Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(7)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(7)
Author
Bulzak Andrzej
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Griese Hartmut M
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Maciejewski Jan
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Pryszmont-Ciesielska Martyna
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
Oświata dorosłych
(9)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie dorosłych
(2)
Uniwersytety trzeciego wieku
(2)
Czas wolny od pracy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Gerontologia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Kobieta
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starzenie się
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Wychowanie
(1)
Zawód
(1)
Subject: time
1989-
(1)
13 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-88278-70-3
Część I: Edukacja dorosłych. 1. Edukacja dorosłych i poradnictwo zawodowe wobec wyzwań rynku pracy. 2. Autorefleksja zawodowa nauczycieli dorosłych a ich funkcjonowanie w roli ucznia i nauczyciela. Część II: Doradca zawodowy. 1. Doradztwo zawodowe jako profesjonalna pomoc psychologiczna. 2. Rola nauczyciela w systemie orientacji zawodowej. 3. Empatia jako podstawowa umiejętność doradcy zawodowego. Część III: Rynek pracy. 1. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w systemie obsługi rynku pracy (na przykładzie doświadczeń gmin w kraju). 2. Kobieta na współczesnym rynku pracy. 3. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86696-62-1
1. Teoria kompetencyjna na tle gerontologii społecznej. 2. Metodologia pracy. 3. Zarys historyczny rozwoju edukacji seniorów. 4. Edukacja seniorów w Niemczech. 5. Edukacja seniorów w Wielkiej Brytanii. 6. Edukacja seniorów w Polsce. 7. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-88421-56-3
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62196-35-7
1.Mikroświaty kobiet- obszary nieformalnego, pozaformalnego i formalnego uczenia się dorosłych: Mikroświat rodziny w narracjach autobiograficznych starszych kobiet; Bezdzietność z wyboru. Kontestacja roli i ucieczka z socjalizacyjnego getta versus dojrzały wybór; Mikroświaty kobiet dotkniętych chorobą nowotworową piersi; Aktywność edukacyjna pielęgniarek i położonych w obszarze doskonalenia zawodowego; 2. Mikroświaty pasjonatów, aktywistów i ideologów- pomiędzy działaniem a marginalizacją społeczną: Motywacje członków założycielskich Towarzystwa Krańców Ziemi Ojczystej "Genius Loci"; Załoga rejsu pełnomorskiego jako specyficzna grupa społeczna; Na peryferiach uniwersytetu- wyzwania dla edukacji rodzajowej i antydyskryminacyjnej na przykładzie działalności Stowarzyszenia Kofe(m)Ina; Współcześni polscy konserwatyści o edukacji i wychowaniu; Taktyki radzenia sobie ze stygmatem choroby psychicznej- komunikat z badań; 3. Mikroświaty pogranicza kultur- grupa, mniejszość, społeczeństwo: Mikroświaty religijne we Wrocławiu; Dzielnica Czterech Świątyń- edukacja międzykulturowa; Mniejszość etniczna Łemków jako mikroświat społeczny dla jej członków i obserwatorów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis; No 3216)
ISBN: 978-83-229-3101-1
Rozdział I : Współczesny nauczyciel andragog : 1. Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb , 2. Wiedza czy mądrość ? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie , 3. Nauczyciel andragog we współczesny systemie edukacji republiki Czeskiej , 4. Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca ) we współczesnej rzeczywistości polskiej , 5. Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych , 6. Nauczyciel dorosłych jako mentor ( w kontekście projektu Adults Mentoring ) , 7. Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny , 8. Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości , 9. Miejsce , rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego , 10. Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym , 11. Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne , 12. Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów , 13. Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej ; Rozdział II : Andragog a społeczeństwo informacyjne : 14. Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego , 15. Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy , 16. Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych , 17. E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty , 18. E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce ; Rozdział III : Edukacja ludzi dorosłych : 19. Kształcenie kierowników i specjalistów , 20. Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego , 21. Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej , 22. Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development , 23. Podyplomowe kształcenie nauczycieli , 24. Transformacja w kształceniu pielęgniarek , 25. Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia , 26. Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka , 27. Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji , 28. Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej , 29. Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym ; Rozdział IV : Edukacja ludzi starszych : 30. Społeczno-kulturowy wizerunek starości , 31. Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe , 32. Wokół wyzwań polityki społecznej : kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym , 33. Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów , 34. Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie , 35. Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy , 36. Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa , 37. Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji , 38. Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa , 39. Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-643-2
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2640-2
I. Postawy - wybrane aspekty teoretyczne 1.1 Pojęcie postawy - główne stanowiska 1.2 Struktura, cechy i typy postaw 1.3 Mechanizmy kształtowania postaw 1.4 Postwy wobec edukacji a poznawcze ujęcia osobowości człowieka II. Postawy edukacyjne osób straszych jako problem społeczny i indywidualny 2.1 Teorie wyjaśniające źródła starści biologicznej i psychospołecznej 2.2 Społeczno-demograficzne skutki starzenia się społeczeństw 2.3 Starość w wymiarze indywidualnym 2.4 Starość a proces rozwoju człowieka 2.5 Znaczenie edukacji w życiu osób starszych 2.6 Aktywność edukacyjna ludzi starszych - przegląd badań III. Metodologiczne postawy badań własnych 3.1 Przedmiot, cele badań i problemy badawcze 3.2 Metoda i techniki badawcze 3.3 Dobór próby, organizacja i przebieg badań IV. Carakterystyka badanych osób i ich sytuacji życiowej 4.1 Struktura społeczno-demograficzna badanej zbiorowości 4.2 Warunki materialno-bytowe 4.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów V. Postawy osób starszych wobec edukacji w świetle przeprowadzonych badań 5.1 Sfera emocjonalno-oceniająca postwa wobec edukacji 5.2 Płaszczyzna poznawcza postaw edukacyjnych 5.3 Sfera behawioralna postaw wobec edukacji 5.4 Próba typologii postaw edukacyjnych osób starszych VI. Uwarunkowania postaw edukacyjnych badanych osób starszych 6.1 Społeczno-demograficzne zróżnicowanie postaw wobec edukacji 6.2 Sytuacja materialno-bytowa a postawy wobec edukacji 6.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów a ich postawy edukacyjne 6.4 System wartości i poziom samoakceptacji a postawy edukacyjne badanych osób VII. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-911436-6-X
R.1 Podstawy filozoficzno-socjologiczne; R.2 Pedagogika społeczna/praca socjalna; R.3 Edukacja polityczna; R.4 Edukacja dorosłych/Andragogika; R.5 Pytania o przyszłość pedagogiki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89032-60-7
1. Od przeszłości do przyszłości. Narodziny międzynarodowej współpracy w kształceniu dorosłych; 2. Instytucje pomocy osobom starszym; 3. Kształcenie ustawiczne jako element przygotowania do starości; 4. Od ag izmu- negatywnych stereotypów do dobrej babuni- emocjonalnego wzoru ludzi starych; 5. Projekt "Senior-Seniorowi" jako forma aktywizacji osób starszych w środowisku lokalnym; 6. Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; 7. Perspektywa gen derowa- aktualne wyzwanie dla andragogiki i gerontologii; 8. Ludzie starzy w kulturze indywidualizmu; 9. Konceptualizacja kształcenia osób starszych- płaszczyzna komunikacji andragogiki z gerontologią; 10. Poczucie alienacji u osób starszych; 11. Geragogiczne aspekty w kształceniu asystentów osób starszych; 12. Obszary aktywności seniorów - mity i rzeczywistość; 13. Wolontariat- aktywizacja osób starszych; 14. Elementy psychoanalizy starości na podstawie dzieła Charlotte Herfray "Starość: interpretacja psychoanalityczna"; 15. Aktywność zawodowa osób starszych a warunki bytu i jakość życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Oświata dorosłych - socjologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again