Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
Forma i typ
Książki
(29)
Czasopisma
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(30)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(10)
Guz Sabina
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Sochacka Izabela
(2)
Tylka Monika
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wrońska Marta
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Bykowski Igor
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karaś Marta
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Langier Cecylia
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Luber Dorota
(1)
Majzner Rafał
(1)
Marzec Danuta
(1)
Matuszek Anna
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Novotná Jarmila
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Opozda Danuta
(1)
Ordon Urszula
(1)
Osik Danuta
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Polewczyk Irena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(19)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Dziecko
(9)
Wychowanie
(9)
Nauczanie
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kształcenie
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzina
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Pedagogika
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Edukacja medialna
(3)
Młodzież
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Matematyka
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Samoobrona
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arteterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Good Behavior Game
(1)
Instytucja totalna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Karmienie piersią
(1)
Katecheza
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Niemowlę
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Sporty wodne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I.: Związki pomiędzy ubóstwem a edukacją. 1. Ubóstwo. 2. Edukacja a psychospołeczne aspekty ubóstwa. 3. Przezwyciężanie ubóstwa. R. II.: Integralny rozwój człowieka jako podstawowe zadanie edukacji. 1. Paradygmaty osoby w edukacji. 2. Moralność i religijność w edukacji. 3. Edukacja warunkiem uczestnictwa. R. III.: Zadania podmiotów edukujących i odpowiedzialnych za edukację. 1. Rola podmiotów edukujących. 2. Edukacja wyzwaniem dla społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Ślady, pasje i drogowskazy: Postać niezwykła- laudacja z okazji 80. urodzin Profesora zw.dr.hab. Kazimierza Denka; Miedzy paradygmatem poznania a modelem wspierania/ sterowania samokształtowaniem profesjonalnej gotowości studentów; "Wpisany" w Tatry; Nauczyciel w retrospekcji uczonych i studentów; Pasje i drogowskazy w życiu Profesora zw.dr hab. Kazimierza Denka, Doctora Honoris Causa; Profesor Kazimierz Denek jako kreator mojego rozwoju naukowego; 2. Jakość kształcenia: O wyższą jakość kształcenia nauczyciela i edukacji szkolnej w Polsce; Uczenie się i kształcenie w szkole wyższej- wybrane zagadnienia; Profesor Kazimierz Denek jako nauczyciel nauczycieli na szlaku ku poprawie jakości edukacji; Kształcenie nauczycieli- pytania niechciane czy konieczne?; Reinterpretacja kompetencji pedagogicznych na przykładzie poziomu edukacji wczesnoszkolnej; Wewnętrzny System Jakości Kształcenia w uczelni niepublicznej; 3. Ewaluacja postępów w nauce. Efektywność kształcenia. Niepowodzenia szkolne: Współczesna szkoła miejscem edukacyjnej szansy; Technologie informacyjne w akademickim kształceniu technicznym; Postrzeganie roli szkoły przez uczniów orientacji motywacyjnej; Dobre sposoby odmieniania szkoły; Wokół kodeksu etyki nauczyciela; 4. Rola języka w komunikacji uczestników procesów kształcenia: Fraktale w wirtualnej komunikacji dydaktycznej; Strategie aksjolingwistyczne w wybranych typach tekstów dydaktycznych; Tekst literacki jako czynnik stymulujący rozwój małego dziecka; Istota pracy współczesnego nauczyciela w kształtowaniu językowego obrazowania. Dziecięce wyobrażenia świata wyrażone w języku w świetle czterech znaczeń rozumienia Hansa-Georga Gadamera w ujęciu Jeana Rondina; 5. Wyzwania współczesności w kontekście procesów edukacyjnych: Edukacja zawodowa a współczesne wyzwania społeczno-ekonomiczne; Wzrost "kapitału intelektualnego" człowieka w procesie edukacyjnym; Rozwój zawodowy nauczycieli wobec współczesnych wyzwań; Wyłączna domena nauki; Nowe media w pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego; 6. Proces wychowawczy i jego uwarunkowania: Rola krajoznawstwa w kontekście pedagogiki rodzinnej: koncepcje Kazimierza Denka oraz Mirosława Stelmachowicza; System kształcenia zaocznego/ korespondencyjnego w ujęciu profesor Elżbiety Zawackiej; Mała i duża Ojczyzna w edukacji przedszkolnej; O kompetencjach nauczycieli kraju ojczystego; Postawy studentów wobec problemów z dyscypliną w klasie; Varia: Prace doktorskie, których promotorem był prof.zw.dr hab. Kazimierz Denek; Spis publikacji prof. Zw. Dra h.c. Kazimierza Denka za lata 1957-2011; "Tam- pod okiem pamięci- pomiędzy gór szczytem".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Model rodziny i jego przemiany: Modele rodziny w preferencjach studentów; Promowanie zaangażowanego ojcostwa jako nowe rozwiązanie w zakresie pomocy i wsparcia samotnych ojców; Nowoczesne ojcostwo, czyli co tata wie o zdrowiu swojej rodziny? Zmiana społeczna w zakresie pełnienia ról rodzicielskich (na przykładzie aktywności ojców w zakresie opieki, promocji i ochrony zdrowia w rodzinie); Socjalizacja a stereotypizacja. Męskie i kobiece wzorce w kontekście płci społeczno-kulturowej i ich znaczenie dla edukacji jutra; II. Zagrożenia i aktywność współczesnej rodziny: Jakość życia rodzin ryzyka a korzystanie z pomocy społecznej: Kulturotwórcze aspekty wychowania w rodzinach zaangażowanych w katolickie ruchy religijne; III. Wpływ rodziny na edukację dziecka; Rodzice jako liderzy w edukacji szkolnej własnego dziecka. O trudnościach w budowaniu rodzicielskich zespołów w szkole; Rodzina w procesie edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym z deficytami rozwojowymi; IV. Osoby starsze w rodzinie i społeczeństwie; Nastawienie do przypadkowych zdarzeń z perspektywy wieku; Postawy studentów pracy socjalnej wobec osób starszych a style radzenia sobie ze stresem - perspektywa badawcza; Typy sieci społecznych polskich seniorów i ich wybrane uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 31)
Wyzwania edukacyjne globalizacji: Wyzwania edukacyjne na początku XXI wieku - refleksje humanisty; Edukacja wobec procesów globalizacji; Globalna kultura i jej wyzwania dla edukacji; Edukacja wobec globalizacji i glokalizacji; Globalization, global and regional education; The attiude of existential and cognitive opennes in the age of globalisation; Globalizacja w aspekcie kulturowym i religijnym; Realizacja zadań globalnej edukacji w praktyce: The innovation development in theories of management of social systems; The levels of innovation process management in a system of general secondary education; Cognitive strategies of an individual and dynamic characteristics of learning acticity in solving mathematical problems; Functional systems of control in the groups of people studying the process of task solving; Edukacja plastyczna w dobie globalizacji w zjednoczonej Europie; Problematyka wychowania w globalnym świecie: Perspektywa ignacjańskiego modelu wychowania w procesie globalizacji; Wychowanie dzieci i młodzieży jako członków społeczeństwa multikulturowego; Learner and teacher in a menaningul context; The peculiarities og management of eductaional changes in the context of globalization; Development of metacognition - imperative educational requirement in the time of globalization.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Świadomość zagrożeń u dzieci: Poczucie zagrożenia u dzieci ze środowiska wiejskiego w młodszym wieku szkolnym; Świadomość zagrożeń wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Górkach Wysokich w kontekście podejmowanych działań profilaktycznych; Wiadomości i umiejętności dzieci sześcio- i siedmioletnich w obszarze "Spotkanie z osobą nieznajomą"; Poczucie skuteczności własnych działań w opinii dzieci a praca nauczyciela; Problem odpadów jako zagrożenie dla środowiska w świadomości dzieci sześcioletnich; 2. Profilaktyka zagrożeń i wspieranie rozwoju dziecka: Rola przedszkola i szkoły w zapobieganiu zagrożeniom rozwoju dziecka; Współczesne zagrożenia rozwoju i wydolności narządu ruchu u dzieci i młodzieży oraz rola sportu w leczeniu ortopedycznym; Problem diagnozy i terapii trudności w uczeniu się; Działania poradni psychologiczno-pedagogicznej na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży; Pomoc dziecku w praktyce poradnianej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej; Edukacyjny kontekst wspierania rozwoju kompetencji emocjonalnej dziecka; Więzi emocjonalno- społeczne dziecka z przedszkolem; Programy pobudzania twórczej aktywności jako profilaktyka postawy konsumpcyjnej u dzieci; Ogród przedszkolny miejscem bezpiecznego i harmonijnego rozwoju dziecka; Rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym; Dzieci niepełnosprawne na wsi- dziećmi bez przyszłości?; XXI wiek- wyzwaniem dla rodziców i przedszkola; Wolność rozwoju dziecka- zagrożenia doby postmodernizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 432)
Cz. I Kompetencja moralna: Człowiek - istota kulturowa; Przedmiot kompetencji moralnej - moralność; Kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej; Kompetencja moralna. Cz. II Psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencja moralną dzieci: Rozwój moralny w ujęciu Lawrence'a Kohlberga; Dylematy związane z rozwojem moralnym; Charakterystyka wybranych składników świadomości moralnej dzieci; Intuicyjna i kontekstowa wiedza moralna dzieci; Kultura - moralność - wychowanie. Cz. III Kompetencja moralna dzieci siedmioletnich: Metoda badania kompetencji moralnej dzieci; Wyniki badania kompetencji moralnej dzieci siedmioletnich; Wnioski pedagogiczne i oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość wychowanka w szkole. Zagadnienia teoretyczne, 2. Znaczenie dialogu w wychowaniu, 3. Metodologiczne podstawy badań, 4. Komunikacja i podmiotowość w praktyce pedagogicznej, 5. Środki komunikacji społecznej we współczesnej szkole, 6. Komunikacja zaburzona oraz sposoby jej przeciwdziałania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I : 1. Społeczne wyznaczniki komunikacji w edukacji , 2. Osobowościowe aspekty komunikacji , 3. Psychopedagogiczne uwarunkowania funkcjonowania dziecka w rodzinie , 4. Kulturowe uwarunkowania komunikacji i edukacji , Cz. II : Komunikacja w procesach edukacji - wybrane zagadnienia : 1. Nauczycil i uczeń w komunikacji dydaktycznej , 2. Komunikacja w edukacji przedszkolnej i elementarnej , 3. Komunikacja w procesie socjalizacji i resocjalizacji , 4. Komunikacyjne aspekty w penitencjarystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów; 2. Cele i zadania edukacji medialnej; 3. Media w procesie dydaktycznym; 4. Media w procesie wychowania realizowanym przez szkołę; 5. Promocja i informacja edukacyjna w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
Zawiera: I. Media wobec wielorakich potrzeb edukacyjnych dziecka: Media w rozwijaniu inteligencji wielorakich dziecka; Využívanie ikt vo vyučovacom procese a žiak so špeciálnymi edukačnými potrebami; Media dydaktyczne nową szansą w przezwyciężaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu; Terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – tradycyjne czy nowoczesne metody pracy; Multimedia w rozwoju mowy i myślenia dziecka; Wykorzystanie programów komputerowych w terapii logopedycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i umiarkowanym; Nowoczesne metody przetwarzania informacji. Błyskawiczne czytanie w świetle badań własnych; Dziecko w świecie zagrożeń – higiena i bezpieczeństwo; Wiedza o zdrowiu i zachowania zdrowotne dzieci sześcioletnich; TV w życiu dzieci hospitalizowanych (na podstawie badań dzieci z chorobami nerek); Media a problem otyłości u dzieci; Komunikacja dzieci z rozszczepem podniebienia z perspektywy kodu językowego, parajęzykowego i niejęzykowego; Dziecko w innym świecie – komunikacja dziecka autystycznego. II. Sztuka dziecka a świat przemian cywilizacyjnych: Edukacyjne możliwości muzycznych programów komputerowych elementem wychowania wielomedialnego; Wykorzystanie komputera i programów multimedialnych w edukacji muzycznej dziecka; Czasopisma dla dzieci wydawnictwa Egmont Sp. Z o.o. w Polsce (1900-2004); Seria wydawnicza „Odkryj świat” jako pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Uwarunkowania wartości informacyjnych ilustracji w lekturze szkolnej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie książki Czesława Janczarskiego „ Jak Wojtek został strażakiem”); Tradycyjne i nowoczesne źródła edukacji przez sztukę; Estetyczne i dydaktyczne konsekwencje zastosowania komputera jako narzędzia w edukacji plastycznej; Czy kij baseballowy może być atrybutem zabawy?; Wpływ mediów na folklor dziecięcy; Kinezjetyczne i proksemiczne wymiary analizy tekstu a poziom postawy twórczej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; System VST jako środek dydaktyczny wykorzystywany na lekcjach muzyki w polskiej szkole; Kultúra, umenie a počítač v edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Świadomość - treść i zakres pojęcia: Świadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych; Świadomość jako kategoria psychologiczna Rozdział II. Rola społeczna nauczyciela: Rola społeczna - treść i zakres pojęcia; Pojęcie roli społecznej; Pozycja/status społeczny a rola społeczna; Rola, status i pozycja nauczyciela; Pojęcie i zakres roli nauczyciela-wychowawcy. Rozdział III. Postrzeganie roli nauczyciela przez uczniów i nauczycieli: Postrzeganie roli nauczyciela-wychowawcy u uczniów; Uświadamianie sobie roli nauczyciela-wychowawcy przez nauczycieli i uczniów; Rola nauczyciela-wychowawcy poza szkołą. Rozdział. Metodologia badań własnych: Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Opis środowiska badawczego. Rozdział V. Uczniowska świadomość roli nauczyciela: Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie obowiązków dydaktycznych nauczyciela; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz klasy; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz ucznia; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz szkoły; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela wobec samego siebie. Wnioski i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wymiary eduakcji reflaksyjnej - od indywidualnego do wspólnotowego kontekstu rozwoju: 1. Czy na pewno mnie rozumie? Zbieżność i rozbieżność nauczycielskiej i uczniowskiej perspektywy dotyczącej rozmów między nimi, 2. Umowa społeczna z dzieckiem w różnych sytuacjach w przedszkolu, 3. Uczenie się we współpracy - na przykładzie przedszkolenj grupy integracyjnej, 4. Interakcje z partnerem społecznym jako kontekst rozowju poznawczego uczniów, 5. Rola nauczyciela w kształtowaniu środowiska przyjaznego dziecku - na przykładzie przedszkolnych oddziałów integracyjnych, 6. Przedszkole miejscem wspierania rozwoju procesu spostrzegania innych ludzi przez dzieci, 7. Umiejśtność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych przez dzieci inwestycją w przyszłość. Cz.II Przymierze z książką w edukacji wczesnoszkolnej: 1. W poszukiwaniu dobrego podręcznika, czyli o tym, jak radzić sobie z pluralizmem podręcznikowym w klasach I-III, 2. Od umiejętności czytania do refleksji nad tekstem literackim, 3. Wychowawcze aspekty twórczości Zofii Urbanowskiej. Cz.III Inspirowanie dziecięcej twórczości ruchowej: 1. Aktywność ruchowa jako żródło twórczych umiejętności ucznia - wybrnae rozważania teoretyczne i badawcze, 2. Opowieść taneczna - od improwaizacji do choregorafi, 3. Twórczość taneczna dzieci 7-10 letnich. Cz.IV Tajemnice uczestnictwa dziecka w przyrodzie. Przenikanie tego co jawne i ukryte: 1. Ukryty kontekst jawnych przestrzeni w eduakcji dzieci. Uwagi na marginesie wprowadzenia, 2. "Otwierania" się dziecka na naturę i kulturę, 3. Przedszkole jako miejsce odkrywania przyrody i swojego w niej miejsca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Droga życia i posługi Jana Pawła II jako kontekst jego nauczania podczas VII pielgrzymki: Droga Karola Wojtyły do kapłaństwa; Realizacja misji Apostolskiej na Stolicy Piotrowej; Wybrane zagadnienia misyjne z nauczania papieskiego. 2. Idea i praktyka pielgrzymowania Jana Pawła II jako uwarunkowanie jego nauczania w czasie VII pielgrzymki: Pojęcie pielgrzymki w aspekcie chrześcijańskim; Kalendarium pielgrzymek Karola Wojtyły do Ojczyzny; Główne wątki nauczania Ojca Świętego podczas pobytu w Polsce. 3. Aspekty pedagogiczne i duszpasterskie VII papieskiej wizyty w kraju - Jan Paweł II katecheta i pielgrzym nadziei: Tło przemian ustrojowych jako droga misyjna Papieża; Katecheza jako droga sprawowania apostolstwa; Sposoby i środki posługi katechetycznej Ojca Świętego - metodyka katechezy. 4. Wartość edukacyjna katechez Jana Pawła II wygłoszonych do Polaków podczas VII pielgrzymki do ojczyzny: W obronie godności człowieka; Rodzina środowiskiem wychowania do wartości; Solidarność podstawą wyzwolenia człowieka i tożsamości podmiotowej w relacji z Bogiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej