Form of Work
Książki
(1022)
E-booki
(25)
IBUK Libra
(23)
Czasopisma
(16)
Publikacje naukowe
(9)
NASBI
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(879)
available
(388)
unknown
(22)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(400)
Czytelnia
(900)
Author
Oleśniewicz Piotr
(43)
Kamińska Aleksandra
(39)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(32)
Faliszewska Jolanta
(31)
Obara Małgorzata
(21)
Misiorowska Ewa
(19)
Bielenica Krystyna
(17)
Bura Maria
(17)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Kwil Małgorzata
(17)
Stępień Barbara
(17)
Szymańska Maria Alicja
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Drzycimska Bożena
(15)
Gepert Bożena
(15)
Hanisz Jadwiga
(15)
Petkowicz Helena
(15)
Łukasik Stanisław
(15)
Konieczna Anna
(14)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(13)
Dobrowolska Hanna
(12)
Gajdzica Zenon
(12)
Kubik Monika
(12)
Dymarska Jolanta
(11)
Kamińska Agnieszka
(11)
Karpińska Renata
(11)
Nadarzyńska Beata
(11)
[ i in.]
(11)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(10)
Dominiczak Dorota
(10)
Kamiński Rafał
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(10)
Karpińska Anna
(9)
Kołaczyńska Marzena
(9)
Siemieniecki Bronisław
(9)
Watcyn-Jones Peter
(9)
Białobrzeska Joanna
(8)
Guzowska Marta
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Skwark Dorota
(8)
Kaliszewska Małgorzata
(7)
Klasińska Barbara
(7)
Kojs Wojciech
(7)
Lankiewicz Bogusława
(7)
Morańska Danuta
(7)
Morbitzer Janusz
(7)
Muchacka Bożena
(7)
Nowak Zyta
(7)
Wasilewska Krystyna
(7)
Banasiak Agnieszka
(6)
Bereźnicki Franciszek
(6)
Burdzińska Agnieszka
(6)
Derlatka Małgorzata
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Graboś Anita
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Juszczyk Stanisław
(6)
Kupisiewicz Czesław
(6)
Lewandowski Marek
(6)
Markiewicz-Patkowska Julita
(6)
Matusek Beata
(6)
Musiał Emilia
(6)
Pawlak Mirosław
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Łuszczuk Władysława
(6)
Bartczak Agnieszka
(5)
Bogdanowicz Marta
(5)
Burakowska Elżbieta (nauczycielka)
(5)
Case Doug
(5)
Czesuch Jolanta
(5)
Czyż Stanisław
(5)
Garstka Anna
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Grabowski Andrzej Marek
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Guła-Kubiszewska Halina
(5)
Howard-Williams Deirdre
(5)
Jakubowicz-Bryx Anna
(5)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kochanowska Ewa
(5)
Koman Dorota
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Kraus Ewa
(5)
Krzywoń Danuta (1973- )
(5)
Królik Anna
(5)
Lenartowicz Maria
(5)
Lib Waldemar
(5)
Lisicki Michał
(5)
Macioszek Anna
(5)
Moroz Henryk
(5)
Palak Zofia
(5)
Plieth-Kalinowska Izabela
(5)
Skura Małgorzata
(5)
Stanecka Zofia
(5)
Starościak Wojciech
(5)
Walat Wojciech
(5)
Widawski Krzysztof
(5)
Wrońska Marta
(5)
Year
2020 - 2021
(10)
2010 - 2019
(329)
2000 - 2009
(657)
1990 - 1999
(63)
1980 - 1989
(3)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(1005)
Kiribati
(28)
unknown (d)
(16)
unknown (f)
(7)
unknown (us)
(7)
Language
Polish
(1056)
English
(7)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Nauczanie początkowe
(259)
Nauczanie
(198)
Nauczanie zintegrowane
(185)
Nauczyciele
(85)
Język angielski
(78)
Pedagogika
(75)
Kształcenie
(64)
Nauczanie na odległość
(64)
Szkolnictwo
(54)
Internet
(52)
Matematyka
(52)
Szkolnictwo wyższe
(47)
Dziecko
(41)
Wychowanie przedszkolne
(40)
Programy nauczania
(39)
Pedagogika specjalna
(38)
Wychowanie
(35)
Komputery
(32)
Multimedia
(32)
Społeczeństwo informacyjne
(32)
Uczenie się
(30)
Dziecko niepełnosprawne
(29)
Edukacja medialna
(28)
Informatyka
(26)
Niepełnosprawni
(26)
Język niemiecki
(24)
Myślenie twórcze
(24)
Pomoce dydaktyczne
(24)
Uczniowie
(23)
Oświata
(22)
Języki
(21)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Nauczanie dorosłych
(19)
Studenci
(19)
Niepowodzenia szkolne
(17)
Muzyka
(16)
Oświata dorosłych
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
Język polski
(15)
Środki masowego przekazu
(15)
Innowacje
(14)
Kształcenie ustawiczne
(14)
Kultura
(14)
Wychowanie fizyczne
(14)
Kształcenie integracyjne
(13)
Pisanie
(13)
Rodzina
(13)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Edukacja
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Sztuka
(10)
Wycinanki
(10)
Dziecko zdolne
(9)
Edukacja ekologiczna
(9)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(9)
Ludzie starzy
(9)
Oceny szkolne
(9)
Twórczość
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Wychowanie estetyczne
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Gry edukacyjne
(8)
Język francuski
(8)
Kadry
(8)
Młodzież
(8)
Pedagogika medialna
(8)
Rodzice
(8)
Samokształcenie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wartość
(8)
Wychowanie do wartości
(8)
Zarządzanie
(8)
Zawód
(8)
Dziecko głuche
(7)
Dziecko trudne
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(7)
Mentoring
(7)
Muzykoterapia
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Osobowość
(7)
Przydatność zawodowa
(7)
Rehabilitacja (med.)
(7)
Rynek pracy
(7)
Wychowanie obywatelskie
(7)
Dziecko chore
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Edukacja regionalna
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Gry i zabawy
(6)
Język
(6)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Programy edukacyjne (informat.)
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Przyroda
(6)
Systemy informatyczne
(6)
Szkolnictwo podstawowe
(6)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1989-
(24)
2001-0
(14)
1901-
(8)
1801-
(5)
1701-
(4)
2001-
(4)
1601-
(3)
1401-
(2)
1501-
(2)
1901-2000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1801-1900
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(33)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(13)
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Dramat amerykański
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura angielska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
1064 results Filter
E-book
In basket
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Macmillan Books for Teachers)
ISBN: 978-1-4050-9907-3
Zawiera: General introduction; Section 1: Listening and speaking; Section 2: Reading and writting; Section 3: Vocabulary and grammar; Section 4: Storytelling and drama; Section 5: Games; Section 6: Rhymes, chabts and songs; Section 7: Artt and craft; Section 8: Content based learning; Section 9: ICT and multimedia; Section 10: Learning to learn. Index: Language structures and grammar; Topics and lexical sets; Learning skills and attitudes; Activity titles. Further reading.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
A course in English language teaching / Penny Ur. - 2nd ed. - Cambridge : Cambridge University Press , 2012. - 325, [1] s. : rys. ; 27 cm.
ISBN: 978-1-107-68467
1. English teaching today: what do I need to know?; 2. The lesson; 3. The text; 4. The task; 5. Teaching vocabulary; 6. Teaching grammar; 7. Error correction; 8. Teaching listening; 9. Teaching speaking; 10. Teaching reading; 11. Teaching writing; 12. Assessment and testing; 13. The syllabus; 14. Materials; 15. Teaching content; 16. Classroom interaction; 17. Classroom discipline; 18. Learner differences(1): age; 19. Learner differences (2): teaching heterogeneous (mixed) classes; 20. Teacher development.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
A course in language teaching : practice and theory / Penny Ur. - 19th ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 375, [3] s. : il. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
ISBN: 978-0-521-44994-6
1. The teaching process; 2. Teaching the language: The "what"; 3. Teaching the language: The "how"; 4. Course content; 5. Lessons; 6. Learner differences; Trainer's notes.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
Book
In basket
abc eLearningu. System LAMS learning activity managment system / Adam Stecyk. - Warszawa : Difin, 2008. - 190, [2] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7251-879-8
Cz I. Elearning, czyli charakterystyka nauczania na odległość: Wprowadzenie do eLerningu; Typologia systemów eLerningowych; Elerning a modele nauczania; Internetowa sieć wartości- model 5c. Tendencje rozwojowe narzedzi eLerningowych; Cz. II. System LAMS: Wprowadzenie do systemu learning activity management system; Instalacja systemu LAMS; Szybki start; Moduł autora; Moduł Monitor; Moduł studenta; Moduł administracja; Cz. III. System LAMS w Polsce: Praktyczne wykorzystanie systemu LAMS. Projekt LAMS WZIEU; Metodologia opracowywania kursów on Line do nauczania w trybie eLerning i blended learning; Przykłady sekwencji LAMS
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-959-4
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-49-X
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-234-4
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wobec współczesności)
ISBN: 83-7422-076-7
1. Rozumienie zespołu hiperkinetycznego (ADHD), 2. Organizacja szkoły i klasy wspomagająca pracę nauczyciela z dzieckiem nadpobudliwym, 3. Skuteczne wydawania poleceń, 4.Zasady i procedury, 5. Pochwały, 6. Przełamywanie cyklu zniechęcania, 7. Konsekwencje, 8. Praca z przewlekłym trudnym zachowaniem, 9. Współpraca z rodzicami dziecka nadpobudliwego, 10. ADHD w kontekście religijnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7405-170-1
ICT: Driving force behind competency-based distance learning; Orchestrating interdependence in an international on-line learning community; Nauczanie, cybernetyka, jakość i efektywność; Stare wyzwania edukacyjne - nowe technologie - nowe wyzwania edukacyjne; Co hamuje rozwój e-nauczania w Polsce?; Poradnictwo psychologiczne on-line w systemie wsparcia psychospołecznego studentów; Metodologia projektowania szkoleń e-Learning; System do przeprowadzania testów; Współpraca między studentem a wykładowcą w nauczaniu wspomaganym przez Internet; Próba oceny przydatności kursów NETg w projektach edukacyjnych w UŁ; E-learning - nowa koncepcja świadczenia usług edukacyjnych szkół wyższych? Nauczyciel wspierający rozwój. Oczekiwania studentów studiów "wirtualnych" wobec nauczyciela on-line; Zastosowanie wielowartościowych relacji podobieństwa w automatycznym sprawdzaniu testów gramatycznych; Wspomaganie nauczania techniki cyfrowej poprzez Internet; Modelowanie wykładu w oparciu o bieżącą analize efektywności nauczania z wykorzystaniem platformy e-learningowej; Doświadczenia PUW w kształceniu pielęgniarek przez Internet; Język angielski na studiach internetowych Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych; Przygotowanie e-wykładów w technologii Tegrity WebLearner - studium przypadku; Metodyka i dydaktyka informatyki - kurs on-line; Nauczanie informatyki przez Internet w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych; Doświadczenia Ośrodka OKNO Politechniki Warszawskiej w rozwoju modelu i narzędzi edukacji na odległość; Significance if e-laboratory applictaion; Internetowe wspomaganie nauczania w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku; Doświadczenia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie we wprowadzeniu internetowej platformy nauczania na odległość: e-sgh.pl oraz plany jej rozwoju; Wykorzystanie narzędzi autorskich do tworzenia szkoleń w l-edulacji; SCROM - mity i rzeczywistość; DOROTKA, czyli Doskonalenie Organizacji, Rozwoju oraz Tworzenia Kursów Akademickich przez Internet; Narzęzia kształcenia na odległość i ich wykorzystanie na Wydziałach Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej i Warszawskiej; Analiza możliwość rozszerzenia systemu zarządzającego nauczaniem opartego na licencji Open Source o implementację SCORM; Platforma ILIAS jako alternatywa dla komercyjnych aplikacji e-learningowych; The Elis Project - e-earning System as a part of Integrared Information System; Wprowadzenie zdalnej e-Edukacji do kształcenia podyplomowego - studium przypadku Instytutu Łączności; Wykorzystanie doświadczeń Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego w szkoleniach zdalnych dla biznesu; E-learning in Networked Society; Learning Organisation; Zajęcia asynchroniczne w programie studiów technicznych - możliwości rozwijania umiejętności krytycznego myślenia; Rola symulacji w "Post-graduate e-government and e-bussiness study".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89468-48-2
I. Koncepcja kształcenia animatorów i menedżerów kultury w konteście obecnych uwarunkowań i nowych wyzwań - dyskurs interdyscyplinarny. Kształcenie animatorów i menedżerów kultury w wybranych ośrodkach akademickich - tradycje, współczesny model i plany na przyszłość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-887-0
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 121)
ISBN: 83-232-1397-6
1. Aktywizowanie ucznia w konstruowaniu zintegrowanego obrazu świata: Kształcenie a konstruktywistyczna teoria wiedzy i poznawania; Edukacja zintegrowana w kontekście konstruktywizmu; Konstruktywistyczny model nauczania; 2. Aktywne nauczanie w kontekście zintegrowanym: Aktywizująca strategia nauczania w edukacji najmłodszych uczniów; Metody wyzwalające aktywność dziecka; Kompetencje nauczyciela aktywizującego najmłodszych uczniów; 3. Metodologiczna charakterystyka badań: Założenia i cele badań; Problematyka badawcza; Metody i techniki badawcze. Charakterystyka prób badawczych; 4. Strategie pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej: Metody nauczania wprowadzane przez nauczycieli do edukacji wczesnoszkolnej; Sposób wprowadzania nowego zagadnienia przez nauczycieli podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi; Rodzaj zadań podejmowanych przez uczniów i sposób ich rozwiązywania; Stopień wpływu ucznia na sposób pracy podczas zajęć w szkole; Możliwości stawiania przez uczniów pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi podczas zajęć szkolnych; Rodzaj działalności badawczej podejmowanej przez uczniów; Stopień wykorzystania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej najbliższego otoczenia ucznia jako kontekstu nauczania; Charakterystyka nauczycieli wykorzystujących w pracy z dziećmi aktywizujące strategię kształcenia; 5. Umiejętności poznawcze uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozwój umiejętności poznawczych; Umiejętność dostrzegania problemów przez uczniów klas III; Umiejętność projektowania rozwiązania przez uczniów aktywnych i biernych w procesie kształcenia; Umiejętność oceny użyteczności danych przez uczniów aktywizowanych i nieaktywizowanych w procesie kształcenia; Umiejętności wykorzystywania przez uczniów osobistej wiedzy w nowym kontekście
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-248-0
1. zmiany demograficzne a zmiany na rynku pracy Polsce 2. Koncepcja projektu :Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne" 3. Alokacja czasu: praca zawodowa i edukacja versus funkcje opiekuńcze i prace domowe 4. Aktywność ekonomiczna ludności 5. Zatrudnienie i bezrobocie kobiet i mężczyzn 6. Aktywność edukacyjna 7. Regionalne zróżnicowanie aktywności ekonomicznej w Polsce na poziomie województw (NUTS2) 8. Zapotrzebowanie na opiekę 9. Świadczenie opieki 10. Transfery finansowe i opieki w nieformalnych sieciach wsparcia 11. Organizacja czasu pracy i opieki 12. Indywidualne przesłanki zwiększenia aktywności zawodowej 13. Poglądy i preferencje dotyczące ekonomicznych modeli rodziny 14. Decyzje prokreacyjne - preferencje a realizacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
ISBN: 978-83-7204-703-8
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85295-73-9
1. Andragogika: podstawowe terminy i konceptualizacje, 2. Teoretyczno-metodologiczne założenia andragogiki, 3. Współdziałanie andragogiki z innymi dyscyplinami, 4. Badania andragogiczne, 5. Ogólne uwarunkowania rozwoju oświaty dorosłych, 5. Wybrane problemy dydaktyki dorosłych, 7. Instytucjonalizacja badań andragogicznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej / Maja Stańko-Kaczmarek. - Warszawa : Difin , 2013. - 167, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-842-1
1.Kreacja plastyczna w działaniach psychoterapeutycznych i edukacyjnych; 2. Arteterapia; 3. Warsztaty edukacji twórczej; 4. Arteterapia a warsztaty edukacji twórczej- podobieństwa i różnice; 5. Procesy psychiczne w kreacji plastycznej w świetle funkcji psychoterapeutycznej i edukacyjnej; 6. Trudności, ograniczenia oraz etyczne problemy w artetarapii i warsztatach edukacji twórczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-599-4
1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich; 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewniania jakości; 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again