Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(3)
Autor
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Lawandowski Rafał
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Muzyka
(2)
Dźwięk
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Muzycy
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia sportu
(1)
Regulacja emocji
(1)
Taniec
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1.Słuch człowieka wobec świata dżwięków, 2.Meandrykultury muzycznej, 3.Muzyka religijna, 4.Muzykomedytacje, 5.Muzyczne psychomanipulacje, 6.Rock - muzyka kontestująca, 7.Heavy metal - muzyka destrukcji, 8.Muzyka dla szatana, 9.Techno - szamanizm elektroniczny, 10.W dyskotece, 11.Muzyka ludowa, 12.Propaganda muzyczna, 13.Ekonomia muzyki, 14.Artysta dźwięku, 15.Dźwięk i słowo, 16.Dźwięk i obraz, 17.Taniec, 18.Muzykoterapia, 19.Muzyka a wychowanie, 20.Milczenie i krzyk, 21.Etyka muzyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Rola upodobań muzycznych w życiu człowieka. Rozdział II Rozwojowe uwarunkowania preferencj muzycznych człowieka. Rozdział III Osobowościowe uwarunkowania preferencji muzycznych. Rozdział IVMetodologiczne założenia badań własnych. Rozdział V Zależność między preferencjami deklaratywnymi a doświadczeniami - wyniki badań własnych. Rozdział VI Próba wyodrębnienia i klasyfikacji typów preferencji muzycznych. Rozdział VI Ilościowa analiza związku cech osobowości z poziomem preferencji deklaratywnych i doświadczalnych. Rozdział VIII Wiek jako dyskretny moderator wpływu osobowości na preferencji muzyczne. Rozdział IX Uwarunkowania preferencji muzycznych - analiza przyczynowości poprzez modelowanie równań strukturalnych oraz próba utworzenia jednolitego modelu teoretyczno-statystycznego. Rozdział X Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - X, [2], 241, [5] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Wstęp; CZĘŚĆ I. Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki Rozdział 1. Doświadczanie tremy 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 1.4. Psychologiczne definicje tremy 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie, stres, lęk, strach, trema CZĘŚĆ II. Trema z perspektywy psychologii sportu Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 2.1. Optymalny stan koncertowy 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia a jakość wykonania; Temperament a pobudzenie; Temperament a efektywne działanie na scenie; 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania CZĘŚĆ III. Trema z perspektywy psychologii klinicznej Rozdział 3. Trema jako lęk 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów Rozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę 4.1. Czynniki osobowościowe 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć 4.3. Czynniki motywacyjne 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań Rozdział 5. Trema jako lęk społeczny 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy) CZĘŚĆ IV. Trema z perspektywy psychologii emocji Rozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji CZĘŚĆ V. Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą; Uwaga; Styl myślenia; Rozdział 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego 8.1. Budowanie tożsamości artysty – poczucie sensu 8.2. Wspierające środowisko – poczucie wspólnoty 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną – poczucie skuteczności 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej