Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Anderson John R. (1947- )
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Goddard Sally
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Rządzka Mira
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Odruchy
(3)
Uczenie się
(3)
Dziecko
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Ruchy
(2)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Układ nerwowy
(1)
Zachowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Okna do mózgu; 2. Znaczenie odruchów prymitywnych i posturalnych; 3. Prymitywne odruchy postawy; 4. Prymitywne odruchy dotykowe; 5. Odruchy posturalne; 6. Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP; 7. Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem postnatalnym; 8. Rozwój teorii przedsionkowo-mózgowej; 9. Skutki opóźnienia neurorozwojowego u młodzieży i dorosłych; 10. Rozwój metody INPP- od teorii do faktów; 11. Inne czynniki istotne w specyficznych zaburzeniach w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wprowadzenie. 1.1. Znaczenie diagnostyki neurologopedycznej; 1.2. Rozwój odruchowych reakcji oralnych w okresie prenatalnym; 1.3. Normatywne odruchowe reakcje oralne i ich ewolucja; 1.4. Warunki anatomiczne i spoczynkowe układu oralnego u noworodków i niemowląt; 1.5. Specyfika odruchów oralnych u noworodków i niemowląt. 2. Założenia i cel pracy. 3. Metody i materiał badawczy. 3.1. Charakterystyka grupy badanych noworodków i niemowląt; 3.2. Grupa dzieci z zespołem Downa oraz grupa dzieci z CMV; 3.3 Metody badania; 3.4. Zastosowane metody i techniki stymulacyjne. 4. Wyniki badań. 4.1. Patologie odruchowych reakcji oralnych; 4.2. Nieprawidłowości w realizacji odruchowych reakcji oralnych spowodowane wadami anatomicznymi; 4.3. Efekty stymulacji zaburzonych odruchowych reakcji oralnych; 4.4. Wybrane zagadnienia trudności oralnych u dziecka z zespołem Downa i cytomegalią. 5. Dyskusja. 5.1. Od diagnozy przez stymulację po karmienie; 5.2. Znaczenie fazy preoralnej oraz sekwencyjności realizacji odruchów i poboru pokarmu; 5.3. Istota oraz dojrzewanie ssania i połykania; 5.4. Ssanie a karmienie alternatywne; 5.5. Pozycja spoczynkowa żuchwy, języka i warg jako wstęp do właściwego poboru powietrza; 5.6. Pozostałe reakcje oralne: badanie oraz odpowiedzi oralne; 5.7. Pozycja do karmienia; 5.8. Znaczenie ankyloglosii w poborze pokarmu jako najczęściej występującej wady anatomicznej; 5.9. Kompensacje i zależności odruchowe; 5.10. Zaburzenia odruchów oralnych u dzieci z zespołem Downa; 5.11. Zaburzenia odruchów oralnych u dzieci z CMV. 6. Wnioski. 7. Posłowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego. Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Rozdział I. Odruchy - ich wpływ na osiąganie sukcesów w uczeniu się: 1. Odruch Moro; 2. Odruch dłoniowy; 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny; 4. Odruch szukania; 5. Odruch Galanta; 6. Toniczny odruch błędnikowy; 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny. Rozdział II. Odruchów pierwotnych do kontroli postawy: 1. Odruchy posturalne; 2. Schemat reakcji zaskoczenia; 3. Kontrola postawy; 4. Reakcje prostowania; 5.Oddruch Landaua; 6. Odruch amfibii; 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia; 8. Reakcje równoważne; 9. Dojrzewanie odruchów - proces, który trwa. Rozdział III. Rozwój mózgu: 1. Ustalenie hierarchii; 2. Specjalizacja półkul mózgowych. Rozdział IV. Zmysły: 1. Równowaga i układ przedsionkowy; 2. Dotyk; 3. Słuch; 4. Wzrok; 5. Propriocepcja; 6. Smak i węch; 7. Podsumowanie. Rozdział V. Testy sprawdzające odruchy: 1. Test standardowy odruchu Moro; 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston); 3. Test odruchu dłoniowego; 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 6. Test odruchu szukania; 7. Test odruchu ssania; 8. Test odruchu Galanta; 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej; 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego; 11. Test odruchu Landaua; 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach; 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach; 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy; 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy. Rozdział VI. Gdzie szukać pomocy?: 1. Określenie poziomu wymaganej terapii; 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom; 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy; 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty; 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych; 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju. Rozdział VII. Ewolucja poglądów - rozważania nad odruchami: 1. Historia; 2. Przegląd badań klinicznych; 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów; 4. Podsumowanie. Studia przypadków. Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe. Słownik terminów. Przydatne adresy. Literatura. Indeks rzeczowy. Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podejście do uczenia się i pamięci; 2. Warunkowanie klasyczne; 3. Warunkowanie instrumentalne; 4. Wzmocnienia i uczenie się; 5. Pamięć przemijająca; 6. Zapamiętywanie; 7. Przechowywanie informacji w pamięci; 8. Wydobywanie z pamięci; 9. Nabywanie umiejętności; 10. Uczenie się indukcyjne; 11. Zastosowania w edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej