Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(5)
Autor
Jabłonowska Lidia
(2)
Myśliwiec Grzegorz
(2)
Bortnowski Andrzej Wacław
(1)
Ikanowicz Cezary
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Marcjanik Małgorzata
(1)
Orłowski Tomasz
(1)
Piekarski Jan W
(1)
Sabath Ann Marie
(1)
Strzelec Małgorzata
(1)
Żołędziowski Lech Z
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Obyczaje towarzyskie
(7)
Protokół dyplomatyczny
(3)
Praca
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Służba zagraniczna
(2)
Dyplomacja
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Korespondencja dyplomatyczna
(1)
Kultura pracy
(1)
Menedżerowie
(1)
Miejsce pracy
(1)
Obyczaje
(1)
Organizacja
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Wizytówki
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. KULTURA ZACHOWAŃ W FIRMIE: 1.1. Rola społeczna a rola biznesowa; 1.2. Jaki model kultury organizacyjnej?; 1.2.1. Czym jest kultura w organizacji?; 1.2.2. Symptomy kultury - jej jawne wymiary; 1.2.3. Profile kultur; 1.2.3.1. Kultury narodowe a zachowania w biznesie; 1.2.3.2. Wybrane profile kultur organizacyjnych. Rozdział 2. UNIWERSALNE REGUŁY ZACHOWANIA SIĘ W ŚRODOWISKU PRACY: 2.1. Precedencja techniczna i organizacyjna; 2.1.1. Precedencja towarzyska - kto bardziej godny szacunku w społeczeństwie?; 2.1.2. Precedencja służbowa - kto godniejszy w organizacji?; 2.2. Obsługa klienta; 2.2.1. Modele obsługi; 2.2.2. Postawy wobec klientów; 2.3. Trudne komunikaty w obsłudze interesanta; 2.4. Formy okazywania szacunku; 2.4.1. Ustępowanie godniejszemu, wstawanie na cześć; 2.4.2. Pozdrawianie i ukłony; 2.4.3. Witanie słowem i gestem; 2.4.4. Przedstawianie osób i przedstawianie się; 2.4.5. Tytułowanie w mowie i piśmie. Rozdział 3. ROZMOWY SŁUŻBOWE: 3.1. Prowadzenie rozmowy służbowej w stylu uprzejmym; 3.1.1. Mówić językiem oficjalnym czy potocznym?; 3.1.2. Wyrazy i zwroty obce; 3.1.3. Żargon profesjonalny - kiedy uzasadniony?; 3.2. Prowadzenie zebrania - przewodniczenie; 3.2.1. Udzielanie i odbieranie głosu przez przewodniczącego; 3.2.2. Walka o głos; 3.3. Rozmowy telefoniczne w pracy; 3.3.1. Prowadzenie rozmowy, pauzy, wyjątkowa uprzejmość; 3.3.2. Kolizja rozmów; 3.4. Rozmowy wewnętrzne w pracy; 3.4.1. Komplementowanie - klucz do dobrej atmosfery; 3.4.2. Krytyka zawsze bardzo powściągliwa; 3.5. Elegancja w przestrzeni biurowej. Rozdział 4. ELEGANCJA W SŁOWIE PISANYM: 4.1. Układ i estetyka listu biznesowego; 4.2. Jak pisać, żeby nas czytali?; 4.3. List reklamowy - elegancki w formie i uczciwy w treści; 4.4. E-mail i SMS - wyzwania estetyczne. Rozdział 5. KOBIETY WYGLĄD PROFESJONALNY: 5.1. Elegancja codzienna; 5.2. Uroczystości specjalne - przyjęcia; 5.3. Ważne szczegóły w wyglądzie i ubiorze damskim. Rozdział 6. MĘŻCZYZNY WYGLĄD PROFESJONALNY: 6.1. Wygląd na co dzień; 6.2. Szczególnie uroczyste spotkania; 6.3. Eleganckie dodatki w ubiorze męskim. Rozdział 7. ESTETYCZNIE, KOMFORTOWO I WIARYGODNIE: 7.1. Kilka uwag o kolorach; 7.2. Zapach oprawą ubioru; 7.3. Regulamin ubraniowy a zasada luźnych piątków. Rozdział 8. SPOTKANIA TOWARZYSKIE WSPIERAJĄCE BIZNES: 8.1. Uroczystości na terenie firmy; 8.1.1. Lampka wina na zakończenie rozmów; 8.1.2. Koktajl - przyjęcie bez sztućców; 8.1.3. Przemówienia i toasty; 8.2. Spotkania zasiadane - wyższy standard gościnności; 8.2.1. Jak siadać do stołu; 8.2.2. Prestiżowe formy przyjęć; 8.2.3. Obiad biznesowy; 8.2.4. Obiad bufetowy; 8.2.5. Aperitif, śniadanie i obiad klasyczny; 8.2.6. Jak jeść na spotkaniu towarzyskim?; 8.2.7. Toasty i przemówienia; 8.3. Alkohole - górna półka; 8.3.1. Whisky - królowa wódek; 8.3.2. Koniak - najdoskonalszy alkohol na świecie; 8.3.3. Szampan - baron win musujących; 8.4. Napoje alkoholowe - temperatury, szkło, napełnianie; 8.5. Palenie w towarzystwie. ZAKOŃCZENIE. BIBLIOGRAFIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Językowe, międzyjęzykowe, kulturowe i międzykulturowe aspekty grzeczności; Inaczej nie znaczy gorzej; Klasyczna kultura mongolska; Grzeczność w Chinach; Na Dalekim Wschodzie; Kaminluka, czyli co słychać w Chinach; Koreańczyk grzeczny jest; Honoryfikatywny teatr mowy w japońszczyźnie - scena, bohaterowie i rekwizyty grzeczności; Uchi i soto - dwie sfery zachowań japońskich kobiet; O grzeczności po indyjsku; Indie widziane oczami europejskiego turysty; No hurry! No worry! w Indiach. Tamilska grzeczność językowa; Kultura jako racja bytu. Świat arabski; Grzeczność turecka; Szacunek i serdeczność w Etiopii; Habari gani? Salama? Pierwsza lekcja suahilijskiej etykiety; Grzeczność meksykańska: zachować twarz rozmówcy; Bolivar i sandały; Czemu dziwka nie żry? - czyli o Polonii brazylijskiej; Szablony grzecznościowe w języku amerykańskiej klasy średniej; Twarde reguły i wolnoamerykanka - praca dziennikarzy amerykańskich i polskich. Grzeczność i zasady obowiązujące na co dzień; Australia sprzed lat...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Protokół dyplomatyczny. Pojęcie, historia, zadania, organizacja, 2. Ceremoniał. ceremonie oficjalne i państwowe. Przebieg i organizacja uroczystości publicznej, 3. Etykieta, czyli zasady dobrego wychowania na co dzień, 4. Misja dyplomatyczna. Ambasador, szef misji i personel misji dyplomatycznej, 5.Prededencja. Zasady ustalania pierwszeństwa pomiędzy państwami i ich przedstawicielami, 6. Korespondencja. zasady i formy pisania listów, 7. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie, 8. Korespondencja dyplomatyczna, 9.Wizytówki, 10.Wizyty zagraniczne. Organizacja i przebieg, 11. Przyjęcia, 12 Przy stole, 13. Ubiory. Typy strojów i zasady ich doboru, 14. Dobre wychowanie, czyli savoir vivre na co dzień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Protokół dyplomatyczny dawniej i współcześnie; 2. Dyplomacja i jej funkcje; 3. Służba zagraniczna RP; Mianowanie i akredytacja ambasadora; 5. Korespondencja w kontaktach międzynarodowych; 6. Wizyta oficjalna delegacji zagranicznej; 7. Protokół na konferencji międzynarodowej; 8. Protokół w instytucjach europejskich i NATO; 9. Przyjęcia dyplomatyczne, służbowe i towarzyskie; 10. Dobre obyczaje w kontaktach towarzyskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Książki Gazety Prawnej)
1. Wstępne kroki: aby zawarte znajomości wypaliły; 2. Strój służbowy: jak ubierać się do pracy; 3. Korespondencja: aby wszystko było jasne; 4. To się może przydać: jak zrobić dobre wrażenie przez telefon; 5. Savoir-vivre w boksach i organizacja czasu: jak dobrze sobie radzić w biurze; 6. Spotkania: zebrać wszystko razem; 7. Grube ryby: jak sobie radzić z ważnymi osobistościami; 8. Nietypowe okoliczności: jak się znaleźć; 9. Na bezdrożach: stawić czoło prawdziwym wyzwaniom; 10. Najczęstsze pytania; Międzynarodowy savoir-vivre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i prezentuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu oraz ich warianty, będące skutkiem odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na zróżnicowane podejście do zasad etykiety biznesu. Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych. Książka pod patronatem Polskiego Radia RDC. Wieloletnia praca dydaktyczna z zakresu etykiety w sytuacjach służbowych w Polsce jaskrawo pokazuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Dylematy dotyczą przede wszystkim kwestii równego traktowania kobiet i mężczyzn, precedencji i tych zasad, które wiążą się z ustaleniem pierwszeństwa. Wynika to głównie z braku spójności kryteriów, jakie obieramy przy ustalaniu zasad w sytuacjach towarzyskich i służbowych. W pierwszym przypadku Polacy nie mają wątpliwości w kwestii pierwszeństwa: przyznają je kobietom. Chyba że zaistnieje znaczna różnica wieku osób wchodzących w interakcje, wówczas płeć staje się kryterium drugorzędnym. Natomiast w stosunkach pracy istotne znaczenie ma hierarchia zawodowa. Powstaje jednak pytanie, czy na tyle istotne, aby wyparło kryterium płci i wieku? (Ze Wstępu) ****** Contemporary Etiquette of Business in Everyday Practise in Poland The author raises the question concerning the sources of etiquette and her dependence on diplomatic protocol, corporation’s culture and social etiquette in Poland. She describes in detail the etiquette in professional situations and she presents the problems the employees of Polish companies and institutions meet every day. The author at length describes the concrete behaviour resulting from principles of business’ etiquette and the variations as a consequence of difference of national culture, customs and traditions of politeness behaviour.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Współczesna etykieta pracy / Lidia Jabłonowska, Grzegorz Myśliwiec. - Wyd.2 poszerz. i zaktual. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2006. - 169, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1. Kultura zachowań w firmie. 2. Rozmowy służbowe i korespondencja. 3. Wygląd w życiu codziennym i w sytuacjach oficjalnych. 4. Spotkania towarzyskie wspierające biznes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Podstawowe zasady savoir-vivre'u, 3. Zasady prowadzenia korespondencji urzędowej (oficjalnej), 4. Zasady ubierania się, 5. Przyjęcia i uroczystości, 6. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej