Form of Work
Książki
(605)
Czasopisma
(22)
E-booki
(19)
IBUK Libra
(17)
Publikacje naukowe
(4)
NASBI
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(544)
available
(310)
unavailable
(9)
unknown
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(321)
Czytelnia
(548)
Author
Kamińska Aleksandra
(26)
Oleśniewicz Piotr
(22)
Śliwerski Bogusław
(22)
Pilch Tadeusz
(13)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(13)
Denek Kazimierz
(12)
Krzywoń Danuta (1973- )
(9)
Łobocki Mieczysław
(9)
Matusek Beata
(8)
Różycka Ewa
(8)
Karpińska Anna
(7)
Kuć Małgorzata
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Łuszczuk Władysława
(7)
Badora Sylwia
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kojs Wojciech
(6)
Kubinowski Dariusz
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Palka Stanisław
(6)
Piekarski Jacek
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Siemieniecki Bronisław
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Borowska Teresa
(5)
Cudak Henryk
(5)
Cudak Sławomir
(5)
Czarnecki Kazimierz M
(5)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(5)
Guz Sabina
(5)
Jeruszka Urszula
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kochanowska Ewa
(5)
Kosek-Nita Bogumiła
(5)
Krause Amadeusz
(5)
Kupisiewicz Czesław
(5)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Mastalski Janusz
(5)
Mańka Aleksander
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Wojnar Irena
(5)
Wrońska Marta
(5)
Ciechanowska Dorota
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Dudzikowa Maria
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Gerlach Ryszard
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Hetmańczyk Hewilia
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Kozerska Agnieszka
(4)
Kraus Ewa
(4)
Kucyper Krzysztof
(4)
Majzner Rafał
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa
(4)
Okoń Wincenty
(4)
Palak Zofia
(4)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(4)
Stanek Janusz
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Urbaniak-Zając Danuta
(4)
Witkowski Lech
(4)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(4)
Świtka Jan
(4)
Baraniak Barbara
(3)
Bartkowicz Zdzisław
(3)
Bauman Teresa
(3)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Bednarczyk Henryk
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Chowaniak Jolanta
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Danilewska Joanna
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gajda Janusz
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Górniewicz Józef
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Jasiński Zenon
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kirenko Janusz
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kocór Maria
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Krajewska Anna
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(3)
Year
2020 - 2021
(7)
2010 - 2019
(194)
2000 - 2009
(418)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(645)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(646)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika
(249)
Pedagogika resocjalizacyjna
(102)
Wychowanie
(89)
Pedagogika specjalna
(74)
Nauczanie
(56)
Nauczyciele
(55)
Dziecko
(54)
Szkolnictwo
(53)
Pedagogika społeczna
(45)
Niepełnosprawni
(37)
Rodzina
(37)
Młodzież
(32)
Oświata
(29)
Niedostosowanie społeczne
(28)
Kształcenie
(27)
Patologia społeczna
(27)
Pedagogika opiekuńcza
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(26)
Opieka społeczna
(26)
Pedagogika pracy
(26)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(19)
Uczniowie
(19)
Wychowanie w rodzinie
(19)
Agresywność
(18)
Młodzież trudna
(18)
Edukacja medialna
(17)
Pedagogika penitencjarna
(17)
Nauczanie początkowe
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Ludzie starzy
(15)
Pedagogika kultury
(15)
Studenci
(15)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Pedagogika medialna
(14)
Wartość
(14)
Więźniowie
(14)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Uczenie się
(13)
Pedagodzy
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Nieletni przestępcy
(11)
Rehabilitacja (med.)
(11)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(11)
Dziecko głuche
(10)
Dziecko niewidome
(10)
Dziecko trudne
(10)
Kultura
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Psychologia
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Internet
(9)
Komputery
(9)
Rodzina zastępcza
(9)
Gry i zabawy
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Nauczanie na odległość
(8)
Pedagogika porównawcza
(8)
Praca
(8)
Przestępczość
(8)
Więziennictwo
(8)
Wychowanie do wartości
(8)
Wychowanie moralne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Domy dziecka
(7)
Edukacja
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Kara pozbawienia wolności
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Kuratela
(7)
Metodologia
(7)
Prawa dziecka
(7)
Probacja (prawo)
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Rodzice
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Statystyka
(7)
Szkolnictwo zawodowe
(7)
Twórczość
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Zawód
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Muzykoterapia
(6)
Młodociani przestępcy
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pedagogika przedszkolna
(6)
Pedagogika rodziny
(6)
Podmiotowość
(6)
Prace dyplomowe
(6)
Przemoc
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Surdopedagogika
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Ubóstwo
(6)
Alkoholizm
(5)
Bezrobocie
(5)
Biblioterapia
(5)
Czas wolny od pracy
(5)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Subject: time
1989-
(21)
2001-0
(17)
1901-
(13)
1801-
(6)
1701-
(4)
2001-
(3)
1945-
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Litwa
(1)
Pedagogika
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(22)
Czasopismo pedagogiczne
(22)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1100 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-959-4
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7996-644-8
Zawiera: R. 1 Psychospołeczna struktura środowiska pracy: Środowisko pracy jako jedno z podstawowych środowisk życia człowieka dorosłego; Praca zawodowa w strukturze środowiska pracy; Role zawodowe i ich statusy „w roli” konstruktorów środowiska pracy; Aksjologiczne podstawy pracy i środowiska pracy; Przyszłość pracy i środowiska pracy w kontekście wyzwań społeczeństwa ponowoczesnego. R. 2 Podmiotowe czynniki adaptacji do środowiska pracy: Adaptacja i jej wymiary, z uwzględnieniem środowiska pracy; Kompetencje komunikacyjne a adaptacja w środowisku pracy; Aspiracje zawodowe jako czynnik adaptacji w środowisku pracy; Postawy wobec pracy i środowiska pracy; Motywacja zawodowa a jakość funkcjonowania człowieka w środowisku pracy; Motywowanie do pracy; Identyfikacja z zawodem i środowiskiem pracy. R. 3 Czynniki fizyczne a adaptacja w środowisku pracy: Klasyfikacja czynników fizycznych; Znaczenie światła i barwy w środowisku pracy; Hałas; Temperatura, wilgotność powietrza i ciśnienie atmosferyczne; Zapylenie; Minimalizowanie barier adaptacji w fizycznym środowisku pracy. R. 4 Korzyści z adaptacji w środowisku pracy: Satysfakcja zawodowa a zadowolenie z pracy; Czynniki warunkujące osiąganie satysfakcji zawodowej; Znaczenie satysfakcji zawodowej dla jednostki i organizacji, z uwzględnieniem problemów adaptacji zawodowej; Kariera i sukces jako efekt adaptacji zawodowej. R. 5 Psychospołeczne czynniki nasilające ryzyko dezadaptacji w środowisku pracy: Stres i frustracje; Konflikty w środowisku pracy; Agresja i przemoc w stosunkach zawodowych; Sposoby przeciwdziałania agresji; Mobbing – charakterystyka problemu; Przyczyny, symptomy i konsekwencje mobbingu; Przeciwdziałanie i obrona przed mobbingiem. R. 6 Konsekwencje dezadaptacji zawodowej dla bio-psycho-społecznego funkcjonowania pracownika: Wypalenie zawodowe; Pracoholizm; Choroby zawodowe. R. 7 Kształcenie ustawiczne w przygotowaniu do adaptacji zawodowej: Kształtowanie kompetencji zawodowych w zintegrowanym procesie edukacyjnym; Miejsce edukacji dorosłych w kształceniu zawodowym; Rozwój zawodowej edukacji dorosłych w Polsce; Formy edukacji zawodowej dorosłych w Polsce w kontekście rozwiązań wybranych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania i bariery edukacji zawodowej dorosłych Polaków; Orientacja, poradnictwo i doradztwo zawodowe. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-909-8
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-847-7
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-887-0
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
ISBN: 978-83-7614-056-8
1. Wprowadzenie w problematykę wartości: Kształtowanie się pojęcia "wartość"; Wielorakie definiowanie i funkcjonowanie pojęcia "wartość"; Sposoby istnienia wartości; Hierarchiczność wartości; 2. Proces wychowania do wartości i poprzez wartości: Wieloaspektowość i złożoność procesu wychowania; Zasady wychowania do wartości; Okoliczności procesu wychowania do wartości; Przebieg aksjologicznego rozwoju człowieka; Akceptacja i internalizacja wartości w ponowoczesnym kontekście społeczno-kulturowym; Wartości w procesie samowychowania; 3. Środowiska wychowawcze w procesie przekazu wartości: Środowisko rodzinne; Środowisko szkolne; Kościół; Grupy rówieśnicze; Srodki masowego przekazu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-88278-99-1
Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości; Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli; Świat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dziecka; Twórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju; Podmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów; Mali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu; Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori; Pytania jako czynnik aktywności dziecka; Samodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśników; Rola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci; Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych; Drama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości; Formy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych; Wycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ze środowiskiem; Aktywność twórcza a system wartości; Aktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych; Formy aktywności młodzieży w czasie wolnym; Rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej; Współpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów; Sport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieli; Preferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki; Pomiar przystosowania szkolnego- możliwości i ograniczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14042-7
Zawiera: Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14042-9
Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-585-1
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-960-4
1. Wieś jako obszar animacji współpracy środowiskowej, 2. Wspólnota: włączanie zamiast wykluczenia. Przeciw repulsywnym praktykom w życiu lokalnym społeczności, 3. Mała społeczność - wielkie sprawy. Lokalne i globalne wymiary współpracy środowiskowej, 4. Przykłady dobrej praktyki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1466-1
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7363-214-X
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7587-284-2
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Wykłady z Pedagogiki)
ISBN: 978-83-01-17238-1
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-60-6
1. Pedagogika dyscypliną naukową. Od poglądów do praw naukowych w pedagogice, 2. Ogólne etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu, 3. Funkcje zmiennych w empirycznych badaniach pedagogicznych (etap III- -dobór i układ i pomiar zmiennych), 4. Ogólny przegląd metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej i ich klasyfikacje, 5. Ogólne metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha), 6. Krytyczny przegląd literatury jako niezbędna metoda badań naukowych, 7. Obserwacja i naturalny eksperyment pedagogiczny jako metody badań pedagogicznych, 8. Metody specyficzne do badań nad doborem i układem treści, 9. Realizacja kolejnych etapów badań: badania wstępne, podstawowe i kontrole, 10. Typowe procedury humanistycznych badań w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.171)
ISBN: 978-83-7204-659-8
1. 95 lat życia i 70 lat pracy naukowej Profesora Tadeusza w. Nowackiego: O Nestorze pedagogów polskich w kontekście jego 95-lecia; Przyczynek do historii pedagogiki pracy; Profesor Tadeusz Witold Nowacki- humanista i niezwykła osobowość; Profesor Tadeusz Witold Nowacki jako uczony współczesnej i przyszłej pedagogiki; Fascynacje Profesora Tadeusza Nowackiego Polską; Profesor Tadeusz W. Nowacki- doktor honoris causa Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego; Pedagogika senioralnych wartości- prawdy o Profesorze Tadeuszu Nowackim; Inspiracje i perspektywa badawcza pedagogiki pracy; Spotkania z Profesorem Tadeuszem Nowackim; Problemy społeczne wyzwaniem dla pedagogiki pracy; Wychowanie w świetle wyzwań cywilizacji technicznej aktualnym problemem pedagogiki; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego człowiekiem; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego praca; Zaufanie a podejrzliwość jako podstawa metodologiczna; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego- mój spolegliwy opiekun naukowy; Szkoła naukowa Profesora Tadeusza Nowackiego; Recenzja Tadeusz Nowacki "Dydaktyka wojskowa"; O "Zawodoznawstwie" zawodoznawcy Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Nauczyciel techniki i jego rozwój zawodowy w aspekcie doradztwa pedagogicznego; Tadeusz Nowacki: człowiek- badacz- pedagog; Twierdzenie psychologiczne Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; 2. Pisarstwo naukowe: zasady i rodzaje: Pisarstwo naukowe jako przejaw twórczego rozwoju człowieka; Pisarstwo naukowe a upowszechnianie wiedzy; Pisarstwo naukowe- cele, etapy, zasady; Kilka uwag o redagowaniu tekstów; 3. Subiektywizm i obiektywizm w badaniach naukowych: Subiektywizm w badaniach społecznych i humanistycznych; O subiektywizmie w naukach społecznych; Samoocena- subiektywizm czy obiektywizm w badaniach pedagogicznych; Prawda i fałsz w pracach promocyjnych; Obiektywizm i subiektywizm. Wielość znaczeń na gruncie filozofii i przykłady ich zastosowań w pedagogice; Problemy obiektywizmu i subiektywizmu w psychologii; Bliżej obiektywizmu w badaniach pedagogicznych; Wymogi stawiane problemom badawczym i hipotezom roboczym z myslą o obiektywizmie w badaniach naukowych; Obserwacja- cechy subiektywne i obiektywne; Obiektywizm i subiektywizm w odbiorze tekstu literackiego w szkole; 4. Analizy teoretyczne i empiryczne: Pedagogika empiryczna; Poznanie podstawą wychowania i rozwoju człowieka; Rzeczywistość medialna i wirtualna w badaniach naukowych; Edukacja medialna w opinii rodziców; Jakościowe badania rozumienia; Intuicja w teorii i praktyce edukacyjnej; Krytyczne studiowanie literatury i dokumentów jako metoda poznania i badania naukowego; Kompetencje pedagogiczne nauczyciela; Aspiracje życiowe mieszkańców pogranicza polsko-ukraińskiego; Założenia Procesu Bolońskiego jako problem badawczy; Obiektywizm w badaniach nad obroną cywilna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again