Form of Work
Książki
(32)
Status
only on-site
(28)
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(28)
Author
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Sztobryn Sławomir
(2)
Witkowski Lech
(2)
Wojnar Irena
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Borowska Teresa
(1)
Chrobak Stanisław
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Folkierska Andrea
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gutowski Piotr
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Jedynak Stanisław
(1)
Kant Immanuel
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Mendel Maria
(1)
Męczkowska Astrid
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Szołtysek Adolf E
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Zamorska Beata
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(32)
Language
Polish
(32)
Subject
Pedagogika
(24)
Wychowanie
(12)
Wartość
(5)
Kultura
(4)
Nauczyciele
(3)
Jakość życia
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Postmodernizm
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Witkowski, Lech
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Cierpienie
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Fundamentalizm
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus"
(1)
Lęk
(1)
Multimedia
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Personalizm
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca
(1)
Przestrzeń
(1)
Przeznaczenie
(1)
Płeć
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Sens życia
(1)
Starość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Strach
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria poznania
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Uczenie się
(1)
Umysł
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
45 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-887-0
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-917393-8-4
1. O Profesorze Suchodolskim 2. Profesor Suchodolski w Polskiej Akademii Nauk 3. Profesor Suchodolski w Narodowej Radzie Kultury 4. Humanistyczne przesłanie Bogdana Suchodolskiego 5. W stronę przyszłości 6. O modelu historii nauki Bogdana Suchodolskiego 7. Bogdan Suchodolski jako historyk literatury polskiej 7. Myśl profesora Bogdana Suchodolskiego o technice i kulturze technicznej 8. Wychowanie przez naukę 9. Profesor Suchodolski jako ekspert edukacyjny 10. O relacjach pedagogiki i polityki edukacyjnej 11. Autoedukacja szansą pełni indywidualnego rozwoju człowieka 12. Pedagogika odwagi i nadziei 13. Profesora Bogdana Suchodolskiego idea uspołecznienia kultury: trwałość inspiracji i aktualność ostrzeżeń 14. Bogdana Suchodolskiego propozycja uspołeczniania kultury i jej inspiracje 15. Bogdana Suchoolksiego spojrzenie na naukę i wychowanie przez sztukę 16. Współczesne kontrowersje wokół edukacji estetycznej 17. Pampaedia J. A. Komenskiego w interpretacji Profesora B. Suchodolskiego 18. Europa w refleksjach B. Suchodolskiego 19.Używanie "rozumu" a stan aktualny ludzkości 20. Globalizacja jako iluzja wcielana. Od możliwości świata do świata możliwości 21. Humanistyczne inspiracje wizji swiata, kultury, człowieka 22. Historia jednej pomyłki 23. Rozmowa z Profesorem Bogdanem Suchodolskim 24. Myśliciel i bieg stuleci
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-923980-2-5
1. Studia nad możliwościami człowieka, 2. Jedność kultury i wielkość kultur, 3. Wartości i obszary kultury, 4. Edukacja sprawą człowieka w świecie, 5. Humanistyczne wizje jakości życia, 6. Świat i przyszłość, 7. Badania nowego człowieka, 8. Humanistyka i humanizm - nauka czy postawa, 9. Model wykształconego Polaka, 10. Wartości morlane a postawy grup społecznych, 11. Strategia życia - dyskusja: Wychowanie - inspiracją czy formowaniem?, 12. Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, 13. Dwie cywilizacje uniwersalne, 14. Wychowanie i diabeł entropii, 15. Uwagi o ekstremalnych zjawiskach w kulturze współczesnej, 16. Wychowanie przez naukę
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89518-33-3
1. Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne, 2. A może by tak przestać zadawać pytania (o filozofię i pedagogikę), 3. Jaka filozofia, jaka pedagogika?, 4. Wolność i wychowanie, 5. Narracja, tożsamość, etyczność, 6. O "pedagogicznym" stylu późnej filozofii Ludwiga Wittgensteina, 7. Osoba i jej czyn podstawą wychowania, 8. O potrzebie realizmu w wychowaniu, 9. Filozoficzne interpretacje dla pedagogicznych badań biograficznych (dwugłos badaczy), 10. Współczesne odnawianie znaczeń. Kategoria kształcenia, 11. Fundamentalizm. Perspektywa pedagogiczno-filozoficzna, 12. Antynomie poznawcze w surdopoedagogice i sposoby radzenia sobie z ich dolegliwością, 13. Natura ludzka a wychowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-197-8
Zawiera: 1. Wykładnia człowieka: Ontologia człowieka; Aksjologia człowieka; Idea fundamentalnej teorii biokultury człowieka. 2. Wykładnia wychowania: Podstawowe elementy edukacji; Wykładania wychowania człowieka jako osoby; Wykładania wychowania człowieka jako istoty społecznej; Wykładania wychowania człowieka jako obywatela. 3. Wykładnia kształcenia: Szkolna praktyka nauczania; Autorytet nauczyciela w świetle jego kompetencji; Kształcenie jako funkcja wychowania i nauczania. 4. Wykładnia badań: Krytyka uprawiania pedagogiki; Metodologia badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-233-2032-2
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-961-1
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-75-0
1. Rozumiejące bycie-w-świecie, 2. Zadomowienie w języku, 3. O metodzie badań, ich uczestnikach i badaczu, 4. Społeczność pokoju nauczycielskiego, 5. Świat edukacji w dyskusjach nauczycieli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-863-9
Część I: 1. Pedagogie perswazyjno-patetyczne.2. Pedagogika po przejściach - pozytywne aspekty przemian 3. Odlotowa pedagogika Aharona Avirama. Od "Kakofonii w czarnej dziurze" do całościowego projektu przebudowy edukacji w ponowoczesnych demokracjach. 4. Pedagogiczne zero. Zastosowania problemowe, epistemiczne i magiczne. 5. Sto pytań o edukację w rzejściu stuleci. Część II. 1. "Chwile istnienia" i "chwile wolności" pedagogii w lekturze Virginii Woolf. 2. Pedagogie alarmistyczne. Literackie przypisy do pedagogicznego dyskursu o rodzinie, ciele, płci i codzienności. 3. Trikster - nauczycielem, demian - partnerem, wampir - przyjacielem. Błazeńskie i diaboliczne pedagogie opętańców i odmieńców. 4. Jerzy Grodkowski. Penetrująca pedagogia źródeł vs fragmenty niepokornego nauczania. Okrutny trikster w wampirycznym dyskursie. 5. Bricoleus - majsterkowanie "złotej rączki" przy fragmentach pedagogii (i) kultury. 6. Przestrzenie, punkty i pogranicza dyskretnej pracy pedagogii w zmąconym dyskursie humanistyki. Pedagogie przejścia w złożonej integralności kultury, bo "to jest paideia trudna do zdefiniowania". 7. Skrzydlate i pełzające pedagogie. Przypisów typologii Zbigniewa Kwiecińskiego ciąg dalszy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86752-10-6
1. Słowo wstępne 2. O pedagogice
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 136)
ISBN: 978-83-232174-2-8
Życie po socjaliźmie. Refleksja o syntezie trzech czasów 1. Człowiek w perpsektywie filozofii nauki o edukacji 2. Wychowanie, pedagogika społeczna i religijna 3. O losie, początku i wędrowaniu 4. Los w masce albo socjalizacja i człowiek w teatrze życia 5. Starość, przemijanie i ponadczasowy wymiar egzystencji albo poza czasem i poza przestrzenią 6. Los ex se natusa i powojenna Apokalipsa polska 7. Polski liberalizm i męstwo bycia. Pytania o niepewność nowego czasu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87925-00-4
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-40-6
1. Kategoria miejsca w pedagogice. Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa; Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej. 2. Badacz społeczny wobec doświadczenia miejsca. Góra Kalwaria/Ger: pejzaż asocjacyjny (studium pamięci kulturowej miejsca); Badacz i mała społeczność lokalna. Proces badania jako zmaganie się z granicami. 3. Miejsce i ciało. "Trzecia przestrzeń" dziecka dorastającego w warunkach przemocy; Ściana wspinaczkowa. Inscenizacja doświadczenia. 4. Dom. Umiejscowienie, zadomowienie. Kiedy miejsca już nie ma? Rodzinne praktyki wykluczenia; Dom jako własna przestrzeń dziecka; Miejsca prywatne w publicznej przestrzeni domu studenta. 5. Rytuały zmiany miejsca: dom-przedszkole, dom-szkoła. Rytuały przejścia ze sfery prywatnej w sferę publiczną u dzieci przedszkolnych; Przekraczanie progu szkoły jako rite de passage. 6. Przestrzeń i dystans: miejsca, które dzielą. Parcelacje. Topografie społeczeństwa wiedzy; Miasto jako społeczna reprodukcja przestrzeni i kontrprzestrzeni miejsc; Szkoła w przestrzeni miasta. O reprodukcji statusu społecznego i społecznych możliwości; Architektura szkoły i jej społeczne funkcje; Miejsca rodziców w przestrzeni szkoły; Ometkowane serce szkoły.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-60501-19-1
Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy, 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki, 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej): 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przelomu wieków, 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną, 6. Język wspólczesnej pedagogiki, 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. Część III ewolucja myslenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związne z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii, 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-291-9
1. Pedagogika filozoficzna: relacje międzya pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym, 2. Pedagogika religii, 3. Pedagogika kultury, 4. Pedagogika socjologiczna, 5. Pedagogika kultury popularnej, 6. Pedagogika prenatalna, 7. Pedagogika rodziny, 8. Pedagogika rodzaju (gender), 9. Teorie wychowania, 10. Orientacje dydaktyczne, 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości, 12. Pedagogika wczesnoszkolna, 13. Pedagogika inkluzyjna, 14. Pedagogika sportu, 15. Pedagogika zarządzania, 16. Quassi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji, 17. Pedagogika alternatywna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-34-1
Cz. I Podmiot - bohater nowoczesności; 1. Oświeceniowa koncepcja podmiotu: Kartezjusz - Kant - Hegel, 2. Oświecenia jako misja Podmiotu: polityczno-społeczne wyzwania Oświecenia dla pedagogiki, 3. Oblicza oświeceniowego Rozumu a problem pedagogiki jako jedności w wielkości, 4. Pedagogika w służbie mitu podmiotowości: Rosseau - Hernart - Hessen - pedagogika socjalistyczna. Cz. II Podmiot - Upadek i odrodzenie: 1. Zdrada Rozumu i kryzys dyskursu podmiotowości, 2. Zdrada pedagogicznego Rozumu, 3. Sanacja pedagogicznego Rozumu: ożywienie dyskursu podmiotowości w filozofii i pedagogice schyłku XX wieku, 4. Restauracja oświeceniowego Podmiotu w myśl pedagogicznej: pedagogia transformacji. Cz. III w poszukiwaniu nowej formuły podmiotowości; 1. Dekonstrukcja Podmiotu w filozofii współczesnej, 2. Pedagogie podmiotu małego, 3. Podmiot mały na ścieżce emancypacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again