Form of Work
Książki
(8)
Status
only on-site
(7)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(7)
Author
Bednarczyk Henryk
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kraus Ewa
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Królica Maria
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kurzępa Irena
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Przecławska Anna
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
Pedagodzy
(5)
Nauczyciele
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Happening
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy specjlani
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Subject: place
Warszawa (okręg)
(1)
11 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-170-8
1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży, 2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym, 3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka, 4. Wykorzystanie dramy i happeningu, 5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-21-5
I. Aspekty nauczania we współczesnej szkole: Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach; Edukacja dla przyszłości; Nauczanie w klasach łączonych - kontekst teoretyczno-empiryczny; II. Wzorzec współczesnego pedagoga; Lider czy zgodny współpracownik? Stale aktualny dylemat roli współczesnego nauczyciela; Nauczyciel facylitator w perspektywie adolescenta; Co może wyczarować nauczycielska wyobraźnia?; III. Sukcesy i niepowodzenia młodzieży szkolnej; Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych; Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych i ich wpływ na przebieg procesu socjalizacji; Tradycja i nowoczesność - lista lektur w szkole ponadgimnazjalnej: skrócić, zmienić czy zostawić? Refleksje o kształceniu literackim i kulturowym; IV. Problemy młodzieży w wieku gimnazjalnym; Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem przez osoby w okresie wczesnej dorosłości; Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji nacisku społecznego; V. Edukacja jutra w rozważaniach teoretycznych; Modelowe środowisko szkolne. Idea czy rzeczywistość Pedagogika sukcesu - perspektywa nowej subdyscypliny pedagogicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 1/2005)
ISBN: 83-227-2489-6
Teksty źródłowe; Studia i rozprawy; Komunikaty z badań; Opracowania metodyczne; Sprawozdania; Recenzje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14847-8
Cz. I Debata o dyscyplinie, jej zmienności i paradygmacie (tach): 1. Kształtowanie się dyscypliny - główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym, 2. Pedagogika społeczna, jej wyzwania na początku XXI w., 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym - problemy i perspektywy rozwoju, 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji, 5. Pedagogika społeczna- pytania o tożsamość i przyszłość, 6 Przyszłość pedagogiki społecznej - o nowy paradygmat. Cz. II Debata o związkach pedagogiki społecznej z innymi (sub)dyscyplinami nauk o wychowaniu, o kulturze i społeczeństwie: 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami, 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej, 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania, 11. Od próżniaczenia do zniewolenia - w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność w warunkach wielokulturowości, 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna, 14. Ja zapewniać byt wartościom - wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych, 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej. Cz. III Debata o odmianach społeczno - pedagogicznego punktu widzenia w innych krajach. 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej, 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjalnej, 18. Równość płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych, 19. Przemiany myśli społeczno - pedagogicznej w Niemczech, 20.Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej - analiza porównawcza, 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia, 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach. Cz. IV Debata na temat pól działania pedagoga społecznego, 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej,24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogiki i gerontologii, 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesuralna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego, 25. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu, 27. Pedagogika społeczna i raca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności, 8. Pedagogika społeczna i rodzina - obszary badań, 29. Mass media i multimedia - dominująca przestrzeń życia dziecka, 30. Styl życia a zagrożenie zdrowia jednostki i społeczeństwa w rozwijającej się cywilizacji, 31. Uwagi na zakończenie - w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 5)
ISBN: 83-7299-442-0
1. Pomiędzy teoria a praktyką pedagogiczną - wielkość problemów: Otwartość pedagogiki specjalnej; Relacje teoria - praktyka w pedagogice specjalnej; Pomiędzy pedagogiką a pedagogiką - źródła i implikacje dystansu; Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce; Podmiotowość roli uczenia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce edukacyjnej; nauczanie pisma Braille’a w Polsce i za granicą; Perspektywy rozwoju surdotyflopedagogiki w Polsce; Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice; teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualna; Radość życia jako kategoria pedagogiczna (nie)obecna w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej; Specyfika pedagogiki starości - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Muzykoterapia - dysonans teoretyczno-praktyczny; Między teoria a praktyką wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym narządem wzroku; Autorytety we wdrażaniu teorii do praktyki pedagogicznej; Jak rozmawiać z umierającym dzieckiem?; 2. Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych: Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jacy pedagodzy specjalni? Kompetencje pedagogów specjalnych; Teoria i praktyka edukacji - refleksje nad dialogiem; System preferencji komunikacyjnej NLP w kształceniu pedagogów specjalnych i logopedów; Kształcenie pedagogów specjalnych w kontekście reform bolońskich; Studenci o aksjologicznym aspekcie pracy nauczyciela; Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole; Kompetencje surdopedagoga do pracy z dziećmi z wadą słuchu współwystępującą z innymi uszkodzeniami; Samokształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 3. Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym: Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych; Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet - niektóre dylematy; Osoba niepełnosprawna w szkole wyższej - o postawach i problemach pracowników naukowo-dydaktycznych; Niepełnosprawni w kształceniu na poziomie wyższym - doświadczenia Uniwersytetu Zielonogórskiego; kompetencje językowe studentów niesłyszących a ich szanse edukacyjne; Moje doświadczenia jako osoby niepełnosprawnej na uczelni wyższej; 4. Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym: Edukacja niepełnosprawnych warunkiem wyrównania ich szans w zjednoczonej Europie; Wirtualny świat Internetu - nowa jakość życia niepełnosprawnych; Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie posttransformacyjnym - szanse i zagrożenia; Wersje kobiecości - kontekst patriarchalny; Wizerunek niepełnosprawnej kobiety w świecie kultury ponowoczesnej; Pomiędzy rzeczywistością a możliwością - doświadczenia życiowe osoby z niepełnosprawnością intelektualną; Subkulturowe środowisko młodzieżowe - społeczne implikacje zjawiska; Społeczność osób stygmatyzowanych więzieniem w społeczeństwie posttransformacyjnym; Szanse i zagrożenia dla młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie posttransformacyjnym; 5. Edukacja i rewalidacja osób z róznymi typami niepełnosprawności - problemy wspólne i swoiste: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Z badań nad efektami kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie szkolne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wybranych formach kształcenia na pierwszym etapie edukacji; Rodzina i szkoła w edukacji ucznia niepełnosprawnego w systemie integracyjnym; Wspieranie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością - nowe tendencje w pedagogice specjalnej; Obraz osób z niepełnosprawnością umysłowa w percepcji jej pełnosprawnego rodzeństwa; Przemoc ze strony starszego rodzeństwa a poziom lęku i poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z lekką niepełnosprawnością umysłowa; Nagrody i kary w procesie wspierania rozwoju uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym; Motywy wyboru wartości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Teoretyczne inspiracje pedagogicznej diagnozy dzieci z niepełnosprawnością umysłową; Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju wcześniaków - doświadczenia matek; Hipoterapia jako jedna z form wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Wybrane uwarunkowania relacji rówieśników w klasach integracyjnych; Stosunki rówieśnicze młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w perspektywie edukacyjnej; Czy integracja społeczna dzieci autystycznych jest możliwa? O jednej z dróg; Być sobą z autyzmem - nowe wyzwania dla andragogiki specjalnej; Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem; Trajektoria cierpienia matki dziecka z autyzmem; czy niesłyszący są językowo kreatywni?; Wpływ antropologiczny koncepcji osoby niesłyszącej na postawy rodziców dzieci z wada słuchu; Kompetentna diagnoza edukacyjna jako wyznacznik oceny osiągnięć szkolnych ucznia z wada słuchu; Kryteria wartościowania stosowane przez młodzież z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników; resocjalizacja osób z deficytami rozwojowymi w świetle literatury i obserwacji własnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7204-365-5
1.Profesor Stanisław Kaczor; 2. Uczony, który uprawia poezję; 3. Stanisław Kaczor - człowiek, naukowiec, pedagog, mistrz; 4. Słucham ludzi - życiowe credo profesora Stanisława Kaczor; 5. Człowiek rozległej myśli i wielostronnego działania - wielki humanista; 6. Recenzje i listy o pisarstwie pozanaukowym Stanisława Kaczora; 7. Profesor Stanisław Kaczor a "Wszechnica Roztoczańska"; 8. Szkoły Szczebrzeszyńskie; 9. Wokół seminarium nauczycieli badaczy; 10. Staszicowski ruch intelektualno-etyczny; 11. Seminarium dla kadry kierowniczej oświaty makroregionu Pomorza Zachodniego; 12. Z doświadczeń Zamojskiego Uniwersytetu Trzeciego wieku; 13. Stowarzyszenia Oświatowców Polskich - sprawy i ludzie; Inspiracja dla Stowarzyszenia Oświatowego Sycyna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Pedagodzy - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Pedagodzy - zawód - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again