Form of Work
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(54)
available
(36)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(55)
Author
Siemieniecki Bronisław
(4)
Bednarek Józef
(3)
Morańska Danuta
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Koprowska Dorota
(2)
Kraska Marcin
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Stecyk Adam
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Budnik Monika
(1)
Błażewicz Grzegorz
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrząszcz Agnieszka
(1)
Czernieckaja Tatiana
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dietl Jerzy
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Fiedkiewicz Przemysław
(1)
Florek Jacek
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Gocłowska Barbara
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Greń Mateusz
(1)
Górnikiewicz Jacek Zbigniew
(1)
Huczek Marian
(1)
Hyla Marek
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kacak Iwona
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Karaś Piotr
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowska Monika
(1)
Kruk Marta
(1)
Krzemień Eugeniusz
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Kusiak Jan
(1)
Kuźmicz Krzysztof
(1)
Lubina Ewa
(1)
Machalska Marta
(1)
Majewska Pyrkosz Ewelina
(1)
Michniuk Anna
(1)
Mischke Herzy
(1)
Miąso Janusz
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowak Andrzej
(1)
Nowak Paweł
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olszak Celina M
(1)
Penkowska Grażyna
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piestrzyński Filip
(1)
Pluta-Olearnik Mirosława
(1)
Politowicz Maria
(1)
Prucha Jan
(1)
Pstrąg Dorota
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Rodionow Michaił
(1)
Rosa Kacper
(1)
Rycielska Ludmiła
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Smolarek Małgorzata
(1)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Sołtysik-Piorunkiewicz Anna
(1)
Staszczak Marta
(1)
Staśko Renata
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szabłowski Stanisław
(1)
Szczurkowska Stefania
(1)
Szpor Grażyna
(1)
Szyszka Grzegorz
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(49)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(65)
Language
Polish
(64)
English
(1)
Subject
Nauczanie na odległość
(63)
Internet
(29)
Multimedia
(15)
Społeczeństwo informacyjne
(14)
Edukacja medialna
(12)
Komputery
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Informatyka
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika medialna
(5)
Kształcenie
(4)
Oświata
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Kadry
(3)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(3)
Pieniądz elektroniczny
(3)
Podpis elektroniczny
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Telepraca
(3)
Unia Europejska
(3)
Usługi elektroniczne
(3)
Administracja
(2)
Baza danych
(2)
Erasmus (program)
(2)
Gospodarka
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Internet -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Leonardo da Vinci (program)
(2)
Marketing
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Polska
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Socrates (program)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zawód
(2)
Adopcja
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas pracy
(1)
Dane osobowe
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-mail marketing
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Film
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
HTML
(1)
Hurtownia danych
(1)
Informacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- Polska
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kształcenie na odległość
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LAMS
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Menedżerowie
(1)
Mulimedia
(1)
Multimedia -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Mutimedia
(1)
Muzyka
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie -- język
(1)
Nauczanie -- teoria -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie na odległość -- szkoły wyższe -- Polska
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele edukacji medialnej
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Opieka społeczna
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika porównawcza -- podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Subject: place
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Genre/Form
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
86 results Filter
E-book
In basket
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
abc eLearningu. System LAMS learning activity managment system / Adam Stecyk. - Warszawa : Difin, 2008. - 190, [2] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7251-879-8
Cz I. Elearning, czyli charakterystyka nauczania na odległość: Wprowadzenie do eLerningu; Typologia systemów eLerningowych; Elerning a modele nauczania; Internetowa sieć wartości- model 5c. Tendencje rozwojowe narzedzi eLerningowych; Cz. II. System LAMS: Wprowadzenie do systemu learning activity management system; Instalacja systemu LAMS; Szybki start; Moduł autora; Moduł Monitor; Moduł studenta; Moduł administracja; Cz. III. System LAMS w Polsce: Praktyczne wykorzystanie systemu LAMS. Projekt LAMS WZIEU; Metodologia opracowywania kursów on Line do nauczania w trybie eLerning i blended learning; Przykłady sekwencji LAMS
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7405-170-1
ICT: Driving force behind competency-based distance learning; Orchestrating interdependence in an international on-line learning community; Nauczanie, cybernetyka, jakość i efektywność; Stare wyzwania edukacyjne - nowe technologie - nowe wyzwania edukacyjne; Co hamuje rozwój e-nauczania w Polsce?; Poradnictwo psychologiczne on-line w systemie wsparcia psychospołecznego studentów; Metodologia projektowania szkoleń e-Learning; System do przeprowadzania testów; Współpraca między studentem a wykładowcą w nauczaniu wspomaganym przez Internet; Próba oceny przydatności kursów NETg w projektach edukacyjnych w UŁ; E-learning - nowa koncepcja świadczenia usług edukacyjnych szkół wyższych? Nauczyciel wspierający rozwój. Oczekiwania studentów studiów "wirtualnych" wobec nauczyciela on-line; Zastosowanie wielowartościowych relacji podobieństwa w automatycznym sprawdzaniu testów gramatycznych; Wspomaganie nauczania techniki cyfrowej poprzez Internet; Modelowanie wykładu w oparciu o bieżącą analize efektywności nauczania z wykorzystaniem platformy e-learningowej; Doświadczenia PUW w kształceniu pielęgniarek przez Internet; Język angielski na studiach internetowych Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych; Przygotowanie e-wykładów w technologii Tegrity WebLearner - studium przypadku; Metodyka i dydaktyka informatyki - kurs on-line; Nauczanie informatyki przez Internet w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych; Doświadczenia Ośrodka OKNO Politechniki Warszawskiej w rozwoju modelu i narzędzi edukacji na odległość; Significance if e-laboratory applictaion; Internetowe wspomaganie nauczania w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku; Doświadczenia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie we wprowadzeniu internetowej platformy nauczania na odległość: e-sgh.pl oraz plany jej rozwoju; Wykorzystanie narzędzi autorskich do tworzenia szkoleń w l-edulacji; SCROM - mity i rzeczywistość; DOROTKA, czyli Doskonalenie Organizacji, Rozwoju oraz Tworzenia Kursów Akademickich przez Internet; Narzęzia kształcenia na odległość i ich wykorzystanie na Wydziałach Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej i Warszawskiej; Analiza możliwość rozszerzenia systemu zarządzającego nauczaniem opartego na licencji Open Source o implementację SCORM; Platforma ILIAS jako alternatywa dla komercyjnych aplikacji e-learningowych; The Elis Project - e-earning System as a part of Integrared Information System; Wprowadzenie zdalnej e-Edukacji do kształcenia podyplomowego - studium przypadku Instytutu Łączności; Wykorzystanie doświadczeń Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego w szkoleniach zdalnych dla biznesu; E-learning in Networked Society; Learning Organisation; Zajęcia asynchroniczne w programie studiów technicznych - możliwości rozwijania umiejętności krytycznego myślenia; Rola symulacji w "Post-graduate e-government and e-bussiness study".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-37-0
1.Możliwości cyberświata: Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Edukacja medialna a cyberprzestrzeń; Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni; Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość; Reklama internetowa, jej odbiorcy oraz kierunku rozwoju; Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji. 2. Zagrożenia cyberświata: Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci; Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka; Media a problem uzależnień; Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych; Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych; Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne; Cyberpornografia i cyberseks; Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zaległości; Cyberterrorystyczna internetyzacja; Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-782-6
Wpływ wysokich technologii na rozwój poznawczy dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; Czy szkoła może być cyfrowa?; Interpersonalne, grupowe i społeczne relacje w nauczaniu na odległość; Nowe media a kształt wczesnej edukacji; Siecioholizm: opis zjawiska oraz jego uwarunkowania psychologiczne, socjokulturowe i technologiczne; Medialna wielozadaniowość (media multitasing) w świetle badań psychologicznych; „Wzmocniona? Rzeczywistość”. Ludzkie praktyki i doświadczenia w hybrydalnej rzeczywistości; Aktywny wymiar typografii; Usługi wybranych bibliotek akademickich wykorzystujących technologie IT oraz nowe narzędzia komunikacji jako formy zdobywania wiedzy i przetwarzania informacji; Ewolucja roli specjalisty w mediach Od paternalistycznego eksperta TV do komunikatywnego everymana w sieci; Kampanie społeczne w obronie praw zwierząt - typologia, kontekst medialny i teoretyczny; Człowiek XXI wieku i doświadczenie rzeczywistości odbite w kinie Puzzle films jako metafora współczesnego świata; Kulturowe aspekty odbioru filmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
ISBN: 978-83-65621-29-0
Zawiera: Przedmowa; Relacje społeczne w przestrzeni cyfrowej; Infromation and Media Literacy (IML) w edukacji dla bezpieczeństwa; Wyzwania badań i edukacji dla potrzeb bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; „Cyfrowa” mądrość w meandrach informacji; Nauka programowania z użyciem otwartych platform sprzętowych i programowych; Technologie adaptacyjne w edukacji - oczekiwania i nieporozumienia; Gutenberg 2.0; Z badań nad komputerowym wspomaganiem nauczania; Twardy problem świadomości - implikacje pedagogiczne; Rozwijanie umiejętności uczenia się z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w liceum - wyniki badań; Współczesny e-learning - problemy socjopedagogiczne; Sokrates odwrócony, czyli o internetowej głupocie; Przestrzeń uczenia się współczesnego ucznia; Aplikacje mobilne sposobem na ciekawe zajęcia lekcyjne; Otwarte zasoby edukacyjne tworzone społecznościowo - na przykładzie projektu Otwarte Lekcje; KHAN academy - platforma wspierająca proces nauczania i uczenia się; Miejsce edukacji medialnej w cyfrowych ramach umiejętności i potrzeb uczniów; Hipermedialny dialog w edukacji artystycznej; Wpływ technologii informacyjnej na zmianę paradygmatów dydaktyki; Smombie - plemię wyznające multitasking; Edukacja tradycyjna i cyfrowa w kontekście uczenia się przez całe życie; Zastosowanie techniki eyetrackingu w edukacji osób ze specjalnymi potrzebami; Zachowania autoagresywne w cyberprzestrzeni jako zagrożenie procesu adolescencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-8160-459-8
Zawiera: Rozdział 1. Współczesny e-learning. Rozdział 2. Definicja i etapy rozwoju e-learningu. Rozdział 3. Technologie w szkoleniach. Rozdział 4. Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś. Rozdział 5. Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych. Rozdział 6. Kiedy e-learning? Rozdział 7. Podejście metodyczne. Rozdział 8. Projektowanie szkoleń w formule e-learningu. Rozdział 9. Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona? Rozdział 10. Alter ego w szkoleniu, czyli awatar. Rozdział 11. Jak zmierzyć, czy e-learning działa? Rozdział 12. Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS). Rozdział 13. Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, m-learning. Rozdział 14. Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy. Rozdział 15. Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning). Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-83-0 (Akapit)
Zawiera: Cz. I Edukacja wobec współczesnych wyzwań: Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole; dydaktyka w szkołach demokratycznych w Polsce; Kształcenie współczesnych inżynierów – wybrane aspekty metodyczne; Wdrażanie nauki zdalnej – nowe perspektywy edukacji (doświadczenia, refleksje, wnioski); Projekt zajęć logorytmicznych z wykorzystaniem środków audiowizualnych u dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Cz. II Profilaktyka w edukacji: Cyberzaburzenia – efekt uboczny braku edukacji medialnej; Pedagog szkolny w edukacji medialnej – realia i perspektywy; profilaktyka cyberprzemocy rówieśniczej jako element kształtowania kultury cyfrowej; Analiza korelacji pomiędzy socjalizacją, poczuciem własnej wartości, satysfakcją z życia uniwersyteckiego, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce w świetle wyników eksperymentalnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Library of Labour Pedagogy ; vol. 189.)
ISBN: 978-83-7204-770-0
Zawiera: New technologies in counselling, education and work - Introduction. 1. Educational strategy of micro-enterprise development: 1.1. Determinants of innovation and competitiveness in micro-enterprises (Creating mechanisms for developing innovation; Competitiveness: concept and mechanisms of increasing; Determinants of and barriers to micro-enterprise development); 1.2. Continuing education of employees; 1.3. EQUAL Community initiative in Poland - Project: Entrepreneurship in the Web - Internet - an opportunity to increase competitiveness. 2. Knowledge transfer with the use of information technologies: 2.1. Principles of the knowledge-transfer model; 2.2. Situation diagnosis and micro-enterprise support needs (Barriers to micro-enterprise development; Competitive strategy-industrial sector-related specificity; Support needs; Educational needs of micro-enterprises); 2.3. Internet Counsellor for an Entrepreneur; e-Counselling with the use of IT tools; 2.5. e-learning-„Micro-entrepreneurship" in the Vortal; 2.6. e-work; 2.7. Innovation and cooperation networks (ENTERPRISE for EUROPE Transnational Partnership; TENKO Transnational Partnership; European Network of Enterprises; Polish Network of SME Innovation and Co-operation; Study visits as an element of benchmarking; i-Lab NET-International network of innovation laboratories); 2.8. Incorporating model elements into the main and local policy streams (Results, strategy, dissemination; Publication, radio and television; Conferences and seminars; Activation - Employee Knowledge Competitiveness - information and educational campaign; In the mainstream of policy). 3. Monitoring and evaluation: 3.1. Project monitoring and evaluation; 3.2. Verification of model elements. 4. Literature. 5. Annexes.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60011-62-1
E-kultura: Historyczność i środki jej wyrazu. Przeszłość, teraźniejszość i perspektywy przyszłości; Księga, biblioteka, pamięć: metafory Internetu; Etnologiczna kategoria "terenu" a Internet; Estetyka www- od sztuki w Internecie do sztuki publicznej; Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach Internetu; Nowe przestrzenie wolności. Internet a Zycie literackie w Rosji; E-nauka: Historia nauki w Internecie- rozważania metodologiczne; Kształcenie na odległość- perspektywa związana z rozwojem technologii informatycznych; Wpływ edukacji medialnej w RPA na poziom i jakość nauczania; E-matematyka kontra matematyka w szkolnej ławce; E-społeczeństwo: Nowe media jako czynnik rozwoju społeczno-ekonomicznego; E-religijność. Nowe wyzwanie, nowe możliwości; Gry komputerowe- digitalny instrument tożsamościowej kreacji; Psycholog w cyber-mieście. Możliwość weryfikacji hipotez na temat relacji człowiek- środowisko w modelach wirtualnych; Na ile narracja współczesnego człowieka staje się hipernarracją?; "Virtual realisty" czy "Real virtuality"? Uczestnictwo w świecie czatu internetowego jako sfera aktywności ludycznej współczesnego człowieka; Rzeczywista nierzeczywistość. Czaty, blogi, fora internetowe- nowa przestrzeń komunikacji społecznej; Kłamstwo w sieci; E-komunikacja a interakcja seksualna; Uzależnienie od Internetu- zasięg, formy, zagrożenia; E-misja posthumanizmu; E-mancypacja. Przyczynek do krytyki medialnej i intelektualnej recepcji internetu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
E-learning : tajniki edukacji na odległość / Marlena Plebańska. - Warszawa : C.H.Beck, 2011. - 236 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie / C.H.Beck)
ISBN: 978-83-255-2424-1
1. Edukacja na odległość- podstawowe zagadnienia; 2. Szkolenia e-lerningowe; 3. Portale i platformy edukacyjne; 4. Usługi procesu e-nauczania; 5. Perspektywy rozwoju e-lerningu; 6. Przykłady szkoleń e-lerningowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7586-012-2
1. Teoretyczne podstawy e-lerningu: Wprowadzenie e-lerningu; Modele kształcenia w e-lerningu; Standardy w e-lernigu; Przegląd koncepcji pedagogicznych e-lerningu; Multimedia w e-lerningu; 2. Tworzenie opracowań metodycznych na potrzeby e-lerningu: Zintegrowane narzędzia edytorskie; Edycja multimediów; Narzędzia sieciowe; Narzędzia pomiaru dydaktycznego i ewaluacji; 3. E-lerning na platformie edukacyjnej: Platformy e-lerningowe; ABC platformy Modle; Inne platformy open source; Platformy online; 4. E-lerning oparta na technologii Web 2.0: Technologie internetowe Web 2.0; Aspekty pedagogiczne i psychologiczne wykorzystania Web 2.0 w dydaktyce; Kanały RSS; Serwisy pracy grupowej; Blog edukacyjny; Social bookmarking; Webcasty; Podsumowanie; 5. Metodyka projektowania i wdrażania e-lerningu w szkole: Metody kształcenia w e-lerningu; Model behawiorystyczny nauczania; Model konstruktywistyczny uczenia się; Cechy dobrego kursu online; Konkluzje
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7405-177-5
Dwa cele i dwa modele e-learningu: model minimalnych kosztów masowego kształcenia oraz model maksymalnej jakości kształcenia elitarnego (Streszczenie). E-learning i strategie społeczeństwa informacyjnego. E-learning we współczesnej szkole wyższej. Rola firm teleinformatycznych w rozwoju e-learningu. Polski Uniwersytet Wirtualny - przykład partnerstwa przywatno-publicznego w zakresie e-nauczania w Polsce. Needs for synergy towards the e-learning development. The EADTU experience.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-94-6
O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim Kompetencje zawodowe nauczyciela - aspekty teoretyczne i empiryczne Kompetencje społeczne nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienie z badań) Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela Dydaktyka ogólna jako nauka o teoriach i praktykach systemów kształcenia Miejsce i rola podręczników elektronicznych w nowym systemie kształcenia Alternatywne kształcenie dzieci w młodszym wieku szkolnym Część IV. Nowe technologie i formy kształcenia Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych społecznych Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość Małgorzata Bartoszewicz E-learning jako forma wspomagania kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych WebQuest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentow kierunkow pedagogiczno-artystycznych Edukacja nauczyciela: przeszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia ................301 Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentow pedagogiki Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspakajaniu potrzeb uczniow zdolnych ..329 "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz wspołczesnej szkoły w opiniach studentow pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia Rozwoj i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra .... 367
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-87-8
1. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia: Nowy model szkoły- podręczniki mobilne; Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego- respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania; Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych we wszystkich etapach edukacyjnych; Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej; 2. Metody kształcenia w dobie multimediów: Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania; E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji; E-edukacja- e-podręczniki, platformy e-laerningowe- szanse i zagrożenia wykorzystania; Gry symulacyjne jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji; 3. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży: Telefon komórkowy- szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych; Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców; 4. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra: Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa; Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej; 5. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej: Muzyka źródłem aktywności dziecka; Miejsce śląskiej muzyki ludowej w edukacji; Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka; Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci; 6. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka; Wartość zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej; Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata; 7. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym: Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności; Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III; Kwestia HIV?AIDS w percepcji studentów pedagogiki; Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu; 8. Kultura fizyczna w szkole jutra: Wychowania fizyczne jako proces ciągłej edukacji; Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej; Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych; Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych; Edukacja wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym; 9. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra: Krajoznawstwo w edukacji jutra; Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji; Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-7322-291-X
Wprowadzenie; 1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji - implikacje socjologiczne; 2. Charakterystyka bezpośredniego i synchronicznego procesu nauczania-uczenia się - ujecie kognitywistyczne; 3. Zarys koncepcji konstruktywistycznej w kształceniu online; 4. Edukacja na odległość; 5. Charakterystyka asynchronicznego procesu uczenia; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 14)
ISBN: 83-233-1750-X
Cz.1 Oczekiwania. Cz.2 Oferty uczelni. Cz.3 Oferty bibliotek. 1. Konferencja Instytutu INIB UJ 2002: organizator dr hab. Maria Kocójowa /Uniwersytet Jagielloński. 2. Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 002 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-84-7
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Zmiana cywilizacyjna – w kierunku społeczeństwa informacyjnego. Od teorii do praktyki; R. 2 Metody i narzędzia cyfrowej edukacji; R. 3 Cyberproblemy – od teorii do praktyki. Cyberoptymizm i cyberpesymizm; R. 4 Przez przypadek i teorię do wniosków praktycznych; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Logistyka)
ISBN: 83-87344-66-4
1.Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polce w 2003 roku, 2.Analiza sektorowa rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce : Społeczeństwo informacyjne, E-biznes, E-administracja, 3.Baza rozwoju e-gospodarki w Polsce
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again