Form of Work
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Author
Moon Jayne
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(4)
Language
English
(2)
Polish
(2)
Subject
Język angielski
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Children Learning English / Jayne Moon. - London : Macmillan Education , 2005. - 184 s. : rys. ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
ISBN: 978-1-4050-8002-6
Zawiera: Introduction to „Children Learning English”; Ch. 1 Choldren learning English. Children as language learners; Ch. 2 Do you like learning English?. Pupils’ attiudes to learning English; Ch. 3 Are they the same? Children come in all types; Ch. 4 We’ve found our partners, Miss. Managing pupils’ language learning; Ch. 5 Who has some good news for today? Effective teacher-pupil interaction; Ch. 6 Do you need a hand? Supporting children’s language learning; Ch. 7 Can we do „Poker face” again, Miss? Creating, adapting and evaluating activities for language learning; Ch. 8 Why did I do it like this? Planning for children’s language learning; Ch. 9 What’s your topic? Using a cross-curricular approach for organizing language learning; Ch. 10 Can we make a spinner? Involving children in making and using resources; Ch. 11 Learning to see. Assessing learning and teaching; Ch. 12 Howa can I be a better language learner? Learning to learn; Epilouge. Looking forwards.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
Teaching English to young learners / Magdalena Szpotowicz, Małgorzata Szulc-Kurpaska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 319 stron : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-15339-7
Zawiera: Introduction. 1. Early foreign language learning in Europe. 2. Approaches, methods and techniques: 2.1. Planning courses and designing syllabuses; 2.2. Integration of English and the primary curriculum; 2.3. Language development in the school; 2.4. Non-linguistic skills in the language classroom. 3. Lesson planning: 3.1. Lesson aims and objectives; 3.2. Principles of lesson planning; 3.3. Factors influencing what happens in the classroom; 3.4. Planning lessons with different age groups; 3.5. Bank of activities. 4. Language in the classroom. 5. Classroom management: 5.1. Principles of managing YL classes; 5.2.Discipline problems; 5.3. Managing different age groups; 5.4. Bank of activities. 6. Involving parents in the proces of management: 6.1. The role of parents; 6.2. Information for parents; 6.3.Homework; 6.4. Bank of activities. 7. Teaching the language: 7.1. Teaching vocabulary; 7.2. teaching grammar; 7.3. Teaching pronunciation. 8. Oracy development: 8.1. Teaching listening; 8.2. Teaching speaking. 9. Literacy development: 9.1. Teaching reading; 9.2. Teaching writing. 10. Assessment and testing: 10.1. Assessment; 10.2. Self-assessment; 10.3. Portfolio assessment; 10.4. Testing; 10.5. Assessment and testing in differen age groups. 11. Activities and resources: 11.1. Music, songs, chants and rhymes; 11.2. Play and games; 11.3. Storytelling and using readers; 11.4. Drama and puppets; 11.5. Projects with young learners; 11.6. Art and craft activities. 12. Plurilingual education. Appendices. Glossary of terms and definitions. References.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again