Form of Work
Książki
(10)
Status
only on-site
(10)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(10)
Author
Baraniak Barbara
(1)
Chrobak Stanisław
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Gutowski Piotr
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Mendel Maria
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Wojnar Irena
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(9)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
Pedagogika
(8)
Wychowanie
(4)
Wartość
(3)
Antropologia społeczna
(1)
Cierpienie
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Fundamentalizm
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Jakość życia
(1)
Kultura
(1)
Lęk
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Personalizm
(1)
Praca
(1)
Przestrzeń
(1)
Płeć
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Strach
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
11 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-917393-8-4
1. O Profesorze Suchodolskim 2. Profesor Suchodolski w Polskiej Akademii Nauk 3. Profesor Suchodolski w Narodowej Radzie Kultury 4. Humanistyczne przesłanie Bogdana Suchodolskiego 5. W stronę przyszłości 6. O modelu historii nauki Bogdana Suchodolskiego 7. Bogdan Suchodolski jako historyk literatury polskiej 7. Myśl profesora Bogdana Suchodolskiego o technice i kulturze technicznej 8. Wychowanie przez naukę 9. Profesor Suchodolski jako ekspert edukacyjny 10. O relacjach pedagogiki i polityki edukacyjnej 11. Autoedukacja szansą pełni indywidualnego rozwoju człowieka 12. Pedagogika odwagi i nadziei 13. Profesora Bogdana Suchodolskiego idea uspołecznienia kultury: trwałość inspiracji i aktualność ostrzeżeń 14. Bogdana Suchodolskiego propozycja uspołeczniania kultury i jej inspiracje 15. Bogdana Suchoolksiego spojrzenie na naukę i wychowanie przez sztukę 16. Współczesne kontrowersje wokół edukacji estetycznej 17. Pampaedia J. A. Komenskiego w interpretacji Profesora B. Suchodolskiego 18. Europa w refleksjach B. Suchodolskiego 19.Używanie "rozumu" a stan aktualny ludzkości 20. Globalizacja jako iluzja wcielana. Od możliwości świata do świata możliwości 21. Humanistyczne inspiracje wizji swiata, kultury, człowieka 22. Historia jednej pomyłki 23. Rozmowa z Profesorem Bogdanem Suchodolskim 24. Myśliciel i bieg stuleci
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89518-33-3
1. Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne, 2. A może by tak przestać zadawać pytania (o filozofię i pedagogikę), 3. Jaka filozofia, jaka pedagogika?, 4. Wolność i wychowanie, 5. Narracja, tożsamość, etyczność, 6. O "pedagogicznym" stylu późnej filozofii Ludwiga Wittgensteina, 7. Osoba i jej czyn podstawą wychowania, 8. O potrzebie realizmu w wychowaniu, 9. Filozoficzne interpretacje dla pedagogicznych badań biograficznych (dwugłos badaczy), 10. Współczesne odnawianie znaczeń. Kategoria kształcenia, 11. Fundamentalizm. Perspektywa pedagogiczno-filozoficzna, 12. Antynomie poznawcze w surdopoedagogice i sposoby radzenia sobie z ich dolegliwością, 13. Natura ludzka a wychowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-233-2032-2
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-40-6
1. Kategoria miejsca w pedagogice. Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa; Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej. 2. Badacz społeczny wobec doświadczenia miejsca. Góra Kalwaria/Ger: pejzaż asocjacyjny (studium pamięci kulturowej miejsca); Badacz i mała społeczność lokalna. Proces badania jako zmaganie się z granicami. 3. Miejsce i ciało. "Trzecia przestrzeń" dziecka dorastającego w warunkach przemocy; Ściana wspinaczkowa. Inscenizacja doświadczenia. 4. Dom. Umiejscowienie, zadomowienie. Kiedy miejsca już nie ma? Rodzinne praktyki wykluczenia; Dom jako własna przestrzeń dziecka; Miejsca prywatne w publicznej przestrzeni domu studenta. 5. Rytuały zmiany miejsca: dom-przedszkole, dom-szkoła. Rytuały przejścia ze sfery prywatnej w sferę publiczną u dzieci przedszkolnych; Przekraczanie progu szkoły jako rite de passage. 6. Przestrzeń i dystans: miejsca, które dzielą. Parcelacje. Topografie społeczeństwa wiedzy; Miasto jako społeczna reprodukcja przestrzeni i kontrprzestrzeni miejsc; Szkoła w przestrzeni miasta. O reprodukcji statusu społecznego i społecznych możliwości; Architektura szkoły i jej społeczne funkcje; Miejsca rodziców w przestrzeni szkoły; Ometkowane serce szkoły.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-291-9
1. Pedagogika filozoficzna: relacje międzya pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym, 2. Pedagogika religii, 3. Pedagogika kultury, 4. Pedagogika socjologiczna, 5. Pedagogika kultury popularnej, 6. Pedagogika prenatalna, 7. Pedagogika rodziny, 8. Pedagogika rodzaju (gender), 9. Teorie wychowania, 10. Orientacje dydaktyczne, 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości, 12. Pedagogika wczesnoszkolna, 13. Pedagogika inkluzyjna, 14. Pedagogika sportu, 15. Pedagogika zarządzania, 16. Quassi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji, 17. Pedagogika alternatywna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7072-570-9
1. Filozoficzno-antropologiczna interpretacja nadziei w perspektywie pedagogicznej: Nadzieja jako kategoria ludzkiego życia; Psychospołeczny wymiar nadziei; Postawy pokrewne i przeciwne wobec nadziei. 2. Specyfika i motywy nadziei chrześcijańskiej: Źródła nadziei chrześcijańskiej; Uniwersalizm nadziei chrześcijańskiej; Nadzieja chrześcijańska w "wydarzeniach ostatecznych";. 3. Biblijne egzemplifikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja wbrew nadziei - Abraham; Nadzieja - spełnione obietnice: Dawid; Siła nadziei - Hiob; Nadzieja: dać świadectwo - oddać życie; Uświadomiona nadzieja - św. Paweł; Znak niezawodnej nadziei - Maryja. 4. Personalistyczno-chrześcijańskie aplikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja w świetle dokumentów Soboru Watykańskiego II i nauczania posoborowego; Nauczanie posoborowe; Tożsamość człowieka w perspektywie nadziei; Nadzieja w działaniu pedagogicznym. 5. Nadzieja jako źródło inspiracji pedagogicznych: Nadzieja - etos nauczyciela-wychowawcy; Fakt "bycia wychowankiem"; Edukacyjne miejsca nadziei; Nadzieja w erze globalnych wyzwań. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89574-24-1
1. Stosunek pedagogiki do filozofii 2. Historia poglądów pedagogicznych w epoce klasycznej i średniowieczu 3. Historia myśli pedagogicznej w czasach nowożytnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.174)
ISBN: 978-83-87+25-96-3
Pedagogika pracy wobec problemu wartości: Wartości podstawą określania celów edukacji we współczesnej szkole; Istotność treści kształcenia z pedagogiki pracy; Praca jako wartość w pedagogice pracy; Aksjologiczne problemy pedagogiki pracy; Pedagogika pracy w cywilizacji bitowej; Jakość jako jedna z wartości w pedagogice pracy; Badania biograficzne i ich aplikacje w pedagogice pracy; Zawodowe samookreślenie, zawodowa identyczność, identyfikacja; ukierunkowanie na przyszły zawód jako problem badawczy pedagogiki pracy; 2. Praca w kręgu wartości: Etyczny wymiar pracy ludzkiej- inspiracja myślą Józefa Tischnera; Wartość pracy w świadomości młodzieży; Praca jako wartość ze wzglądu na zaspokajanie ludzkich potrzeb; Postrzeganie wartości pracy w zróżnicowanych środowiskach społecznych; Aretologiczny wymiar pracy człowieka; Homo laborans- personalistyczne inspiracje pedagogiki pracy; 3. Edukacja zawodowa miejscem upowszechniania wartości: Aksjologia podstawą odbudowy i rozwoju teorii edukacyjnej; Etyka pedagogiczna; Aksjologiczny wymiar kwalifikacji i ich struktur; Kształtowanie kompetencji podmiotowych poprzez edukacją; Kształcenie ustawiczne przeciw marginalizacji i wykluczeniu; Od etosu pracy do społeczeństwa wiedzy; Wartości towarzyszące wyborom dróg edukacyjnych absolwentów liceów profilowanych; 4. Wartość- kryterium kształtowania postaw zawodowych i pracowniczych: Wartości w pedagogice pracy nauczyciela akademickiego: współczesność i przyszłość; O kulturze pracy i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego- mistrza; Wychowanie pracownicze- możliwości kształtowania sylwetek pracowników; Zdrowie jako wartość; Wypalenie zawodowe zagrożeniem współczesnego miejsca pracy; Kształtowanie postaw twórczych w ramach kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego na przykładzie Akademii Młodych Twórców
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again