Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(36)
Autor
Czyż Stanisław
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Jarmuż Sławomir
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Witkowski Tomasz
(2)
Andrzejczak Aldona
(1)
Barszczewska Bożena
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarek Józef
(1)
Biliński Witold
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Janczyk Janusz
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Koppett Kat
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lubina Ewa
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nelson Thorana S
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Nycz Edward
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parsloe Eric
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Remża Piotr
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Siemińska-Łosko Agnieszka
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sochacka Iwona
(1)
Starr Julie
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Uberman Marta
(1)
Urych Ilona
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wray Monika
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Nauczyciele
(14)
Pedagogika
(11)
Nauczanie
(8)
Zawód
(7)
Szkolenie zawodowe
(5)
Sprawność motoryczna
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(3)
Szkolnictwo
(3)
Zarządzanie
(3)
Gimnazja
(2)
Informatyka
(2)
Internet
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(2)
Oświata
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Cele wychowania
(1)
Coaching
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Leczenie
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Organizacja
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca zespołowa
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy szkoleń
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Ruskin, John (1819-1900)
(1)
Rysunek
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolenie wojskowe
(1)
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Polska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Coaching oparty na współpracy, 3. Zasady coachingu, 4. Proces i struktura coachingu, 5. Podstawowe umiejętności potrzebne do prowadzenia coachingu, 6. Bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej jako element przestrzeni edukacyjnej, 2. Kwalifikacje merytoryczne i funkcje pełnione przez współczesnego nauczyciela informatyki i technologii informacyjnej, 3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli, 4. Koncepcje nauczania informatyki i technologii informacyjnej, 5. Zasady projektowania procesu dydaktycznego, 6. Naukowe podstawy procesu nauczania, 7. Ewaluacja dydaktyczna na zajęciach wspomaganych komputerem, 8. Wychowanie na lekcjach informatyki i technologii informacyjnej, 9. Środowisko uczenia się i motywacje, 10. Organizacja pracy w pracowni komputerowej, 11. Metodyka komputerowego wspomagania procesu kształcenia, 12. Metodyka nauczania informatyki i TI w szkole podstawowej i gimnazjum - wybrane aspekty pedagogiczne i psychologiczne, 13. Podstawy metodologiczne projektowania badań pedagogicznych w informatyce i technologii informacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zebranie założycielskie. Refleksje z udziału w Stowarzyszeniu Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu; Reakcja studentki na spotkania szkoleniowe KTSR: przyszłość rysuje się jasno. Stosowanie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Grupowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach; Praca z wieloma stronami; Mini-mapa krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; Ćwiczenie "Trójkąt PCM"; "Głosy"; Negocjowanie celów terapii par i rodzin: od praktyki wirtualnej do rzeczywistej; Przez komplementy do zaangażowania. Ćwiczenia do szkoleń. Warsztaty szkoleniowe. Szkolenie i superwizja w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wyniki badań nad ośrodkami edukacji menedżerskiej w Polsce: Raport z badań. 2. Komentarze i refleksje: Tendencje rozwojowe edukacji menedżerskie w Polsce. Zadania i kierunki pomocy; Rozwój szkół biznesu w Polsce - próba oceny; Edukacja menedżerska a kształt przyszłej gospodarki; Akademicka edukacja menedżerska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej); Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów; Młodziez akademicka wobec wyznawców innych religii; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia; Postawy i wartości - zarys problematyki; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna ch-ka (problem do dyskusji); Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek; Oczekiwania studentów kierunku peięgniarstwa wobec nauczycieli zawodu; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Physical education in Poland; 2. Polish standards of training teachers with teacher practicyms; 3. Teacher practicums as part of teacher training on the exepmle of the University School of Physical Education in Wrocław; 4. The issue of teacher practicums in academic research in Poland; 5. Evaluation of practicum effectiveness in teacher education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Wstęp. I. Technologie informacyjna - pojęcia, tendencje edukacyjne, przygotowanie nauczycieli: 1. Technologia informacyjne (TI) - pojęcia, środki, narzędzia, metody. 2. Współczesna edukacja a technologia informacyjna. 3. Związek technologii informacyjnej z edukacją medialną. 4. Kształcenie nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i edukacji medialnej. 5. Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie TI. II. Internet jako narzędzie kształcenia nauczycieli: 1. Internet - pojęcia, historia, obszary zastosowań w edukacji. 2. Metody zdalnego kształcenia nauczycieli w zakresie TI z wykorzystaniem wybranych technik komputerowych.3. Projekty systemów edukacji z wykorzystaniem sieci Internet w Polsce i na świecie. 4. Programy umożliwiające polskim szkołom dostęp do sieci komputerowej Internet. 5. PIONIER: Polski Internet Optyczny. III. Możliwości zastosowania Internetu w edukacji technologii informacyjnej: 1. Korzyści wynikające z wprowadzenia technologii informacyjnej do szkół. 2. Nowa rola nauczyciela w edukacji na odległość. 3. Techniki pedagogiczne w pracy z wykorzystaniem Internetu. 4. Warsztat pracy nauczyciela - wykładowcy. 5. Narzędzia do kształcenia na odległość. 6. Elementy metodologii prowadzenia edukacji z wykorzystaniem sieci Internet. 7. Materiał dydaktyczny. 8. Projektowanie kursów on-line. 9. Nauczanie za pomocą stron edukacyjnych. 10. Prowadzenie wideokonferencji w sieci komputerowej Internet. 11. Telewizja interaktywna i jej rola w edukacji nauczycieli. 12. Wirtualne Punkty Konsultacyjne. IV. Ograniczenia zastosowania Internetu w edukacji technologii informacyjnej: 1. Zagrożenia i bariery wynikające z wprowadzenia TI do szkół. 2. Podstawowe problemy wynikające z użytkowania sieci komputerowej Internet. V. Bariery ograniczające wykorzystanie technologii informacyjnej w szkole: 1. Wykorzystanie Internetu przez nauczycieli technologii informacyjnej i nauczycieli pozostałych przedmiotów. 2. Wykorzystanie nabytej w ramach szkoleń wiedzy przez nauczycieli technologii informacyjnej i nauczycieli pozostałych przedmiotów. 3. Bariery ograniczające wdrożenia i wykorzystanie przez nauczycieli technologii informacyjnej w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wyzwania dla edukacji w społeczeństwie informacyjnym, 2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty ksztacłenia na odległość, 3. Dydaktyka kształcenia na odległość, 4. Projektowanie i realizacja kształcenia na odległość, 5. Kierunki i uwarunkowania rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola psychologii w kształceniu kierunkowym nauczycieli nauczania początkowego; Metodyczno-praktyczne kształcenia studentów - istotną płaszczyzną przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli klas I-III; Orientacja funkcjonowania w kształceniu pedagogicznym nauczania początkowego do stymulacji języka mówionego; Rola metodyki nauczania początkowego w przygotowaniu praktycznym studentów; Nauka o literaturze w programie studiów: pedagogika wczesnoszkolna; Głosowa interpretacja utworu literackiego jako główne zadanie przedmiotu "kultura żywego słowa"; Wiedza fonetyczna jako jeden z elementów przygotowania nauczyciela do pracy logoterapeutycznej; Kształcenie nauczycieli szczebla początkowego w zakresie matematyki; Przyczyny niepowodzeń dydaktycznych w zakresie nauczania przedmiotu "muzyka" w kl. I-III szkoły podstawowej a kształcenie muzyczne studentów kierunku: pedagogika wczesnoszkolna; Cele i zadania przedmiotu "kultura fizyczna z metodyką" w kierunkowym kształceniu nauczycieli nauczania początkowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel obec reformy systemu eduakcji, 2. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji edukacji nauczycieli, 3. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli, 4. Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie, 5. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia, 6. Psychologiczne kompetencje w szkole, 7. Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki, 8. Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Saczu w latach 1959-2002, 9. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu, 10. Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintgrowanego, 11. Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów, 12. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli, 13. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, 14. Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne, 15. Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela, 16. Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli, 17. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Postawowej w Męcinie, 18. Zaintersowania badwcze studnetów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tytułów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Główne problemy i kontrowersje związane z kształceniem nauczycieli plastyki: 1. Artystyczne konteksty kształcenia nauczycieli plastyki: Dydaktyka artystyczna wobec dylematów sztuki współczesnej; Ekspresja- narodziny i zmierzch pojęcia; Zasady nowej orientacji wychowania przez sztukę (w realizacji Międzynarodowej Letniej Akademii InSEA); 2. Kierunki poszukiwania modelu kształcenia nauczycieli plastyki: W poszukiwaniu wyznaczników modelu nauczania plastyki; Edukacja plastyczna. Stan- kierunki zmian- założenia modelu kształcenia plastyków- pedagogów dla szkolnictwa powszechnego; Kształcenie nauczycieli do szkół powszechnych w zakresie rysunku w II Rzeczypospolitej. Założenia; Przygotowanie zawodowe nauczycieli w zakresie nauki rysunku w szkołach średnich ogólnokształcących w II Rzeczypospolitej; 3. Z badań nad podstawami i realizacją wychowania plastycznego: Wybrane aspekty psychologicznych podstaw wychowania plastycznego; Plastyka wczoraj i dziś; Analiza porównawcza obowiązującego programu plastyki i nowych podstaw programowych; 4. Z badań i doświadczeń w zakresie kształcenia nauczycieli plastyki: Nieobecność codzienności; Kariery zawodowe nauczycieli plastyki; Praktyki pedagogiczne, plenery, koła naukowe- jako istotne elementy kształcenia nauczycieli wychowania plastycznego; Kilka uwag o realizacji metodyki nauczania plastyki- w świetle doświadczeń własnych; 5. Głosy ekspertów zaproszonych do dyskusji panelowej nad modelem kształcenia nauczycieli plastyki: Artystyczna reforma; Model kształcenia nauczycieli wychowania plastycznego; Głos o kształceniu nauczycieli plastyki; Materiały przygotowane do dyskusji panelowej w dniu 29 października 1997 r.; Podstawy programowe plastyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dylematy kształcenia zawodowego: Uwarunkowania globalne; Uwarunkowania lokalne; 2. Rodzime wyzwania rozwoju kształcenia ustawicznego: Rola i znaczenia kształcenia ustawicznego; Dostępność do kształcenia ustawicznego; Jakość kształcenia ustawicznego; Współdziałanie i partnerstwo; Inwestycje w zasoby ludzkie; Informacje (bez danych)- poradnictwo i doradztwo; 3. Priorytety w kształceniu zawodowym; 4. Globalne i lokalne cele kształcenia zawodowego; 5. Procedury projektowania kierunków kształcenia ponadgimnazjalnego; 6. Społeczności lokalne w zarządzaniu oświatą; 7. Standaryzacja procesu kształcenia zawodowego; 8. Standardy kwalifikacji zawodowych; 9. Ramy kwalifikacji zawodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia / red. nauk. Mariola Łaguna)
1. Od czego zależy wybór metod?, 2. Metody na dobry początek, 3. Wykład i prezentacja, 4. Dyskusja, 5. Studium przypadku, 6. Odgrywanie ról, 7. Gry i symulacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadzór pedagogiczny / Bożena Barszczewska. - Stan prawny na 31.07.2009 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 469, [3] s. ; 21 cm.
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
1. Działanie organu nadzoru pedagogicznego; ?. Przestrzeganie statutu, realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania; 3. Kwalifikacje nauczycieli; 4. Awans zawodowy; 5. Hospitacja i ocena pracy nauczyciela; 6. Bezpieczeństwo i przestrzeganie praw dziecka i ucznia; ?. Obowiązek szkolny, przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Człowiek budujący ("homo construens") - istota koncepcji 2. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących 3. Diagnoza warunków i możliwości kształcenia kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących w uniwersytecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej