Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Akademia Podlaska
(1)
Buchelt Beata
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Miś Alicja
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Pauli Urban
(1)
Potęga Witold
(1)
Sapeta Tomasz
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Turska Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Nauczanie
(3)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Postawy
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewaluacja- co to takiego; 2. Wymagania państwowe wobec szkół jako wizja pedagogiczna i drogowskaz dla dyrektora; 3. Metodologia ewaluacji: zasady, procedury, modele działania; 4. Narzędzia badawcze typu socjologicznego: zasady budowania i wykorzystywania; 5. Narzędzia badawcze- pomiar dydaktyczny; 6. Raport ewaluacyjny i jego wykorzystanie w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skuteczność jako efekt "zasady jednolitości": zewnętrznych i podmiotowych kryteriów oceny człowieka.: Psychologiczne pojęcie skuteczności. Teoretyczny model skuteczności. Zewnętrzne determinanty skuteczności ucznia. Szkoła jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych. Podmiotowe determinanty skuteczności ucznia. 2. Problem i metoda badań własnych: Problematyka badawcza. Definicja i struktura zmiennych. Hipotezy badawcze. Narzędzia badawcze. Dobór osób badanych. Organizacja badań Uwagi o statystycznym opracowaniu wyników badań 3. Analiza wyników badań własnych: Statystyczny opis uzyskanych wyników. Statystyczna weryfikacja hipotez zależnościowych. Wyniki analizy skupień na osobach i zmiennych 4. Interpretacja uzyskanych wyników: Samoocena badanych uczniów. Poczucie kontroli. Kontrola działania (wolicjonalna). Potrzeba aprobaty społecznej. Cele życiowe. Podmiotowe korelaty najwyższych ocen szkolnych. związek między uwarunkowaniami skuteczności a wysokością szkolnych not. Związek między uwarunkowaniami a determinantami skuteczności szkolnej. Specyfika skutecznych uczniów w świetle analizy skupień. 5. Refleksje końcowe. Jaka jest polska szkoła okresu reform edukacyjnych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej