Form of Work
Książki
(4)
Status
only on-site
(4)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Author
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Kaźmierczak Tomasz
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Zych Adam A
(1)
Year
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Opieka społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Gerontologia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Ludzie starzy
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Starzenie się
(1)
Więź społeczna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Śmierć
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
ISBN: 978-83-7164-567-9
Zawiera: R. 1 Wieloaspektowość edukacji a starzenie się i starość – od tradycji do ponowoczesności. R. 2 Moderacja rozwoju – wyzwaniem dla gerontologii edukacyjnej: Wielowymiarowość starzenia się; Nowe spojrzenie na starzenie się człowieka; Moderacja ludzkiego rodzaju; Implikacje moderacji rozwoju dla polityki społecznej i gerontologii edukacyjnej. R. 3 Geragogika specjalna – konieczność, potrzeba czy moralny obowiązek?: Niepełnosprawność ważnym problemem społecznym; Starość osób niepełnosprawnych różne oblicza ma; Niepełnosprawność osób starzejących się i starych; W kierunku niepełnosprawnej osoby starszej; Cele i zadania geragogiki specjalnej; Polityka społeczna wobec starości osób niepełnosprawnych i niepełnej sprawności ludzi starszych. R. 4 Globalne starzenie się a potrzeby społeczne, kulturalne i edukacyjne odchodzącej generacji. R. 5 Trzy szkice o starości: „Oczekując starości”; „Szczęśliwi nie liczą godzin…”; „Panie, Ty wiesz, że się starzeję…”. R. 6 Czynniki płci i rodzaju a wielowymiarowość starzenia się i starości. R.7. „Czymże jest starość bez miłości?” R. 8 Etniczność a starzenie się – wyzwania edukacyjne. R. 9 Dawanie – nadawaniem sensu życia, czyli o wsparciu i pomocy ludziom starszym. R. 10 Formy opieki i pomocy dla ludzi starszych w Polsce i innych krajach. R. 11 Jakość życia seniorów we współczesnym świecie. R. 12 Przemoc wobec osób starzejących się i starych. R. 13 Egzystencjalne niepokoje i zagrożenia w starości: Czas bezowocny, czas daremny; Czas osamotnienia, czas pusty; Czas wyłączenia, czas rozczarowania; Czas osłabienia, czas zmęczenia; Czas bólu, czas cierpienia; Czas ogołacania, czas nagości; Czas przemijania, czas umierania. R. 14 Zapomniany paradygmat – schola mortis. R. 15 Ból, cierpienie i umieranie w cyklu życiowym człowieka. R. 16 Psychologiczna analiza podstawowych faz umierania. R. 17 Trajektoria umierania w ujęciu tanatopsychologii. R. 18 Rozpacz, aby żyć – żałoba w życiu człowieka. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
ISBN: 83-88274-67-8
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-480-4
I. Przesłanki warsztatowe i rzeczowe poznawania rodziny: Między integracja a dezintegracją pedagogiki społecznej: na użytek familiologii; Rola metod jakościowych w diagnozowaniu problemów rodzin obciążonych niepełnosprawnością; Rodzina w procesie edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży; Wiedza o bezpieczeństwie kompleksowym składnikiem świadomości współczesnej rodziny; Rozumienie ojcostwa dawniej a obecnie; Wybrane problemy współczesnej rodziny - badania i zagadnienia do dyskusji; II. Model rodziny w projektach i diagnozach: Wyobrażeniowy model rodziny własnej na podstawie badań młodzieży szkół średnich; Zadania regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie wobec rodziny; Rodzina silna obecnością ojca - przykład działalności inicjatyw Tato.Net; Rodzinne korelaty perspektyw życiowych współczesnej młodzieży polskiej; Tęczowa rodzina - szczęśliwa rodzina: jej wartości; Młodzież o aktywności seksualnej i czystości przedmałżeńskiej; Porównanie ról małżonków w różnych okresach ich dorosłości; Rodzina XXI w. w oczach studentów; Rodzina w opinii dorastającej młodzieży; Opieka na człowiekiem starym w rodzinie: wyzwania. III. Profilaktyka i wsparcie zaburzonego funkcjonowania rodziny: Czynności "nieprocesowe" sądu w sprawach rodzinnych; Mediacja w sprawach o rozwód i separację; Drzewo problemów - sposób na efektywniejszą pracę ze współczesną rodzina; Środowisko rodzinne a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Funkcjonowanie i relacje dziecka w rodzinie rozłączonej z powodu wyjazdu rodziców za granicę; Przemoc i agresja wśród młodego pokolenia we współczesnej rodzinie; Modelowanie zachowań agresywno-przemocowych u dzieci i młodzieży w rodzinie; Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich; Koegzystencja życia - matka i dziecko w okresie prenatalnym: zagrożenia i skutki FAS; Muzykoterapia w rodzinie; Działalność Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego na rzecz wsparcia rodzin dysfunkcyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89817-37-2
Cz. I. Praca socjalna: animacja społeczna, kapitał społeczny, networking 1. Wiedza a praktyka 2. Współczesna praca socjalna 3. Modele animacji społecznej i ich cechy wspólne 4. Kapitał społeczny. Kapitał społeczny a praca socjalna 5. Networking w "tradycyjnej" pracy socjalnej 6. Sieci i ich własności 7. Animacja społeczna: funkcje sieci 8. Animacja społeczna: praca nad networkingiem 9. Animacja społeczna jako networking w złożonym świecie 10. Uwagi końcowe Cz. II Budowanie potencjału społeczności lokalnej 1. Co to jest potencjał społeczności lokalnej? 2. Strategie budowania potencjału społeczności lokalnej Cz. III. Lisków: model rozwoju lokalnego? 1. Wprowadzenie 2. Projekt lisowski - budowa potencjału społeczności lokalnej 3. Cechy projektu lisowskiego 4. Konkluzja Cz. IV. Wprowadzanie zmian: wybór teorii do wykorzystania w animacji społecznej 1 Wprowadzenie 2. Zmiana i towarzyszące jej mechanizmy, czyli co warto wiedzieć o tym, na czym polega zmiana, kto się nią zajmuje i jakie reakcje może wywoływać 3. Strategie i techniki wprowadzania zmian
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again