Form of Work
Książki
(58)
Status
only on-site
(51)
available
(25)
Branch
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(51)
Author
Gajdzica Zenon
(4)
Krause Amadeusz
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Komorska Marta
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Buliński Leszek
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Durka Grażyna
(1)
Erenc Janusz
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Giddens Anthony
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Klinik Anna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Malátek Vojtěch
(1)
Mercer Geof
(1)
Mika Janusz
(1)
Morawski Piotr
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nenička Lubomír
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Plak Joanna
(1)
Plichta Piotr
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Rembierz Marek
(1)
Romanowska-Łakomy Halina
(1)
Siara Olga
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Skrętowicz Biruta
(1)
Speck Otto
(1)
Sutton Philip W
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Szurowska Beata
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Wiatrak Wiesław
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Woźniak-Krakowian Agata
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Zych Adam A
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Červinková Hana
(1)
Śliwak Jacek
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Year
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(37)
Country
Poland
(58)
Language
Polish
(58)
Subject
Niepełnosprawni
(42)
Rehabilitacja (med.)
(10)
Niepełnosprawni umysłowo
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Pedagogika specjalna
(6)
Rodzina
(6)
Integracja społeczna
(4)
Postawy
(4)
Socjologia
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Dziecko
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Socjalizacja
(3)
Społeczeństwo
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aspiracje
(2)
Bezradność
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Jakość życia
(2)
Motywacja
(2)
Opieka społeczna
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Życie codzienne
(2)
Alkoholizm
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberkultura
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Ekorozwój
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gender
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
HIV
(1)
Hipoterapia
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klasy spoleczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Ludność
(1)
Ludobójstwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Narkomania
(1)
Naród
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnsprawni
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Praca
(1)
Praca społeczna
(1)
Prostytucja
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Subject: time
2001-0
(10)
1989-
(8)
Subject: place
Dolnośląskie, województwo
(1)
58 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-926224-5-1
Część I; Badania jako narzędzie zmiany społecznej: aktywizacja młodzieży w społecznych działaniach na rzecz wyrównania szans osób niepełnosprawnych; Nie ma barier, są tylko opory; Niewidoczne bariery; Podróż edukacyjna; Każdy inny - wszyscy równi; Mieszkańcy Ząbkowic - z sobą czy obok siebie?; Dwie grupy a to samo miejsce. Warsztaty terapii zajęciowej jako etap przejściowy między szkołą a pracą; Jak przetarłem szlak; A ty, kim dla mnie mógłbyś być?; I co po liceum? Przepaść?; Szkolna integracja w powiecie jaworskim Część II; Sytuacja osób niepełnosprawnych w systemie edukacji: kapitał społeczny i działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2374)
ISBN: 83-226-1494-2
Bezradność w ujęciu socjo- i psychopedagogicznym: Socjopedagogiczne konteksty wyuczonej bezradności. Bezradność w ujęciu socjologii i psychologii. Kwestia społecznego konstruowania bezradności. Zagadnienia bezradności społecznej a polityka rozwoju rynku lokalnego. Wyuczona bezradność - przegląd koncepcji. Psychologiczne uwarunkowania poczucia bezradności. Bezradność ofiary przemocy wewnątrzrodzinnej. Wprowadzenie do problematyki. Odczuwanie bezradności przez kandytaów na nauczycieli - kilka refleksji z badań. Bezradność w życiu osoby niepełnosprawnej: Bezradność osoby niepełnosprawnej na tle przestrzeni życiowej. Użyteczność kategorii pojęciowej sytuacji w badaniu bezradności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich funkcjonowanie - na przykładzie wybranej grupy. Bezradność rodziców dziecka niepełnosprawnego. Symptomy wyuczonej bezradności u osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie nawyków jako terapia bezradności głęboko upośledzonych umysłowo. Bezradność w refleksji filozoficznej i etycznej: Wyuczona bezradność moralna Polaków. Bezradność moralności. bezradność współczesnego stoika. Tylko dwie uwagi. Bezradność człowieka w kontekście "mocy" i "niemocy" człowieka jako podmiotu. Ludzka moc w kontekście restauracji zdewastowanej przyrody. Bezradność jako problem w nauczaniu filozofii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-68-2
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-506-6
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Wymiary Duszy / red. prowadzący Joanna Karpowicz)
ISBN: 978-83-61538-04-2
1.Integracja psychiczna i duchowa: Człowiek i jego godność. Spojrzenie teologa; Sokrates jako egzemplum boskiego szaleńca; Integralna koncepcja rozwoju człowieka w ujęciu Ericha Fromma; Założenia na temat człowieka w NJP - próba interpretacji; Religijność a zdrowie psychiczne; Dualizm i jedność w życiu człowieka. 2. W stronę pedagogiki integralnej: Wychowanie jako wspomaganie prawdziwego człowieczeństwa; Odpowiedzialność moralna i jej wymiar w zawodzie nauczyciela; Świadomość pedagogiczna nauczycieli wczesnej edukacji; Wizja integralna człowieka jako osoby w pedagogice personalistycznej. 3. Integracja niepełnosprawności: Być bardziej człowiekiem? O poszanowanie godności osób niepełnosprawnych; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Chrześcijańskie spojrzenie na niepełnosprawność - na przykładzie wspólnot Wiary i Światła oraz Arki; Podmiotowość drogą do człowieczeństwa osób niepełnosprawnych. 4. Procesy twórcze i pełnia człowieczeństwa: Twórczość literacka jako wyraz bycia i stawania się człowiekiem; Człowiek w relacji do starości i śmierci. Rozważania o końcu życia w pismach C.G. Junga i D. Levinsona. 5. Wyzwania cywilizacji: Człowieczeństwo w cyberkulturze; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju potrzebą współczesnego człowieka; ekologiczna wizja świata i człowieka. O związkach ekologii z psychologią; Człowiek w sytuacji utraty pracy; Człowiek wobec problemów infokomputeryzacji; starość, choroba, eutanazja. Rozważania moralne i prawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7308-521-1
Cz.I Niepełnosprawność w perspektywie zmian - kontekst globalny : 1. Przeobrażenia globalne w kategoriach przejścia społecznego, 2. Przeobrażenia w wybranych interpretacjach. Cz.II Niepełnosprawność w perspektywie zmiany - kontekst lokalny : 1. Przeobrażenia polskie w kategoriach przejścia społecznego, 2. Pedagogiczne następstwa przeobrażeń
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom II)
ISBN: 978-83-7308-492-6
Część I Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; Kilka obrazów z drogi życia - od Piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacji matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych. Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości. Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi. Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2006. - 397, [3] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
ISBN: 83-89501-58-9
1. Dziecko w instytucjonalnej strukturze społecznej: Socjalizacja dziecka; Struktura warunków socjalizacji; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka; Społeczność dziecięca w procesie interakcji; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach; Wychowanie interpersonalne; Doświadczenie interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka; 2. Rozwój społeczny jako oddziaływanie kontekstu zewnętrznego: Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania; Kontekst społeczny a wiedza dziecka; Rozwój a uczenie się; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami; Zamierzony wpływ dorosłych; Kompetencje społeczne regulujące zachowania człowieka; 3. Integracja społeczna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych- podstawy teoretyczne: Istota integracji; Integracja jako proces wielowymiarowy; Edukacja integracyjna a integracja społeczna; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce; 4. Metodologia badań własnych: Przedmiot badań; Cele badań; Integracja instytucjonalna; Integracja interpersonalna; Integracja interpsychiczna; Metody i narzędzia badawcze; Teren badań; 5. Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym: Architektura i wyposażenie; Regulacje prawne; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej; Wybrane problemy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej; 6. Edukacja przedszkolna w wymiarze interpersonalnym: Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje nauczyciela gotowego do edukacji integracyjnej; Rodzina jako kontekst społeczny; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej; 7. Edukacja przedszkolna w wymiarze interapsychicznym: 1. Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych; Poziom empatii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec niepełnosprawnego kolegi; Wnioski z badań i postulaty praktyczne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
ISBN: 978-83-226-1624-0
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie - Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 978-83-61125-63-1
1. Definiowanie niepełnosprawności; 2. Zakres i tendencje występowania niepełnosprawności. Analizy na podstawie krajowych i międzynarodowych danych statystycznych (OECD, EUROSTAT, GUS); 3. Determinanty niepełnosprawności; 4. Prawa osób z niepełnosprawnością i regulacje dostępu do świadczeń w polskim systemie prawnym. Analiza prawna orzecznictwa lekarskiego; 5. Organizacja i funkcjonowanie orzecznictwa lekarskiego na potrzeby zabezpieczenia społecznego i wspierania zatrudnienia oraz integracji społecznej osób z niepełnosprawnością; 6. Lekarze orzecznicy o swojej pracy; 7. Polityka i rozwiązania prawno-instytucjonalne dotyczące dostępu osób niepełnosprawnych do świadczeń społecznych w regulacjach UE oraz w wybranych krajach Europy; 8. Koszty niepełnosprawności; 9. O niepełnosprawności kompleksowo. Wnioski i rekomendacje; 9. Opinie i oczekiwania środowisk osób niepełnosprawnych dotyczące przyszłego systemu orzekania o niepełnosprawności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2083-1
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-8957-22-5
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Key Concepts)
ISBN: 978-83-60457-49-8
1. Niepełnosprawność: wybór modeli. 2. upośledzające społeczeństwo: dominacja i opresja. 3. Opresja społeczna: wzory i podziały społeczne. 4. Upośledzenie, niepełnosprawność i ciało. 5. Kultura, media i wyobrażenia. 6. Polityka niepełnosprawności: przełamywanie barier? 7. Niepełnosprawność a rozwój: globalna perspektywa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-047-6
1.Ewolucja podejścia do niepełnosprawności intelektualnej- mowa, język, komunikacja; 2. Jakość komunikowania się ze społeczeństwem osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Badania nad poziomem kompetencji językowych osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i w normie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-645-2
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-73-8
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-096-0
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again