Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(228)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(223)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(8)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(185)
dostępne
(110)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(111)
Czytelnia
(186)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Gawroński Krzysztof
(6)
Kojs Wojciech (1940- )
(6)
Michalska Iwonna
(6)
Michalski Grzegorz
(6)
Kupisiewicz Czesław
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Pachociński Ryszard (1930- )
(4)
Pilich Mateusz
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Horyń Wojciech
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Urbanek Bogdan
(3)
Balicki Adam
(2)
Barszczewska Bożena
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jasiński Zenon
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Orczyk Józef
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Piwowarski Rafał
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Pyter Magdalena
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Adamczyk Ewa
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barszczewski Janus
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Boni Michał (1954- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chaba Dawid
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciechański Jerzy
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czajkowska-Kisiel Małgorzata
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(10)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(236)
Język
polski
(236)
Temat
Oświata
(144)
Szkolnictwo
(67)
Oświata dorosłych
(47)
Nauczyciele
(34)
Kształcenie
(24)
Pedagogika
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Wychowanie
(21)
Nauczanie
(14)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Nauczanie dorosłych
(11)
Polityka społeczna
(10)
Samorząd terytorialny
(10)
Dostęp do oświaty
(9)
Polska
(9)
Rynek pracy
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Zarządzanie oświatą
(8)
Uczniowie
(7)
Bezrobocie
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Kultura
(6)
Reforma oświaty
(6)
Unia Europejska
(6)
Andragogika
(5)
Dziecko
(5)
Edukacja medialna
(5)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Praca kulturalno-oświatowa
(5)
Prawo oświatowe
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Szkolnictwo niepubliczne
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
Edukacja
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Finanse publiczne
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Obowiązek szkolny
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Postawy
(4)
Praca
(4)
Rodzina
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Uniwersytety trzeciego wieku
(4)
Budżety terenowe
(3)
Gerontologia
(3)
Gimnazja
(3)
Historia wychowania
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Komputery
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja oświaty
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Prawo do nauki
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzice
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjologia
(3)
Studenci
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie dorosłych
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zawód
(3)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadczenia społeczne
(3)
Aspiracje
(2)
Banki
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Decentralizacja (administracja)
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dyrektor
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Globalizacja
(2)
Integracja europejska
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-
(17)
1901-
(11)
1989-2000
(11)
1901-2000
(9)
2001-0
(9)
1801-
(5)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Europa
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Hiszpania
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Niemcy
(2)
Ukraina
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Północna
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Egipt
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(11)
Materiały konferencyjne
(9)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Historia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
236 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze unijne dla oświaty)
1. Rezultaty jako część projektu: Dlaczego wskaźniki?; Cel projektu; Planowanie projektu; Monitorowanie projektu; Ewaluacja projektu; Podsumowanie. 2. Jak formułować efekty projektów?: Nowy wniosek o dofinansowanie projektu. 3. Jak mierzyć efekty projektu?: Rodzaje wskaźników; Wskaźniki a wskaźnik PO KL; Typy wskaźników; Wskaźniki zastępcze (proxy); Wybór właściwych wskaźników. 4. Źródła weryfikacji osiągania wskaźników: Opis wskaźnika; Jak często prowadzić pomiar wskaźników?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona trzecią z monografii, w których zostały zamieszczone artykuły, przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX, XX i początkach wieku XXI. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z problemów teorii i praktyki wychowawczej Rozważania o szkolnictwie i instytucjach oświatowych Zagadnienia oświaty i opieki społecznej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona pierwszą z kolejnych trzech monografii, w których zostały zamieszczone artykuły przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX i początkach wieku XX. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Inter-American System of Human Rights Protection: birth and evolution; Two Roles of Constitutional and International Courts Protecting Human Rights; Międzyamerykański Trybunał Praw Człowieka jako jeden z elementów panamerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Aksjologiczne uwarunkowania modelu jurysdykcji Międzyamerykańskiego Trybunału Praw Człowieka (analiza teoretycznoprawna); Sprawa Abella przeciwko Argentynie- przykład interakcji między prawem międzynarodowym praw człowieka a międzynarodowym prawem humanitarnym w decyzjach Międzyamerykańskiej Komisji Praw Człowieka; Prawo do petycji w międzyamerykańskim systemie ochrony praw człowieka; Countries of the Andean Region: Neo-constitutionalism of XXI century and New Models of Human Rights; Zapewnienie bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych w latach 1796-1800 jako przesłanka ograniczania wolności i praw jednostki; Federalizm a ochrona praw człowieka w Stanach Zjednoczonych; Zagrożenia praw człowieka w Stanach Zjednoczonych - przyczyny i konsekwencje; Stereotyp etniczny a ochrona praw człowieka w USA; Prawa i wolności osobiste w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Horyzontalny wymiar praw i wolności jednostki w USA. Uwagi na tle orzecznictwa amerykańskiego Sądu Najwyższego; Prawnonaturalne fundamenty europejskiego oraz amerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Wolność wypowiedzi w europejskich oraz północnoamerykańskich systemach prawnych; Przesłanki ograniczenia wolności słowa w świetle europejskich i amerykańskich regulacji prawnych; Prawo do informacji a prawo autorskie w perspektywie europejskiej i amerykańskiej; Die Bedeutung der Grundrechte der USA für die europäische Verfassungsstaatlichkeit; Stosunki państwo-Kościół w modelach ochrony praw człowieka: europejskim i amerykańskim; Separation of Church and State and Religious Freedom - Complementary or Conflicting Concepts? Some Remarks on the U.S. and the European Tradition; Prozelityzm w ujęciu międzynarodowych standardów wolności sumienia i wyznania na przykładzie Europy i USA; Transatlantycka lekcja prawa antydyskryminacyjnego - wybrane zagadnienia; Amerykańska koncepcja „Prawa do prywatności” jako fundament prawnej ochrony danych osobowych; Prawo do prywatności w Internecie - kolizja między amerykańskim i europejskim modelem ochrony; Orwellowski system nadzoru - inwigilacja społeczeństwa w sieci a ochrona prywatności. Analiza „afery Snowdena” w polskiej prasie; Prawo do nauki jako jedno z podstawowych praw człowieka na przykładzie Stanów Zjednoczonych; Skarga konstytucyjna w europejskim oraz amerykańskim modelu ochrony praw człowieka; Sądowe środki ochrony praw człowieka w Stanach Zjednoczonych Ameryki na przykładzie systemu sądownictwa stanowego oraz federalnego; Prawo do sądu a obligatoryjność mediacji w amerykańskim systemie prawnym; Przesłuchanie kognitywne jako przejaw ochrony małoletniego pokrzywdzonego w świetle standardów amerykańskich; The right to compensation for false arrest in the United States; Instytucjonalne i rodzinne formy opieki zastępczej nad dzieckiem - ochrona jego praw według przepisów prawa krajowego, europejskiego i systemu amerykańskiego; Amerykański system ochrony praw człowieka - podejście Stanów Zjednoczonych do kwestii ochrony praw człowieka na przykładzie ochrony prawa do życia i walki z terroryzmem; Wolność jednostki a zagrożenie terroryzmem w ujęciu Sądu Najwyższego USA; Problemy ochrony danych wrażliwych we współpracy antyterrorystycznej UE i USA; Przechwytywanie rozmów telefonicznych (Europejsko-amerykańskie pojęcie ochrony praw człowieka); Американская и европейская модели защиты права на здоровье; Prawo do świadczeń medycznych w prawie Unii Europejskiej i w prawie Stanów Zjednoczonych Ameryki; Wybrane aspekty ochrony praw migrantów nieregularnych w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Sytuacja rdzennej ludności i ochrona jej praw na tle zmian zachodzących na Dalekiej Północy; Model ochrony praw człowieka w Kanadzie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powstanie i rozwój andragogiki: Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki; Powstanie i rozwój andragogiki na tle tendencji rozwojowych nauk humanistycznych; Przedmiot badań andragogiki i jej miejsce w systemie nauk pedagogicznych; Ogólna charakterystyka związków andragogiki z naukami humanistycznymi; Struktura andragogiki; 2. Dorobek badawczy andragogiki w Polsce- analiza wybranych prac i zagadnień: O potrzebie analizy dorobku badawczego; Ogólna charakterystyka dorobku naukowego i badawczego w zakresie oświaty i wychowania dorosłych w Polsce Ludowej; Teoretyczne koncepcje samokształcenia i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny szkolnictwa dla pracujących i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny działalności kulturalno-oświatowej i wybrane przykłady badań; Zagadnienia oświaty rolniczej i wybrane przykłady badań; 3. Badawcze i metodologiczne zagadnienia andragogiki: Doświadczenia badawcze autora; Andragogiczny punkt widzenia w naukowych badaniach empirycznych; Planowanie badań. Potrzeby społeczne; 4. Zadania andragogiki w badaniu i rozwiązywaniu problemów edukacji permanentnej w PRL: Istota i źródła edukacji permanentnej; Społeczne i kulturotwórcze zadania andragogiki; Rola andragogiki w uogólnianiu dorobku nauk społecznych dla potrzeb sterowania rozwojem edukacji permanentnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3224)
1. Andragogika w środowisku wojskowym: Znaczenie selekcji i klasyfikacji żołnierzy w procesie profesjonalizacji armii; Edukacja informatyczna drogą profesjonalizacji w wojsku; Problem edukacji wielokulturowej w aspekcie realizacji zadań podczas międzynarodowej operacji koalicyjnej w Iraku (2003-2008); Rodzaje wiedzy, umiejętności oraz cechy osobowe postrzegane przez podchorążych jako ważne w pełnieniu funkcji oficera; 2. Andragogika w innych grupach dyspozycyjnych: Andragogika w strategii kształcenia policyjnego; Potrzeby i możliwości samorozwoju Kadry oficerskiej policji; Kształcenie zawodowe funkcjonariuszy policji municypalnej (na przykładzie Straży Miejskiej Wrocławia); Kształcenie w warunkach izolacji więziennej; 3. Andragogika w administracji: Centralizacyjne i decentralizacyjne problemy polskiej administracji publicznej; Problemy prawne samorządu terytorialnego w budowaniu systemu bezpieczeństwa dorosłego społeczeństwa w Polsce; Oddziaływanie zmieniającego się rynku pracy na obszar andragogiki; Administracyjnoprawne uwarunkowania edukacji ekologicznej; Rola administracji w propagowaniu permanentnego kształcenia na terenach wiejskich. Tradycje oraz aktualne wyzwania w świetle dokonań Władysława Grabskiego; Nadzór instytucji administracyjnych samorządu prowincjonalnego na Śląsku nad opieką nad dziećmi głuchoniemymi i ociemniałymi w latach 1875-1925; Andragogika w zakresie zarządzania kryzysowego jako zadanie administracji samorządowej. Realizacja na przykładzie miasta Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2987)
R.1 Globalizacja i andragogika: Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych; Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji; Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne; Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy; Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej; Informacja i wiedza w zyciu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej; Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce; Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji; Sylweka współczesnego nayczyciela-wychowawcy na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; R.2 Społeczne podejście w andragogice: Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA; Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne; Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy; Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny; Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji; Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne; Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną; Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty; Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej; Cz.III Służby mundurowe i andragogika: Wyzwania dla andragogów (także wojskowych) w XXI wieku. Wybrane aspekty pedagogiczno-socjologiczne; Kształcenie kadr oficerskich dla Sił Zbrojnych RP w świetle zjawiska poliprofesjonalizacji; Oficer jako przedstawiciel społeczeństwa postindustrialnego; Kształcenie oficerów w kontekście wielokulturowości. Wybrane aspekty socjologiczne; Uwarunkowania i problematyka międzynarodowych działań pokojowych i stabilizacyjnych w procesie kształcenia studentów wyższej uczelni wojskowej na przełomie XX i XXI wieku; Warstwy dyspozycyjne. Parę uwag o kryteriach ich wydzielania z uwzględnieniem relacji dowódca andragog - podwładny; Dowódca wychowawcą i nauczycielem w systemie logistycznym wojska; Nauczyciel andragog w wojsku w kontekście komunikacji interpersonalnej. Wybrane aspekty socjologiczne; Kwalifikacje pedagogiczne kadry WP w świetle opinii środowisk cywilnych; System wartości podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych. Sprawozdanie z badań; Szkolnictwo w Straży Granicznej na tle przemian po 1989 roku; Transformacja systemowa a wyzwania wobec grup dyspozycyjnych. Ujęcie socjologiczne na przykładzie edukacji w zawodzie oficera Wojska Polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Andragogika: podstawowe terminy i konceptualizacje, 2. Teoretyczno-metodologiczne założenia andragogiki, 3. Współdziałanie andragogiki z innymi dyscyplinami, 4. Badania andragogiczne, 5. Ogólne uwarunkowania rozwoju oświaty dorosłych, 5. Wybrane problemy dydaktyki dorosłych, 7. Instytucjonalizacja badań andragogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aspiracje edukacyjne studentów / Walentyna Wróblewska. - Białystok : Trans Humana, 2001. - 156 s. : tab., wykresy ; 20 cm.
1. Problematyka badawcza w literaturze przedmiotu; 2. Przedmiot badań własnych i grupa badawcza; 3. Aspiracje edukacyjne badanych; 4. Środowiskowe uwarunkowania aspiracji edukacyjnych studentów; 5. Aspiracje edukacyjne studentów w kontekście transformacji życia społecznego; 6. Funkcjonowanie uniwersytetu a poziom aspiracji edukacyjnych studentów; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program nauczania w ujęciu teoretycznym 2. Problematyka, metodologia i organizacja badań 3. Wyniki i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy stosowania bonów edukacyjnych - mechanizmu pośredniego finansowania edukacji. 2. Urynkowienie i decentralizacja edukacji a ewolucja mechanizmów finansów publicznych edukacji. 3. Realizacja projektów bonów w praktyce oświatowej: sukcesy i niepowodzenia. 4. Subwencje dla uczelni czy studentów? Projekty bonów edukacyjnych w szkolnictwie wyższym. 5. Poszukiwania polskich rozwiązań systemowych przybliżających urynkowienie edukacji: lata 90. 6. Koncepcja bonu edukacyjnego w świetle wyników empirycznych badań własnych. 7. Podsumowanie: bon jako narzędzie quasi-rynkowej koordynacji szkolnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Struktura wydaktów budżetu państwa i budżetów samorządowych w Polsce w latach 1991-2003, 2.Zadania oraz źródła dochodów gmin, 3.Wydaki publiczne a decentralizacja zadań państwa, 4.Istota zasady adekwatności środków do zadań oświatowych na przykąłdzie gmin powiatu gryfińskiego w latach 2001-2003, 5.Własny potencjał dochodowy jako miara pozycji dochodowej gmin w latach 2004 i 2005, 6.Własny potencjał inwestycyjny jako miara pozycji dochodowej gmin w latach 2004 i 2005, 7.Wpływ nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego z dnia 13.XI.2003 r. na strukturę dochodów własnych gmin powaitu gryfińskiego, 9.Wydaki samorządów w ujęciu skonsolidowanym, 10.Profilaktyka i promocja zdrowia w samorządzie terytorialnym, 11.Struktura i wielkość dochodów publicznych w Polsce w latach 1991-2001
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej