Form of Work
Książki
(17)
Status
only on-site
(14)
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(14)
Author
Denek Kazimierz
(6)
Kamińska Aleksandra
(6)
Oleśniewicz Piotr
(6)
Kojs Wojciech
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Kowal Jolanta
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(2)
Al. -Khamisy Danuta
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bibik Renata
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gorgól Anna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Adam
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Komorowska Alina
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kraus Ewa
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Królica Maria
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kuleczka Pola
(1)
Kumala Regina
(1)
Lenart Jolanta
(1)
Leniartek Mieczysław K
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Lulek Barbara
(1)
Malach Josef
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Maziarz Agnieszka
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niktorowicz Jerzy
(1)
Nimyłowycz Aleksandra
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Ostaficzuk Elżbieta
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Piechaczek Sławomir
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Prusak Paweł
(1)
Przecławska Anna
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Pulak Irena
(1)
Radziewanowski Zbigniew
(1)
Randak Jan
(1)
Rogalska Magdalena
(1)
Rudy-Muża Monika
(1)
Samborska Iwona
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Urbanek Bogdan
(1)
Warchał Mateusz
(1)
Wensierski Piotr
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wieczorek-Tomaszewska Małgorzata
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrona Andrzej
(1)
Wróżyńska Hanna
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Zatoń Karolina
(1)
Zatoń Krystyna
(1)
Zieliński Jerzy
(1)
Zymomrya Ivan
(1)
Zymomrya Mikoła
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świątek Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(9)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
Nauczanie
(7)
Pedagogika
(5)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Czas wolny od pracy
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Motywacja
(2)
Rynek pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Cierpienie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja globalna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauka
(1)
Obywatelstwo
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Postawy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Pływanie
(1)
Religia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Strach
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Subject: place
Pedagogika
(1)
19 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-37-3
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-33-5
Rozdział 1.: Edukacja a nowe technologie: O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej; Zastosowanie wybranych nowoczesnych technologii w szkolnictwie wyższym; Potrzeba nowego nauczania statystyki w społeczeństwie informacyjnym; Komputer a edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Od konwergencji, przez konkurencję do dywergencji mediów; Rozdział 2.: Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej: Psychospołeczne uwarunkowania skuteczności na rynku pracy a edukacja jutra; Talent nadal wartością do zagospodarowania w procesie budowania karier; Perspektywy rozwoju zawodowego absolwentów w Polsce na przykładzie badań kompetencji z terenu Dolnego Śląska w latach 2006-2010; Wpływ służby i kształcenia poza granicami państwa na antycypację możliwości implementacji w organizacji wojskowej nowoczesnych form doskonalenia kadr; Poziom odpowiedzialności rodzicielskiej w kontekście edukacji zawodowej niepełnosprawnych; Rozdział 3.: Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Migracja zarobkowa w Europie; Analiza zjawiska poakcesyjnej migracji Polaków ze względu na ich stałe indywidualne cechy osobowości; Wybrane aspekty komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rodzinach dotkniętych emigracją zarobkową jednego z rodziców; Zagrożenia dla wartości życia rodzinnego w kontekście migracji i emigracji zarobkowej; Rozdział 4.: Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie: Odchodzenie czasu; Czas wolny- preferencje - uwarunkowania - bariery; Aktywność ruchowa osób starszych. Wyzwania edukacyjne; Miejskie gry i zabawy jako otwarty projekt edukacyjny; Andragogiczne walory tożsamości Zakopanego; Rozdział 5.: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zasady pedagogiczne Wasyla Barwińskiego przez pryzmat znaczenia tradycji; Świat pogłębiony, czyli sztuka w przestrzeniach edukacji; Oferta wyjazdów wakacyjnych w edukacyjnej przestrzeni dziecka; Rozdział 6.: Edukacja spersonalizowana. Szkoły rodzinne: Nowoczesne rodzicielstwo- jaka jest jego istota? Czy może stwarzać zagrożenie dla edukacji?; Edukacja włączająca czy wyłączająca? Aktualny stan badań i perspektywa zmian; Edukacja inkluzyjna dziecka niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej a integracja społeczna; Rozdział 7.: Varia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-06-9
1. Kapitał ludzki a edukacja jutra: Kształcenie poszkolne w rozwiązaniach systemowych; 2. Edukacyjne przygotowanie człowieka do funkcjonowania w wymiarze społecznym; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa wybranych grup społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Konteksty funkcjonowania kobiet na rynku pracy; 2. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wartość pracy i otwartość na karierę międzynarodową młodych pedagogów; Przygotowanie uczniów do aktywności zawodowej w dobie globalizacji; Kształcenie zawodowe inżynierów budownictwa na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie; Metodologiczne i organizacyjne aspekty badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych; 3. Edukacja a nowe technologie: Edukacja szkolna w obliczu nowych mediów; Możliwości użycia form i metod dydaktycznych społeczeństwa informacyjnego w szkoleniu SZ RP; Kognitywna rola przekazu wizualnego we współczesnej edukacji; 4. Edukacja rodzinna i aktywność pozalekcyjna: Indywidualne i społeczne konsekwencje rozwodów w świetle analiz teoretycznych i w perspektywie empirycznej; Kultura fizyczna jako płaszczyzna integracji rodziny; Wycieczki przyrodnicze jako zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra; 5. Edukacja otwarta: Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej pacjentów kardiologicznych; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- dylematy diagnostyczne dla szkoły jutra; Behawioralne uwarunkowania zdrowia młodzieży a kapitał ludzki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-26-0
I. Problemy współczesnej edukacji: Rozważania wokół dydaktyki akademickiej Kazimierza Denka; Edukacyjne problemy zaufania, zwątpienia i nadziei; Dylematy metodologiczne w kontekście badań edukacyjnych; Nauczyciel jako sprawca i ofiara kryzysu oświatowego w Polsce; Obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego przez dyrektorów szkół i przedszkoli jako instrument wpływający na kształt "Edukacji jutra"; II. System edukacyjny w obliczu potrzeb osób z deficytami rozwojowymi; Świat idealny - system wsparcia dla osób niepełnosprawnych; Uczeń z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego w szkole masowej; III. Animacja kulturalno-oświatowa w edukacji jutra; Akcja plastyczna w edukacji. Geneza i rozwój problematyki; Działalność animacyjna placówek kulturalno-oświatowych na pograniczu; IV. Aktywność ruchowa w środowisku wodnym; Aksjologiczne aspekty edukacji pływackiej i ratowniczej; Wartości w wychowaniu do aktywności ruchowej w środowisku wodnym V. Uniwersytet - obowiązki dydaktyczne a uczestnictwo w życiu społecznym: Obchody 650-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego jako przejaw silnej kultury organizacyjnej wyższej uczelni; Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich -w kontekście dydaktyki szkoły wyższej; Praktyka zawodowa jako nieodzowny element kształcenia kompetencji pedagogicznych; Mobilność nauczycieli akademickich w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych; Varia. Jubileusz prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej: Sylwetka prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej; Biogram prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa; Spis publikacji prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89190-97-0
Wstęp, 1. Etniczność i obywatelskość- konteksty teoretyczne, Prognozy nowej Europy w kontekście realizowania zadań edukacji międzykulturowej, Etniczność i obywatelskość trudnym problemem edukacyjnym nie tylko "Nowej Europy", Obywatelstwo i tożsamość społeczna na pograniczach w warunkach Unii Europejskiej, Tożsamość Europejczyka-fakt czy artefakt?, Etniczności a obywatelskość, Europejska obywatelskość- strefa elit, czy worek bez dna?, Tożsamośc społeczna w "innej nowoczesności", 2. Etniczność i obywatelskość w warunkach Drugiej Rzeczpospolitej, Świadomość narodowa mniejszości na Kresach Wschodnich Drugiej Rzeczpospolitej, Absolwent prywatenj świeckiej szkoły żydowskiej jako obywatel Drugiej Rzeczpospolitej, Bikulturowość a wychowanie obywatelskie w działalności Żydowskiego Klubu Myśli Państwowej w Wilnie 1929-1939, Źródła wychowania państwowego Tatarów polskich w latach 1918-1939, Idea obywatelska w Drugiej Rzeczpospolitej w kontekście rodziny chłopskiej, 3. Etniczność i obywatelskość jako kategorie w kształceniu i wychowaniu, Wychowanie obywatelskie współczesnego dziecka-w perspektywie edukacji szkolnej oraz globalizacji mediów elektronicznych, Służebna rola pedagogiki ponowoczesnej, Stałość i zmienność. Poczucie tożsamości narodowej młodzieży i nowy wymiar edukacji obywatelskiej, Wychowanie obywatelskie-konteksty dydaktyczne, Działalność stowarzyszeń młodzieżowych,a wychowanie obywatelskie młodego pokolenia Polaków na przykładzie "Parlamentu Młodzieży" z Przemyśla, Obywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowania, Strategia kształcenia a szacunek wobec zróżnicowania etnicznego, Sztuka w kontekstach kreowania wspólnot społecznych, obywatelskich, etnicznych i narodowych, 4. Etniczność i obywatelskość na pograniczu kultur, Obywatelskie zasady postrzegania mniejszości narodowych, Miejsce polskiej mniejszości narodowej w społeczeństwie obywatelskim Republiki Litewskiej, Potomkowie wypędzonych, Obywatel Europy?, Proces socjalizacji do grupy mniejszościowej a wartości kultury na przykładzie tożsamości kulturowej Białorusinów w Polsce, Edukacja Międzynarodowa w Niemczech na przykładzie współpracy polsko-niemiejciej, Tożsamość młodzieży zaolziańskiej-konsekwencja konformizmu czy buntu, Tożsamość etniczna jednostki w kontekście pogranicza, Prawa mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce, Mniejszości w szkolnictwie krajów skandynawskich-studium z pedagogiki porównawczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2083-1
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-88421-56-3
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-922823-3-7
Rozdział I: Społeczeństwo on-line. Nadzieje i rozczarowania. Dylematy społeczeństwa informacyjnego; Światopogląd społeczeństwa informacyjnego; Komunikowanie intrakulturowe w społeczeństwie informacyjnym: bariery i wyzwania; E-life czy a-life? Informatyzacja a stan anomii; Inteligencja emocjonalna w świecie off-line i on-line; Osobowość internauty; Internet a doświadczenia temporalne; E-pomoc. Uwarunkowania pomocniczości w Internecie; W poszukiwaniu psychologicznych mechanizmów problematycznego używania Internetu; E-handel książką. Rynek księgarski w Polsce w dobie ekspansji globalnej gospodarki internetowej; Rozdział 2: Internet a przyszłość komunikowania. Internet a nowe tendencje w dziedzinie komunikowania masowego; Komunikacja społeczna w sieci a interakcje off-line; Czy możliwa jest modlitwa przez Internet? Nieważne jak pytasz: cechy zaproszenia a skłonność do udziału w ankiecie internetowej; Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym; Dzienniki drukowane w wersji on-line - apokalipsa czy zbawienie dla prasy codziennej? Internet jako narzędzie komunikowania się firm; Koncepcja komunikacji z wykorzystaniem środowiska 3D; Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej administracji elektronicznej; Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną; E-voting jako jeden z elementów elektronicznej demokracji na przykładzie Estonii. Rozdział 3: Kultura, język, obyczaje Internetu. Internet jako szansa dla kultury wolnej; Dynamika kreacji. Technologiczna determinanta procesów wymiany symbolicznej a socjodynamika kultury Abrahama Molesa; Wizerunek polskich tradycjonalistów katolickich w Internecie; Tradycja i nowoczesność. Islam w Internecie. Analiza polskojęzycznych stron internetowych; Między tradycją a nowoczesnością. O powieści hipertekstowej z odwołaniem do "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; "Komentowanie obowiązkowe" - o wybranych aspektach funkcjonowania komentarzy internetowych; Kultura prowadzenia sporów na forum internetowym; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej zbudowanej na podstawie nazwiska. Rozwiązania szczegółowe; Dlaczego gry typu MMORPG stają się coraz bardziej popularne? Rozdział 4: Edukacja W/I przez Internet. System internetowego wspomagania edukacji; E-learning - edukacja na odległość; Internet jako źródło informacji w nauczaniu blokowym; Internet sojusznikiem działań przybliżających tematykę niepełnosprawności; Szkolny portal internetowy w komunikacji szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym; Kompetencje medialne nauczycieli języków obcych; Nauczanie przez Internet na przykładzie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Rozdział 5: Technologie i zastosowanie Internetu. Zastosowanie Internetu w marketingu bankowym; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego; Integralność referencyjna w dokumentach XML zorientowanych na dane; Analiza wydajności serwerów FTP w środowisku Windows; Hurtownie danych i Internet; Zastosowanie symulacji komputerowej przy użyciu javy w rozwoju dynamicznych procesów technologicznych na przykładzie drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody z tłumieniem liniowym; E-advertising jako jedno z rozwiązań internetowego biznesu; Internet jako instrument bankowości elektronicznej; XBRL w modelowaniu danych finansowych; Kryptografia w Internecie; Wizualizacja informacji z wykorzystaniem pamięci holograficznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-645-6
Cz. I Potrzeby osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturowych; Ciągłość postępowych zmian w kulturze, etyce, polityce i prawie w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Społeczne i kulturowe ramy realizacji indywidualnych potrzeb kulturowych; Potrzeba własnej wartości i jej rola w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych; Ludzka potrzeba radości życia - antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka; Problemy życia codziennego osób niepełnosprawnych; Cz. II Psychospołeczne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w rodzinie i społeczeństwie; Fundamentalne wyznaczniki psychospołecznej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Osobna niepełnosprawna w środowisku rodzinnym - znaczenie potrzeby akceptacji; Relacje uczuciowe w rodzinie a potrzeby dzieci zagrożonych niepełnosprawnością narządu ruchu; Sytuacja rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a lokalna polityka społeczna; Sytuacje trudne w życiu dzieci z dysleksją rozwojową; Poczucie wsparcia u wychowawców dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a obraz psychologiczny podopiecznych; Pomiędzy wiarą a wiedzą. Religijność i seksualność w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną; Problemy zmian ról społecznych osób z nabytą niepełnosprawnością narządu ruchu; Droga do autonomii - rys autobiograficzny; Cz. III Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych osób niepełnosprawnych; Holistyczna pedagogia promocji zdrowia jako odpowiedź na potrzeby osób niepełnosprawnych; Dostęp osób niepełnosprawnych do opieki zdrowotnej i rehabilitacyjnej w dobie globalnych przemian społeczno-gospodarczych; Osoby niepełnosprawne w systemie polityki ochrony zdrowia; Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów leczenia chorób przewlekłych prowadzących do niepełnosprawności. Projekt AIDS; Diagnozowanie zaburzeń psychosomatycznych psychosomatycznych dzieci przedwcześnie urodzonych i wspieranie ich rozwoju; Rola ośrodka wczesnej interwencji we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego wzrokowo i jego rodziny; Świadomość następstw choroby nowotworowej a jakość życia osób po zabiegu laryngektomii; IV. Wybrane zagadnienia edukacji osób niepełnosprawnych; Wspomaganie rozwoju niepełnosprawnych uczniów w sytuacjach edukacyjnych; Pozytywne i negatywne aspekty kształcenia integracyjnego w opiniach nauczycieli; Programy edukacyjne i działania polskich uczelni wyższych na rzecz osób niepełnosprawnych; Kształcenie akademickie osób niewidzących - szanse, możliwości, ograniczenia; Edukacja i rehabilitacja studentów niepełnosprawnych. Prezentacja doświadczeń Kolegium Karkonoskiego (PWSzZ) w Jeleniej Górze; Nauczanie we wspólnym nurcie na przykładzie Hiszpanii; Potrzeba edukacji i wychowania seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie jako profilaktyka przemocy seksualnej; Warunki pracy wychowawców opiekujących się niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą w Republice Czeskiej; Przyczyny niepełnosprawności narządu głosu w zawodzie nauczyciela i sposoby zapobiegania im
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-727-9
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
ISBN: 978-83-89631-83-1
1. Imigracja- nowe wyzwanie?: Imigranci- cudzoziemcy w polskiej rzeczywistości; Obcokrajowcy w ustawodawstwie polskim; Imigranci- obcokrajowcy a polska polityka oświatowa; Programy szkolne a perspektywa wychowania wielokulturowego i edukacji europejskiej; 2. Szkoła polska a problem edukacji europejskiej i wychowania wielokulturowego: Zadania szkoły w świetle edukacji europejskiej i wychowania w duchu wielokulturowości; Nauczyciel w szkole europejskiej wielokulturowej; Metoda cooperative learning w szkole europejskiej wielokulturowej; 3. Nauczyciel w obliczu wielokulturowości i wychowania do wspólnej Europy- wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu: Podstawy metodologiczne badań; Wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu; Synteza wyników; 4. Rola przedmiotów szkolnych w wychowaniu wielokulturowym i edukacji europejskiej: Język polski; Języki obce; Historia; Geografia; Muzyka; Religia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-84-7
Typowe ograniczenia współczesnego człowieka . Możliwości / konieczności edukacyjne , Potencjał komunikacyjny nauczyciela , Edukacja w dialogu jako wyzwanie w dobie ponowoczesności , Kształcenie kompetencji przedsiębiorczości i innowacyjności w edukacji XXI wieku , Twórcze postawy intelektualne nauczycieli . Zjawiska powszechne czy endemiczne ? , Wyzwania edukacji międzykulturowej w kontekście budowania i podtrzymywania tożsamości narodowej emigrantów , Edukacja medialna - korzyści czy zagrożenia ? , Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży z rodzin problemowych na rynku pracy , Nowelizacja ustawy o systemie oświaty w kontekście zasady swobody wyzwania , Renesans poglądów pedagogicznych Jacka Woronieckiego , Niepowodzenia w studiach jako zjawiska edukacyjne . Wyniki badań , Społeczno - prawne uwarunkowania pomocy dziecku krzywdzonemu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37, (2 egz.)
Authority data
Nauczanie - socjologia - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again