Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(22)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(35)
Autor
Rottermund Jerzy
(3)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Majewski Kamil
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Bernat Rafał
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Buliński Leszek
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Durka Grażyna
(1)
Erenc Janusz
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalisz Anna
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kordeczka Magdalena
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Król Karol
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Majewski Ireneusz
(1)
Makowiec Aneta
(1)
Malátek Vojtěch
(1)
Markowska Paulina
(1)
Małecki Mikołaj
(1)
Mercer Geof
(1)
Mika Janusz
(1)
Morawski Piotr
(1)
Nenička Lubomír
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olma Bartosz
(1)
Olma Małgorzata
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Plak Joanna
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Półciennik Wojciech
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Skrętowicz Biruta
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Speck Otto
(1)
Stankiewicz Karolina
(1)
Strzępek Łukasz (1976- )
(1)
Szabłowska-Juckiewicz Marzena (1979- )
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szurowska Beata
(1)
Słysz Aleksander
(1)
Tarnacka Agata
(1)
Tomasik Magdalena
(1)
Wiatrak Wiesław
(1)
Woch Marek
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Woźniak-Krakowian Agata
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Wujczyk Marcin
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Zrałek Maria (1948- )
(1)
Zych Adam A
(1)
Červinková Hana
(1)
Śliwak Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Niepełnosprawni
(29)
Rehabilitacja (med.)
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Rodzina
(4)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(3)
Dziecko
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Aspiracje
(2)
Ludzie starzy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Postawy
(2)
Renta socjalna
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
HIV
(1)
Hipoterapia
(1)
Jakość życia
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Ludność
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narkomania
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnsprawni
(1)
Ochrona dóbr osobistych
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Poczytalność ograniczona
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Praca osób z niepełnosprawnością
(1)
Praca społeczna
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawa pacjenta
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Sens życia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wolontariusze
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zakład pracy chronionej
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zasiłek pielęgnacyjny
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Dolnośląskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I; Badania jako narzędzie zmiany społecznej: aktywizacja młodzieży w społecznych działaniach na rzecz wyrównania szans osób niepełnosprawnych; Nie ma barier, są tylko opory; Niewidoczne bariery; Podróż edukacyjna; Każdy inny - wszyscy równi; Mieszkańcy Ząbkowic - z sobą czy obok siebie?; Dwie grupy a to samo miejsce. Warsztaty terapii zajęciowej jako etap przejściowy między szkołą a pracą; Jak przetarłem szlak; A ty, kim dla mnie mógłbyś być?; I co po liceum? Przepaść?; Szkolna integracja w powiecie jaworskim Część II; Sytuacja osób niepełnosprawnych w systemie edukacji: kapitał społeczny i działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Niepełnosprawność w perspektywie zmian - kontekst globalny : 1. Przeobrażenia globalne w kategoriach przejścia społecznego, 2. Przeobrażenia w wybranych interpretacjach. Cz.II Niepełnosprawność w perspektywie zmiany - kontekst lokalny : 1. Przeobrażenia polskie w kategoriach przejścia społecznego, 2. Pedagogiczne następstwa przeobrażeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2006. - 397, [3] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
1. Dziecko w instytucjonalnej strukturze społecznej: Socjalizacja dziecka; Struktura warunków socjalizacji; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka; Społeczność dziecięca w procesie interakcji; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach; Wychowanie interpersonalne; Doświadczenie interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka; 2. Rozwój społeczny jako oddziaływanie kontekstu zewnętrznego: Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania; Kontekst społeczny a wiedza dziecka; Rozwój a uczenie się; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami; Zamierzony wpływ dorosłych; Kompetencje społeczne regulujące zachowania człowieka; 3. Integracja społeczna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych- podstawy teoretyczne: Istota integracji; Integracja jako proces wielowymiarowy; Edukacja integracyjna a integracja społeczna; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce; 4. Metodologia badań własnych: Przedmiot badań; Cele badań; Integracja instytucjonalna; Integracja interpersonalna; Integracja interpsychiczna; Metody i narzędzia badawcze; Teren badań; 5. Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym: Architektura i wyposażenie; Regulacje prawne; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej; Wybrane problemy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej; 6. Edukacja przedszkolna w wymiarze interpersonalnym: Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje nauczyciela gotowego do edukacji integracyjnej; Rodzina jako kontekst społeczny; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej; 7. Edukacja przedszkolna w wymiarze interapsychicznym: 1. Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych; Poziom empatii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec niepełnosprawnego kolegi; Wnioski z badań i postulaty praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts)
1. Niepełnosprawność: wybór modeli. 2. upośledzające społeczeństwo: dominacja i opresja. 3. Opresja społeczna: wzory i podziały społeczne. 4. Upośledzenie, niepełnosprawność i ciało. 5. Kultura, media i wyobrażenia. 6. Polityka niepełnosprawności: przełamywanie barier? 7. Niepełnosprawność a rozwój: globalna perspektywa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania Śląska Cieszyńskiego i jego historyczny rozwój; 2. Ocena badań dotyczących poglądów uczniów szkół średnich i studentów w ramach realizowanego projektu Osoba; 3. Postawy studentów powiatu cieszyńskiego i karwińskiego wobec osób niepełnosprawnych; 4. Studenci wydziału etnologii i nauk o edukacji w Cieszynie oraz wydziału ekonomicznego w Karwinie wobec sytuacji osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym- nastawienie i opinie; 5. Studenci wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie oraz Wydziału Ekonomicznego w Karwinie wobec sytuacji osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym- nastawienia i opinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w świetle wyników NSP 2002; 2. Aktywność ekonomiczna osób niepełnosprawnych; 3. Warunki bytowe gospodarstw domowych z osobami niepełnosprawnymi; 4. Szanse edukacyjne niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; 5. Niepełnosprawność wśród ludzi starszych; 6. Społeczna kondycja polskiej rodziny zmagającej się z niepełnosprawnością; 7. Instytucjonalne formy wsparcia stosowane wobec osób niepełnosprawnych w procesie integracji społecznej; 8. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób niepełnosprawnych; 9. Psychospołeczne uwarunkowania postaw wobec osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej