Form of Work
Książki
(3)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Author
Kamińska Aleksandra
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Morańska Danuta
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Nauczanie
(2)
Wartość
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Dziecko
(1)
Good Behavior Game
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Subject: time
1901-
(1)
2001-0
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-79-3
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja społeczna w edukacji)
ISBN: 978-83-7441-702-0
I. Tradycyjne i nowe orientacje działania komunikacyjnego w edukacji 1. Jürgena Habermasa teoria działania komunikacyjnego i jej implikacje dla pedagogiki (wybrane tropy i paradoksy w retrospekcji) 2. Uwarunkowanie kryzysu edukacji i jego skutki 3. Syndrom demiana i postawa Trikstera. O komunikacji między (za) światami humanistyki a prze(d)świtem pedagogiki integralnej 4. Potencjał komunikacyjny nauczyciela 5. Rozwój jednostki a kształtowanie procesu nauczania - uwagi praktyczne w kontekście integralnego modelu człowieka K. Wilbera 6. Edukacja a Wilberowska koncepcja integralnego rozwoju jednostki i świata 7. System wartości i aksjologia współczesnej edukacji 8. Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 9. Autorytet a kompetencje - perspektywa edukacyjna II. Szkoła - działania komunikacyjne - wartości a postawy 1. Kompensacyjne zadania szkoły w zakresie transmisji wartości jako pedagogiczny skutek "wielkiej emigracji" 2. Szkoła wobec kryzysów egzystenacjalnych młodzieży 3. Opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole 4. Komunikacja intepersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego 5. Film jako wartość w kulturze i edukacji 6. Autorskość w kształtowaniu postaw obywatelskich 7. Patriotyzm jako wartość - mit czy rzeczywistość? 8. Metodologiczne aspekty pomiaru postaw jako wypadkowej systemu wartości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I.Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II.Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III.Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again