Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(80)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(59)
dostępne
(47)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(59)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Tomanek Paweł
(3)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Chmielewski Adam
(2)
Czarny Bogusław
(2)
Denzin Norman K
(2)
Flick Uwe
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Krahelska Halnina
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Popper Karl R
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Andreski Stanisław
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Banks Marcus
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Chodubski Andrzej Jan
(1)
Colander David C
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goliński Michał
(1)
Grobler Adam
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Hajduk Zygmunt
(1)
Haman Jacek
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jakubowski Wojciech
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jedlicki Witold
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Johnson Janet Buttolph
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karpiński Jakub
(1)
Kitowski Jerzy
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kozłowska Urszula
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kvale Steinar
(1)
Landreth Harry
(1)
Leoński Jacek
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Meredyk Kazimierz
(1)
Mozga Maja
(1)
Mycoff Jason D
(1)
Mynarski Stefan
(1)
Nachmias David
(1)
Nowak Stefan
(1)
Oppenheim A.N
(1)
Panek Tomasz
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Perek-Białas Jolanta
(1)
Pieter Józef
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Porębski Leszek
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Reynolds Henry T
(1)
Rosner Katarzyna
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Silverman David
(1)
Sobczak Jacek (1946 - )
(1)
Stachak Stanisław (1929- )
(1)
Stefański Ryszard Andrzej (1944- )
(1)
Sułek Mirosław (1952- )
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szeworski Adam
(1)
Sztumski Janusz (1930- )
(1)
Szulc Adam
(1)
Szwed Robert
(1)
Urban Stanisław (1943-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(82)
Temat
Metodologia
(47)
Nauki społeczne
(36)
Socjologia
(17)
Badania naukowe
(15)
Nauka
(15)
Pedagogika
(11)
Nauki ekonomiczne
(8)
Metody badawcze
(6)
Polityka
(6)
Dysertacje naukowe
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Nauki polityczne
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Psychologia
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Ekonomia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Statystyka
(3)
Twórczość
(3)
Wiedza
(3)
Ankieta
(2)
Badania jakościowe
(2)
Badania operacyjne
(2)
Filozofia
(2)
Medycyna
(2)
Nauki empiryczne
(2)
Neopozytywizm
(2)
Opinia publiczna
(2)
Psychometria
(2)
Studenci
(2)
Teoria poznania
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Action Research
(1)
Analiza historii zdarzeń
(1)
Antropologia wizualna
(1)
COVID-19
(1)
Czas
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja europejska
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etnografia
(1)
Europeistyka
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Jakość życia
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kadry
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Lasswell, Harold D. (1902-1978)
(1)
Licea
(1)
Marketing
(1)
Merkantylizm
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metogologia
(1)
Modele
(1)
Modele matematyczne
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne -- metodologia
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Ontologia
(1)
Osobowość
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polska
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznanie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Prakseologia
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo
(1)
Prognozy
(1)
Przedsiębiorstwo -- ekonomika
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Storytelling
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(26)
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Czym są badania jakościowe?; 1. Projektowanie badania jakościowego; 2. Etyka w badaniach jakościowych; 3. Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych; 4. Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych; 5. Teoria ugruntowana; 6. Action research, czyli o badaniach w działaniu; 7. Antropologia wizualna; 8. Etnografia; 9. Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna; 10. Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania społeczne w praktyce / Earl Babbie ; red. nauk. Agnieszka Kloskowska-Dudzińska. - Wyd. 1 - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2019. - XI, [1], 659 s. : tab., rys. ; 24 cm.
Cz.I Wprowadzenie do badań: Działalność badawcza człowieka a nauka; Paradygmaty, teoria i badania społeczne Pojęcie przyczynowości w badaniach społecznych. Cz.II Struktura procesu badawczego: Plan badań; Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar; Indeksy, skale i typologie; Logika doboru próby. Cz.III Typy obserwacji: Eksperyment; Badania sondażowe Jakościowe badania terenowe; Badania niereaktywne; Badania ewaluacyjne. Cz.IV Analiza danych: Analiza danych jakościowych; Kwantyfikacja danych; Podstawy analizy ilościowej; Model analizy rozbudowanej; Statystyka w naukach społecznych. Cz.V Społeczny kontekst badań: Etyka i polityka w badaniach społecznych; Zastosowania badań społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wprowadzenie do badań: Działalność badawcza człowieka a nauka; Paradygmaty, teoria i badania społeczne Pojęcie przyczynowości w badaniach społecznych. Cz.II Struktura procesu badawczego: Plan badań; Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar; Indeksy, skale i typologie; Logika doboru próby. Cz.III Typy obserwacji: Eksperyment; Badania sondażowe Jakościowe badania terenowe; Badania niereaktywne; Badania ewaluacyjne. Cz.IV Analiza danych: Analiza danych jakościowych; Kwantyfikacja danych; Podstawy analizy ilościowej; Model analizy rozbudowanej; Statystyka w naukach społecznych. Cz.V Społeczny kontekst badań: Etyka i polityka w badaniach społecznych; Zastosowania badań społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa do wydania polskiego; Po co kalać własne gniazdo?; Dylemat czarnoksiężnika; Manipulacja przez opis; Przez masową produkcję do cenzury; Śladami pana Panglossa i doktora Bowdlera; Dymna zasłona żargonu; Ponętny absurdu; Maski obiektywizmu; Chowanka za parawanem metodologii; Oślepianie znakami matematyki; Rozwiązły kryptokonserwatyzm; Ideologiczne podszepty terminologii; Podstępnie totalitarny technototemizm; Puste beczki łatwo wypływają na wierzch; Łączne działanie praw Parkinsona i Gershama; Świątynie wiedzy czy biurokratyczne kołowroty; Oda do bezduszności; Chwasty ciągle odrastają; Syzyfowe prace.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
0. Biografia prof. Witolda Kurka. 1. Polityka regionalna i strategie rozwoju regionów: model uwarunkowań budowy strategii rozwoju układów regionalnych; miasto Rzeszów jako metropolia oraz potencjalny europol; 2. Rozwój i zmiany sektorów gospodarki: uwarunkowania restrukturyzacji sektora gazowego w Polsce; kierunki zmian w branży gazowniczej w Polsce; dobra beresteckie Andrzeja Zamoyskiego; 3. Rynek i infrastruktura rynku: rozwój bankowości hipotecznej szansą aktywizacji polskiego rynku nieruchomości; rynek kapitałowy, polityka pieniężna i ceny w procesie transformacji systemowej. 4. Inwestycje i kapitał ludzki jako uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw: zdolność produkcyjna i jej wykorzystanie we współczesnej gospodarce; wpływ zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym na proces doskonalenia organizacji w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; inwestycje sektora przedsiębiorstw w świetle ich sytuacji finansowej; główne problemy i dylematy projektowania oraz realizacji i skutkowania inwestycji; wybrane zagadnienia dotyczące oceny inwestycji ekologicznych w gospodarce rynkowej; wybrane zagadnienia oceny efektywności inwestycji proekologicznych; przejawy podmiotowości pracownika; międzynarodowy przepływ siły roboczej w perspektywie członkostwa polski w Unii Europejskiej. 5. Metodologia badań w nowych dziedzinach wiedzy ekonomicznej: główne nurty w rozwoju świata organizacji w organizacji w ostatnim wieku; rozważania o logistyce jako nowej dziedzinie wiedzy naukowej w Polsce; wpływ międzynarodowych standardów rachunkowości na jakość informacji sprawozdawczej; bariery wiarygodności diagnostycznej analizy finansowej; generatory liczb losowych w badaniach ekonometrycznych; ocena wpływu współliniowości na wyniki prognozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe problemy poznawcze w naukach o zarządzaniu, 2. Nurty epistemologii zarządzania, 3. Metodologia nauk o zarządzaniu, 4. Interpretetywna koncepcja organizacji i zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, Cz.I Ekonomia przedklasyczna : 2. Wczesna przedklasyczna myśl ekonomiczna, 3. Merkantylizm, fizjokraci i inni prekursorzy klasycznej myśli ekonomicznej, Cz.II Klasyczna myśli ekonomiczna, Malthus i Marks : 4. Adam Smith, 5. Ricardo i Malthus, 6. John Stuard Mill i upadek ekonomii klasycznej, 7. Karol Marks. Cz.III Neoklsyczna myśl ekonomiczna : 8. Jevons, Menger i austriackie podstawy analizy marginalnej, 9. Przejście do ekonomii neoklasycznej: rozwinięcie analizy marginalnej, 10. Walras i teoria równowagi ogólnej, 11. Alfred Marshall i ekonomia neoklasyczna. Cz.IV Heterodoksyjna myśl ekonomiczna : 12. Wczesna krytyka ekonomii neoklasycznej, 13. Austriacy, neoklasycy i socjaliści o socjalizmie i kapitalizmie, 14. Rozwój nowoczesnej heterodoksyjnej myśli ekonomicznej. Cz.V Najnowsza myśl ekonomiczna: rozumieć teraźniejszość na podstawie przeszłości : 15. Rozwój nowoczesnej teorii mikroekonomicznej, 16. Rozwój nowoczesnej myśli makroekonomicznej, 17. Rozwój ekonometrii i metod empirycznych w ekonomii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Narracja inicjalna; 1. Prawda absolutna 2. Pustka 3. Forma 4. Prawda - nazywanie 5. Wszystko we wszystkim 6. Szczeliny bytu 7. Szczelina epistemologiczna 8. Logika procesu badawczego 9. Teorie krótkiego i średniego zasięgu 10. Złudzeniowość obszaru badawczego 11. Złudzeniowość „pustych" procesów badawczych 12. Zjawiska poza naszym doświadczeniem 13. Badanie nierzeczywistego 14. Holistyczne pole poznania 15. Od dualizmu poznawczego do interferencji pól znaczeń 16. Problem naukowy a pole niewiedzy 17. Problem badawczy - samopoznawanie obserwatora 18. Gry w polach badawczych 19. Ogradzanie „pastwisk" badawczych 20. Tożsamość a różnorodność 21. Dualność i różnorodność 22. Jedność a różnorodność 23. Przypuszczenie. Sacrum a profanum 24. Analiza podmiotowo-obiektowa 25. Obiekt modelowy a rzeczywisty 26. Rozrzut obiektów doświadczenia 27. Komunikowanie się z obiektem 28. Indywiduacja 29. Atomizacja 30. Niebezpieczeństwo fiksacji 31. Absolutna równość zjawisk 32. Klasyka sprzeczności: prawda subiektywna a prawda obiektywna 33. Prawda jako wyzerowanie dystansu między podmiotem a przedmiotem poznania 34. Zawężanie a rozszerzanie 35. Ześrodkowanie 36. Tworzenie a odtwarzanie 37. Poszerzanie 38. Odśrodkowanie 39. Synteza 40. Komponowanie 41. Realność 42. Substancjalizacja 43. Dekodowanie 44. Redukcjonizm 45. Działania jako przyczyna 46. Uniwersalność metody przypadków decyzyjnych 47. Przypadkowość 48. Analiza porównawcza 49. Badania etnograficzne 50. Wielkie i małe narracje 51. Piękno 52. Teatr 53. Gra na linearności 54. Czytanie tekstu 55. Analiza tekstu 56. Interpretacja 57. Obrzeża i peryferie 58. Lokalizacja badacza: centrum - peryferie 59. Dynamika a statyka 60. Obiektywność a subiektywność procesu poznania. Aspekty dynamiczne i statyczne 61. Koniec poznania; Narracja finalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik badacza)
1. Sposoby ujmowania jakości badań; 2. Standardy, kryteria, listy kontrolne i wytyczne; 3. Strategie dbania o różnorodność; 4. Koncepcje triangulacji; 5. Triangulacja metodologiczna w badaniach jakościowych; 6. Triangulacja w etnografii; 7. Triangulacja badań jakościowych i ilościowych; 8. Stosowanie triangulacji w celu podnoszenia jakości: kwestie praktyczne; 9. Jakość, kreatywność, etyka: różne sposoby stawiania problemu; 10. Dbanie o jakość badań jakościowych: nacisk na proces badawczy i jego przejrzystość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa. Podziękowania. Wprowadzenie do planowania badań sondażowych; Planowanie sondaży analitycznych; Planowanie sondaży opisowych; Badania pilotażowe; Wywiad o charakterze eksploracyjnym; Wywiady standaryzowane; Projektowanie kwestionariuszy; Formułowanie pytań; Podstawy teorii pomiaru; Konstruowanie stwierdzeń dotyczących postaw; Skalowanie postaw; Metody projekcyjne w badaniu postaw; Odmiany i zastosowania; Przetwarzanie danych; Analiza statystyczna. Dodatek I: Testy statystyczne. Dodatek II: Nomografy do sprawdzania statystycznej istotności różnic między odsetkami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik badacza)
1. Wprowadzenie; 2. Rola materiałów wizualnych w badaniach społecznych: zarys historii; 3. Podejścia w badaniach wizualnych; 4. Metody wizualne w badaniach terenowych; 5. Prezentowanie wyników badań wizualnych; 6. Podsumowanie: obrazy a badania społeczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Poznanie naukowe w medycynie od starożytności do współczesności; 2. Obserwacja jako źródło danych pomiarowych; 3. Błąd pomiarowy i niepewność wyników w badaniach naukowych i praktyce klinicznej; 4. Zdrowie i choroba jako przedmiot poznania naukowego; 5. Podstawy wnioskowania w naukach medycznych; 6. Czynniki zakłócające w medycznych badaniach naukowych; 7. Schematy badań stosowanych w medycynie; 8. Organizacja badań i zastosowanie informatyki w administrowaniu projektem badawczym; 9. Publikacje medyczne jako źródło wiedzy; 10. Obszary zastosowań modelowania matematycznego w medycynie; 11. Medycyna oparta na dowodach. Pomost między nauką a praktyką kliniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauki społeczne jako system twierdzeń, hipotez, teorii naukowych, 2. Stosunek nauk społecznych do innych dyscyplin naukowych, 3. Nauka jako wiedza o rzeczywistości, 4. Rozumienie pojęcia "metodologia", 5. Problemy naukowe, 6. Hipotezy naukowe, 7. Fakty w naukach społecznych, 8. Struktura procesu badawczego w socjologii, 9. Techniki badawcze, 10. Narzędzia badawcze, 11. Opracowanie i systematyzowanie materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej