Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(4)
Autor
Królica Maria
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Skoczylas-Krotla
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Szkolnictwo
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Trudne pytania o nową edukację elementarną. Wychowanie na początku XXI wieku - konteksty i wyzwania; Równość a efektywność - implikacje dla systemu edukacji; Modernizacja oświaty na Ukrainie poprzez redukcję paradygmatu linearnego; Filozofia kształcenia: jak przezwyciężyć wyobcowanie wiedzy; Edukacyjny wymiar naukowego obrazu świata; Wspieranie rozwoju dziecka - implikacje teorii L.S. Wygotskiego w praktyce; Nauczanie zintegrowane i co dalej?; Wczesna edukacja dziecka w zmieniającej się szkole; Kontrowersje wokół przyspieszenia edukacji w klasach I-III; Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z utrudnieniami rozwojowymi we wczesnym wieku szkolnym; Problematyka kształcenia przedszkolnego w regionie morawsko-śląskim na początku XXI wieku. Część II: Nauczyciel najmłodszych - wiedza, autorytet, talent. Aktualne problemy przygotowania magistrów do zawodu "Kierownik Zakładu Edukacyjnego"; Działalność wychowawcza w procesie kształcenia zawodowego przyszłego nauczyciela; Przygotowanie studentów do działalności innowacyjnej w ramach praktyki pedagogicznej; Nauczyciel edukacji elementarnej a współczesne problemy oświatowe i społeczne; Przygotowanie nauczycieli edukacji elementarnej do pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem; Samowiedza nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie budowania relacji komunikacyjnych z dziećmi; Pytanie o jakość i sens akademickiej edukacji nauczycieli klas I-III wobec pakietów edukacyjnych; Medialny obraz współczesnego nauczyciela; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w terapii dziecka z ADHD. Część III: Plastyka, muzyka, ruch, drama w edukacji dziecka. Ideologizacja twórczości dla dzieci w Polsce Ludowej; Drama w wychowaniu patriotycznym i w edukacji wielokulturowej; Formy teatralne kształtujące aktywność twórczą dziecka przedszkolnego i ich znaczenie; Rola i miejsce edukacji plastycznej w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym w okresie zachodzących zmian; Obecność technik graficznych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Podstawy naukowe wychowania muzycznego; Twórcze ćwiczenia rytmiczne jako jedna z form aktywności muzycznej dzieci w III klasie szkoły podstawowej; Muzyka w przedszkolu źródłem przeżyć estetycznych; Jak ruch może stymulować rozwój?; Istota diagonozowania w edukacji fizycznej małego dziecka. Część IV: Wokół edukacji przyrodniczej, regionalnej, ekologicznej, medialnej, językowej. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w przedszkolu; Wykorzystanie walorów środowiska lokalnego w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Ekologiczny kierunek nauczania w nowoczesnym kształceniu geograficznym; Wiedza i wrażliwość ekologiczna dzieci siedmioletnich - przygotowanie dzieci do podjęcia edukacji ekologicznej na szczeblu klas początkowych; Rola edukacji ekologicznej i edukacji regionalnej w osiąganiu celów wychowania patriotycznego uczniów w młodszym wieku szkolnym; Tradycja wartością przedszkolnej edukacji regionalnej; Językowa kreacja świąt i tradycji w wybranych podręcznikach do edukacji elementarnej; Edukacja zdrowotna w nauczaniu zintegrowanym; Poznawanie właściwości własnego ciała przez dzieci przedszkolne (w oparciu o film dydaktyczny i działalność praktyczną); O ukrytych aspektach kształtowania płci kulturowej (gender) w edukacji przedszkolnej; Programy komputerowe i ich rola we wczesnej edukacji dziecka; Komputerowe wspomaganie edukacji z zastosowaniem immersyjnego nauczania-uczenia się; Słuch fonemowy a edukacja przedszkolna - ujęcie logopedyczne i pedagogiczne; Znaczenie diagnozy logopedycznej w ocenie rozwoju mowy dziecka; Inspirowanie kreatywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Varia. Rozumienie pojęć geometrycznych na różnych etapach kształcenia; przedszkolak we Wspólnocie Europejskiej - nowoczesne technologie kształcenia; Uczenie się przez doświadczenie i przeżywanie nowym spojrzeniem na rzeczywistość w edukacji przedszkolnej; Kształcenie elementarne dzieci niepełnosprawnych w nauczaniu integracyjnym; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo we współczesnej szkole; Założenie myślenia dialogowego poprzez kształcenie literackie: doświadczenia ukraińskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie, 2. Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych, 3. Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania, 4. Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego, 5. Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku, 6. Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku porzedszkolnym, 7. Kształcenie myślernia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 8. Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej, 9. Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym, 10. Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji, 11. Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnegoi dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo, 12. Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych, 13. Efektywność wczesnych programów terapeutrycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa, 14. Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola, 15. Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych, 16. Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola, 17. Wybór i ocena programów do ksztalcenia zintegrowanego, 18. Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę, 19. Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej, 20. Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce, 21. Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym, 22. Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania, 23. Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela, 24. Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy, 25. Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej