Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(3)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(21)
Autor
Kożusznik Barbara
(4)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gros Urszula
(2)
Robbins Stephen P
(2)
Balcerzyk Robert
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Douglas Mary
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fobel Pavel
(1)
Fobelová Daniela
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jachnis Anna (1959- )
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Judge Timothy A
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kačurová Jana
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Kukowska Katarzyna
(1)
Leś Ewa (1953- )
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Miczyńska-Kowlaska Maria
(1)
Multan Ewa
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Potocki Arkadiusz
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Robbins Stephen P. (1943- )
(1)
Rogizińska-Pawełczyk Anna
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Siara Olga
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Skolik Sebastian
(1)
Sobolewska-Myślik Katarzyna
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Szynaka Edmund
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Urban Andrzej
(1)
Walczak Krzysztof
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wolińska-Skkuza Agnieszka
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Zaręba Iwona
(1)
Zielińska Małgorzata
(1)
Łabędzki Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(33)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Temat
Organizacja
(18)
Zachowanie organizacyjne
(13)
Organizacje
(9)
Zachowanie
(9)
Kultura organizacyjna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Zarządzanie
(6)
Motywacja
(5)
Kadry
(4)
Menedżerowie
(4)
Przywództwo
(4)
Psychologia zarządzania
(4)
Decyzje
(3)
Psychologia pracy
(3)
Zachowanie prospołeczne
(3)
Motywacja pracy
(2)
Postawy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Stres
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Durkheim, Emile (1858-1917)
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Epidemie
(1)
Fleck, Ludwik (1896-1961)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Kultura
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Marketing
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Negocjacje
(1)
Niepewność
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje wirtualne
(1)
Policja
(1)
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracodawcy
(1)
Proaktywność
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przestępczość
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płaca
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia pracy
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Spożycie
(1)
Służba wojskowa
(1)
Usługi biznesowe
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Więź społeczna
(1)
Wojsko
(1)
Wybory
(1)
Wybory parlamentarne
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zachowania w organizacji
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(4)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań marketingowych: Istota i znaczenie badań marketingowych; Przygotowanie badania marketingowego; Gromadzenie danych pierwotnych; Budowanie instrumentu pomiarowego; Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników; Statystyka w badaniach marketingowych; Wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; Międzynarodowe badania marketingowe; 2. Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych. Studia przypadków: Badanie i pomiar satysfakcji klienta; Badanie lojalności klienta; Badanie zachowań konsumentów; Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa; Badanie nowego produktu; Badanie cen; Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji; Badanie wybranych narzędzi promocji; Studia przypadków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo i administracja. Bezpieczeństwo wewnętrzne. Podręcznik akademicki)
1. Stan bezpieczeństwa i zapobieganie przestępczości - podstawowe potrzeby społeczności lokalnych: Pojęcie bezpieczeństwa; Podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem przestępczości. 2. Kompetencje i zakres działania władz lokalnych w zakresie bezpieczeństwa: Samorząd gminny; Samorząd powiatowy; Policja. 3. Lokalne strategie zapewniania bezpieczeństwa: Strategie działań profilaktycznych; Tendencje w zapobieganiu przestępczości; Klasyfikacja policyjnych programów zapobiegania przestępczości; System zapobiegania przestępczości w skali lokalnej. 4. Zachowania prospołeczne a poprawa bezpieczeństwa: Rządowy program poprawy bezpieczeństwa obywateli; Zachowania aspołeczne i antyspołeczne. 5. Pobudzenie aktywności obywatelskiej na rzecz bezpieczeństwa: Podstawy teoretyczne działalności obywateli na rzecz bezpieczeństwa; Światowe doświadczenia związane aktywnością obywatelską; Doświadczenia polskie. 6. Community policing: Krótki rys historii policji w Polsce i na świecie; Modele działań policyjnych; Charakterystyka modelu community policing; Refleksje praktyczne. 7. Rozwiązywanie problemów społeczności lokalnych: Metody rozwiązywania problemów; Metoda pięciu kroków CAPS w rozwiązywaniu problemów kryminalnych; Zasady przeprowadzania działań profilaktycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Etyka stosowana (teoretyczne podstawy badań nad organizacjami), 2. Podstawowe punkty wyjścia teorii organizacji, 3. Etyka w organizacji, 4. Etyka i proces decyzyjny, 5. Program etyczny organizacji i jego profesjonalna implementacja, 6. Kultura w organizacji, 7. Zachowanie menedżera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gry i zachowania nieetyczne w organizacji / Marek Bugdol. - Warszawa : Difin, 2007. - 212 s. : tab. ; 23 cm.
1. Gry społeczne w organizacji. System i struktura społeczna organizacji; Role społeczne; Organizacja areną polityczną; Gry społeczne - podstawowe pojęcia; Działania zbiorowe i "wspólne pastwisko"; Zwolennicy teorii dramaturgicznej; Gry społeczne a zadania grupowe; Przykłady gier społecznych w organizacji; Współpraca; Oszukiwanie. 2. Zachowania nieetyczne w organizacji. Zagadnienia wprowadzające; Konflikty; Mobbing/bullying; Molestowanie seksualne; Romansowanie; Szantaż; Sabotaż w miejscu pracy; Plotkowanie w miejscu pracy; Kradzież; Kłamstwo; Inwigilacja i donoszenie; Znieważanie; Zdrada; Łapówkarstwo; Protekcja i faworyzacja; Niewolnictwo XXI wieku. 3. Zarządzanie zachowaniami nieetycznymi. Koncepcje zarządzania a zachowanie pracownicze; Formalne struktury organizacyjne a zachowania pracownicze; Szkolenia a zachowania pracownicze; Kodeksy etyczne i procedury zarządzania; Znaczenie przywództwa; Znaczenie jakości życia w miejscu pracy; Wyrażanie uznania i szacunku; Dyscyplina pracy a zachowania pracownicze; Pomaganie pracownikom; Zarządzanie pracownikami trudnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pogranicza)
1. Instytucje nie posiadają umysłu; 2. Mała skala jest bez znaczenia; 3. Przetrwanie grup ukrytych; 4. Instytucje opierają się na analogii; 5. Instytucje decydują o podobieństwie; 6. Instytucje pamiętają i zapominają; 7. Przykład instytucjonalnego zapominania; 8. Instytucje dokonują klasyfikacji; 9. Instytucje decydują o życiu lub śmierci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy zarządzania: Zarządzanie organizacją- pojęcia podstawowe; Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania; Strategia organizacji; Struktura organizacyjna; Zmiany organizacyjne; 2. Zachowania organizacyjne: Kultura organizacyjna; Władza organizacyjna; Motywacja członków organizacji; Kooperacja społeczna w organizacji; Komunikacja społeczna w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biała Seria PTNP / red. Joanna Marszałek-Kawa ; Polskie Tow. Nauk Politycznych)
I. Systemy wyborcze i zachowania wyborcze 1. Rola i zadania Państwowej Komisji Wyborczej w medialnej kampanii wyborczej 2. Zasadność podziału kraju na okręgi wyborcze w wyborach do sejmu - wybrane problemy 3. Lewica w wyborach parlamentarnych 2001-2005 a przekształcenia systemu wyborczego 4. 100 procent wyborców 5. Przyczyny absencji w wyborach parlamentarnych 2005 6. Głos preferencyjny - złudzenie wyboru II. Programy wyborcze 1. Koncepcja prezydentury w ujęciu Prawa i Sprawiedliwości 2. Kwestia niemiecka w kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości 2005 r. 3. Polityka zagraniczna w kampanii wyborczej Lecha Kaczyńskiego i Dinalda Tuska - konfrontacja wizji 4. Koncepcje większościowego systemu wyborczego w programach i stanowiskach partii politycznych prezentowanych medialnej kampanii parlamentarnej 2005 r. 5. Polityka ekologiczna w programach wyborczych partii politycznych. Analiza wyborów parlamentarnych 2005 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pojęcie, status i funkcje organizacji społecznych; Religijne i świeckie instytucje filantropijne: od wieków średnich do okresu preindustrialnego; ewolucja towarzystw filantropijnych: od rewolucji przemysłowej do wybuchu II wojny światowej; Organizacje społeczne w okresie dominacji państwowej doktryny opiekuńczości (lata 1950-1975); Zmieniająca się rola organizacji społecznych w okresie transformacji Państwa opiekuńczego i wykształcenie się formuły pomocniczości; Organizacje społeczne w Polsce w okresie przejścia od modelu etatystyczno- kolektywistycznego do modelu neoliberalno-etatystycz- nego polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników; 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika; 3. Budowa zespołu; 4. Komunikacja społeczna- wpływ zachowania w organizacji; 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację; 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji; 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania: zachowania organizacyjne / Bogusław Kaczmarek, Czesław Sikorski. - Wyd. 2 poszerz. - Łódź : Absolwent, 1998. - 248, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Wstęp; Podstawowe pojęcia i problemy zarządzania: Organizacja i zarządzanie jako nauka - krótki rys historyczny rozwoju organizacji i zarządzania, Analogie organizacyjne, Organizacja jako system, Zarządzanie; Cele działania: Planowanie celów, Projektowanie struktury celów, Formułowanie strategii działania, Promocja i integracja celów, Efektywność organizacyjna; Struktura organizacyjna: Uwarunkowania struktury organizacyjnej, Projektowanie struktury organizacyjnej, Metody zarządzania, Człowiek w strukturze organizacyjnej, Kryteria oceny struktury organizacyjnej; Procesy funkcjonowania organizacji: Planowanie procesów pracy, Organizowanie procesów pracy, Procedury decyzyjne, Style kierowania, Kontrola procesów pracy; Kadry i gospodarka zasobami ludzkimi: Planowanie zasobów ludzkich, Pozyskiwanie kadr, Strategie kadrowe, Motywowanie pracowników, Ocena potencjału ludzkiego; Rozwój organizacji: Planowanie zmian organizacyjnych, Metodyka zmian organizacyjnych, Strategie zmian ,Pozyskiwanie ludzi do zmian, Kontrola reorganizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji, 2. Podejmowanie decyzji w organizacji, 3. Motywacja w organizacji, 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację, 5. Stres w organizacji, 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi, 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa, 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji, 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek w organizacji, 2. Indywidualny poziom zachowań organizacyjnych człowieka, 3. Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego, 4. Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego, 5. Stres organizacyjny, 6. Praktyczne problemy psychologii zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Kultura organizacji. Kwestie definicyjne; 2. Rola liderów w kształtowaniu kultury organizacji; 3. Związki zawodowe jako kreator zmian: Charakterystyka polskiego ruchu związkowego; Związki zawodowe a procesy restrukturyzacji; Partycypacja pracownicza; Dialog społeczny. 4. Wpływ stron na jakość kultury. Badania własne: Metodologia badań; Przebieg badań wartości; Podusmowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Introduction; Part I. The Power of Psychological Safety 1. The Underpinning 2. The Paper Trail Part II. Psychological Safety at Work 3. Avoidable Failure 4. Dangerous Silence 5. The Fearless Workplace 6. Safe and Sound Part III. Creating a Fearless Organization 7. Making it Happen 8. What’s Next? Appendix: Variations in survey measures to Illustrate Robustness of Psychological Safety; Acknowledgments. About the Author. Index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Uwarunkowania zachowań organizacyjnych: Zachowania jednostek w organizacji a współzależność potrzeb organizacji i potrzeb jednostki; Wyzwania wobec organizacji i zachowań organizacyjnych; Decydująca rola zasobów ludzkich we współczesnych organizacjach; Pozytywna wizja człowieka w organizacji- zarządzanie sobą. R.2 Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji: Modele uczestnictwa człowieka w organizacji- mechanizmy psychologiczne angażowania się człowieka w organizacji; Założenia dotyczące racjonalno -ekonomicznej natury człowieka; Założenia modelu człowieka społecznego; Samorealizacja człowieka w pracy; Kontrakt psychologiczny; Cele i oczekiwania pracowników; Czynniki motywujące człowieka do pracy; Uczestnictwo w organizacji a zaspokojenie potrzeb jednostki; Psychologiczna wartość pracy a wymiar pracy; Możliwość uzyskania poczucia podmiotowości w pracy. R.3 Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji: Wymagania organizacji wobec zasobów indywidualnych; Zasoby osobiste- klasyfikacja i właściwości; Idea Aktor - Kreator - Inspirator - Twoja wewnętrzna załoga; Rozwój zawodowy jako odpowiedź na zmienność organizacji. Diagnoza i pobudzenie; Procedury wspomagające rozwój i ułatwiające doskonalenie w organizacji. R.4 Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów: Podstawowe obszary badań. Definicje grupy; Badania Hawthorne; Spójność grupy; Wielkość grupy; Normy grupowe; Fazy rozwoju grupy; Problemy międzygrupowe w organizacji; Redukowanie negatywnych konsekwencji rywalizacji międzygrupowej. R.5 Zespoły w organizacji: Główne elementy zespołu pracowniczego; Zadania jako specyficzny rodzaj celu zespołowego; Tradycyjne oraz wyłaniające się rozumienie efektywności zespołu; Bariery efektywności zespołu; Efektywny zespół; Podmiotowość zespołu. R.6 Koncepcje efektywnego kierowania: Style kierowania Sytuacyjne koncepcje kierowania; Teoria dopasowanego przywódcy Fiedlera; Teoria sytuacyjnego kierowania Tannenbauma i Schmidta; Koncepcja sytuacyjna Vrooma; Sytuacyjna teoria przywództwa Herseya i Blancharda; Zachowanie przywódcy. Model I i Model II Argyrisa. R.7 Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi: Przywódca czy menedżer?; Definiowanie zarządzania i przywództwa; Relacja wpływu a relacja władzy; Przywódcy i zwolennicy a menedżerowie i podwładni; Zamierzona zmiana a produkcja; Produkcja i sprzedaż dóbr i/lub usług; Kim jest przywódca w odróżnieniu od Menedżera?; Przywództwo wobec problemu wspólnego dobra; Zrównoważony rozwój a problemy przywództwa w świecie władzy podzielonej; Procedury i płaszczyzny rozwiązywania problemów wspólnego dobra; Kierowanie partycypacyjne; Kierowanie przez delegowanie; Bariery podmiotowości i delegowania. Pojęcie deinfluentyzacji. R.8 Komunikowanie się w organizacji: Komunikacja interpersonalna; Komunikowanie się z innymi ludźmi; Rodzaje
komunikacji interpersonalnej w organizacji; Komunika cja na poziomie grupy; Obserwacja zachowań w czasie narad; Asertywność zachowania w czasie narady; Komini kacja publiczna; Znaczenie skutecznej autoprezentacji w pracy kierowniczej; Analiza treści wystąpienia; Ana liza formy występienia; Przygotowanie wystąpienia publicznego; Metody twórczego diagnozowania i rozwiązy wania problemów na formu publicznym; Wykorzystanie negocjacji jako jednego ze sposobów komunikowania się na arenach pyblicznych. R.9 Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany: Organizacja jako złożony system; Orgazniacja a otoczenia; Efektywność organizacyjna; Naturalny charakter zmienności organizacji; Zmiana a sytuacja innowacyjna; Etapy procesy przyswajania innowacji; Opór wobec innowacji; Indywidualny opór wobez zmian. R.10 Kultura organizacyjna: Pojęcie kultury organiza cyjnej; Klimat organizacyjny jako jeden ze wskaźników kultury organizacyjnej; Wymiary kultury organizacyjnej Kultura narodowa czy kultura różnorodności?; Zarządza nie przez cele; Benchmarking; Struktury sieciowe; Koła jakości; Organizacje i zespoły wirtualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd.2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 269, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 315, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej