Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(9)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Marian
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Surdyk Augustyn
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Pedagogika
(9)
Wychowanie
(4)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie
(3)
Kształcenie
(2)
Metodologia
(2)
Metody badawcze
(2)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Języki
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przemoc
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo dla dorosłych
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Księga pamiątkowa
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Kultura Komunikacja / red. Waldemar Pfeiffer ; Instytut Logistyki Stosowanej UAM ; T.1-2)
Część I: Gra a sprawność językowa. Strategia ludyczna w glottodydaktyce; Po co nam luka informacyjna? Gry i zabawy w glottodydaktyce - z badań własnych; Kilka uwag o dydaktycznym potencjale gier językowych na przykładzie języka niemieckiego; Gra z tekstem, czyli o kształceniu literackim na lekcjach języka obcego; Gry i zabawy językowe w ramach lekcji języka niemieckiego na przykładzie podręcznika "Hier und da"; Wybrane gry językowe na lekcjach języka rosyjskiego; Rola gier i zabaw w nauczaniu dorosłych na przykładzie francuskiego języka specjalistycznego jako obcego; Zabawy interakcyjne w nauczaniu języków obcych; Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o Technice Gier Fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów; Piosenka w nauczaniu dzieci języka obcego - zabawa czy trudność? Część II: Gra a struktura języka. Gry językowe w esperanto: kilka uwag; Kontekst, fakt, działanie. Przydatność ramy kontekstowej gier w kształtowaniu i badaniu aktywności komunikacyjnej; Gra słów i obrazu w propagandzie komunistycznej na podstawie wybranych ilustracji z czasopisma "Szpilki" z lat 1946-1953. Część III: Gra a dyskurs literacki. Gra, fikcja, fantazmat; "Gra Endera" O.S. Carda, czyli życie jako gra albo gra jako życie; White Wolf - Black Dog. Metafikcja w RPG; Scenariusze narracyjnych gier fabularnych. Propozycja metody badawczej; Karciany świat "Przepowiedni Dżokera" Josteina Gaardera; Play-by-forum - inne oblicze gier fabularnych; Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej. Część IV: Gra a interakcja dydaktyczna. Rola metody gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w szkole podstawowej; Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego i literackiego; Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki; Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice; Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej; Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki; O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice - perspektywa biografii; Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków; Metodologia pedagogiki między "naukowością/teoretycznością" a "praktycznością"; Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna; Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych; Badacz jako krytyk; W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych; Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - Metody - Inspiracje)
Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teorii i praktyki; Nowy obraz dziecka w pedagogice - koncepcja „autosocjalizacji”; Pedagogika antropologiczna, czyli pytania spoza alternatywy; Dialog dylematyczny wobec wyzwań postmodernizmu; Inność w kulturze - nowe obszary pedagogiki współczesnej; Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież; Realia wychowawcze - wymagania wobec rodziny i postawa oczekiwania wobec szkoły; Rodzina postmodernistyczna jako partner szkoły. Ukierunkowanie na dzieci w różnorodności światów wychowawczych; Kobieta wiktoriańska i współczesna ľ reprezentacje ciała i tożsamości; Alternatywność jako „pulsująca” kategoria pedagogiczna i edukacyjna; Racjonalizm jako alternatywa edukacyjna; My - Oni. Obcość w szkole jako kategoria antropologiczna; Relacja wychowanie ľ manipulacja w perspektywie hermeneutycznej; Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu; Wychowanie dzieci do odpowiedzialności; Dekonstrukcja w edukacji - worzenie światów alternatywnego rozumienia i odmiennego zaangażowania; Cele edukacji w ujęciu alternatywnym; Społeczny kontekst edukacji (także alternatywnej); Edukacja i procesy stratyfikacji społecznej, czyli ľ czy można sprawiedliwie skonstruować nierówność?; Edukacja i „choroba dyplomu” - analiza wybranych kontekstów; Alternatywne formy uczenia się w świetle koncepcji autonomicznego uczenia się; Twórczość w edukacji - ekofilozoficzne inspiracje i pedagogiczne konsekwencje; Szkolne inhibitory twórczej aktywności uczniów w świetle wyników badań nad action research; Ocena jakości kształcenia - problem kontrowersyjny i wciąż aktualny; Różnorodność rozwiązań systemowych w zarządzaniu jakością w edukacji; Ewaluacja w edukacji; Polityka oświatowa wobec programów szkolnych w Republice Czeskiej; Bilans wschodnioniemieckich szkół alternatywnych i szkół pedagogiki reform od roku 1990; Szkoły społeczne prekursorem reformy edukacji; Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego a edukacja alternatywna; Ukryta funkcja wychowania przedszkolnego; Ukryty program szkół alternatywnych - projekt badań; Dialog w edukacji autorskiej; Szkoła dla ucznia, „Kim jest uczeń?”; Źródła i inspiracje alternatyw edukacyjnych w szkołach; Alternatywy lepszej edukacji. Od wizji do praktyki Wrocławskiej Szkoły Przyszłości; Funkcje edukacji alternatywnej wobec szans i zagrożeń współczesności; Powrót do źródła;. Alternatywność jako dialog i ewolucja na przykładzie funkcjonowania Ekologicznego Liceum Ogólnokształcącego „Kastalia” w Olsztynie; Montessoriańska szkoła doświadczania życia społecznego. Teoria i praktyka szkół ponadpodstawowych w zakresie pedagogiki Montessori; Ośrodek „Lebensgemeinschaft Bingenheim”; Plan Daltoński w Brnie; Pedagogika Gestalt - jako sztuka kontaktu nauczyciela z uczniem. Próba wglądu w alternatywę edukacyjną; Działalność pedagogiczna Józefa Kalasancjusza - analiza biografii w perspektywie antropologii filozoficznej K. Wojtyły; Fenomenologia pedagogiki steinerowskiej; Johan Friedrich Herbart - filozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów; Korczakowska pedagogika emancypacyjna; Dialog Martina Bubera z Paulo Freire'em; Wychowanie jako aktualizowanie się wartości w koncepcji S. Brzozowskiego; Pedagogika personalistyczna wsparciem kształtującego się systemu wychowania u początków XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wymyślmy to!, 2. Utopie i antyutopie jako źródła ambiwalencji pedagogicznej, 3. Pedagogika jako nauka praktyczna - konsekwencje metodologiczne, 4. Metajęzyk a formalne aspekty komparystyki pedagogicznej, 5. Alternatywność pedagogiki humanistycznej, 6. Uniwersalizm wartości jako źródło alternatywnych teorii wychowania, 7. Postulaty psychopedagogiki twórczości pod adresem edukacji alternatywnej, 8. Współwychowanie: przez postawę dialogu ku przyjaźni, 9. Gestalt. Filozoficzne i psychologiczne inspiracje dla pedagogiki, 10. Refleksy koncepcji rozumu transwersalnego Wolfganga Welscha w rozważaniach o edukacji w okresie przełomu formacyjnego: uwarunkowania, perspektywy, pytania, 11. Tożsamość kulturowa młodziezy polskiej u progu XXI wieku. Pedagogicze problemy recepcji kultury popularnej, 12. O wychowaniu do wstydu. Między pruderią a bezwstydem, 13. Dziecięce źródła wiedzy o inncyh, 14. Wkład historycznej pedagogiki reformy w aktualna dyskusję wokół szkoły i wychowania, 15. Nowatorstwo pedagogiczne w zakładach kształcenia nauczycieli lat międzywojennych na przykładzie Łodzi, 16. Kontrowersje wokół wspierania rozwoju ucznia w procesie ksztalcenia, 17. Inteligencja emocjonalna w edukacji alternatywnej, 18. Kształcenie transgresywne - nowa alternatywa edukacyjna, 19. Edukacyjne konteksty nowej sztuki (ekologicznej), 20. Koncepcja analizy jakosciowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych, 21. Brameldowski rekonstrukcjonizm - zmiana społeczna przez edukację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 2. Uczelnia wyższa w małym mieście - szasa czy utopia?, 3. Systemy innowacyjne w edukacji w kontekście teorii, metodologii i praktyki pedagogicznej, 4. Jakie alternatywy ma przed sobą współczesna szkoła?, 5. W poszukiwaniu modelu nauczyciela wczesnej edukacji (refleksje z badań), 6. O doskonaleniu się wychowawców w żłobku, 7. Mit idealnego nauczyciela? Założenia a rzeczywistość, 8. Kompetencje medialne nauczycieli wczesnej edukacji, 9. Doskonalenia kadry pedagogicznej w rozwoju szkoły - system naczyń połączonych, 10. Edukacja w perspektywie kultury stosunków interpersonalnych, 11. Poglądy nauczycieli akademickich jako granica rozwoju poglądów studentów (na przykładzie kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego), 12. Kształcenie na odległość wyzwaniem dla edukacji, 13. O budowaniu wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości, 14. Kompetencje uczniowskie i ich rozwijanie w edukacji wczesnoszkolnej, 15. Poziom twórczośći uczniów edukacji zintegrowanej, 16. Współczesne badania nad pracą mózgu a kształcenie alternatywne, 17. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - potrzeba naszych czasów czy wymuszona alternatywa, 18. Współpraca z rodzicami. Czy jest inna alternatywa wychowawcza dla edukacji, 19. "Czuja oddech rodziców na plecach", czyli o dzieciach rodziców z klasy średniej z perspektywy nauczyciela, 20. Współczesne wychowanie fizyczne a promocja zdrowia, 21. Siła i uległość w utrzymaniu dyscypliny w klasie - czy istnieje alternatywa?, 22. Drama - doświadczenia alternatywne, 23. W poszukiwaniu alternatyuw kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach. Jak zrealizować paradygmat normalizacji edukacyjnej?, 24. Jak nie kochać Aleksandra Grahama Bella? - czyli o nieoczekiwanych aspektach emancypacji osób niepełnosprawnych, 25. Czy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi może mienić jakoś(ć) szkoły?, 26.Stowarzyszenie oświatowe - alternatywa dla środowisk defaworyzowanych (na przykładzie Stowarzyszenia " Edukator" w Łomży), 27. Gdzie się kończy alternatywa? - pytanie o przyszłość pokoleń buntu. O wątpliwej alternatywie pokoleń X i JP2, 28. Oswajanie kontestacji, czyli rzecz o postawach pedagogów wobec graffiti i grafficiarzy, 29. Edukacja kobiet we wspołczesnej Japonii. Paradoksy emancypacji, 30. Aspekty narodowe i humanistyczne w kształceniu uczniów romskich, 31. Ogniskowanie - pomiedzy edukacją a terapią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej