Form of Work
Książki
(105)
Status
only on-site
(87)
available
(52)
unavailable
(2)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(55)
Czytelnia
(87)
Author
Kamińska Aleksandra
(7)
Oleśniewicz Piotr
(7)
Denek Kazimierz
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Guz Sabina
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kojs Wojciech
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Bauman Teresa
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richter Tobias
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Al. -Khamisy Danuta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bibik Renata
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Cichosz Mariusz
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Eller Helmut
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Glasser William
(1)
Gomola Joanna
(1)
Gorgól Anna
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Gurba Adam
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Głażewski Michał
(1)
Głogowska Renata
(1)
Herman Ewa
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaja Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Komorowska Alina
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kos Ewa
(1)
Kosmala Janina
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Year
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(104)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(105)
Subject
Pedagogika
(52)
Nauczanie
(23)
Pedagogika specjalna
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Wychowanie
(12)
Kształcenie
(11)
Nauczyciele
(10)
Dziecko
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Muzykoterapia
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Szkolnictwo
(6)
Dziecko niewidome
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Metoda Montessori
(4)
Młodzież trudna
(4)
Oświata
(4)
Rodzina
(4)
Statystyka
(4)
Uczenie się
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Innowacje
(3)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratela
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Probacja (prawo)
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Bezdomność
(2)
Biblioterapia
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hermeneutyka
(2)
Internet
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komputery
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metodologia
(2)
Mowa
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Narkomania
(2)
Nauka
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ofiary przestępstw
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Więziennictwo
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Subject: time
2001-0
(4)
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Genre/Form
Księgi pamiątkowe
(1)
128 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-585-1
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z Pedagogiki)
ISBN: 978-83-01-17238-1
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-52-X
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89501-32-5
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-49-5
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7511-208-5
Zawiera: Challenges to education and social rehabilitation. Part I Education: Education science in the era of acceleration and great changes - how to face challenges of the future?; Social pedagogue skills communication and therapy; Education of business - faces of contemporary electronic media. Part II Social rehabilitation: The problem of violence of young people towards the elderly, perceived by the adult inhabitants of the świętokrzyskie voivodeship; Probation service and mediation in criminal justice in the Slovak Republic; Social work with convicts enforcing a custodial sentence in the Slovak Republic; Possibilities of post-release services in the Slovak Republic; The attitudes of society to people with criminal records and social readaptation.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-37-3
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-07-6
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-436-5
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-90-8
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-33-5
Rozdział 1.: Edukacja a nowe technologie: O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej; Zastosowanie wybranych nowoczesnych technologii w szkolnictwie wyższym; Potrzeba nowego nauczania statystyki w społeczeństwie informacyjnym; Komputer a edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Od konwergencji, przez konkurencję do dywergencji mediów; Rozdział 2.: Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej: Psychospołeczne uwarunkowania skuteczności na rynku pracy a edukacja jutra; Talent nadal wartością do zagospodarowania w procesie budowania karier; Perspektywy rozwoju zawodowego absolwentów w Polsce na przykładzie badań kompetencji z terenu Dolnego Śląska w latach 2006-2010; Wpływ służby i kształcenia poza granicami państwa na antycypację możliwości implementacji w organizacji wojskowej nowoczesnych form doskonalenia kadr; Poziom odpowiedzialności rodzicielskiej w kontekście edukacji zawodowej niepełnosprawnych; Rozdział 3.: Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Migracja zarobkowa w Europie; Analiza zjawiska poakcesyjnej migracji Polaków ze względu na ich stałe indywidualne cechy osobowości; Wybrane aspekty komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rodzinach dotkniętych emigracją zarobkową jednego z rodziców; Zagrożenia dla wartości życia rodzinnego w kontekście migracji i emigracji zarobkowej; Rozdział 4.: Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie: Odchodzenie czasu; Czas wolny- preferencje - uwarunkowania - bariery; Aktywność ruchowa osób starszych. Wyzwania edukacyjne; Miejskie gry i zabawy jako otwarty projekt edukacyjny; Andragogiczne walory tożsamości Zakopanego; Rozdział 5.: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zasady pedagogiczne Wasyla Barwińskiego przez pryzmat znaczenia tradycji; Świat pogłębiony, czyli sztuka w przestrzeniach edukacji; Oferta wyjazdów wakacyjnych w edukacyjnej przestrzeni dziecka; Rozdział 6.: Edukacja spersonalizowana. Szkoły rodzinne: Nowoczesne rodzicielstwo- jaka jest jego istota? Czy może stwarzać zagrożenie dla edukacji?; Edukacja włączająca czy wyłączająca? Aktualny stan badań i perspektywa zmian; Edukacja inkluzyjna dziecka niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej a integracja społeczna; Rozdział 7.: Varia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-38-7
1. Zakres i treść pojęcia innowacja pedagogiczna; 2. Innowacje pedagogiczne a kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej. Zarys modelu szkoły jako organizacji nowatorskiej; 3. Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych. Wprowadzenie. Innowacje pedagogiczne w wybranych międzynarodowych raportach edukacyjnych; 4. Innowacje pedagogiczne w polskim systemie oświatowym. Regulacje prawne; 5. Wnioski końcowe- kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7299-313-0
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-07784-4
1. Projektowanie badania. Typy, schematy i metody, 2. Badania ilościowe i jakościowe, 3. Badania uogólniające, 4. Badania indywidualizujące, 5. Badania praktyczne, 6. Metody doboru próbki, 7. Metody zbierania danych, 8. Metody analizy danych, 9. Doniesienia naukowe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-3095-9
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7441-334-4
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again