Form of Work
Książki
(17)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(15)
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(15)
Author
Zawiślak Aleksandra
(3)
Palak Zofia
(2)
Barnes Colin
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bernat Rafał
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Król Karol
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Majewski Kamil
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Mercer Geof
(1)
Morawski Piotr
(1)
Morańska Danuta
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Olma Bartosz
(1)
Olma Małgorzata
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rembierz Marek
(1)
Remża Piotr
(1)
Szczęch Norbert
(1)
Słysz Aleksander
(1)
Tarnacka Agata
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Woch Marek
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wujczyk Marcin
(1)
Zrałek Maria
(1)
Zych Adam A
(1)
Červinková Hana
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(11)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Subject
Niepełnosprawni
(17)
Pedagogika specjalna
(6)
Jakość życia
(4)
Ludzie starzy
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Rodzina
(3)
Dziecko
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bezradność
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Geragogika
(1)
Good Behavior Game
(1)
Głusi
(1)
Kultura
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnsprawni
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjlani
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Renta socjalna
(1)
Rodzice
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
1901-
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Dolnośląskie, województwo
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
31 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-926224-5-1
Część I; Badania jako narzędzie zmiany społecznej: aktywizacja młodzieży w społecznych działaniach na rzecz wyrównania szans osób niepełnosprawnych; Nie ma barier, są tylko opory; Niewidoczne bariery; Podróż edukacyjna; Każdy inny - wszyscy równi; Mieszkańcy Ząbkowic - z sobą czy obok siebie?; Dwie grupy a to samo miejsce. Warsztaty terapii zajęciowej jako etap przejściowy między szkołą a pracą; Jak przetarłem szlak; A ty, kim dla mnie mógłbyś być?; I co po liceum? Przepaść?; Szkolna integracja w powiecie jaworskim Część II; Sytuacja osób niepełnosprawnych w systemie edukacji: kapitał społeczny i działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-77-2
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2374)
ISBN: 83-226-1494-2
Bezradność w ujęciu socjo- i psychopedagogicznym: Socjopedagogiczne konteksty wyuczonej bezradności. Bezradność w ujęciu socjologii i psychologii. Kwestia społecznego konstruowania bezradności. Zagadnienia bezradności społecznej a polityka rozwoju rynku lokalnego. Wyuczona bezradność - przegląd koncepcji. Psychologiczne uwarunkowania poczucia bezradności. Bezradność ofiary przemocy wewnątrzrodzinnej. Wprowadzenie do problematyki. Odczuwanie bezradności przez kandytaów na nauczycieli - kilka refleksji z badań. Bezradność w życiu osoby niepełnosprawnej: Bezradność osoby niepełnosprawnej na tle przestrzeni życiowej. Użyteczność kategorii pojęciowej sytuacji w badaniu bezradności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich funkcjonowanie - na przykładzie wybranej grupy. Bezradność rodziców dziecka niepełnosprawnego. Symptomy wyuczonej bezradności u osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie nawyków jako terapia bezradności głęboko upośledzonych umysłowo. Bezradność w refleksji filozoficznej i etycznej: Wyuczona bezradność moralna Polaków. Bezradność moralności. bezradność współczesnego stoika. Tylko dwie uwagi. Bezradność człowieka w kontekście "mocy" i "niemocy" człowieka jako podmiotu. Ludzka moc w kontekście restauracji zdewastowanej przyrody. Bezradność jako problem w nauczaniu filozofii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-68-2
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie - Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 978-83-61125-63-1
1. Definiowanie niepełnosprawności; 2. Zakres i tendencje występowania niepełnosprawności. Analizy na podstawie krajowych i międzynarodowych danych statystycznych (OECD, EUROSTAT, GUS); 3. Determinanty niepełnosprawności; 4. Prawa osób z niepełnosprawnością i regulacje dostępu do świadczeń w polskim systemie prawnym. Analiza prawna orzecznictwa lekarskiego; 5. Organizacja i funkcjonowanie orzecznictwa lekarskiego na potrzeby zabezpieczenia społecznego i wspierania zatrudnienia oraz integracji społecznej osób z niepełnosprawnością; 6. Lekarze orzecznicy o swojej pracy; 7. Polityka i rozwiązania prawno-instytucjonalne dotyczące dostępu osób niepełnosprawnych do świadczeń społecznych w regulacjach UE oraz w wybranych krajach Europy; 8. Koszty niepełnosprawności; 9. O niepełnosprawności kompleksowo. Wnioski i rekomendacje; 9. Opinie i oczekiwania środowisk osób niepełnosprawnych dotyczące przyszłego systemu orzekania o niepełnosprawności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-422-5
1. Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną w paradygmacie systemowo-ekologicznym; 2. Jakość życia jako efekt relacji wiążących człowieka z niepełnosprawnością intelektualną z jego środowiskiem; 3. Szanse i zagrożenia osiągania pomyślnych i satysfakcjonujących stosunków z otoczeniem przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 4. Metodologia badań własnych; 5. Jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle wyników badań własnych; 6. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski końcowe; 7. Model osiągania maksymalnej jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2583-3
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Key Concepts)
ISBN: 978-83-60457-49-8
1. Niepełnosprawność: wybór modeli. 2. upośledzające społeczeństwo: dominacja i opresja. 3. Opresja społeczna: wzory i podziały społeczne. 4. Upośledzenie, niepełnosprawność i ciało. 5. Kultura, media i wyobrażenia. 6. Polityka niepełnosprawności: przełamywanie barier? 7. Niepełnosprawność a rozwój: globalna perspektywa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-557-8
Zawiera: Wstęp. Część I. Wyzwania rehabilitacyjno-opiekuńcze wobec osób w okresie późnej dorosłości: Geragogika specjalna w starzejącym się społeczeństwie – potrzeby i możliwości; Wychowanie do godnej „złotej jesieni życia” w stadium integralności / „bilansowania drogi życiowej” – pedagogiczne implikacje koncepcji cyklu życia Erika H. Eriksona. Część II. Terapie niespecyficzne: Technologie wspomagające dla osób starszych z niepełnosprawnością; Wpływ fizjoterapii na sprawność fizyczną i psychiczną osób w podeszłym wieku. Część III. Terapie specyficzne: Zaburzenia mowy w chorobie Parkinsona; Wsparcie seniorów z niepełnosprawnością – na przykładzie terapii logopedyczno-psychologicznej osób z chorobą Parkinsona; Charakterystyka mowy osób z chorobą Alzheimera na przykładzie opowiadania historyjki obrazkowej; Metoda walidacji w opiece nad starszą osobą z demencją; Wspieranie seniora z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach instytucjonalnych; Rehabilitacja optyczna osób starszych. Część IV. Z frontu badań i doświadczeń opiekuńczych: Paradygmat starości w percepcji współczesnego społeczeństwa w kontekście wypowiedzi seniorów, ich postaw, planów i oczekiwań; Działania w zakresie sportu, rekreacji oraz turystyki realizowane przez ośrodki pomocy społecznej w Polsce, skierowane do osób wykluczonych-seniorów; Percepcja czasu a doświadczenie lęku przez osoby w okresie późnej dorosłości – analiza wyników badań własnych; Praca z osobami starszymi z demencją – doświadczenia praktyczne opiekuna. Część V. Wkład seniorów do jakości życia społecznego: Ludzie starzy – strażnicy pamięci i nadziei; Osoba starsza jaką wartość w rodzinie. Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-73-8
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
ISBN: 978-83-8095-752-7
Zawiera: Wstęp. Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej: ROZDZIAŁ 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy; 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy; 1.3. Pedagogika specjalna prawo – wybrane problemy; 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy; 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność". ROZDZIAŁ 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: 2.1. Niepełnosprawność wzroku; 2.2. Uszkodzenia słuchu; 2.3. Niepełnosprawność intelektualna; 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu; 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży. Część II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej: ROZDZIAŁ 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną: 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność; 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych; 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi; 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem. ROZDZIAŁ 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej: 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości; 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse; 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia; 5.4. Starość dla osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej. ROZDZIAŁ 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością; 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia; 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna. Bibliografia. Źródła internetowe. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 5)
ISBN: 83-7299-442-0
1. Pomiędzy teoria a praktyką pedagogiczną - wielkość problemów: Otwartość pedagogiki specjalnej; Relacje teoria - praktyka w pedagogice specjalnej; Pomiędzy pedagogiką a pedagogiką - źródła i implikacje dystansu; Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce; Podmiotowość roli uczenia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce edukacyjnej; nauczanie pisma Braille’a w Polsce i za granicą; Perspektywy rozwoju surdotyflopedagogiki w Polsce; Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice; teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualna; Radość życia jako kategoria pedagogiczna (nie)obecna w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej; Specyfika pedagogiki starości - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Muzykoterapia - dysonans teoretyczno-praktyczny; Między teoria a praktyką wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym narządem wzroku; Autorytety we wdrażaniu teorii do praktyki pedagogicznej; Jak rozmawiać z umierającym dzieckiem?; 2. Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych: Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jacy pedagodzy specjalni? Kompetencje pedagogów specjalnych; Teoria i praktyka edukacji - refleksje nad dialogiem; System preferencji komunikacyjnej NLP w kształceniu pedagogów specjalnych i logopedów; Kształcenie pedagogów specjalnych w kontekście reform bolońskich; Studenci o aksjologicznym aspekcie pracy nauczyciela; Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole; Kompetencje surdopedagoga do pracy z dziećmi z wadą słuchu współwystępującą z innymi uszkodzeniami; Samokształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 3. Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym: Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych; Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet - niektóre dylematy; Osoba niepełnosprawna w szkole wyższej - o postawach i problemach pracowników naukowo-dydaktycznych; Niepełnosprawni w kształceniu na poziomie wyższym - doświadczenia Uniwersytetu Zielonogórskiego; kompetencje językowe studentów niesłyszących a ich szanse edukacyjne; Moje doświadczenia jako osoby niepełnosprawnej na uczelni wyższej; 4. Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym: Edukacja niepełnosprawnych warunkiem wyrównania ich szans w zjednoczonej Europie; Wirtualny świat Internetu - nowa jakość życia niepełnosprawnych; Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie posttransformacyjnym - szanse i zagrożenia; Wersje kobiecości - kontekst patriarchalny; Wizerunek niepełnosprawnej kobiety w świecie kultury ponowoczesnej; Pomiędzy rzeczywistością a możliwością - doświadczenia życiowe osoby z niepełnosprawnością intelektualną; Subkulturowe środowisko młodzieżowe - społeczne implikacje zjawiska; Społeczność osób stygmatyzowanych więzieniem w społeczeństwie posttransformacyjnym; Szanse i zagrożenia dla młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie posttransformacyjnym; 5. Edukacja i rewalidacja osób z róznymi typami niepełnosprawności - problemy wspólne i swoiste: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Z badań nad efektami kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie szkolne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wybranych formach kształcenia na pierwszym etapie edukacji; Rodzina i szkoła w edukacji ucznia niepełnosprawnego w systemie integracyjnym; Wspieranie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością - nowe tendencje w pedagogice specjalnej; Obraz osób z niepełnosprawnością umysłowa w percepcji jej pełnosprawnego rodzeństwa; Przemoc ze strony starszego rodzeństwa a poziom lęku i poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z lekką niepełnosprawnością umysłowa; Nagrody i kary w procesie wspierania rozwoju uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym; Motywy wyboru wartości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Teoretyczne inspiracje pedagogicznej diagnozy dzieci z niepełnosprawnością umysłową; Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju wcześniaków - doświadczenia matek; Hipoterapia jako jedna z form wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Wybrane uwarunkowania relacji rówieśników w klasach integracyjnych; Stosunki rówieśnicze młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w perspektywie edukacyjnej; Czy integracja społeczna dzieci autystycznych jest możliwa? O jednej z dróg; Być sobą z autyzmem - nowe wyzwania dla andragogiki specjalnej; Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem; Trajektoria cierpienia matki dziecka z autyzmem; czy niesłyszący są językowo kreatywni?; Wpływ antropologiczny koncepcji osoby niesłyszącej na postawy rodziców dzieci z wada słuchu; Kompetentna diagnoza edukacyjna jako wyznacznik oceny osiągnięć szkolnych ucznia z wada słuchu; Kryteria wartościowania stosowane przez młodzież z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników; resocjalizacja osób z deficytami rozwojowymi w świetle literatury i obserwacji własnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-88-2
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan bada nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-189-0
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7587-189-0
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-27-1
1. Dorośli z niepełnosprawnością - przegląd badań, 2. Założenia metodologiczne, 3. Dorastanie z niepełnosprawnością, 4. Trudne problemy teraźniejszości dorosłych osób z niepełnosprawnością, 5. Wybrane sposoby radzenia sobie z niepełnosprawnością
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again