Form of Work
Książki
(17)
Czasopisma
(3)
Status
only on-site
(20)
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(20)
Author
Kamińska Aleksandra
(4)
Oleśniewicz Piotr
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Czarnecki Kazimierz M
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bibik Renata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Gurba Adam
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Komorowska Alina
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Królica Maria
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kumala Regina
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Morańska Danuta
(1)
Nita Marek
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostaficzuk Elżbieta
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Palka Stanisław
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prusak Paweł
(1)
Przecławska Anna
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rogalska Magdalena
(1)
Rogalski Eugeniusz
(1)
Roskosz Alina
(1)
Rudy-Muża Monika
(1)
Samborska Iwona
(1)
Sałata Elżbieta
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Skręt Rafał
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Smolec Bożena
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Szczepkowska-Oustkowska Maria
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbanek Bogdan
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wróżyńska Hanna
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łysek Jan
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Świątek Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Nauczyciele
(16)
Pedagogika
(12)
Nauczanie
(4)
Oświata
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Agresywność
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedeutologia
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja
(2)
Komputery
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arteterapia
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kuratela
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Stereotyp
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Zawód
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
21 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-07-6
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-02-1
1. Znaczenie autorytetu nauczyciela w edukacji: Autorytet współczesnego nauczyciela- oczekiwania a rzeczywistość; Nauczyciel akademicki jako wychowawca' Quo vadis nauczycielu? O godny wizerunek współczesnego nauczyciela w drodze do doskonałości; Kim jest dziś nauczyciel- freinetowiec?- pytanie o tożsamość zawodową w 20. rocznicę powstania Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta; Wypalenie zawodowe nauczycieli- aspekty psychospołeczne zjawiska; 2. Zagrożenia wychowawcze i specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla szkoły jutra: Wybrane problemy wychowawcze i zagrożenia polskich gimnazjalistów; Serial telewizyjny w życiu uczniów szkoły podstawowej; Model kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w placówkach oświatowych ogólnodostępny; 3. Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne w perspektywie jutra: Problemy samodzielności uczniów w dochodzeniu do wiedzy; Rozpoznawanie i rozwijanie postaw twórczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Propedeutyka wychowania obywatelskiego w przedszkolu jako część komplementarnego wychowania patriotycznego- sens, możliwości, treści; "Piękna nasza Polska cała", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u dzieci edukacji przedszkolnej; 4. Różnorodność w aspekcie płci i wieku wyzwaniem dla edukacji jutra: Równouprawnienie jako przesłanka pozytywna w kształtowaniu postaw społecznych nowoczesnego społeczeństwa edukacyjnego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; pływ uczestnictwa słuchaczek w zajęciach dydaktycznych Uniwersytetu Trzeciego Wieku na jakość życia; Udział stereotypów w procesie edukacji- perspektywa społecznej psychologii poznawczej; 5. Uwarunkowania edukacji: Przestrzeń dziecka a przestrzeń edukacyjna- uwarunkowania edukacji w kontekście wyzwań współczesności; Sprawność ruchowa dzieci sześcioletnich z zaburzeniami mowy a efekty terapii logopedycznej; Rozwój zawodowy doradców metodycznych- zaniedbywany obszar edukacji?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7441-333-6
1. Badania nad możliwościami i ograniczeniami e-learningu w edukacji 2. Dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 3. Technologia informacyjne w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 4. Wybrane badania nad wykorzystaniem TI w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 5. Propozycje badań nad wykorzystaniem technologii informatycznej w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 6. Rola portali edukacyjnych w procesie e-learningu 7. Portal edukacyjny Scholaris jako przykład komputerowego wspomagania kształcenia (CAI) w nauczaniu na odległość 8. Serwer edukacyjny zbudowany na bazie serwera wirtualnego 9. Wdrażanie skuteczności dydaktycznej serwera edukacyjnego w drodze naturalnego eksperymentu pedagogicznego - koncepcja badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86142-43-X
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15243-7
Cz.I Technologia informacyjna w edukacji: 1. Komputery a humanizm w eduakcji, 2. Cele i zadania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej, 3. Taksonomie zastosowań technologii informacyjnej w edukacji, 4. Technologia informacyjna w procesie kształcenia, dokształcania i samodoskonalenia, 5. Zastosowania technologii informacyjnej w pedagogice specjalnej, 6. Komputer w zarządzaniu informacją oraz w szkolnictwie zawodowym, 7. Technologia informacyjnej w badaniach nauczycielskich, 8. Technologia informacyjna a twórczość, 9. Internet w eduakcji, 10. Eduakcja na odległość. Cz.II Metodyka kształcenia eduakcji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Cele i założenia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii, 2. Treści i program eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 3. Projektowanie procesu dydatkycznego w eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 4. Organizacja pracy w pracowni komupterowej. Cz.III Nauczyciel edukacji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Kwalifikacje nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 2. funkcje nauczyciela eduakcji medialnej i informatycznej, 3. Doskonalenie zaqwodowe nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 4. Koncepcje kształcenie nauczycieli eduakcji medialnej i informacycznej, 5. Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej w kształceniu nauczycieli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-1658-9
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-7644-018-7
1. Zmienność myślenia o dziecku i nauczycielu klas początkowych: Dyskurs pedagogiki wczesnoszkolnej; Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej; Prawa dziecka; Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu; Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego; (P)rogi Szkoły; 2. Socjalizacja- wychowanie- tożsamość dziecka: Oblicza szkolnej socjalizacji; Wczesna edukacja i płeć kulturowa; Książka obrazkowa dla dzieci; Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji; Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka; Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych; 3. Kształcenie- wiedza- dziecięce dociekania: Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko; Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór z kultury"; Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej; Dociekania filozoficzne z dziećmi; Poznawanie ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 3/2008)
1. Dociekania i refleksje wokół kategorii i pojęć: Normatywny i interpretacyjny paradygmat w badaniach pedagogicznych; Jakościowe kształcenie zawodowe studentów szkół wyższych (zarys problemu); Poszukiwanie nowej jakości w kontaktach nauczyciel-uczeń; Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole; Wychowanie dzieci jako czynnik modyfikujący przebieg kryzysu połowy życia; Sposoby diagnozowania gotowości społeczno-emocjonalnej dziecka sześcioletniego; Wspieranie dziecka w osiąganiu dojrzałości szkolnej; 2. Edukacja wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata: Między manipulacją poprzez media a wychowaniem do mediów w świetle analizy dążeń autokreacyjnych współczesnego człowieka; Kompetencje służb społecznych a wyzwania współczesności; Model rodziny zastępczej- wyzwania współczesnej cywilizacji; Sądowy kurator dla dorosłych w systemie środków przeciwdziałania patologii społecznej; Zrozumieć drugiego człowieka- drogowskazy w pracy kuratora sądowego dla dorosłych; Wykluczenie jako problem życia społecznego; Poznanie siebie i innego w dynamice dialogu; Rozumienie Innego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-921930-2-4
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji , realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i mozliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Analiza i interpretacja danych w badaniach o charakterze jakościowym, 2. O badaniach zagrożeń dla przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej w konfrontacji z rzeczywistością wychowawczą, 3. Wyzwania dla edukacji zdrowotnej dorosłych, 4. O potrzebie relatywizacji oceny szkolnej w procesie fizycznej edukacji, 5. Znaczenie aspektów społecznych podczas oceniania osiągnięć uczniów niedostosowanych społecznie, 6. W poszukiwaniu współczesnego modelu kształcenia nauczycieli, 7. Stowarzyszenia nauczycielskie jako środowisko samokształcenia pedagogicznego i działalności na rzecz edukacji, 8. Nauczyciele w procesie reformowania polskiej szkoły; zmiany zakładowe a rzeczywiste, 9. Kształcenie kompetencji praktyczno-moralnych studentów pedagogiki specjalnej, 10. Wioski Dziecięce SOS jako jedna z form opieki nad dziećmi trudnymi, 11. Różnorodność systemów i form opieki w świecie nad dziećmi trudnymi i zaniedbanymi wychowawczo, 12. Alternatywy dla pomocy psychologicznej. E-psychoterapia. charakterystyka zajawiska i postaw wobec pomocy psychologicznej przez Internet, 13. Humanistyczne i narodowe aspekty w kształceniu uczniów romskich, 14. Z pedagogiki ukraińskiej. Analiza poglądów pedagogicznych A Makarenki i W. Schumolińskiego, 15. Wychowawcza rola turystyki w ujęciu Karola Wojtyły, 16. Projkety edukacyjne w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli, 17. Stowarzyszenia nauczycielskie enklawą pracy twórczego nauczyciela
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
ISBN: 978-83-88335-45-7
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88887-21-1
Refleksja pedagogiczna jako droga rozwoju zawodowego nauczyciela; Osobowościowe uwarunkowania nauki języka obcego; Czynniki modyfikujące przebieg okresu dorastania (poczucie alienacji i wsparcie społeczne); Problemy agresji uczniów w szkole; O autonomii tekstu literackiego w edukacji zintegrowanej; Aktualizacja treści literackich i artystycznej formy w teatrze dziecięcym (na przykładzie autorskiego opracowania musicalowej wersji bajki "Jaś i Małgosia" J. Brzechwy); Komputery, a nauczanie matematyki; Czynna ochrona płazów jako forma edukacji ekologicznej; Wyobraźnia plastyczna dzieci (twórcze relacje nauczyciel - uczeń w nauczaniu początkowym); Zastosowanie różnorodnych technik plastycznych w nauczaniu początkowym; Rola przedmiotu "technika z metodyką" w przygotowaniu do nauczania początkowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
ISBN: 83-7271-285-9
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-74-6
Część I: Pedagogika a edukacja dziecka. Studia. Wczesna edukacja dziecka - problemy teoretyczne i praktyczne. Janusz Korczak - wybitny myśliciel - humanista - lekarz i pedagog. Przygotowanie do nauki czytania i pisania w systemie Montessori. Rola przedszkola i szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka. Rozwijanie umiejętności myślenia uczniów w procesie edukacji zintegrowanej. Arteterapia jako metoda korygowania zaburzeń emocjonalnych u dzieci. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Nowe kierunki w edukacji matematycznej dziecka. Część II: Nauczyciel a potrzeby edukacyjne dziecka. Komunikaty z badań. Udział dziecka we własnym procesie korekcyjnym. Ryzyko dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym. Opieka logopedyczna w Ośrodku Wczesnej Interwencji. Tematyka regionalna w praktyce nauczania początkowego. Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej po trzyletniej realizacji reformy oświaty w opinii nauczycieli klas początkowych (komunikat z badań). Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współczesnej szkole. Jak przedszkolaki widzą i różnicują odcienie barwne. Możliwość prognozowania przez nauczycieli rozwoju umiejętności czytania i pisania uczniów klas I-III na podstawie wyników orientacyjnej oceny stanu słuchu fonetycznego sześciolatków. Edukacja regionalna w przedszkolu. Komputerowe pomoce dydaktyczne w pracy nauczyciela przedszkola. Dojrzałość emocjonalno-społeczna dzieci sześcioletnich (komunikat z badań).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7204-649-9
Wprowadzenie, I. Edukacja nauczycielska a problemy rozwoju oświaty w Polsce wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku, Edukacja ustawiczna wobec teraźniejszości i przyszłości, Nauczyciel akademicki-poszukiwanie nowych perspektyw profesjonalizmu, Potrzeba nowej refleksji i decyzji w sprawie kierunku studiów edukacja techniczno-informacyjna, Kompetencje, kwalifikacje i profil nauczyciela w Unii Europejskiej, Edukacja wobec przemian cywilizacyjnych, II. Problemy osobowości i etyki nauczycielskiej, Być czy mieć-rozważania o naturze poczucia podmiotowości i jakości zycia nauczycieli, Nauczyciel-mentor czy facylitator?, Imperatyw zmiany w pracy nauczyciela, Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie informacyjnym, Etyka paradoksu.Rzecz o największym wyzwaniu staojącym przed nauczycielem, Współczesne problemy nauczyciela szkoły wiejskiej, Kilka uwag dotyczących zmieniającej się roli nauczyciela w dobie powstającego społeczeństwa informacyjnego, Kompetencje komunikacyjne nauczyciela informatyki, Kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wyzwaniem współczesnej edukacji, Funkcjonowanie etyki w szkołach, Etyka w zawodzie nauczyciela, Etyka zawodu nauczyciela-przestarzałe ideały czy realne wyzwanie?, Nauczyciele informatyki i TI jako autorytet etyczny i wzorzec osobowy młodzieży, Start zawodowy początkujących nauczycieli-analiza badań własnych, III. Uwagi i propozycje dotyczące optymalizacji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Zadaniowe kształcenie nauczycieli i uczniów (zarys problemu), Kompetencje pedagogiczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Przygotowanie do zawodu nauczyciela klas początkowych w opinii studentów kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, Jak uczyć efektywnie matematyki na kierunkach nauczycielskich?Przygotowanie studentów matematyki do pracy w zawodzie nauczyciela, Znaczenie dydaktyki chemii w przygotowaniu do zawodu nauczyciela chemii, Fizyka w programie kształcenia studentów wychowania fizycznego, "Asystent osoby niepełnosprawnej"-kompetencje a profil kształcenia studentów, Wybrane problemy pedagogicznego kształcenia przyszłych nauczycieli, Kultura języka w programie kształcenia,dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, TIK narzędziem pracy nauczyciela XXI wieku-potrzeba doskonalenia, Kształcenie kompetencji podczas realizacji zajęć z dydaktyki biologii warunkiem prawidłowego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela, IV. Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, Doskonalenie się nauczycieli-kluczem do indywidualnego sukcesu zawodowego (zarys tematu), Rola doskonalenia i dokształcania nauczycieli, Metody dokształcania i doskonalenia oraz samokształcenia nauczycieli, Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zreformowanej szkole podstawowej, Przygotowanie nauczyciela szkoły zawodowej do nauczania ergonomii i bezpieczeństwa pracy, Rewolucja w uczeniu się wyzwaniem dla procesu doskonalenia zawodowego nauczycieli, Praktyczne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu dzieci i przygotowaniu nauczycieli, Ocena kompetencji nauczycieli stazystów a potrzeby szkoły podstawowej, Rozwój zawodowy nauczyciela dyplomowanego, Inowacyjne modułowe programy do kształcenia zawodowego-a doskonalenie nauczycieli, Standardy kwalifikacji zawodowych w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych, V. Metody aktywizujące pracę dydaktyczną nauczycieli,innowacje pedagogiczne, Metaprogramowanie dydaktyczne-perspektywa zastosowania technologii informacyjnych w edukacji, Rola materiałów dydaktycznych w nauczaniu na odległość, Wybrane problemy stosowanie analizy statystycznej w badaniach pedagogicznych, Szkolenie nauczycieli w zakresie prowadzenia coachingu, Zastosowanie informatyki w edukacji, Struktura metodyczna multimedialnych programów dydaktycznych, Internet-nowy środek komunikacji, Zastosowanie metody projektów w edukacji techniczno-informatycznej, VI. Zagadnienia teorii i praktyki wychowania we współczesnej szkole oraz w środowisku społecznym ucznia, Uczeń-podmiot czy uczeń-przdmiot?Stosunek nauczyciela do obowiązków zawodowych na przykładzie relacji z uczniem, Autonomia nauczyciela nauczania początkowego w kontekście kształcenia ustawicznego, Wybrane kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela klasy integracyjnej, Kompetencje nauczycieli szkół specjalnych w świetle literatury zagadnienia, problemy edukacyjno-adaptacyjne młodziezy wiejskiej w szkole ponadgimnazjalnej i rola w nich nauczyciela, Pedagog ulicy-mentor z autorytetem, Instruktor harcerski jako wychowawca i nauczyciel, Janusz Korczak jako nauczyciel nauczycieli, VII. Rózne aspekty pracy pedagogiczno-oświatowej nauczycieli, Pierwsza praca we wspomnieniach studiujących, program przeciw ściąganiu-inicjatywy podejmowane w radomskiej oświacie, Polska kadra pedagogiczna w Wojewódzkiej Szkole Mechanicznej i Hutniczej w Królewskiej Hucie,pierwszej polskiej szkole technicznej na polskim Górnym Śląsku (1925-1930), Modelowanie symulacyjne jako narzędzie poznawania zjawisk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again