Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(5)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(5)
Author
Kossewska Joanna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Palak Zofia
(1)
Serafin Teresa
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Uczniowie szkół specjalnych
(3)
Nauczanie
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Empatia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podmiotowość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
8 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-121-0
Zrozumieć tajemnicę autyzmu. Z perspektywy poznawczych koncepcji psychologicznych; Twórcze sposoby realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście specyfiki funkcjonowania uczniów z autyzmem; W kierunku interkacyjnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej; Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem; Trening w zakresie teorii umysłu; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych uczniów z autyzmem; Stymulowanie rozwoju emocjonalnego u osób z autyzmem; Przygotowanie dziecka z autyzmem do uczestnictwa w edukacji; Katecheze i przygotowanie do życia sakramentalnego uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do okresu dorastania. Analiza teoretyczna i doświadczenia praktyczne; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do podejmowania aktywności zawodowej; Klub Aktora - współtworzenie sztuki. Przestrzeń dla osób z autyzmem; Modyfikacja trudnych zachowań u dzieci i młodzieży z autyzmem; Adaptacja programu "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców" do potrzeb rodziców dzieci z autyzmem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7601-818-8
Cz. I. : 1. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego; 2. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach niepublicznych; 3. Organizacja pracy Szkoły publicznej i niepublicznej; 4. Nauczyciele w kształceniu specjalnym i integracyjnym; 5. Organy kontroli i ich uprawnienia; 6. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze jako forma spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim; Cz. II.: 1. Nowe rozwiązania organizacyjne służące wyrównywaniu szans edukacyjnych; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; 3. System oświaty a wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; 4. Proces tworzenia i zatwierdzania projektu pilotażowego programu rządowego WWKSC; 5. Realizacja pilotażu programu rządowego WWKSC; 6. Realizacja zadań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w środowisku lokalnym; 7. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w krajach Unii Europejskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2774-4
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2494-2
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-63-9
1.Niepełnosprawność intelektualna; 2. Funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. Autonomia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 4. Podmiotowość osób z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 5. Metodologia badań; 6. Teren, organizacja badań i charakterystyka badanych osób; 7. Autonomiczne funkcjonowanie uczniów z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; 8. Podmiotowość w interakcjach z uczniami z lekka niepełnosprawnością intelektualna; 9. Funkcjonowanie społeczne uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 10. Poczucie autonomii i podmiotowość uczniów z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z ich funkcjonowanie społeczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Nauczanie - szkoły specjalne (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again