Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(5)
Branch
Czytelnia
(5)
Author
Brycka Elżbieta
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Przecławska Anna
(1)
Stanek Janusz
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Pedagogika
(5)
Nauczyciele
(4)
Studenci
(3)
Pedagodzy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Polska
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Unia Europejska
(1)
Wychowawstwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Subject: time
1989-
(2)
5 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Klinika akademickiej pedagogiki / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011. - 258, [2] s. : rys. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7587-622-2
Fałsz w promocji, czyli gdzie się "leczyć"; Niebezpieczne gry społeczne; Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych; Lojalność w horyzoncie wartości; Kto jest winny temu, że minister likwiduje kierunek studiów?; Cooltury akademickiego kłamstwa; Na ostatni moment; Refleksyjnie na nowy rok akademicki 2009/2010; Stanowisko Komitetu Słowianoznawstwa PAN; Test wiarygodności władzy; Pedagogiczne pasożyty; Raport o wpływie Księżyca na ciąże mszyc; Koncert jesienny na dwa rzędy; Czy wolno krytykować kształcenie na kierunku pedagogika?; Edukacyjne gry w prowokacje; Naukowe GPS-y; Magister Urquel; Pedagogika pamięci w przeddzień Święta Zmarłych; Kto nokautuje Polskie Towarzystwo Pedagogiczne?; Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego- reaktywacja II; Tryglodyta hipokryta?; Wyzwania autorytetu; Rozmowy o tym, co z nami, i o tym, co przed nami; Jak ustrzec się akademickiej prowincji; Uczyć się warto; Jak postępować z wrogami?; Osoba znacząca jako wytrych; O permanentnym samokształceniu doktorów pedagogiki; Ofiary akademickich nieprawidłowości; Liberałowie o szkolnictwie wyższym; Akademicka przestrzeń pełna luksusu na własność, czyli wartość dodana w niepublicznych szkołach wyższych; Życie naukowca w kontekstach; Potoczne mądrości w naukowej interpretacji; Nieutrudzanie móżdżku; O współczesnej myśli pedagogicznej; Raport nie tylko o akademickiej "cyrkulacji mózgów"; Gospodarka kapitałem ludzkim; Czy pedagogika jest rzeczywiście nauką gorszą?; O bezprawnym podwyższaniu sobie statusu naukowego przez niektórych naukowców; Akademicki savoir-vivre; Studenckie typy i typki; Jedna z możliwych typologii; Studenckie bratanie się z Leopoldem Ritterem von Sacher-Masochem; Sesja plagiatowa; On Bullshit; Nauka przeciwko fałszerstwom; O cenzorach i nowym "drugim obiegu" prawd pedagogicznych; Etyczne aspekty władzy; Praca bez pracy; Wychowanie sumienia; Top absolwenci w szkołach z uczniami wymagającymi wsparcia; Pełnia Berta Hellingera; Wychowawczy autyzm; Chińczycy potęgą naukową; Świat zanikającej aksjoczułości; Wywiad typu "post"; Podyplomowe kuszenie; O pracach naukowo-badawczych dotyczących III RP; Wybory członków korespondentów PAN; Pierwsza po siedemdziesięciu latach Pedagogiczna encyklopedia w Czechach; Seksualizacja "akademickości"; Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych; O pedagogice i edukacji nie tylko w Czechach; Nagroda czeka na pedagogów społecznych; Prezdmagisterska "tfurczość", czyli co student miał na myśli; Budzenie świadomości krytycznej; Nie chcemy seryjnej produkcji magistrów!; Akademickiego bełkociku ciąg dalszy; Dydaktyka między przeszłością a przyszłością; Habilitacje jednak zostaną; Transdyscyplinarne aspekty inkluzyjnej pedagogiki; Pogrążeni w żałobie; Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej; Wstręt; Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności; Równość w różnorodności; Eduniespodzianka; Ksobnie interesowna hipokryzja; Inkontrologia pedagogiczna, czyli o wartości spotkania; Pedagogika bez kolejnego członka korespondenta PAN; Ornitopedagodzy; Kurza twarz; Naukowa półtusza; Le roi mort, vive le roi!; Odpowiedź studentom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi; O co w tym życiu chodzi?; Na ostatnią chwilę; Ignorancja jest otwarciem puszki Pandory; Akademiccy wyłudzacze; O edukacji dorosłych; Niepedagogiczne przygotowanie kadr kierowniczych do zarządzania oświatą; Zdezintegrowana edukacja wczesnoszkolna; "Obróbka skrawania" polskiej pedagogiki; O studenckiej (nie)przyzwoitości; Akademicki mobbing; Pedagogika (dla) półgłówków; Pedagogika mamonistyczna; Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku na finiszu; Prawda czasu, prawda ekranu; Kto jest dla kogo?; Socjologiczna ściema; Akademicki nikt i ktoś; Doktoranci w trosce o edukację; Klinika wyższej edukacji; Praca magisterska nie jest taka ważna; Co różni szkoły wyższe?; Studencki indeks odchodzi do lamusa!; Akademickie szczyty; Egzaminy magisterskie; Pedagog jako sprawca lub ofiara zła; Pedagogika wyższego wyboru; Niepełnosprawni i akademickie hieny; Pedagogika jako plac zabaw irracjonalizmów i złudnych nadziei?; Wstydliwa afiliacja twórczości naukowej; Kuriozalna dyskwalifikacja studiów podyplomowych z "zarządzania oświatą"?; Akademickie i publiczne systemy wczesnego ostrzegania o (byle) jakości kształcenia wyższego; Moda na psychologię; Walka z wiatrakami; Frontem do studiujących klientów; O akademickich oszustwach na Słowacji; Pedagogika- akademicką przechowalnią?; Biznesowy kurs zarządzania uczelnią prywatną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86142-43-X
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7271-137-2
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7308-348-0
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again