1. Reprodukcja majątku trwałego: Dziedzictwo, Recesja transformacyjna, Wzrost precesyjny. 2. Zasoby pracy, zatrudnienie i bezrobocie. Elementy pozatrudnieniowej dualnej strategii rozwoju gospodarczego: Rozwój i zatrudnienie zasobów pracy; Metody i środki przeciwdziałania bezrobociu, Metody i środki promowania produktywnego zatrudnienia. 3. Potencjał energetyczny Polski w jego wykorzystani. Diagnoza i prognoza do 2010 r.: Potencjał produkcyjny energii i jego wykorzystanie w progu procesu transformacji, Potencjał energetyczny i jego wykorzystanie w pierwszej fazie transformacji, Prognoza
1. Polski system gospodarczy w latach 1989-2004, 2. Sprzeczności prawa wspólnotowego i perspektywy ich eliminacji, 3. Prawne regulacje reprywatyzacji w wybranych krajach Europy środkowowschodniej; 4. Tendencje na światowym rynku paliw, 5. Przestępstwo prania brudnych pieniędzy w świetle uregulowań brytyjskich, 6. Czynności poprzedzające powstanie stosunku prawnego sponsoringu, 7. Odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta za wady prawne towaru, 8. Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców, 9. Penalizacja Bigamii, 10. Sądowa ochrona członkostwa w stowarzyszeniu
Monografia poświęcona jest analizie potrzeb energetycznych transportu samochodowego Unii Europejskiej w zakresie możliwości wykorzystania paliw alternatywnych. W badaniach skoncentrowano się na poszukiwaniu zależności między strategią rozwoju gospodarki niskoemisyjnej a kierunkami zmian popytu na paliwa w transporcie samochodowym. Zależności te zostały wykorzystane do budowy modelu funkcjonowania transportu samochodowego, umożliwiającego badanie efektów zastosowania paliw alternatywnych w tej gałęzi transportu w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym, społecznym i w zakresie bezpieczeństwa dostaw paliw transportowych. Skonstruowany model stanowi narzędzie do oceny możliwości rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym.