Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Czerniawska Olga
(1)
Horbowski Adam
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Oświata dorosłych
(2)
Gerontologia
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako pomoc w rozwoju w andragogice i gerontologii. 2. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją. 3. Andragogika a perspektywy badań biograficznych. 4. Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga. 5. Od badań biograficznych do dydaktyki. 6. Edukacyjna funkcja dydaktyki biograficznej na przykładzie seminariów licencjackich i magisterskich. 7. Wokół projektu polsko-francuskich badań biograficznych. Wydarzenia osobiste, wydarzenia globalne. 8. Wydarzenia globalne i osobiste starszego pokolenia Polaków w świetle badań biograficznych. 9. Drogi edukacyjne osób starszych, ich początki. 10. Warsztaty biograficzne a rynek edukacyjny. 11. Edukacyjna funkcja badań biograficznych. Wydarzenia globalne i wydarzenia osobiste trzech generacji. 12. Edukacyjne dylematy pamięci. 13. Pamięć szkoły w badaniach andragogicznych. 14. Podróż i jej andragogiczny wymiar. 15. Podróż w pamięci ludzi starszych. 16. Instytucje drugiej szansy w badaniach biograficznych. 17. Nowe instytucje oświaty dorosłych we Włoszech. 18. Oświata dorosłych wobec emigrantów we Włoszech. 19. Prasa dla seniorów na przykładzie francuskich miesięczników. 20. Trzydziestolecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Założenia i tendencje rozwoju. 21. Nowe tendencje na UTW.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej