Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Author
Dykcik Władysław
(2)
Badziukiewicz Beata
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Year
2000 - 2009
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Niepowodzenia szkolne
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Surdopedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Młodzież trudna
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-08760-2
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Pedagodzy szkolni - podręcznik (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again