Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(6)
Autor
Cieślak Piotr
(3)
Zatorska Joanna
(3)
Anton Kelly Kordes (1967- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Chavez Conrad
(1)
Chuchla Zdzisław
(1)
Comer Douglas E
(1)
DeJarld Tina
(1)
Faulkner Andrew
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Hrubec Jozef
(1)
Krawiec Stanisław
(1)
Krerowicz Robert
(1)
Lewandowski Tomasz
(1)
Miłosz Marek
(1)
Pasek Joanna
(1)
Pawelec Kazimierz Jerzy
(1)
Pikoń Andrzej
(1)
Shotts William E
(1)
Steinhart Jonathan E
(1)
Szeremiota Przemysław
(1)
Waśko Zbigniew
(1)
Wood Brian
(1)
Ćwiklińska Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Obsługa i eksploatacja
(7)
Poczta elektroniczna
(3)
Internet
(2)
Programy komputerowe
(2)
Strony WWW
(2)
AutoCAD
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Biurowość
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Edytory tekstu
(1)
FTP
(1)
Illustrator (program graficzny)
(1)
InDesign
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Internet Explorer
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja drogowa -- bezpieczeństwo -- Polska -- od 2005 r.
(1)
Komunikacja drogowa -- prawo -- Polska -- stan na 2005 r.
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Korespondencja urzędowa -- formularze i druki
(1)
Linux
(1)
Maszyny
(1)
Niezawodność urządzeń
(1)
Outlook Express
(1)
Photoshop
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(1)
Protokół (informat.)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przeglądarki internetowe
(1)
Samochody -- obsługa i eksploatacja
(1)
Sekurytyzacja
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Statki
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy operacyjne
(1)
TCP/IP
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Transmisja danych
(1)
Transport morski
(1)
Usługi finansowe
(1)
Wypadki drogowe
(1)
XML
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE. Seria Oficjalny podręcznik. Wymagania wstępne. Instalowanie programu. Fonty użyte w ćwiczeniach. Pobieranie plików do ćwiczeń. Przywracanie ustawień domyślnych. Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator. Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń. Dodatkowe źródła informacji. Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe. CO NOWEGO W PROGRAMIE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020)? Usprawnione mechanizmy upraszczania ścieżek. Automatyczne sprawdzanie pisowni. Inne ulepszenia. SZYBKI KURS ZAPOZNAWCZY Z PROGRAMEM ADOBE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020). Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu. Rysowanie kształtu. Edytowanie kształtów. Stosowanie i edytowanie kolorów. Edytowanie obrysów. Praca z warstwami. Edycja tekstu. Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów). Rysowanie narzędziem Curvature (Krzywizna). Przekształcanie ilustracji. Zastosowanie symboli. Tworzenie i edytowanie gradientów. Umieszczanie obrazu rastrowego w Illustratorze. Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu). Zastosowanie pędzli. Wyrównywanie ilustracji. Zastosowanie efektów. Prezentowanie dokumentu. 1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ. Wprowadzenie do programu Illustrator. Otwieranie pliku w Illustratorze. Obsługa przestrzeni roboczej programu. Obsługa paska narzędzi. Inne narzędzia. Obsługa panelu Properties (Właściwości). Praca z panelami. Przemieszczanie i dokowanie paneli. Przełączanie przestrzeni roboczych. Zapisywanie przestrzeni roboczej. Obsługa menu paneli i menu kontekstowych. Zmienianie widoku ilustracji. Zastosowanie poleceń z menu View (Widok). Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka). Przewijanie dokumentu. Oglądanie projektu. Obsługa obszarów roboczych. Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze). Rozmieszczanie dokumentów. 2. TECHNIKI ZAZNACZANIA ILUSTRACJI. Zaczynamy. Zaznaczanie obiektów. Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie). Zaznaczanie i edytowanie za pomocą narzędzia Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie). Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia. Ukrywanie i blokowanie obiektów. Zaznaczanie podobnych obiektów. Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur). Wyrównywanie obiektów. Wyrównywanie obiektów względem siebie. Wyrównywanie do obiektu kluczowego. Rozmieszczanie obiektów. Wyrównywanie punktów węzłowych. Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego. Zastosowanie grup. Grupowanie elementów. Edytowanie grupy w trybie izolacji. Tworzenie grupy zagnieżdżonej. Rozmieszczanie obiektów. Zmiana rozmieszczenia obiektów. Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem. 3. TWORZENIE ILUSTRACJI DO POCZTÓWKI Z WYKORZYSTANIEM KSZTAŁTÓW. Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu. Tworzenie i edytowanie prostych kształtów. Tworzenie prostokątów. Edytowanie prostokątów. Zaokrąglanie rogów. Zaokrąglanie pojedynczych rogów. Tworzenie i edytowanie elips. Tworzenie i edytowanie okręgów. Zmiana szerokości i położenia obrysów. Tworzenie wieloboków. Edytowanie wielokąta. Tworzenie gwiazdy. Edytowanie gwiazdy. Rysowanie linii. Konwersja obrazów bitmapowych na wektorowe za pomocą polecenia Image Trace (Obrys obrazu). Oczyszczanie obrysowanego obiektu. Tryby rysowania. Umieszczanie ilustracji. Zastosowanie trybu Draw Inside (Rysuj wewnątrz). Zastosowanie trybu Draw Behind (Rysuj z tyłu). Ostatnie poprawki. 4. EDYCJA ORAZ ŁĄCZENIE KSZTAŁTÓW I ŚCIEŻEK. Zaczynamy. Edytowanie ścieżek i kształtów. Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki). Łączenie ścieżek. Cięcie narzędziem Knife (Nóż). Zamiana konturów na obiekty. Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka). Tworzenie ścieżki złożonej. Łączenie i edycja obiektów. Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów). Łączenie obiektów za pomocą filtrów ścieżek. Budowanie przyczepy. Zmiana kształtu ścieżki. Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość). Wykańczanie ilustracji. 5. PRZEKSZTAŁCANIE ILUSTRACJI. Zaczynamy. Zastosowanie obszarów roboczych. Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie. Edytowanie obszarów roboczych. Wyrównywanie obszarów roboczych. Zmiana nazw obszarów roboczych. Zmiana kolejności obszarów roboczych. Zastosowanie miarek i linii pomocniczych. Tworzenie linii pomocniczych. Edytowanie początku miarki. Przekształcanie obiektów. Zastosowanie obwiedni. Rozmieszczanie obiektów za pomocą panelu Properties (Właściwości). Skalowanie obiektów. Odbijanie obiektów. Obracanie obiektów. Zniekształcanie grafiki przy użyciu efektów. Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne). Pochylanie obiektów. Zastosowanie narzędzia Puppet Warp (Zniekształcenie marionetkowe). 6. ZASTOSOWANIE PODSTAWOWYCH NARZĘDZI DO RYSOWANIA. Zaczynamy. Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna). Rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna). Rysowanie rzeki. Edytowanie ścieżek za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna). Tworzenie narożników za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna). Tworzenie linii kreskowanych. Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek). Rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek). Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek). Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie). Dodawanie strzałek do ścieżek. 7. RYSOWANIE NARZĘDZIEM PEN (PIÓRO). Zaczynamy. Omówienie ścieżek krzywych. Wstęp do obsługi narzędzia Pen (Pióro). Pierwsze kroki z narzędziem Pen (Pióro). Zaznaczanie ścieżek. Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Tworzenie linii krzywych. Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Przekształcanie punktów gładkich w narożne. Łączenie linii krzywych i prostych. Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Rysowanie łabędzia. Edytowanie ścieżek i punktów. Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych. Przekształcanie punktów gładkich i narożnych. Obsługa narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny). 8. WYKORZYSTANIE KOLORU DO UATRAKCYJNIENIA ILUSTRACJI. Zaczynamy. Tryby koloru. Stosowanie kolorów. Stosowanie gotowego koloru. Tworzenie koloru niestandardowego. Zapisywanie koloru w próbce. Tworzenie kopii próbki. Edytowanie próbki globalnej. Edytowanie próbki niebędącej próbką globalną. Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru. Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator. Tworzenie koloru dodatkowego. Tworzenie i zapisywanie tint kolorów. Konwersja kolorów. Kopiowanie atrybutów wyglądu. Tworzenie grup kolorów. Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji. Stosowanie kolorów z panelu Color Guide (Wzornik kolorów). Edytowanie kolorystyki obiektów za pomocą okna Recolor Artwork (Ponowne kolorowanie kompozycji). Zmiana liczby kolorów. Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie). Tworzenie grupy aktywnego malowania. Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą). Modyfikowanie grupy aktywnego malowania. 9. UMIESZCZANIE TEKSTU NA FISZKACH Z PRZEPISAMI. Zaczynamy. Dodawanie tekstu do fiszek z przepisami. Dodawanie tekstu ozdobnego. Tworzenie tekstu akapitowego. Automatyczna zmiana rozmiaru. Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym. Importowanie zwykłego pliku tekstowego. Tworzenie wątków. Formatowanie tekstu. Zmiana rodziny fontów i stylu. Zmiana rozmiaru tekstu. Zmiana koloru tekstu. Zmiana innych właściwości tekstu. Zmiana właściwości akapitu. Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy). Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych. Tworzenie łamów tekstu. Zmiana kształtu obiektów tekstowych. Próbkowanie właściwości tekstu. Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych. Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego. Ćwiczenia w posługiwaniu się stylami akapitowymi. Edycja stylu akapitowego. Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego. Edycja stylu znakowego. Oblewanie obiektu tekstem. Deformowanie tekstu. Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni. Edytowanie obwiedni. Praca z tekstem na ścieżkach. Przekształcanie tekstu w kontury. 10. PORZĄDKOWANIE GRAFIKI Z UŻYCIEM WARSTW. Zaczynamy. Omówienie warstw. Tworzenie warstw i podwarstw. Tworzenie nowych warstw. Tworzenie podwarstw. Edytowanie warstw i obiektów. Wyszukiwanie zawartości projektu w panelu Layers (Warstwy). Przenoszenie zawartości między warstwami. Inny sposób wyświetlania warstw. Zmiana kolejności warstw. Blokowanie i ukrywanie warstw. Powielanie zawartości warstw. Wklejanie warstw. Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw. Tworzenie masek przycinających. 11. GRADIENTY, PRZEJŚCIA I WZORKI. Zaczynamy. Zastosowanie gradientów. Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach. Edytowanie gradientu. Zapisywanie gradientu. Dostosowywanie wypełnienia gradientowego. Dodawanie gradientu liniowego do obrysu. Edycja gradientu obrysu. Zastosowanie gradientu radialnego w ilustracji. Zmiana kolorystyki gradientu radialnego. Korygowanie ustawień gradientu radialnego. Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie. Tworzenie przezroczystych gradientów. Stosowanie gradientów dowolnych. Edytowanie gradientów dowolnych w trybie punktowym. Zastosowanie znaczników koloru w trybie liniowym. Tworzenie przejść między obiektami. Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków. Modyfikowanie przejścia. Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych. Wypełnianie obiektów wzorkami. Zastosowanie gotowych wzorków. Tworzenie niestandardowego wzorku. Stosowanie wzorków. Edytowanie wzorków. 12. ZASTOSOWANIE PĘDZLI PRZY PROJEKTOWANIU PLAKATU. Zaczynamy. Pędzle w praktyce. Zastosowanie pędzli kaligraficznych. Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji. Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel). Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel). Edycja pędzla. Usuwanie obrysu utworzonego pędzlem. Zastosowanie pędzli artystycznych. Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego. Tworzenie pędzla artystycznego. Edycja pędzla artystycznego. Pędzle z włosia. Zmiana opcji pędzla z włosia. Malowanie pędzlem z włosia. Porządkowanie kształtów. Zastosowanie pędzli ze wzorkiem. Tworzenie pędzla ze wzorkiem. Malowanie pędzlem ze wzorkiem. Edycja pędzla ze wzorkiem. Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla). Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla). Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka). 13. KREATYWNE WYKORZYSTANIE EFEKTÓW I STYLÓW GRAFICZNYCH. Zaczynamy. Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd). Edytowanie atrybutów wyglądu. Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia. Dodawanie kilku obrysów i wypełnień do tekstu. Zmiana kolejności atrybutów wyglądu. Obsługa efektów dynamicznych. Dodawanie efektu. Edytowanie efektu. Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie). Czasowe wyłączanie efektów w celu wprowadzenia poprawek. Stosowanie innych efektów. Dodawanie efektu programu Photoshop. Zastosowanie stylów graficznych. Stosowanie istniejących stylów graficznych. Tworzenie i stosowanie stylu graficznego. Aktualizowanie stylu graficznego. Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy. Skalowanie obrysów i efektów. 14. TWORZENIE GRAFIKI NADRUKU NA KOSZULCE. Zaczynamy. Praca z symbolami. Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator. Edytowanie symbolu. Symbole dynamiczne. Tworzenie symboli. Przerywanie połączenia z symbolem. Zastępowanie symboli. Obsługa bibliotek Creative Cloud. Dodawanie zasobów do biblioteki Creative Cloud. Korzystanie z zasobów biblioteki. Uaktualnianie zasobu biblioteki. Zastosowanie trybu edycji globalnej. 15. ŁĄCZENIE PROJEKTÓW ILLUSTRATORA Z INNYMI PROGRAMAMI FIRMY ADOBE. Zaczynamy. Łączenie elementów graficznych. Umieszczanie plików z obrazami. Umieszczanie obrazu. Przekształcanie obrazu umieszczonego w dokumencie. Kadrowanie zdjęcia. Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu). Importowanie kilku obrazów jednocześnie. Maskowanie obrazu. Stosowanie prostej maski przycinającej zdjęcie. Edycja maski przycinającej. Maskowanie za pomocą kształtu. Maskowanie obiektu za pomocą tekstu. Tworzenie masek przezroczystości. Edycja maski przezroczystości. Praca z obrazami dołączonymi. Znajdowanie informacji o połączeniu. Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów. Zastępowanie obrazu. 16. UDOSTĘPNIANIE PROJEKTÓW. Zaczynamy. Tworzenie pakietu na podstawie pliku. Tworzenie dokumentu PDF. Tworzenie ilustracji z dokładnością co do piksela. Wyświetlanie ilustracji w trybie podglądu pikseli. Wyrównywanie nowych elementów graficznych do siatki pikseli. Wyrównywanie istniejących obiektów do siatki pikseli. Eksportowanie obszarów roboczych i zasobów. Eksportowanie obszarów roboczych. Eksportowanie zasobów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE. Seria Oficjalny podręcznik. Wymagania wstępne. Instalowanie programu. Pobieranie plików do ćwiczeń. Zapisywanie i odtwarzanie pliku InDesign Defaults. Dodatkowe źródła informacji. 1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ. Zaczynamy. Rzut oka na przestrzeń roboczą. Obsługa paneli. Konfigurowanie przestrzeni roboczej. Zmiana powiększenia dokumentu. Przeglądanie zawartości dokumentu. Obsługa menu kontekstowych. Obsługa menu paneli. Zmiana ustawień interfejsu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 2. KRÓTKI KURS ADOBE INDESIGN. Zaczynamy. Wyświetlanie linii pomocniczych. Dodawanie tekstu. Style. Obiekty graficzne. Obiekty. Style obiektów. Weryfikacja dokumentu w trakcie pracy. Wyświetlanie dokumentu w trybie Presentation (Prezentacja). Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 3. KONFIGUROWANIE I EDYTOWANIE WIELOSTRONICOWEGO DOKUMENTU. Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu. Tworzenie i zapisywanie własnych ustawień dokumentu. Tworzenie nowego dokumentu z szablonu. Strony wzorcowe. Stosowanie wzorca do stron dokumentu. Dodawanie stron. Układanie i kasowanie stron. Zróżnicowanie wielkości stron w ramach jednego dokumentu InDesigna. Wyodrębnianie sekcji w celu zmiany numeracji stron. Przesłanianie elementów stron wzorcowych oraz umieszczanie tekstu i grafiki na stronach publikacji. Drukowanie do krawędzi papieru, czyli o liniach spadu. Wyświetlanie gotowej rozkładówki. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 4. OBIEKTY. Zaczynamy. Warstwy. Obsługa warstw. Tworzenie i edytowanie ramek tekstowych. Tworzenie i edytowanie ramek graficznych. Dodawanie podpisów do ramek w oparciu o metadane obrazu. Oblewanie grafiki tekstem. Modyfikowanie kształtu ramek. Przekształcanie i wyrównywanie obiektów. Zaznaczanie i modyfikacja zgrupowanych obiektów. Umieszczanie tekstu na ścieżce. Kreślenie linii i modyfikowanie grotów strzałek. Na koniec. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 5. ROZMIESZCZANIE TEKSTU. Zaczynamy. Przelewanie tekstu do istniejącej ramki. Ręczne sterowanie przepływem tekstu. Tworzenie nowych ramek tekstowych przy przelewaniu tekstu. Automatyczne tworzenie połączonych ramek tekstowych. Automatyczne wlewanie tekstu. Stosowanie stylów akapitowych w tekście. Dostosowywanie kolumn. Wyrównywanie tekstu za pomocą siatki linii bazowych. Dodawanie informacji o dalszym ciągu artykułu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 6. EDYCJA TEKSTU. Zaczynamy. Tworzenie i wprowadzanie tekstu. Wyszukiwanie oraz zamienianie tekstu i formatowania. Sprawdzanie pisowni. Edycja tekstu przez przeciąganie i upuszczanie. Edytor wątków. Śledzenie zmian. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 7. TYPOGRAFIA. Zaczynamy. Zmiana odstępów pionowych. Kroje, style oraz glify. Opracowanie tekstu w łamach. Zmiana wyrównania akapitu. Tworzenie inicjału. Dopasowywanie odstępów między literami i wyrazami. Łamanie wierszy. Konfigurowanie tabulatorów. Zastosowanie kolorowego tła i linii oddzielających akapity. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 8. OBSŁUGA KOLORÓW. Zaczynamy. Zarządzanie kolorem. Określanie wymagań druku. Tworzenie barw. Stosowanie kolorów. Próbki tint. Gradienty. Grupy kolorów. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 9. STYLE. Zaczynamy. Tworzenie i stosowanie stylów akapitowych. Tworzenie i stosowanie stylów znakowych. Zagnieżdżanie stylów znakowych w stylach akapitowych. Tworzenie i stosowanie stylów obiektowych. Tworzenie i stosowanie stylów tabel i komórek. Globalne aktualizowanie stylów. Wczytywanie stylów z innego dokumentu. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 10. IMPORTOWANIE I EDYTOWANIE GRAFIKI. Zaczynamy. Dodawanie elementów graficznych z innych programów. Porównanie grafiki wektorowej i rastrowej. Zarządzanie łączami do zaimportowanych plików. Aktualizacja zmienionych obrazów. Zmiana jakości wyświetlania. Importowanie i skalowanie obrazów. Edytowanie umieszczonych zdjęć. Maskowanie tła. Importowanie plików graficznych z programów Adobe. Wypełnianie tekstu grafiką. Zarządzanie obiektami za pomocą bibliotek. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 11. TWORZENIE TABEL. Zaczynamy. Obsługa tabel. Przekształcanie tekstu w tabelę. Modyfikowanie wierszy i kolumn. Formatowanie tabeli. Dodawanie elementów graficznych do tabel. Tworzenie nagłówka. Tworzenie oraz stosowanie stylów tabel i komórek. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 12. PRZEZROCZYSTOŚĆ. Zaczynamy. Importowanie i kolorowanie czarno-białych obrazów. Ustawienia przezroczystości. Przypisywanie efektów przezroczystości do grafik wektorowych i bitmapowych. Importowanie i edycja przezroczystych obrazów programu Illustrator. Przezroczystość tekstu. Efekty specjalne. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 13. DRUKOWANIE I EKSPORTOWANIE. Zaczynamy. Weryfikowanie dokumentów. Podgląd rozbarwień. Zarządzanie kolorami. Podgląd efektów przezroczystości. Przeglądanie stron. Tworzenie plików PDF do weryfikacji. Tworzenie pliku PDF gotowego do druku i zapisywanie ustawienia PDF. Wydruk próbny i zapisywanie ustawienia druku. Tworzenie pakietów. Eksportowanie grafiki na potrzeby internetu i zastosowań multimedialnych. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 14. TWORZENIE PLIKÓW PDF Z INTERAKTYWNYMI FORMULARZAMI. Zaczynamy. Przygotowanie przestrzeni roboczej pod kątem formularzy. Tworzenie pól formularzy. Ustalanie kolejności przełączania się pomiędzy polami. Tworzenie przycisku do wysyłania wypełnionego formularza. Eksportowanie interaktywnego pliku Adobe PDF. Testowanie formularza w programie Acrobat Reader. Propozycje samodzielnych ćwiczeń. 15. TWORZENIE PLIKÓW EPUB Z UKŁADEM STAŁYM. Zaczynamy. Tworzenie nowego dokumentu przeznaczonego do eksportu pliku EPUB z układem stałym. EPUB - układy stały i płynny. Dodawanie animacji. Przyciski. Dodawanie plików multimedialnych i elementów interaktywnych. Eksportowanie pliku EPUB. Publikowanie dokumentu w internecie. Propozycje samodzielnych ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE. Seria Oficjalny podręcznik. Co nowego w tym wydaniu. Wymagania wstępne. Instalacja programów Adobe Photoshop i Adobe Bridge. Uruchamianie programu Adobe Photoshop. Materiały pomocnicze. Przywracanie ustawień domyślnych. Dodatkowe źródła informacji. Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe. 1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ. Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop. Używanie narzędzi. Próbkowanie koloru. Narzędzia i ich właściwości. Cofanie wykonanych operacji. Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu. 2. PODSTAWOWA KOREKCJA FOTOGRAFII. Strategia retuszu. Rozdzielczość i wymiary obrazu. Otwieranie pliku za pośrednictwem programu Adobe Bridge. Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie. Poprawianie kolorystyki i tonacji. Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący). Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu. Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel). Wyostrzenie obrazu. 3. ZAZNACZENIA. Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia. Zaczynamy. Przechowywanie dokumentów w chmurze. Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka). Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie). Przesuwanie zaznaczonego obszaru. Zastosowanie narzędzia Object Selection (Zaznaczanie obiektów). Manipulowanie zaznaczeniami. Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso. Obracanie zaznaczenia. Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne). Zaznaczanie od punktu środkowego. Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia. Kadrowanie obrazu. 4. PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH. O warstwach. Zaczynamy. Panel Layers (Warstwy). Nakładanie gradientu na warstwę. Stosowanie stylów warstw. Dodanie warstwy dopasowania. Aktualizacja efektu warstwy. Dodawanie obramowania. Spłaszczanie i zapisywanie obrazu. 5. SZYBKIE POPRAWKI. Zaczynamy. Poprawianie zdjęcia. Korygowanie rysów twarzy za pomocą filtra Liquify (Formowanie). Rozmywanie tła. Tworzenie panoramy. Wypełnianie pustych przestrzeni powstałych podczas kadrowania. Korygowanie zniekształceń. Zwiększanie głębi ostrości. Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości. Dopasowywanie perspektywy. 6. MASKI I KANAŁY. Praca z maskami i kanałami. Zaczynamy. Zaznaczanie obiektu za pomocą funkcji Select and Mask (Zaznacz i maskuj). Tworzenie szybkiej maski. Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe). Tworzenie cienia na podstawie kanału alfa. 7. PROJEKT TYPOGRAFICZNY. O typografii. Zaczynamy. Tworzenie maski przycinającej z tekstu. Układanie tekstu wzdłuż ścieżki. Zniekształcanie tekstu. Projektowanie tekstu akapitowego. Dodawanie zaokrąglonego prostokąta. Dodawanie tekstu pionowego. 8. TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO. O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej. O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro). Zaczynamy. Rysowanie kształtu za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Obrysowywanie kształtu na zdjęciu. Przekształcanie ścieżki w zaznaczenie i maskę warstwy. Tworzenie logo z użyciem elementów tekstowych i niestandardowego kształtu. 9. KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE. Zaczynamy. Ustawianie warstw. Używanie filtrów inteligentnych. Malowanie warstwy. Dodawanie tła. Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia). Skalowanie obrazu o małej rozdzielczości. 10. MALOWANIE PĘDZLEM MIESZAJĄCYM. O pędzlu mieszającym. Zaczynamy. Konfigurowanie parametrów pędzla. Mieszanie kolorów. Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografii. Malowanie i mieszanie kolorów przy użyciu pędzla predefiniowanego. 11. EDYCJA WIDEO. Zaczynamy. Panel Timeline (Oś czasu). Tworzenie nowego filmu. Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych. Tworzenie efektów. Dodawanie przejść. Podkład muzyczny. Wyciszanie niepożądanych dźwięków. Renderowanie filmu. 12. KORZYSTANIE Z MODUŁU CAMERA RAW. Zaczynamy. Wewnętrzny format aparatu (RAW). Przetwarzanie plików w Camera Raw. Zaawansowana korekcja kolorów. 13. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW DO ZAMIESZCZENIA W INTERNECIE. Zaczynamy. Tworzenie obiektów zastępczych za pomocą narzędzia Frame (Ramka). Automatyzacja zadań wieloetapowych. Stosowanie obszarów kompozycji. 14. JAK UZYSKAĆ ZGODNOŚĆ KOLORÓW NA EKRANIE I NA WYDRUKU. Przygotowanie obrazu do drukowania. Zaczynamy. Wykonanie "testu zbliżeniowego". Zarządzanie kolorem. Definiowanie ustawień zarządzania kolorem. Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni. Ekranowa próba kolorów. Dostosowywanie kolorów do przestrzeni docelowej. Konwersja obrazu na CMYK. Zapisywanie obrazu w pliku CMYK EPS. Drukowanie obrazu CMYK z poziomu Photoshopa. 15. DRUKOWANIE PLIKÓW 3D. Zaczynamy. Poznawanie środowiska 3D. Ustawianie obiektów 3D. Drukowanie pliku 3D. DODATEK.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
AutoCAD 2021 PL / Andrzej Pikoń. - Gliwice : Helion , cop. 2020. - 240 s. : il. ; 24 cm.
(Pierwsze Kroki)
Wstęp. Pierwsze kroki. Pierwszy rysunek. Podstawowe obiekty. Współrzędne punktów. Oglądanie rysunku. Rysowanie precyzyjne. Modyfikacje obiektów. Modyfikacje w praktyce. Szerokość linii. Linie przerywane. Szyk kołowy i prostokątny. Uchwyty obiektów. Informacje o rysunku. Kreskowanie. Menedżer właściwości. Napisy. Wymiary. Rysunek parametryczny. Bloki. Warstwy. Wydruk. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sprawność układu pomiarowego podczas kontroli wałka łożyska; 2. Sprawność urządzenia podczas procesu produkcji wałka łożyska; 3. Wykorzystanie metod statystycznych do oceny procesu produkcji wałka łożyska; 4. Podnoszenie jakości procesu spawania w ochronie gazowej; 5. Ocena jakości powierzchni po operacji cięcia; 6. Ocena jakości pracy rębarki drzewa; 7. Określenie poziomu jakości za pomocą metody Benchmarkingu; 8. Podnoszenie jakości wykorzystania maszyn i urządzeń za pomocą metody RCM; 9. Niezawodność turbin 6 MW podczas transportu gazu; 10. Procesy powstania CO i NO w turbinach 6 MW; 11. Ocena nowoczesności maszyn i urządzeń na podstawie metody ABC technologii; 12. Ocena efektywności eksploatacji maszyn w oparciu o współczynniki PAMCO; 13. Wskaźniki w kompleksowym utrzymaniu maszyn (TPM); 14. Zarządzanie produkcją wytłoczek na prasie mimośrodkowej; 15. Ocena efektywności i jakości przy wytwarzaniu półproduktu; 16. Efektywna piekarnia ważnym elementem usług hotelarskich; 17. Zarządzanie produkcją i jakością firanek; 18. Nowoczesność podzespołów i efektywność wykorzystania urządzenia pomiarowego- defektoskopu; 19. Efektywność produkcji wykładziny podłogowej; 20. Ocena funkcjonowania taśmy podającej w systemie logistycznym na poziomie przedsiębiorstwa; 21. Efektywność pracy urządzeń w procesie przetwórstwa mleka; 22. Zarządzanie eksploatacją wytłaczarki; 23. Zarządzanie utrzymaniem maszyn i jakością w przemyśle obuwniczym; 24. Zarządzanie utrzymaniem maszyn w przemyśle spożywczym; 25. Znaczenie podnośnika w funkcjonowaniu załadunku i rozładunku; 26. Zarządzanie produkcja i eksploatacją maszyn przy wytwarzaniu dzwonka elektrycznego; 27. Efektywność eksploatacji maszyn wytwarzających materiały wykańczające dla budownictwa; 28. Efektywność eksploatacji maszyny do produkcji wyrobów z drewna; 29. Problemy produkcji laminatów warstwowych dla budownictwa; 30. Doskonalenie procesu wytwarzania i jakości wyrobów z drewna; 31. Współczynniki eksploatacji i wydajności jako miary rytmiczności produkcji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 651 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Eksploatacja systemów informatycznych - podstawy, problemy i organizacja; Zarządzanie zmianami w eksploatowanych systemach informatycznych; Outsourcing w energetyce; informatyka w Urzędach Miejskich; Informatyczne i elektroniczne systemy monitorowania pracy; Audyt informatyczny w sieciach lokalnych i oprogramowanie wspomagające; Charakterystyka sprawności aplikacji MIS polskich przedsiębiorstw o wysokim współczynniku wrażliwości sieciowej w aspekcie wirtualizacji ich działalności; Zasilanie minihurtowni danych w środowisku MS SQL Server; Serwis przed awarią; XML/EDI - elektroniczna wymiana dokumentów biznesowych w oparciu o technologię XML; Technologie stosowane w publikowaniu i wymianie danych finansowych w internecie; Wykorzystanie hiperłączy w firmowych serwisach WWW; Rozwój systemów do obsługi procesów pracy; ASP sposobem na piractwo i... zniewolenie klienta; Wdrażanie metodyki ITIL w kompleksowym systemie informatycznym; Proces AAA w eksploatacji sieci rozległej; Wykorzystanie mobilnych nośników danych w eksploatacji systemów informatycznych; Zadania andragogogiki informatycznej w polskiej administracji samorządu terytorialnego; Zarządzanie Małym i Średnim Przedsiębiorstwem (MŚP )według europejskich standardów; Integracja Eksploatowanych systemów informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Kredytowanie przedsiębiorstw:1. Kredyt konsorcjalny ; 2. Finansowanie projektów inwestycyjnych. R.II Zarządzanie aktywami na zlecenie przedsiębiorstw: 1. Powstanie usługi zarządzania aktywami na zlecenie; 2. Ogólna charakterystyka usługi; 3. Proces świadczenia usługi; 4. Typowe portfele; 5. Perspektywy rozwoju. R.III Bankowe operacje krótkoterminowymi papierami dłużnymi: 1. Charakterystyka krótkoterminowych papierów dłużnych przedsiębiorstw; 2. Procedury emisji KPD stosowane przez bank. R.IV Operacje zabezpieczające klientów instytucjonalnych przed ryzykiem walutowym: 1. Istota operacji; 2. Kontrakty terminowe; 3. Swapy walutowe; 4. Operacje walutowe; 5. Warranty; 6. Inżynieria innowacyjnych produktów pochodnych. R.V Bank w procesie sekurtyzacji aktywów podmiotów gospodarczych: 1. Uwagi wstępne; 2. Istota sekurtyzacji; 3. Przebieg procesu sekurtyzacji; 4. Rola banku w procesie sekurtyzacji aktywów. R.VI Innowacje w operacjach bankowych dla klientów indywidualnych:1. Lokaty; 2.Kredyty; 3.Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy; R.VII Konsekwencje wprowadzenia EURO dla polski ego sektora bankowego:1.Uwagi wstępne; 2.Działania Na rodowego Banku Polskiego związane z wprowadzeniem euro ; 3.Konsekwencje wprowadzenia euro dla banków komercyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; CZĘŚĆ I. NAUKA POWŁOKI: 1. Czym jest powłoka?: Emulatory terminali; Pierwsze kroki; Pierwsze polecenia; Kończenie sesji terminala; Podsumowanie; 2. Nawigacja: Hierarchia systemu plików; Bieżący katalog roboczy; Wypisywanie zawartości katalogu; Zmienianie bieżącego katalogu roboczego; Podsumowanie; 3. Przegląd systemu: Więcej zabawy z ls; Sprawdzanie typu pliku za pomocą polecenia type; Wyświetlanie zawartości pliku za pomocą polecenia less; Wycieczka z przewodnikiem; Dowiązania symboliczne; Dowiązania twarde; Podsumowanie; 4. Manipulowanie plikami i katalogami: Wieloznaczniki; mkdir - tworzenie katalogów; cp - kopiowanie plików i katalogów; mv - przenoszenie plików i zmiana ich nazw; rm - usuwanie plików i katalogów; ln - tworzenie dowiązań; Budowanie placu zabaw; Podsumowanie; 5. Polecenia: Czym właściwie są polecenia?; Identyfikowanie poleceń; Pobieranie dokumentacji polecenia; Tworzenie własnych poleceń z wykorzystaniem polecenia alias; Podsumowanie; 6. Przekierowania: Standardowy strumień wejścia, wyjścia oraz błędów; Przekierowanie standardowego strumienia wyjścia; Przekierowanie standardowego strumienia błędów; Przekierowanie standardowego strumienia wejścia; Potoki; Podsumowanie; 7. Spojrzenie na świat z punktu widzenia powłoki: Interpretacja poleceń; Cytowanie; Podsumowanie; 8. Zaawansowane sztuczki związane z klawiaturą: Edytowanie wiersza poleceń; Uzupełnianie; Korzystanie z historii; Podsumowanie; 9. Uprawnienia: Właściciele, członkowie grupy i wszyscy pozostali; Odczyt, zapis i wykonywanie; Zmiana tożsamości; Ćwiczenia dotyczące własnych uprawnień; Zmiana własnego hasła; Podsumowanie; 10. Procesy: Jak działa proces?; Wyświetlanie procesów; Sterowanie procesami; Sygnały; Wyłączanie systemu; Więcej poleceń dotyczących procesów; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA I ŚRODOWISKO: 11. Środowisko: Co jest przechowywane w środowisku?; W jaki sposób konfigurowane jest środowisko?; Modyfikowanie środowiska; Podsumowanie; 12. Łagodne wprowadzenie do vi: Dlaczego należy się nauczyć vi?; Krótkie wprowadzenie; Uruchamianie i zatrzymywanie vi; Tryby edycji; Zmiana położenia kursora; Podstawowa edycja; Szukanie i zastępowanie; Edycja wielu plików; Zapisywanie zmian; Podsumowanie; 13. Dostosowywanie znaku zachęty: Anatomia znaku zachęty; Alternatywne projekty znaków zachęty; Dodawanie koloru; Przesuwanie kursora; Zapisywanie znaku zachęty; Podsumowanie; CZĘŚĆ III. POPULARNE ZADANIA I PODSTAWOWE NARZĘDZIA: 14. Zarządzanie pakietami: Systemy zarządzania pakietami; Jak działają systemy zarządzania pakietami?; Popularne zadania zarządzania pakietami; Podsumowanie; 15. Nośniki danych: Montowanie i odmontowywanie urządzeń pamięciowych; Tworzenie nowych systemów plików; Testowanie i naprawa systemów plików; Przenoszenie danych bezpośrednio do urządzeń oraz z urządzeń; Zapisywanie obrazów CD; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 16. Zagadnienia sieciowe: Sprawdzanie i monitorowanie sieci; Przenoszenie plików poprzez sieć; Bezpieczna komunikacja z hostami zdalnymi; Podsumowanie; 17. Szukanie plików: locate - łatwy sposób szukania plików; find - trudny sposób wyszukiwania plików; Podsumowanie; 18. Archiwizacja i kopie zapasowe: Kompresowanie plików; Archiwizacja plików; Synchronizacja plików i katalogów; Podsumowanie; 19. Wyrażenia regularne: Co to są wyrażenia regularne?; grep; Metaznaki i literały; Znak dowolny; Kotwice; Wyrażenia w nawiasach i klasy znaków; Klasy znaków POSIX; Podstawowy POSIX a rozszerzone wyrażenia regularne; Alternatywa; Kwantyfikatory; Zaprzęgamy wyrażenia regularne do pracy; Podsumowanie; 20. Przetwarzanie tekstu: Zastosowanie tekstu; Ponowne odwiedziny u starych przyjaciół; Cięcie i krojenie; Porównywanie tekstu; Edycja w locie; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 21. Formatowanie wyników: Proste narzędzia formatowania; Systemy formatowania dokumentów; Podsumowanie; 22. Drukowanie: Krótka historia druku; Drukowanie w systemie Linux; Przygotowanie plików do druku; Przesyłanie zadania drukowania do drukarki; Monitorowanie zadań drukowania i sterowanie nimi; Podsumowanie; 23. Kompilowanie programów: Czym jest kompilowanie?; Kompilowanie programu w języku C; Podsumowanie; CZĘŚĆ IV. TWORZENIE SKRYPTÓW POWŁOKI: 24. Pisanie pierwszego skryptu; Czym są skrypty powłoki?; Jak napisać skrypt powłoki?; Więcej trików formatowania; Podsumowanie; 25. Rozpoczynanie projektu: Pierwszy etap - minimalny dokument; Drugi etap - dodawanie pewnych danych; Zmienne i stałe; Dokumenty włączone; Podsumowanie; 26. Projektowanie zstępujące: Funkcje powłoki; Zmienne lokalne; Utrzymywanie działania skryptów; Podsumowanie; 27. Sterowanie przepływem - rozgałęzienia if: Instrukcje if Status wyjścia; Korzystanie z testu; Nowocześniejsza wersja programu test; (( )) - przeznaczone dla liczb całkowitych; Łączenie wyrażeń; Operatory sterowania - inny sposób rozgałęziania; Podsumowanie; 28. Odczyt wejścia z klawiatury: read - odczyt danych ze standardowego strumienia wejścia; Weryfikacja wejścia; Menu; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 29. Sterowanie przepływem - pętle while i until: Pętle; Ucieczka z pętli; Odczyt plików za pomocą pętli; Podsumowanie; 30. Usuwanie błędów: Błędy składniowe; Błędy logiczne; Testowanie; Debugowanie; Podsumowanie; 31. Sterowanie przepływem - rozgałęzienia case: Polecenie case; Podsumowanie; 32. Parametry pozycyjne: Dostęp do wiersza poleceń; Masowa obsługa parametrów pozycyjnych; Bardziej kompletne programy; Podsumowanie; 33. Sterowanie przepływem - pętla for: for - tradycyjna forma powłoki; for - forma języka C; Podsumowanie; 34. Łańcuchy tekstowe i liczby: Interpretacja parametrów; Interpretacja wyrażeń arytmetycznych; Podsumowanie; Dodatkowe informacje; 35. Tablice: Czym są tablice?; Tworzenie tablic; Przypisywanie wartości do tablicy; Dostęp do elementów tablicy; Operacje na tablicach; Tablice asocjacyjne; Podsumowanie; 36. Egzotyka: Polecenia grupowe i podpowłoki; Pułapki; Wykonywanie asynchroniczne za pomocą polecenia wait; Potoki nazwane; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo o ruchu drogowym : zasady bezpieczeństwa, kierowca/wypadki / Kazimierz J. Pawelec. - Stan prawny 1.05.2005 r. - Warszawa : C.H.Beck, 2005. - 335 s. ; 19 cm.
(Krótkie Komentarze Becka)
Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r., Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów rodowych z dnia 31 lipca 2002 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; Wprowadzenie; 1. Język wewnętrzny komputerów; 2. Układy kombinacyjne; 3. Układy sekwencyjne; 4. Anatomia komputera; 5. Architektura komputera; 6. Analiza komunikacji; 7. Organizacji danych; 8. Przetwarzanie języka; 9. Przeglądarki internetowe; 10. Programowanie aplikacyjne i systemowe;; 11. Skróty i przybliżenia; 12. Zakleszczenia i wyścigi; 13. Bezpieczeństwo; 14. Sztuczna inteligencja; 15. Świat realny; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieci komputerowe i intersieci / Douglas E. Comer. - Wyd.3 zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2001. - 746, [1] s. : rys. ; 25 cm.
1. Wstęp, 2. Motywy i narzędzia, 3. Programowanie sieciowe i użytkowe. Cz. I Transmisja danych : 4. Ośrodki transmisji, 5. Lokalna komunikacja asynchroniczna (RS-232), 6. Komunikacja na duże odległości (fale nośne, modulacja i modemy), Cz. II Transmisja pakietów : 7. Pakiety, ramki i wykrywanie błędów, 8.Technika LAN i typologia sieci, 9. Adresy sprzętowe i identyfikacja typów ramek, 10. Okablowanie sieci LAN, typologia fizyczna i interfejsy, 11. Rozszerzanie sieci lokalnych : modemy optyczne, wzmacniaki, mosty i przełączniki, 12. Dalekosiężne łącza cyfrowe, 13. Techniki WAN i wyznaczanie tras, 14. Połączenia w sieciach ATM, 15. Właśćciele sieci, model usług i wydajność, 16. Protokoły i podział na warstwy. Cz. III Praca w intersieciach ; 17 Intersieci : pojęcia, architektura i protokoły, 18. IP : adresy w protokole intersieci, 19. Odwzorowywanie adresów protokołowych (ARP), 20. Datagramy IP i ich przekazywanie, 21. Kapsułkowanie IP, fragmentacja i składnie pakietów, 22. Przyszłość protokołu IP (Ipv6), 23. Mechanizm powiadamiania o błędach ICMP, 24. TCP : usługa niezawodnego przesyłania, 25. Wyznaczanie tras w Internecie. Cz. IV Programy sieciowe : 26. Model klient-serwer, 27. Interfejs gniazd, 28. Przykład klienta i serwera, 29. Nazywanie za pomocą systemu DNS, 30. Poczta elektroniczna i jej przesyłanie, 31. Przesyłanie i dostęp do odległych plików, 32. Strony i przeglądarki www, 33. Techniki tworzenia dynamicznych dokumentów www (CGI, ASP, JSP, PHP, coldFusion), 34. Technika dokumentów aktywnych www (Java i JavaScript), 35. RPC i oprogramowanie pośredniczące, 36. Zarządzanie siecią (SNMP), 37. Bezpieczeństwo w sieci, 38.Inicjowanie (konfiguracja)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przeglądarka internet Explorer 5.5, 2. Przeglądanie zasobów sieci Web, 3. Outlook Express 5.5, 4. Strony sieci Web, 5.Dodatki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Port morski - informacje o nim w aspekcie potrzeb morskiego statku transportowego. 2. Typy współczesnych morskich statków transportowych oraz ich parametry techniczno-eksploatacyjne. Morski statek transportowy - inspekcje, którym podlega, wymagane dokumenty. 4. Eksploatacja techniczna morskiego statku transportowego. 5. Postój morskiego statku transportowego w porcie. 6. Podróż morska statku transportowego. 7. Przewóz ładunku w żegludze liniowej. 8. Przewóz ładunku w żegludze nieregularnej. 9. Czarter na czas i czarter statku "gołego". 10. Organizacja przedsiębiorstwa żeglugowego. 11. Koszty występujące w działalności przedsiębiorstwa żeglugowego. 12. Zarządzanie bezpieczeństwem, ochrona statków i portów oraz zarządzanie jakością. 13. Postępowanie w sytuacjach specjalnych i stanach zagrożenia. 14. Warunki socjalno-bytowe załogi morskiego statku transportowego, wyżywienie, higiena i zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej