między stygmatyzacją a "nową etnicznością". Wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce; Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja: wyzwania dla pedagogów; Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny - perspektywa pedagogiczna; Matki samotnie wychowujące dzieci - marginalizacja czy wykluczenie społeczne?; Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekście ograniczenia jej podmiotowości; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu - spojrzenie feminologii na media masowe; Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej; Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych; Wolontariat - definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza; O funkcjonowaniu trzech pojęć: żebracy (żebractwo), włóczędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność); Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-170-8
1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży, 2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym, 3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka, 4. Wykorzystanie dramy i happeningu, 5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-581-7
Część I: Dysfunkcjonalność rodziny - zagadnienia aksjologiczne, kulturowe, demograficzne i gospodarcze. Dysfunkcjonalność rodziny jako skutej rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; rodziny a resocjalizacja społecznie wykolejonych (problematyka moralna i systemowa); Dysfunkcjonalność rodziny a przestępczość w województwie świętokrzyskim (aspekt demograficzny); Rozpad więzi społecznych jako skutek zjawiska dysfunkcjonalności rodziny (na przykładzie badań osób przebywających w więzieniach na terenie województwa świętokrzyskiego); Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zjawiska dysfunkcjonalności rodziny w Polsce południowo-wschodniej; Rodzina dysfunkcjonalna a prawidłowy model rodziny w oczach dziecka ze środowiska ryzyka społecznego (na podstawie badań wychowanków Pogotowia Opiekuńczego w Kielcach); Wolontariat w służbie rodzinom dysfunkcjonalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-41-4
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-37-3
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-07-6
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-925649-5-9
1. Rygory naukowości a przydatność praktyczna wiedzy: odwieczny dylemat kształcenia menedżerów dziś; 2. Zmiany w otoczeniu wyższego szkolnictwa ekonomicznego w Polsce; 3. Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości; 4. Kilka przyczyn niedostatecznego poziomu kształcenia w niektórych niepublicznych szkołach wyższych w Polsce; 5. Studia ekonomiczne jako przygotowanie do kariery zawodowej; 6. Przygotowanieabsolwentów szkół wyższych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; 7. Uniwersytet Łódzki dla pracodawców- doświadczenia uczelni we wdrażaniu trzeciej misji w sferze edukacji ekonomicznej; 8. Problematyka zarządzania wiekiem w edukacji menedżerskiej; 9. Kompetencje absolwentów szkół wyższych a oczekiwania zmieniającego się rynku pracy; 10. System kształcenia w zawodach ekonomicznych a potrzebny regionalnego rynku pracy; 11. Akademickie Mazowsze i oczekiwania pracodawców. Próba konfrontacji; 12. Oczekiwania biznesu względem studiów ekonomicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-923980-4-1
Cz.I Ogólne problemy kultury: 1. Niektóre kontrowersje wokół rozumienia kultury-perspektywa wartości, 2. Zagadnienia antropologicznego i humanistycznego rozumienia kultury w pedagogice współczesnje. niejednoznaczność opozycji, 3. Kultura globalna podstawą współczesnej Paideii, 4. Meandry wielokulturowności. Perspektywy analizy zjawiska i zadania edukacji międzykulturowej, 5. Wyzwania i zadania edukacji w świetle problemów współczesności i przyszłości, 6. Pedagogika kultury i autokreacji wielokulturowa, 7. Kultura moralna a podmiot ponowoczesny, 8. Kultrua intelektualna. Cz.II Pedagogiczne problemy kultury: 1. Człowiek kulturalny. Koncepcja otwarta, 2. Powstanie osobowości kulturalnej, 3. Kultura powszechna i wychowanie do kultury - nierówności sił, 3. Miejsce wychowania przez sztukę w kształceniu ogólnym, 4. Strategie nauczania wiedzy o kulturze w szkołach średnich, 5. Edukacja kulturalna dorosłych doniosłym zadaniem we współczesnym społeczeństwie, 6. Teoretyczne założenia oraz metodologiczne podstawy polsko-niemieckich badań edukacji kulturalnej dorosłych, 7. Filozofia dziajów a współczesne problemy wychowania, 8. Problemy i metody uspołecznienia kultury
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-97-7
1. Polityka edukacyjna jutra: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012-2025; Kultura polityczna ludności determinantą modernizacji pragmatyki sytemu edukacyjnego; Kompetencje społeczne, kulturowe i emocjonalne w Krajowych Ramach Kwalifikacji- istota i efekty kształcenia; Edukacja formalna i nieformalna- pomiędzy symetrią a dominacją; 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej: Ku poprawie jakości uniwersyteckiej edukacji; Aksjologiczne aspekty poprawy jakości studiów pedagogicznych; Kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich a jakość kształcenia w perspektywie KRK; Aktywność i samodzielność studentów w ocenie uczestników procesu kształcenia- wyniki badań; 3. Jakość kształcenia i związane z nią przeszkody: Uczeń zdolny w aspekcie kapitału indywidualnego i społecznego; Uniwersytet dziecięcy w rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego; Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne; Batalia o poprawę jakości kształcenia; 4. Kreatywność i estetyka w edukacji jutra: Wychowanie do piekna- niedoceniony (zapomniany) obszar szkolnej edukacji; Kreatywność jako istotna kategoria aksjologiczna we współczesnej edukacji; Edukacja kreatywna jako wyzwanie dla współczesnej polskiej koncepcji edukacji; Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju; 5. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Odpowiedzialność i podmiotowość w procesie edukacyjnym współczesnej młodzieży- implikacje zmian kulturowych; Aktywność samowychowawcza kandydatów do zawodu nauczyciela; Fenomen zainteresowań studentów pedagogiki studiowaniem oraz przyszłą pracą zawodową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-02-1
1. Znaczenie autorytetu nauczyciela w edukacji: Autorytet współczesnego nauczyciela- oczekiwania a rzeczywistość; Nauczyciel akademicki jako wychowawca' Quo vadis nauczycielu? O godny wizerunek współczesnego nauczyciela w drodze do doskonałości; Kim jest dziś nauczyciel- freinetowiec?- pytanie o tożsamość zawodową w 20. rocznicę powstania Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta; Wypalenie zawodowe nauczycieli- aspekty psychospołeczne zjawiska; 2. Zagrożenia wychowawcze i specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla szkoły jutra: Wybrane problemy wychowawcze i zagrożenia polskich gimnazjalistów; Serial telewizyjny w życiu uczniów szkoły podstawowej; Model kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w placówkach oświatowych ogólnodostępny; 3. Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne w perspektywie jutra: Problemy samodzielności uczniów w dochodzeniu do wiedzy; Rozpoznawanie i rozwijanie postaw twórczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Propedeutyka wychowania obywatelskiego w przedszkolu jako część komplementarnego wychowania patriotycznego- sens, możliwości, treści; "Piękna nasza Polska cała", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u dzieci edukacji przedszkolnej; 4. Różnorodność w aspekcie płci i wieku wyzwaniem dla edukacji jutra: Równouprawnienie jako przesłanka pozytywna w kształtowaniu postaw społecznych nowoczesnego społeczeństwa edukacyjnego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; pływ uczestnictwa słuchaczek w zajęciach dydaktycznych Uniwersytetu Trzeciego Wieku na jakość życia; Udział stereotypów w procesie edukacji- perspektywa społecznej psychologii poznawczej; 5. Uwarunkowania edukacji: Przestrzeń dziecka a przestrzeń edukacyjna- uwarunkowania edukacji w kontekście wyzwań współczesności; Sprawność ruchowa dzieci sześcioletnich z zaburzeniami mowy a efekty terapii logopedycznej; Rozwój zawodowy doradców metodycznych- zaniedbywany obszar edukacji?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-79-3
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again