Forma i typ
Książki
(44)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(20)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(40)
Autor
Bednarczyk Henryk
(3)
Horyń Wojciech
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Aleksander Tadeusz
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Draus Jan
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Glomb Dominika
(1)
Griese Hartmut M
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Habura Miłosz
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Horbowski Adam
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kargul Józef
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurzępa Irena
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Malach Josef
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Matusek Beata
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Pięta Jan
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pryszmont-Ciesielska Martyna
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stec Radosław
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Strużyna Aneta
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Swanson Richard A
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Turos Lucjan
(1)
Wiatrowski Zygmunt
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zdolska Monika
(1)
Ziółkowska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Temat
Oświata dorosłych
(44)
Nauczanie dorosłych
(11)
Kształcenie ustawiczne
(10)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(5)
Czas wolny od pracy
(4)
Ludzie starzy
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Gerontologia
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wychowanie dorosłych
(3)
Bezrobocie
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Kobieta
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Odpoczynek
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wolontariusze
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zawód
(2)
Biblioterapia
(1)
Domy kultury
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Harcerstwo
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo dla dorosłych
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Służby mundurowe
(1)
Teatroterapia
(1)
Urzędnicy
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
81 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7363-161-5
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
ISBN: 978-83-7204-703-8
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Powstanie i rozwój andragogiki: Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki; Powstanie i rozwój andragogiki na tle tendencji rozwojowych nauk humanistycznych; Przedmiot badań andragogiki i jej miejsce w systemie nauk pedagogicznych; Ogólna charakterystyka związków andragogiki z naukami humanistycznymi; Struktura andragogiki; 2. Dorobek badawczy andragogiki w Polsce- analiza wybranych prac i zagadnień: O potrzebie analizy dorobku badawczego; Ogólna charakterystyka dorobku naukowego i badawczego w zakresie oświaty i wychowania dorosłych w Polsce Ludowej; Teoretyczne koncepcje samokształcenia i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny szkolnictwa dla pracujących i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny działalności kulturalno-oświatowej i wybrane przykłady badań; Zagadnienia oświaty rolniczej i wybrane przykłady badań; 3. Badawcze i metodologiczne zagadnienia andragogiki: Doświadczenia badawcze autora; Andragogiczny punkt widzenia w naukowych badaniach empirycznych; Planowanie badań. Potrzeby społeczne; 4. Zadania andragogiki w badaniu i rozwiązywaniu problemów edukacji permanentnej w PRL: Istota i źródła edukacji permanentnej; Społeczne i kulturotwórcze zadania andragogiki; Rola andragogiki w uogólnianiu dorobku nauk społecznych dla potrzeb sterowania rozwojem edukacji permanentnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3224)
ISBN: 978-83-229-3111-0
1. Andragogika w środowisku wojskowym: Znaczenie selekcji i klasyfikacji żołnierzy w procesie profesjonalizacji armii; Edukacja informatyczna drogą profesjonalizacji w wojsku; Problem edukacji wielokulturowej w aspekcie realizacji zadań podczas międzynarodowej operacji koalicyjnej w Iraku (2003-2008); Rodzaje wiedzy, umiejętności oraz cechy osobowe postrzegane przez podchorążych jako ważne w pełnieniu funkcji oficera; 2. Andragogika w innych grupach dyspozycyjnych: Andragogika w strategii kształcenia policyjnego; Potrzeby i możliwości samorozwoju Kadry oficerskiej policji; Kształcenie zawodowe funkcjonariuszy policji municypalnej (na przykładzie Straży Miejskiej Wrocławia); Kształcenie w warunkach izolacji więziennej; 3. Andragogika w administracji: Centralizacyjne i decentralizacyjne problemy polskiej administracji publicznej; Problemy prawne samorządu terytorialnego w budowaniu systemu bezpieczeństwa dorosłego społeczeństwa w Polsce; Oddziaływanie zmieniającego się rynku pracy na obszar andragogiki; Administracyjnoprawne uwarunkowania edukacji ekologicznej; Rola administracji w propagowaniu permanentnego kształcenia na terenach wiejskich. Tradycje oraz aktualne wyzwania w świetle dokonań Władysława Grabskiego; Nadzór instytucji administracyjnych samorządu prowincjonalnego na Śląsku nad opieką nad dziećmi głuchoniemymi i ociemniałymi w latach 1875-1925; Andragogika w zakresie zarządzania kryzysowego jako zadanie administracji samorządowej. Realizacja na przykładzie miasta Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2987)
ISBN: 978-83-229-2859-2
R.1 Globalizacja i andragogika: Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych; Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji; Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne; Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy; Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej; Informacja i wiedza w zyciu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej; Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce; Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji; Sylweka współczesnego nayczyciela-wychowawcy na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; R.2 Społeczne podejście w andragogice: Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA; Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne; Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy; Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny; Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji; Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne; Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną; Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty; Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej; Cz.III Służby mundurowe i andragogika: Wyzwania dla andragogów (także wojskowych) w XXI wieku. Wybrane aspekty pedagogiczno-socjologiczne; Kształcenie kadr oficerskich dla Sił Zbrojnych RP w świetle zjawiska poliprofesjonalizacji; Oficer jako przedstawiciel społeczeństwa postindustrialnego; Kształcenie oficerów w kontekście wielokulturowości. Wybrane aspekty socjologiczne; Uwarunkowania i problematyka międzynarodowych działań pokojowych i stabilizacyjnych w procesie kształcenia studentów wyższej uczelni wojskowej na przełomie XX i XXI wieku; Warstwy dyspozycyjne. Parę uwag o kryteriach ich wydzielania z uwzględnieniem relacji dowódca andragog - podwładny; Dowódca wychowawcą i nauczycielem w systemie logistycznym wojska; Nauczyciel andragog w wojsku w kontekście komunikacji interpersonalnej. Wybrane aspekty socjologiczne; Kwalifikacje pedagogiczne kadry WP w świetle opinii środowisk cywilnych; System wartości podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych. Sprawozdanie z badań; Szkolnictwo w Straży Granicznej na tle przemian po 1989 roku; Transformacja systemowa a wyzwania wobec grup dyspozycyjnych. Ujęcie socjologiczne na przykładzie edukacji w zawodzie oficera Wojska Polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85295-73-9
1. Andragogika: podstawowe terminy i konceptualizacje, 2. Teoretyczno-metodologiczne założenia andragogiki, 3. Współdziałanie andragogiki z innymi dyscyplinami, 4. Badania andragogiczne, 5. Ogólne uwarunkowania rozwoju oświaty dorosłych, 5. Wybrane problemy dydaktyki dorosłych, 7. Instytucjonalizacja badań andragogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-01-15659-6
1. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosły6ch: Wprowadzenie; Badanie świata teorii uczenia się; Teorie uczenia się; Teoria uczenia się dorosłych: andragogika; Teorie nauczania; Andragogiczny model procesu uczenia się; 3. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych: Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użyteczności andragogicznego modelu; Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych; Nowe perspektywy w andragogice; Poza andragogikę; Przyszłość andragogiki; 3. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce: Całość- część- całość w andragogicznym modelu uczenia się; Od nauczyciela do facylitatora; Uwalniania energii drzemiącej w ludziach; Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych; Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji; Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej opracowane przez Malcoma S. Knowlesa; Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy; Model rozwoju pracowników. Skutezne działanie w nowych rolach i w środowisku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja dorosłych pracowników i bezrobotnych / Stanisław Suchy. - Warszawa : Difin, 2010. - 135, [1] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-288-7
1. Edukacja szkolna i pozaszkolna pracowników; 2. Edukacja w zakłądzie pracy; 3. Szkolenia pracownicze w kontekście zarządzania; 4. Humanistyczny wimiar edukacji ustawicznej; 5. Aspekty dydaktyczne edukacji dorosłych; 6. Kształcenie ustawiczne w wymiarze europejskim; 7. Urzędy pracy a edukacja bezrobotnych; 8. Poradnictwo edukacyjne i zawodowe dla dorosłych; 9. Kształcenie ustawiczne w przepsiach prawa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t.15)
ISBN: 83-7174-084-0
1. Edukacja dorosłych w wybranych krajach: Edukacja dorosłych w Anglii i Zjednoczonym Królestwie; Edukacja dorosłych w Szwecji; Edukacja dorosłych w Norwegii; Edukacja dorosłych w Japonii; Edukacja dorosłych w Chinach; 2. Aktualne problemy i tendencje rozwojowe edukacji dorosłych: Tendencje rozwojowe edukacji dorosłych; Odradzanie się edukacji dorosłych w postsocjalistycznych państwach Europy; Edukacja dorosłych w poglądach ekspertów: Kształcenie specjalistów w edukacji dorosłych; Uniwersytety ludowe i powszechne; Aktualne problemy alfabetyzacji; Kształcenie na odległość, system multimedialny i uniwersytety otwarte; Kształcenie ustawiczne i jego konsekwencje dla edukacji dorosłych; Potrzeby i ośrodki badań nad pedagogiką dorosłych; Międzynarodowa Konferencja Edukacji Dorosłych w Hamburgu- 1997 rok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-88278-70-3
Część I: Edukacja dorosłych. 1. Edukacja dorosłych i poradnictwo zawodowe wobec wyzwań rynku pracy. 2. Autorefleksja zawodowa nauczycieli dorosłych a ich funkcjonowanie w roli ucznia i nauczyciela. Część II: Doradca zawodowy. 1. Doradztwo zawodowe jako profesjonalna pomoc psychologiczna. 2. Rola nauczyciela w systemie orientacji zawodowej. 3. Empatia jako podstawowa umiejętność doradcy zawodowego. Część III: Rynek pracy. 1. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w systemie obsługi rynku pracy (na przykładzie doświadczeń gmin w kraju). 2. Kobieta na współczesnym rynku pracy. 3. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7338-300-5
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-53-6
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-86696-62-1
1. Teoria kompetencyjna na tle gerontologii społecznej. 2. Metodologia pracy. 3. Zarys historyczny rozwoju edukacji seniorów. 4. Edukacja seniorów w Niemczech. 5. Edukacja seniorów w Wielkiej Brytanii. 6. Edukacja seniorów w Polsce. 7. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7318-634-4
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89250-15-2
1. Profesjonalne doradztwo zawodowe - podstawy teoretyczne. 2. Bezrobocie - kluczowy problem społeczny i makroekonomiczny w Polsce. 3. Rola doradztwa zawodowego i edukacji w przeciwdziałaniu bezrobociu w wybranych krajach Europy i w Stanach Zjednoczonych. 4. Niektóre koncepcje wyjaśniające aktywność edukacyjną dorosłych. 5. Metodologiczne podstawy badań. 6. Instytucjonalne doradztwo zawodowe a aktywność edukacyjna bezrobotnych w świetle badań własnych. 7. Diagnoza funkcjonowania instytucjonalnego doradztwa zawodowego na poziomie regionu poznańskiego i włocławskiego. 8. Model optymalizacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7611-731-7
1. Charakterystyka ucznia dorosłego; 2. Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem dorosłym; 3. Między teorią a praktyką andragogiczną; 4. Uczyć się w terenie- turystyka edukacyjna w procesie kształcenia, samokształcenia, wychowania i samowychowania dorosłych; 5. Kształcenie umiejętności uczenia się; 6. Nauczyciel andragog w roli kreatora myśli i działania dorosłego człowieka o przyszłości; 7. Wybrane aspekty organizacji procesu kształcenia i wychowania dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.143)
ISBN: 83-7204-571-2
I. Systemy kształcenia, klasyfikacje zawodów i standardy kwalifikacji zawodowych, II. Teoretyczne aspekty jakości, III. Technologie informacyjne w doskonaleniu zarządzania jakością, IV Praktyka zarządzania jakością kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-88421-56-3
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
ISBN: 978-83-7204-799-1
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
ISBN: 83-232-1368-2
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej