Form of Work
Książki
(73)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(1)
NASBI
(1)
Status
only on-site
(60)
available
(45)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(53)
Czytelnia
(60)
Author
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(7)
Pocztowski Aleksy
(6)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Juchnowicz Marta
(3)
Król Henryk
(3)
Listwan Tadeusz
(3)
Rostkowski Tomasz
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Golnau Wiesław
(2)
Hay Julie
(2)
Huczek Marian
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Korach Romuald
(2)
Lany Magdalena
(2)
Litwin Joanna
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Smolarek Małgorzata
(2)
Trojanowski Tomasz
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Adamiec Marek
(1)
Adler Lou
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balina Rafał
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Benien Karl
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Biliński Witold
(1)
Borkowska Stanisława (1939 - )
(1)
Buchelt-Nawara Beata
(1)
Buchen Irving H
(1)
Burkett Holly
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Czubasiewicz Halina
(1)
Detyna Beata
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Egeman Marian
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Francik Kamila
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Heyde Anke von der
(1)
Hoffman Edward
(1)
Idasz-Balina Marta
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Jarmołowicz Wacław
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Kajstura Maciej
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kisielnicki Jerzy
(1)
Klimczok Monika
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Koszutska Olga
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kraczala Madalena
(1)
Krakowczyková Mariola
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Kucęba Robert
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Lebioda Gabriel
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Levy-Leboyer Claude
(1)
Limański Andrzej
(1)
Linde Boris von der
(1)
Manikowski Robert
(1)
Michałkiewicz Anna
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Miś Alicja
(1)
Młynarska-Jurczuk Agata
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Novotný Jan
(1)
Nowicka-Mieszała Julia
(1)
Pabian Arnold
(1)
Padzik Kinga
(1)
Parys Joanna
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Payne Tim
(1)
Phillips Jack J
(1)
Piskořová Irena
(1)
Pochopień Jolanta
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Porvazník Ján
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(75)
Language
Polish
(75)
Subject
Oceny pracowników
(58)
Kadry
(55)
Motywacja pracy
(18)
Przedsiębiorstwo
(15)
Płaca
(14)
Zatrudnienie
(14)
Kariera
(8)
Organizacja
(8)
Praca
(8)
Zarządzanie
(8)
Zawód
(7)
Konflikt
(5)
Menedżerowie
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja
(3)
Siła robocza
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Assessment center
(2)
Jakość
(2)
Logistyka
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Rynek pracy
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Towar
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Alkoholizm
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
BPMS (informat.)
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpzieczeństwo informacyjne
(1)
Bhp
(1)
Development center
(1)
Energetyka
(1)
Holdingi
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Mentoring
(1)
Młodzież
(1)
Organizacje
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Outplacement
(1)
Poradnictwo
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo pracy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płaca minimalna
(1)
Rentowność
(1)
Rozmowa
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Równowaga ekonomiczna
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Stres
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolnictwo wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Urzędnicy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Katowice
(1)
91 results Filter
No cover
Book
In basket
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8137-322-7 978-83-8137-322
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment | Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC| DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe;; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7252-379-2
1. Funkcja personalna w zmieniającej się gospodarce., 2. Istota i zakres restrukturyzacji funkcji personalnej, 3. Czynniki determinujące zmiany funkcji personalnej, 4. Organizacja funkcji personalnej, 5. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi, 6. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników, 7. Systemy ocen pracowniczych, 8. Rozwój kapitału ludzkiego, 9. Systemy wynagradzania pracowników, 10. Kierunki zmian funkcji personalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
ISBN: 978-83-61053-02-6
1. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarujący, 2. Rynek pracy jako otoczenie i obszar gospodarowania w przedsiębiorstwie, 3. Role właścicielskie i menedżerskie w alternatywnych teoriach przedsiębiorstwa, 4. Teoretyczne podstawy motywowania do pracy, 5. Wynagrodzenia za pracę i ich rola w motywowaniu do pracy, 6. Mikroekonomiczne teorie rynku pracy a efektywność gospodarowania, 7. Oceny pracownicze a zarządzanie zasobami pracy w organizacjach gospodarczych, 8. Prawne i organizacyjne aspekty zatrudniania i wynagradzania pracowników, 9. Elastyczne formy zatrudniania i organizacji pracy w przedsiębiorstwie, 10. Zatrudnianie i wynagradzanie menedżerów - aspekty teoretyczne i realizacyjne, 11. Transformacja ustrojowa a gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7251-642-1
Część I: Wartościowanie pracy. 1. Przesłanki zastosowania - miejsce wartościowania pracy w systemie oceny pracy. 2. Istota wartościowania pracy. 3. Proces wartościowania pracy. 4. Metody wartościowania pracy. 5. Analityczno-punktowa metoda wartościowania pracy. 6. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy w różnych obszarach zarządzania firmą. 7. Wyniki wartościowania pracy w wynagrodzenia. 8. Organizacja procesu wartościowania pracy w firmie. 9. Tendencje zmian w dziedzinie oceny pracy: od wartościowania stanowisk do wartościowania kompetencji. Część II: Wartościowanie kompetencji pracowników. 1. Istota kompetencji pracowników jako podstawa wartościowania. 2. Geneza wartościowania kompetencji pracowników. 3. Budowa modelu kompetencji pracowników. 4. Ocena okresowa a wartościowanie kompetencji. 5. Wykorzystanie wyników wartościowania w obszarze wynagrodzeń. 6. Zastosowanie wyników wartościowania kompetencji pracowników w pozostałych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Kariera i rozwój zawodowy / Marek Suchar. - Gdańsk : Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr ODDK, 2003. - 143,[3] s. : tab., rys. ; 24 cm.
(Biblioteka Zarządzania Personelem / red. Marek Suchar)
ISBN: 83-71877-93-5
Cz. I Rozwój zawodowy: Życie i praca; Etapy życia zawodowego; Potencjał zawodowy; Praca w hierarchii wartości życiowych; Potrzeby związane z pracą; Modele kariery zawodowej. Cz. II Zarządzanie karierą: Kierowanie karierą pracowników; Diagnozowanie potencjału zawodowego; Ścieżki karier; Tworzenie kadry rezerwowej; Plany sukcesji; Coaching; Mentoring; Szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników; Analiza potrzeb rozwojowych i szkoleniowych; Strategie robienia kariery; Metody diagnozy potencjału rozwojowego pracowników; Kwestionariusz wymiarów kariery; Kwestionariusz oceny kompetencji fachowych w zakresie zarządzania personelem; Kwestionariusz rozmowy oceniającej w ramach audytu menedżerskiego w międzynarodowej firmie logistycznej; Kwestionariusz stylu pełnienie funkcji menedżerskich; Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego. Aneks: Warsztat "Zaplanuj swoją karierę".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86890-37-1
Wprowadzenie- od bilansu kompetencjami do kierowania kompetencjami; Rozdz. I: Co to są kompetencje?, Rozdz. II: Identyfikacja i ocena kompetencji; Rozdz. III: Obraz samego siebie ocena własna. Podejście poznawcze Rozdz. IV: Rozwój kompetencji; Zakończenie- od kompetencji indywidualnych do kompetencji organizacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-7484-037-4
R.1 Zarządzanie oparte na kompetencjach; R.2 Opracowanie kompetencyjnych systemów ocen - działania przygotowawcze; R.3 Wprowadzenie kompetencyjne systemu ocen; R.4 360-stopniowa ocena kompetencji; R.5 Rozmowa oceniająca; R.6 Błędy w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów ocen; R.7 Zarządzanie kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników; R.8 Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników; R.9 Zarządzanie kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń; R.10 Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
ISBN: 978-83-208-2359-2
Zawiera: Wstęp . 1. Podstawy kreatywności: 1.1. Definicja kreatywności; 1.2. Kreatywność a twórczość; 1.3. Perspektywy analizy twórczości. 2. Kreatywność pracowników: 2.1. Kreatywność pracowników i jej komponenty; 2.2. Sylwetka kreatywnego pracownika; 2.3. Kreatywny menedżer; 2.4. Inhibitory i stymulatory kreatywności pracowników. 3. Narzędzia do badania predyspozycji twórczych: 3.1. Myślenie dywergencyjne; 3.2. Testy zawierające zadania werbalne i testy mieszane; 3.3. Testy zawierające zadania niewerbalne; 3.4. Kwestionariusze samooceny; 3.5. Badania biograficzne, wywiad i obserwacja. 4. Ocena kreatywności pracowników: 4.1. Model oceny kreatywności pracowników; 4.2. Założenia budowy kwestionariuszy do badania predyspozycji twórczej pracowników; 4.3. Weryfikacja kwestionariuszy do badań. 5. Prokreatywna przestrzeń w przedsiębiorstwie: 5.1. Istota prokreatywnej przestrzeni przedsiębiorstwa; 5.2. Czynniki sprzyjające kreatywności w przedsiębiorstwie; 5.3. Przegląd koncepcji i narzędzi do identyfikacji twórczego klimatu w miejscu pracy. 6. Procesy grupowe i ich dynamika: 6.1. Grupa a zespół; 6.2. Role grupowe; 6.3. Coaching zespołowy i mentoring; 6.4. Przewodzenie grupom. 7. Metodyka zespołowego rozwiązywania problemów: 7.1. Sesja twórcza; 7.2. Moderacje; 7.3. Metody aktywizujące pracę zespołu; 7.4. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań. 8. Twórcze zespoły pracownicze w przedsiębiorstwie: 8.1. Charakterystyka i podział zespołów pracowniczych; 8.2. Zasady budowania twórczych zespołów; 8.3. Procedura rekrutacji pracowników do zespołów twórczych; 8.4. Dobór pracowników do twórczych zespołów na przykładzie praktycznym. 9. Wpływ kreatywności pracowników na rozwój innowacji: 9.1. Obszar badań wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie; 9.2. Model badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach; 9.3. Metody i narzędzia zastosowane w badaniach; 9.4. Ocena wpływu kreatywności pracowników na rozwój innowacji. 10. Tworzenie ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie: 10.1. Geneza pojęcia racjonalizacji; 10.2. Przedmiot wniosku racjonalizatorskiego; 10.3. Model ruchu proinnowacyjnego w przedsiębiorstwie; 10.4. Motywowanie pracowników do proinnowacyjnego działania w przedsiębiorstwie; 10.5. Narzędzie wspomagające ruch proinnowacyjny w przedsiębiorstwie. 11. Przykłady z praktyki przemysłowej: 11.1. Działanie kreatywnego zespołu na przykładzie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej; 11.2. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży spożywczej; 11.3. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.4. Analiza badań w dużym przedsiębiorstwie branży metalowej; 11.5. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży opakowań; 11.6. Analiza badań w średnim przedsiębiorstwie branży meblarskiej; 11.7. Analiza badań w małym przedsiębiorstwie branży rolniczej; 11.8. Budowanie zespołu z wykorzystaniem metod kreatywnego rozwiązywania problemów; 11.9. Moderowanie zespołu problemowego. Bibliografia. Słownik ważniejszych pojęć. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-264-9693-6
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa: 1.1. Najważniejsze cele oceny; 1.2. Formy oceny; 1.3. Kontrowersje wokół systemów ocen; 1.4. Wymagania stawiane systemom ocen; 1.5. Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych; Studium przypadku I. Rozdział 2. Uwarunkowania systemu ocen: 2.1. Rodzaj działalności i wielkość organizacji; 2.2. Cele strategiczne firmy; 2.3. Metoda zarządzania; 2.4. Styl kierowania; 2.5. Poziom kierowania; 2.6. Poziom wymagań; 2.7. Autorytet oceniających; 2.8. Wiek pracowników; Studium przypadku II. Rozdział 3. Wprowadzanie systemu ocen okresowych: 3.1. Planowanie działania; 3.2. Szkolenie osób oceniających; 3.2.1. Wybór rodzaju szkolenia; 3.2.2. Wybór miejsca szkolenia; 3.2.3. Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych; 3.2.4. Ćwiczenia z użyciem kamery wideo; 3.3. Przygotowanie osób ocenianych; Studium przypadku III. Rozdział 4. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów ocen: 4.1. Wybór osób oceniających; 4.2. 360-stopniowa ocena pracownika; 4.3. Przygotowanie 360-stopniowej oceny pracowników; 4.4. Podział osób ocenianych; 4.5. Ustalanie częstotliwości oceny; Studium przypadku IV. Rozdział 5. Metody oceny pracowników: 5.1. Metody relatywne; 5.1.1. Ranking; 5.1.2. System porównywania parami; 5.1.3. Metoda rozkładu normalnego; 5.2. Metody absolutne; 5.2.1. Ocena opisowa; 5.2.2. Punktowa skala ocen; 5.2.3. Skale ważone; 5.2.4. Testowa metoda oceny; 5.2.5. Metoda zdarzeń krytycznych; 5.2.6. Skale behawioralne (BARS - behavioral anchored rating scale; 5.2.7. Zarządzanie przez cele - ZPC (management by objectives – MBO; 5.2.8. Assessment Center ("centrum oceny"). Rozdział 6. Ustalanie kryteriów oceny: 6.1. Kryteria dotyczące efektywności; 6.2. Kryteria dotyczące kwalifikacji; 6.3. Kryteria dotyczące zachowań (behawioralne); 6.4. Kryteria osobowościowe; 6.5. Zasady opracowywania kryteriów oceny; Studium przypadku VI. Rozdział 7. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami: 7.1. Istota rozmowy oceniającej; 7.2. Jak prowadzić rozmowę?; 7.2.1. Wyrażanie szacunku i uznania; 7.2.2. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych; 7.3. Najczęstsze przyczyny złej pracy; 7.4. Dialog przełożony - podwładny a przyszłe zadania pracownika; Studium przypadku VII. Rozdział 8. Błędy w procesie oceniania: 8.1. Błędy "techniczne"; 8.2. Błędy w sztuce oceniania; 8.3. Jak unikać błędów oceny?; Studium przypadku VIII. Rozdział 9. Ocena przełożonych przez podwładnych: 9.1. "Odwrócenie ról" jako niezbędne uzupełnienie systemu ocen; 9.2. Doświadczenia niektórych przedsiębiorstw; 9.3. Zasady wprowadzania oceny przełożonych przez podwładnych; Studium przypadku IXa; Studium przypadku IXb. Rozdział 10. System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy: 10.1. System ocen okresowych a polityka płacowa przedsiębiorstwa; 10.2. System ocen okresowych a polityka szkoleniowa firmy; 10.3. System ocen okresowych a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników; 10.4. System ocen okresowych a zwalnianie pracowników; Studium przypadku X. Zakończenie. Aneks. Przykładowe formularze oceny pracowników. Bibliografia. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-88597-83-3
Zawiera: Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa; Uwarunkowania systemu ocen; Wprowadzanie systemu ocen okresowych; Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemu ocen; Metody oceny pracowników; Ustalanie kryteriów oceny; Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami; Błędy w procesie oceniania; Ocena przełożonych przez podwładnych; System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-264-4150-9
Zawiera: Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa; Uwarunkowania systemu ocen; Wprowadzanie systemu ocen okresowych; Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemu ocen; Metody oceny pracowników; Ustalanie kryteriów oceny; Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami; Błędy w procesie oceniania; Ocena przełożonych przez podwładnych; System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-88597-12-4
Zawiera: Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa; Uwarunkowania systemu ocen; Wprowadzanie systemu ocen okresowych; Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemu ocen; Metody oceny pracowników; Ustalanie kryteriów oceny; Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami; Błędy w procesie oceniania; Ocena przełożonych przez podwładnych; System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-776-8
1. Proces pozyskiwania personelu, 2. Ocenianie pracowników, 3. System wynagrodzeń organizacji, 4. Motywowanie pracowników, 5. Partycypacja pracownicza w zarządzaniu, 6. Inwestowanie w personel, 7. Przeprowadzenie zmian w organizacji, 8. Konieczność lub ostateczność
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7188-697-7
R.I Wymiary pracy menedżera, R.II Czynniki efektywnej pracy menedżerskiej, R.III Przegląd metod badań i ocen y kadr menedżerskich, R.IV Zintegrowany model oceny kadry menedżerskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-7484-024-2
1. Zewnętrzne uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji, 2. Kompetencje, czyli nic nowego pod słońcem, 3. Projektowanie procesu selekcji, 4. Jak przyciągać kandydatów (ale nie za wielu), 5. Projektowanie i screening formularzy aplikacyjnych, 6. Zasady przeprowadzania kompetencyjnych rozmów kwalifikacyjnych, 7. Kompetencyjne rozmowy kwalifikacyjne. Praktyka, 8. Metody psychometryczne a selekcja oparta na kompetencjach, 9. Ośrodki oceny, 10. Podejmowanie decyzji i ich ocena
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
Nagroda i kara : profesjonalna ocena pracownika / Romuald Korach. - Gliwice : Helion, 2009. - 271 s. : wykr. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-246-2186-6
1.Funkcje ocen pracowniczych w zarządzaniu ludźmi, 2. Psychologiczne aspekty oceniania i bycia ocenianym, 3. Elementy psychologii porozumiewania się, 4. Umiejętność oceniania oraz przekazywania i zastosowania ocen pracowniczych, 5. Typologie menedżerów, pracowników i organizacji a ocenianie - krótki przegląd
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
In basket
Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika / Romuald Korach. - [miejsce nieznane] : Onepress : NASBI, 2014. - 272 s. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-283-0060-6

Ocenianie profesjonalne -- rzetelne, trafne i sprawiedliwe

  • Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
  • Dokładna analiza pułapek w procesie oceniania
  • Oceny motywujące i demotywujące pracowników
  • Prawidłowy proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
  • Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
  • Typologie menedżerów, pracowników i organizacji
  • Pomocne studia przypadków

"Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" -- to truizm z lubością powtarzany przez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? Firma naprawdę dbająca o pracownika kładzie spory nacisk na stosowanie nowoczesnych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie sprawnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany dobór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najistotniejszych umiejętności menedżerskich. Ułatwiają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten proces nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, skuteczność oraz sposoby rozwiązywania problemów.

Właściwie przeprowadzona ocena okresowa pracowników:

  • motywuje ludzi do pracy i rozwoju;
  • daje przełożonym wiarygodną wiedzę na temat kompetencji i potencjału zawodowego pracowników;
  • kształtuje korzystną kulturę organizacyjną;
  • pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich;
  • ułatwia podejmowanie decyzji w zakresie strategii karania, nagradzania czy premiowania.

Autor książki o:Roli osobowości w pracyMobbingu

Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Człowiek w Firmie)
ISBN: 83-88840-34-7
R.1 Tworzenie i wdrażanie strategii ZZL. R.2 Analiza pracy i opisy stanowisk. R.3 Sposoby zastosowania metod wartościowania pracy w praktyce. R.4 Systemowe podejście do doboru pracowników. R.5 Wprowadzenie pracownika do pracy. R.6 Konstrukcja systemu wynagrodzeń. R.7 Partycypacja pracownicza i zakładowe układy zbiorowe. R.8 Ocena okresów pracowników. R.9 Zintegrowany system zarządzania kompetencjami. R.10 Badanie opinii pracowniczych. R.11 Raporty o wynagrodzeniach. R.12 Planowanie przedsięwzięć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-8142-626-8
W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach. W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again