Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Akademia Podlaska
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Potęga Witold
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczanie
(2)
Kształcenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oświata
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Portret nauczyciela wczesnej edukacji. 1. Portfolio jako technika monitorowania i autoprezentacji rozwoju profesjonalnego słuchaczy studiów podyplomowych edukacji zintegrowanej. 2. Kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji do pracy z dziećmi leworęcznymi. 3. Kompetencje dydaktyczne nauczycieli wczesnej edukacji. 4. Permanentna reforma edukacji. 5. Nauczyciele i rodzice partnerami w trudnym okresie adaptacji dziecka w przedszkolu. Część II: Wybrane aspekty edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. 1. Krytyczne czytanie sposobem aktywnego udziału uczniów w dialogu edukacyjnym. Amerykański projekt kształcenia krytycznego myślenia i czytania we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. 2. Aktywność werbalna dzieci w młodszym wieku szkolnym w świetle przezwisk uczniowskich. 3. Wpływ ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych zawartych w podręczniku na proces rozwoju mowy dziecka. 4. Stymulowanie percepcji i ekspresji plastycznej dzieci pięcioletnich ilustracjami różnych twórców do wiersza J. Tuwima "Okulary" 5. Raz jeszcze - o metodzie czynnościowego nauczania matematyki w klasach I-III. 6. Tradycje muzykowania ludowego inspiracją w rozwoju kreatywności dzieci. 7. Regionalizm i ścieżka regionalna w rzeczywistości integracji kształcenia ogólnego z muzyką. 8. Zdrowie w szkole. 9. Inteligencja emocjonalna a wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej