Form of Work
Książki
(104)
Czasopisma
(6)
Status
only on-site
(101)
available
(56)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(56)
Czytelnia
(102)
Author
Kamińska Aleksandra
(21)
Oleśniewicz Piotr
(21)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(20)
Kojs Wojciech
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(4)
Gajdzica Zenon
(3)
Jabłoński Marek
(3)
Kraus Ewa
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Borowska Teresa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Huczek Marian
(2)
Jabłońska Magdalena
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Królica Maria
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Matusek Beata
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Palak Zofia
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bernad Maria
(1)
Bibik Renata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Budnik Monika
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bykowski Igor
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrzan Edward
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierkosz Iwona
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Falińska Barbara
(1)
Fenyvesiová Lĺvia
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gorgól Anna
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Gurba Adam
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Góral Justyna
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
(1)
Holt John
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jeżak Jan
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kantor Halina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(72)
Country
Poland
(110)
Language
Polish
(110)
Subject
Nauczanie
(39)
Nauczyciele
(21)
Pedagogika
(16)
Kształcenie
(14)
Nauczanie początkowe
(12)
Wychowanie
(11)
Nauczanie na odległość
(10)
Szkolnictwo
(10)
Niepełnosprawni
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Internet
(6)
Nauczanie dorosłych
(6)
Dziecko
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Uczniowie
(5)
Edukacja
(4)
Kultura
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Oświata
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Rodzina
(4)
Rynek pracy
(4)
Uczenie się
(4)
Czas wolny od pracy
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Głusi
(3)
Komputery
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metodologia
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Agresywność
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja domowa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Etyka
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Jakość życia
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Języki
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Migracje
(2)
Motywacja
(2)
Multimedia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedeutologia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przyroda
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(2)
Studenci
(2)
Taniec
(2)
Uniwersytety trzeciego wieku
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agencje muzyczne
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arteterapia
(1)
Banki internetowe
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioteki
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Cierpienie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Subject: time
1989-
(4)
1901-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Podręczniki szkolne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
110 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-234-4
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88193-56-2
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-68-1
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14731-0
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-37-3
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-27-7
Part I. The organization of the education system: How to creatively manage a school. Leadership in a school management; Ethics of care in school organization; Part II. The role of the teacher in the education of tomorrow: Motivational factors hierarchy in the teaching profession Unravelling the paths of teaching and learning a teacher's fascination and illusions; Organization of free time for primary and secondary school students; Part III. Teaching aspects in integrated learning: Contemporary children's experiences in contacts with nature; The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits; Part IV. Forms of aid for children with disabilities and their families; Theoretical context of social exclusion of not fully abled people - selected areas; Weak support system for families with disabled children and its impact on the directions of family model modi!cations; The essence of occupational therapy and its application in the social rehabilitation of people with disabilities; Part V. The concept of diversity in the education of tomorrow: The essence of dialogue in upbringing process Education for children with foreign backgrounds in Sweden - a general view of the situation and a case.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-28-4
Part I. Scienti!c writing in pedagogical research: Introduction to scientific writing by developing doctoral dissertation; Research tools and methods of pedagogy students. Between tradition and modernity; Part II. The importance of didactics in university education and professional future of students: Symmetry and chaos between general didactics and subject didactics; The contemporary university as a threat to learner autonomy; Attractiveness to the labor market and competitiveness on the educational market of selected courses in social sciences in Poland as evaluated by Lublin secondary school students; Education of tomorrow - Education, and other forms of activity of adults; Part III. Student opinions on early school education; Participation in culture of preschool and early school education students. Research report; Early school education teacher - a guide to child's educational world Part IV. Nutrition in professional sport activity: Some principles of the nutrition of the population and sportsmen and alternative nutrition; Nutrition in sport climbing; Part V. Physical activity and other forms of leisure time: The e"ciency of selected tests for determination of snowboard stance; Polish home "Thatch" - traditions and modernity in culture and education; Sustainable outdoor play arena development: addressing potential environmental conficts of single trail biking as a postmodern form of nature-based tourism; The place of motor skills in the integrated education of the pupils attending the 1st-3rd primary school forms; The impact of tourism on the socioeconomic development of Stronie Śląskie Community.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88508-54-7
R. I.: Związki pomiędzy ubóstwem a edukacją. 1. Ubóstwo. 2. Edukacja a psychospołeczne aspekty ubóstwa. 3. Przezwyciężanie ubóstwa. R. II.: Integralny rozwój człowieka jako podstawowe zadanie edukacji. 1. Paradygmaty osoby w edukacji. 2. Moralność i religijność w edukacji. 3. Edukacja warunkiem uczestnictwa. R. III.: Zadania podmiotów edukujących i odpowiedzialnych za edukację. 1. Rola podmiotów edukujących. 2. Edukacja wyzwaniem dla społeczeństwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-938366-8-0
1. Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji; 2. Funkcjonowanie poznawcze i językowe u dzieci głuchych; 3. Wczesna interwencja; 4. Psychologiczne implikacje głuchoty dziecka w rodzinie i środowisku szkolnym; 5. Kształcenie głuchych w szkołach masowych i w klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami; 6. Kształcenie akademickie głuchych; 7. Wybrane aspekty edukacji zawodowej osób głuchych; 8. Kształcenie ustawiczne głuchych; 9. Środki dydaktyczne w nauczaniu niesłyszących; 10. Głuchy- językowe podstawy stereotypu; 11. Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa dla Głuchych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-97-7
1. Polityka edukacyjna jutra: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012-2025; Kultura polityczna ludności determinantą modernizacji pragmatyki sytemu edukacyjnego; Kompetencje społeczne, kulturowe i emocjonalne w Krajowych Ramach Kwalifikacji- istota i efekty kształcenia; Edukacja formalna i nieformalna- pomiędzy symetrią a dominacją; 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej: Ku poprawie jakości uniwersyteckiej edukacji; Aksjologiczne aspekty poprawy jakości studiów pedagogicznych; Kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich a jakość kształcenia w perspektywie KRK; Aktywność i samodzielność studentów w ocenie uczestników procesu kształcenia- wyniki badań; 3. Jakość kształcenia i związane z nią przeszkody: Uczeń zdolny w aspekcie kapitału indywidualnego i społecznego; Uniwersytet dziecięcy w rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego; Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne; Batalia o poprawę jakości kształcenia; 4. Kreatywność i estetyka w edukacji jutra: Wychowanie do piekna- niedoceniony (zapomniany) obszar szkolnej edukacji; Kreatywność jako istotna kategoria aksjologiczna we współczesnej edukacji; Edukacja kreatywna jako wyzwanie dla współczesnej polskiej koncepcji edukacji; Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju; 5. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Odpowiedzialność i podmiotowość w procesie edukacyjnym współczesnej młodzieży- implikacje zmian kulturowych; Aktywność samowychowawcza kandydatów do zawodu nauczyciela; Fenomen zainteresowań studentów pedagogiki studiowaniem oraz przyszłą pracą zawodową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-64-9
Przedmowa: Sterowny czynnik rozwoju społeczeństwa wiedzy; R.1 Edukacja jutra i jej uwarunkowania: Ku uniwersytetowi jutra; Systemy edukacji i ich teorie a pedagogika; Mistrzowie naszych mistrzów - o filozofii integrowania edukacji jutra; Potrzeba proeuropejskiej orientacji w polskiej edukacji; O niektórych kulturowych i naturalnych determinantach edukacji jutra; Edukacja jaka? - szansą czy zagrożeniem rozwoju osobowości ucznia; Prymus i kujon. Rzecz o szkolnych stereotypach; Polityka oświatowa samorządów lokalnych wobec szkoły jutra; R.2 Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy: Rola edukacji estetycznej w kształceniu studentów uczelni pedagogicznych; Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra przez pryzmat wychowania duchowego: koncepcja Zofii Rusowej; Haneke, czyli o hipokryzji w edukacji; Wpływ metod waloryzacyjnych na poziom rozumienia pojęć wartości uczniów gimnazjum - doniesienia z badań; Proces kształtowania się polityki młodzieżowej w Unii Europejskiej; Poczucie sensu życia wychowawcy jako problem pedagogiki egzystencji; Rola uniwersytetu w kształtowaniu nauczyciela akademickiego. W poszukiwaniu gubionego etosu; Aspekt wychowawczy działalności pozadydaktycznej nauczyciela akademickiego; Refleksja nad koncepcją odpowiedzialności względem drugiego człowieka, samego siebie i przyszłości; R.3 Kapitał ludzki w kontekście społeczeństwa wiedzy: Kapitał symboliczny i materialny w rozwoju szkolnictwa wyższego; Społeczeństwo wiedzy - mit czy realny cel?; O nasyceniu kapitału ludzkiego pierwiastkiem zaufania. Kapitał społeczny kobiet województwa śląskiego; Więzi społeczne i zaufanie podstawą przełożenia kapitału ludzkiego na rozwój w cywilizacji wiedzy; R. 4 Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wyzwania kongresu UNESCO CONFINETEA VI w Brazylii 2009 dla andragogiki i edukacji dorosłych; Blaski i cienie rodzimego, europejskiego i globalnego wymiaru kształcenia pro zawodowego; Formy rozwoju edukacji zawodowej; Badania w działaniu (BWD) w dydaktyce akademickiej: specyfika procedury i szanse oraz warunki jej popularyzacji wśród pedagogów; Motywy wyboru kierunku studiów niepełnosprawnych studentów; Ocena najczęstszych dolegliwości bólowych w grupie zawodowej fizjoterapeutów; Przydatność metod zoo terapii w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; R.5 Varia: Spis publikacji profesora Kazimierza Denka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Edukacja Jutra. T. 1, Drogowskazy - Aksjologia - Osobowość / Kazimierz Denek. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas" , 2015. - 1. Każdy z nas jest Odysem…: Ojczyzna; Rozdział; Patriotyzm; Rozdział IV. Pojednanie; 2. W stronę aksjologii pedagogicznej i edukacji: Kryzys wartości czy ich przeżywania?; Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość; Ku szkole i nauczycielowi jutra; Transformacja uniwersytetu; Potrzeba ustawiczności, innowacji i kreatywności w kształceniu uniwersyteckim.
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-18-5
1. Każdy z nas jest Odysem…: Ojczyzna; Rozdział; Patriotyzm; Rozdział IV. Pojednanie; 2. W stronę aksjologii pedagogicznej i edukacji: Kryzys wartości czy ich przeżywania?; Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość; Ku szkole i nauczycielowi jutra; Transformacja uniwersytetu; Potrzeba ustawiczności, innowacji i kreatywności w kształceniu uniwersyteckim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-79-3
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-72-4
Przedmowa: O procesie kształcenia; Słowo wstępne: Literackie przystanki pod Giewontem; R.1 Nowa podstawa programowa i reforma programów nauczania: Edukacja polska wobec wyzwań i zadań do roku 2020; Przygotowanie kompetentnych nauczycieli do realizacji praktyk pedagogicznych w kontekście nowych podstaw programowych; Cele edukacji zdrowotnej w nowej podstawie programowej a kompetencje studentów wychowania fizycznego do ich realizacji; R.2 Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra: Strategie kształtowania kompetencji komunikacyjnych w nowoczesnej szkole; Trudny dialog w przestrzeni; W stronę przywództwa w edukacji jutra; Sylwetka ucznia Xxi wieku w globalnej szkole; Charakterystyczne cechy osobowości współczesnego nauczyciela; Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra (teoria i wyniki badań prowadzonych w dolnośląskich gimnazjach); Rozwój uczniów w kontekście przystosowania do procesu edukacyjnego; Możliwości kształtowania i rozwijania sfery emocjonalno-uczuciowej uczniów w kulturach szkolnych; Koncepcje efektywnego uczenia się wyzwaniem dla współczesnego nauczyciela; Współczesny nauczyciel i oczekiwania wobec niego; [Nie]możliwości edukacyjnego przywództwa w pracy nauczyciela; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w adaptacji do zawodu nauczyciela; Nauczyciele w obliczu migracji zawodowych rodziców - refleksje wokół szkoleń; R.3 Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci. Wyrównywanie szans edukacji szkolnej. Niepowodzenia szkolne: Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci jako warunek ich własnego rozwoju; W poszukiwaniu przyczyn niskiej efektywności kształcenia wyższego; Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży w zmieniającym się systemie oświatowym; Społeczno-wychowawczy wymiar niepowodzeń szkolnych jako problem edukacji jutra; Wyuczony optymizm atrybutem szkoły jutra; Uczeń zdolny w edukacji wczesnoszkolnej - rzeczywistość a projektowane zmiany; Optymalizacja szans rozwojowych uczniów w szkoła twórczych i aktywnych; Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze na terenie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko-sądziszowskiego; R.4 Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja medialna potrzebą współczesności; Koncepcja kształcenia na odległość ADL (Advanced Distributed Learning) na bazie LMS ILIAS (Learning Management System ILIAS); Prognoza zastosowania e-learningu w procesie doskonalenia kadr organizacji wojskowej; Nabywanie wiedzy w kontekście doświadczeń związanych z kulturą elektroniczną; Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania poprzez zabawowe formy wykorzystania komputera; R.5 Kwalifikowanie wiedzy uczniów i studentów oraz efektywność kształcenia: Pedagogika testów jako triumf encyklopedyzmu; W poszukiwaniu nowych wskaźników efektywności kształcenia; Aktywność studentów w procesie dydaktycznym a efektywność kształcenia; Efektywność kształcenia poprzez twórcze edukowanie; W poszukiwaniu twórczych metod dyskusji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again