Form of Work
Książki
(48)
Czasopisma
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(44)
available
(11)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(45)
Author
Petkowicz Helena
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bogdanowicz Marta
(3)
Guz Sabina
(3)
Kacprzak Elżbieta
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Graboś Anita
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Konieczna Anna
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Samojlik Tomasz
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Adamek Irena
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bednarczyk Beata
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dewey John
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudoń Joanna
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Folejewska Ryta
(1)
Forma Paulina
(1)
Grodzka-Jurczyk Eugenia
(1)
Grozdew Elżbieta
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góra Barbara
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzanowska Aleksandra
(1)
Kwatera Anna
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majzner Rafał
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(51)
Language
Polish
(51)
Subject
Nauczanie początkowe
(40)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Dziecko
(9)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Pisanie
(6)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Język polski
(4)
Matematyka
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie
(4)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Samokształcenie
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Postawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
1901-
(3)
1801-
(2)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89501-32-5
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2633-4
1. Podstawy pracy w systemie Montessori, 2. Organizacja i planowanie pracy w klasach Montessori, 3. Dziecko w klasie Montessori
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-83-0
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915476-3-9
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
ISBN: 978-83-88936-57-9
Zawiera: 1.Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7611-098-1
1. Konstruktywistyczne i kognitywistyczne koncepcje w nauczaniu i uczeniu się wspomaganym komputerem; 2. Kształcenie matematyczne uczniów edukacji propedeutycznej zintegrowanej; 3. Wybrane aspekty stosowania komputera w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Koncepcja metodologiczna badań własnych; 5. Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań początkowych; końcowych oraz dystansowych; 6. Analiza ilościowa-jakościowa badanego poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85543-99-6
1.Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego: Istota kształcenia wyzwalającego; Standardy walucji a podmiotowość i tożsamość; Osobowość w ujęciu C. Rogera; Prekursorzy kształcenia wyzwalającego; Twórcy systemów kształcenia w wolności; Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia; 2. Koncepcja kształcenia wyzwalającego: Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela; Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne; Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia; Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania; Teologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych; Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jago uczestników; 3. Stan doświadczania podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej: Organizacja badań i charakterystyka badanych; Metody opracowania zgromadzonego materiału; Nauka szkolna bez leku; Wpływ uczniów na proces uczenia się; Wyzwalanie motywów uczenia się; Pobudzanie i wspieranie zainteresowań; Postawa nauczyciela; Ogólny stan poczucia podmiotowości klas I-III w procesie kształcenia; 4. Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej: Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego; Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego; Treści programowe i ich realizacja; Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii O E i D; 5. Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym: Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych; Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji; Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych; Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 311)
ISBN: 83-7271-114-3
1. Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów klas I-III w świetle literatury specjalistycznej; 2. Metodyka badań własnych; 3. Analizy, interpretacje i uogólnienia wyników badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2522-1
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-583-6
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-896-2
1. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu; 2. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka; 3. O sytuacji rozwiązywania problemu; 4. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych; 5. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów. 6. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych. 7. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 12)
ISBN: 83-88887-58-0
1. Kształćenie dla przyszłości, 2. Myślenia można uczyć, 3. Praca nauczyciela z "myślowymi kapeluszami" w klasie III, 4. Wprowadzenie "myślenia kapeluszowego" w klasie II, 5. "Myślenie kapeluszowe" w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasie II, 6. Zastosowanie "myslowych kapeluszy" w zajęciach pozalekcyjnych, 7. Opinie nauczycieli o konpecji rozwijania myślenia według de Bono z perspektywy kilku lat
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Box zawiera: Podręcznik z ćwiczeniami (cz. 1-10); Zeszyt (cz. 1-10); Wyprawka; Zajęcia komputerowe - podręcznik z ćwiczeniami i CD-ROM-em; CD audio z piosenkami; Zeszyt do ćwiczeń w pisaniu Piszę; Zeszyt do ćwiczeń w liczeniu Liczę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently unavailable
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again