Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Czytelnia
(4)
Autor
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Szluz Beata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Patologia społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Grupy społeczne
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Młodzież
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Więź społeczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Przemoc wyzwaniem dla współczesnego społeczeństwa. Przemoc w aspekcie aksjologicznym; Szkoła i nauczyciel - w kręgu ograniczeń funkcji pedagogicznych; Prawa małego dziecka w percepcji licealistów; Młodzież akademicka wobec przemocy; Opinie młodzieży na temat dopuszczalności przemocy; Subkultury młodzieżowe a zjawisko przemocy; Przemoc strukturalna wobec dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja; Psychospołeczne uwarunkowania niedostosowania społecznego osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Część II: Zjawisko przemocy w rodzinie. Trudności wychowawcze jako istotny czynnik stosowania przemocy rodzicielskiej; Ubóstwo formą przemocy ekonomicznej w polskiej rodzinie; Oschłość emocjonalna rodziców formą krzywdzenia dziecka; Szantaż emocjonalny w rodzinie a zadania wychowawcy w szkole; Ojciec w rodzinie a zachowania agresywne młodzieży; Percepcja związku małżeńskiego przez kobiety - ofiary przemocy; Społeczno-ekonomiczne konsekwencje przemocy w środowisku rodzinnym; Przemoc wobec dzieci w rodzinie; Nie(?)bezpieczny dom; Przemocowe doświadczenia wychowanków domów dziecka; Na ratunek dzieciom dotkniętym przemocą - rola placówek socjalizacyjnych; Pracownik socjalny wobec zjawiska przemocy w rodzinie. Część III: Psychologiczne aspekty przemocy. Ewolucja zachowań agresywnych w cyklu życiowym człowieka; Psychologiczny portret dziecka doświadczającego przemocy; Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania; Przemoc seksualna wobec dzieci jako przedmiot psychologicznego opiniodawstwa sądowego; Masturbacja dziecięca - skrywany problem wychowawczy; Autoagresja wśród dzieci - uwarunkowania i konsekwencje; Przemoc emocjonalna wobec dzieci w kontekście komunikacji interpersonalnej; Odbiór dowcipów agresywnych przez młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane przejawy patologii społecznej: Współczesne tendencje w rozwoju zjawisk patologii społecznej wśród młodzieży; zachowania dewiacyjne o wysokim potencjale kryminogennym; Przemoc w relacjach rówieśniczych w szkole, w opiniach uczniów; Używanie środków odurzających przez młodzież szkolną; Młodzież akademicka wobec zjawiska alkoholizmu; Niedostosowanie społeczne młodzieży należącej do subkultury blokers; Postawy wychowawcze jako determinanty przystosowania społecznego dzieci; 2. Uwarunkowania i koncepcje oddziaływań resocjalizacyjnych: Resocjalizacja- ku środowisku wolnościowemu; Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna; Światopogląd, aksjologia, wychowanie, resocjalizacja; Ewolucje zaburzeń w zachowaniu a profilaktyka i resocjalizacja w środowisku otwartym; "Społeczne hartowanie" jako forma profilaktyki wychowania resocjalizacyjnego; Resocjalizacja w środowisku otwartym- międzynarodowe standardy, ustawodawstwo polskie i praktyka ostatnich lat; 3. Praktyka i projekty oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym: Metodologiczne odrębności profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku społecznym; Rodzinne domy terapeutyczne- propozycją modelowego systemu opiekuńczo- wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Edukacja do resocjalizacji w środowisku otwartym- doświadczenia studentów polskich i niemieckich- Projekt Wspólna nauka; Środowiskowe formy pomocy osobom z zaburzeniami w przystosowaniu; Integracja osób niedostosowanych społecznie ze środowiskiem otwartym- pułapki i możliwości; Wykorzystanie unikatowych technik plastycznych w resocjalizacji w środowisku otwartym; Dzieci ulicy- potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych; Metodyka pracy wychowawcy podwórkowego wśród "dzieci ulicy"; Progam STACJA jako alternatywna forma pomocy dzieciom ulicy; Rola pedagoga szkolnego w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą; Syrvival, czyli sztuka przetrwania- możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji; Projekt MUR jako propozycja oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Sposoby zabezpieczeń społecznych przed przestępcami seksualnymi; Praca korekcyjna z nastolatkami wykorzystującymi seksualnie; Działalność Misji Dworcowych elementem przeciwdziałania procederowi handlu kobietami i dziećmi w Polsce (1918-1939); System pracy z ofiarami handlu kobietami w fundacji La Strada; Mediacja jako jeden z obszarów działań pedagoga resocjalizacyjnego; Wykorzystanie kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego w noclegowni dla bezdomnych- kilka refleksji praktyka; Pomoc na odległość czyli Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie "Niebieska linia"; Geneza i rozwój alternatywnych sposobów postępowania wobec kary izolacyjnej; Kuratela sądowa- możliwości i ograniczenia; Praca z indywidualnym przypadkiem jako model pracy kuratora sądowego; 4. Problemy pedagogiki specjalnej: Organizacja kształcenia specjalnego dzieci po wejściu Polski do UE; Integracyjny potencjał społeczności dziecięcych w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Przesłanki warsztatowe i rzeczowe poznawania rodziny: Między integracja a dezintegracją pedagogiki społecznej: na użytek familiologii; Rola metod jakościowych w diagnozowaniu problemów rodzin obciążonych niepełnosprawnością; Rodzina w procesie edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży; Wiedza o bezpieczeństwie kompleksowym składnikiem świadomości współczesnej rodziny; Rozumienie ojcostwa dawniej a obecnie; Wybrane problemy współczesnej rodziny - badania i zagadnienia do dyskusji; II. Model rodziny w projektach i diagnozach: Wyobrażeniowy model rodziny własnej na podstawie badań młodzieży szkół średnich; Zadania regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie wobec rodziny; Rodzina silna obecnością ojca - przykład działalności inicjatyw Tato.Net; Rodzinne korelaty perspektyw życiowych współczesnej młodzieży polskiej; Tęczowa rodzina - szczęśliwa rodzina: jej wartości; Młodzież o aktywności seksualnej i czystości przedmałżeńskiej; Porównanie ról małżonków w różnych okresach ich dorosłości; Rodzina XXI w. w oczach studentów; Rodzina w opinii dorastającej młodzieży; Opieka na człowiekiem starym w rodzinie: wyzwania. III. Profilaktyka i wsparcie zaburzonego funkcjonowania rodziny: Czynności "nieprocesowe" sądu w sprawach rodzinnych; Mediacja w sprawach o rozwód i separację; Drzewo problemów - sposób na efektywniejszą pracę ze współczesną rodzina; Środowisko rodzinne a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Funkcjonowanie i relacje dziecka w rodzinie rozłączonej z powodu wyjazdu rodziców za granicę; Przemoc i agresja wśród młodego pokolenia we współczesnej rodzinie; Modelowanie zachowań agresywno-przemocowych u dzieci i młodzieży w rodzinie; Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich; Koegzystencja życia - matka i dziecko w okresie prenatalnym: zagrożenia i skutki FAS; Muzykoterapia w rodzinie; Działalność Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego na rzecz wsparcia rodzin dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Trudności, nieprawidłowości i zaburzenia w funkcjonowaniu polskich rodzin. Tradycyjne i współczesne spojrzenie na rodzinę w kontekście jej funkcji, pozycji społecznej i stanu zagrożeń; Rodziny ryzyka w Polsce współczesnej; Współczesny wymiar zagrożenia dzieci i młodzieży; Zaburzenia realizacji wybranych funkcji we współczesnych rodzinach; Senior w rodzinie - źródło i ofiara zaburzeń funkcjonowania rodziny; Rola seniorów w profilaktyce zaburzeń w funkcjonowaniu współczesnej rodziny polskiej. Część II: Sieroctwo społeczne i możliwości zapobiegania temu zjawisku. Dysfunkcyjność i patologia rodzin a sieroctwo społeczne; Sytuacja ekonomiczna i społeczna rodziny dotkniętej rozwodem; Prawna ingerencja w wychowanie dziecka w rodzinie; Blaski i cienie samotnego ojcostwa (komunikat z badań); "Znalazłem mamę, znalazłem tatę..." - rodzina zastępcza i adopcyjna szansą na odzyskanie dzieciństwa. Część III: Trudności w funkcjonowaniu rodzin z chorobami oraz niepełnosprawnościami. Rola rodziny w normalizowaniu sytuacji społecznej dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; "Mam upośledzoną umysłowo matkę" - rzecz o trajektorii cierpienia; Małżeństwo i macierzyństwo w zamiarach i oczekiwaniach kobiet z niepełnosprawnością; Potrzeby wsparcia psychospołecznego matek wychowujących niepełnosprawne dzieci; Rola rodziny w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z perspektywy pedagoga specjalnego; Wspierająca rola rodziny w przebiegu choroby nowotworowej piersi u kobiet; Międzypokoleniowy przekaz orientacji zdrowotnych w rodzinie wiejskiej. Część IV: Zjawiska patologiczne w rodzinie i możliwości ich przezwyciężania. Przemoc w rodzinie zagrożeniem podstawowych praw i wolności dziecka; Przemoc w rodzinie w oczach kobiet; Subiektywne determinanty przemocy wobec kobiet; Interpretacja zjawiska przestępczości młodocianych w świetle teorii kontroli Travisa Hirschiego ze szczególnym uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań aktywności przestępczej; Kazirodztwo w aspekcie fenomenologicznym i etiologicznym; Środowisko rodzinne nieletnich przebywających w zakładzie poprawczym; Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; Wychowawcze następstwa nieprawidłowego zaspokajania potrzeb na gruncie rodziny; Kary stosowane przez rodziców w percepcji uczniów szkół podstawowych; Aktywne formy wypoczynku w rodzinie wobec jej zagrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej