Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia
(3)
Autor
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Nowak Marian
(1)
Ochmański Marian
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Oświata
(2)
Dostęp do oświaty
(1)
Groot, Hugo de (1583-1645)
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Pedagogika
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i wolności obywatelskie
(1)
Prawo do nauki
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Prawo medyczne
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Unia Europejska
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Ameryka Północna
(1)
Kanada
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
The Inter-American System of Human Rights Protection: birth and evolution; Two Roles of Constitutional and International Courts Protecting Human Rights; Międzyamerykański Trybunał Praw Człowieka jako jeden z elementów panamerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Aksjologiczne uwarunkowania modelu jurysdykcji Międzyamerykańskiego Trybunału Praw Człowieka (analiza teoretycznoprawna); Sprawa Abella przeciwko Argentynie- przykład interakcji między prawem międzynarodowym praw człowieka a międzynarodowym prawem humanitarnym w decyzjach Międzyamerykańskiej Komisji Praw Człowieka; Prawo do petycji w międzyamerykańskim systemie ochrony praw człowieka; Countries of the Andean Region: Neo-constitutionalism of XXI century and New Models of Human Rights; Zapewnienie bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych w latach 1796-1800 jako przesłanka ograniczania wolności i praw jednostki; Federalizm a ochrona praw człowieka w Stanach Zjednoczonych; Zagrożenia praw człowieka w Stanach Zjednoczonych - przyczyny i konsekwencje; Stereotyp etniczny a ochrona praw człowieka w USA; Prawa i wolności osobiste w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Horyzontalny wymiar praw i wolności jednostki w USA. Uwagi na tle orzecznictwa amerykańskiego Sądu Najwyższego; Prawnonaturalne fundamenty europejskiego oraz amerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Wolność wypowiedzi w europejskich oraz północnoamerykańskich systemach prawnych; Przesłanki ograniczenia wolności słowa w świetle europejskich i amerykańskich regulacji prawnych; Prawo do informacji a prawo autorskie w perspektywie europejskiej i amerykańskiej; Die Bedeutung der Grundrechte der USA für die europäische Verfassungsstaatlichkeit; Stosunki państwo-Kościół w modelach ochrony praw człowieka: europejskim i amerykańskim; Separation of Church and State and Religious Freedom - Complementary or Conflicting Concepts? Some Remarks on the U.S. and the European Tradition; Prozelityzm w ujęciu międzynarodowych standardów wolności sumienia i wyznania na przykładzie Europy i USA; Transatlantycka lekcja prawa antydyskryminacyjnego - wybrane zagadnienia; Amerykańska koncepcja „Prawa do prywatności” jako fundament prawnej ochrony danych osobowych; Prawo do prywatności w Internecie - kolizja między amerykańskim i europejskim modelem ochrony; Orwellowski system nadzoru - inwigilacja społeczeństwa w sieci a ochrona prywatności. Analiza „afery Snowdena” w polskiej prasie; Prawo do nauki jako jedno z podstawowych praw człowieka na przykładzie Stanów Zjednoczonych; Skarga konstytucyjna w europejskim oraz amerykańskim modelu ochrony praw człowieka; Sądowe środki ochrony praw człowieka w Stanach Zjednoczonych Ameryki na przykładzie systemu sądownictwa stanowego oraz federalnego; Prawo do sądu a obligatoryjność mediacji w amerykańskim systemie prawnym; Przesłuchanie kognitywne jako przejaw ochrony małoletniego pokrzywdzonego w świetle standardów amerykańskich; The right to compensation for false arrest in the United States; Instytucjonalne i rodzinne formy opieki zastępczej nad dzieckiem - ochrona jego praw według przepisów prawa krajowego, europejskiego i systemu amerykańskiego; Amerykański system ochrony praw człowieka - podejście Stanów Zjednoczonych do kwestii ochrony praw człowieka na przykładzie ochrony prawa do życia i walki z terroryzmem; Wolność jednostki a zagrożenie terroryzmem w ujęciu Sądu Najwyższego USA; Problemy ochrony danych wrażliwych we współpracy antyterrorystycznej UE i USA; Przechwytywanie rozmów telefonicznych (Europejsko-amerykańskie pojęcie ochrony praw człowieka); Американская и европейская модели защиты права на здоровье; Prawo do świadczeń medycznych w prawie Unii Europejskiej i w prawie Stanów Zjednoczonych Ameryki; Wybrane aspekty ochrony praw migrantów nieregularnych w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Sytuacja rdzennej ludności i ochrona jej praw na tle zmian zachodzących na Dalekiej Północy; Model ochrony praw człowieka w Kanadzie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej