Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(4)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Godawa Grzegorz
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Majzner Rafał
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dusza Bożena
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Markiewicz Leon
(1)
Marks Mirosława
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Ryszka Łukasz
(1)
Savchyn Nataliia
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tylka Monika
(1)
Łozińska Monika
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Muzyka
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Filozofia nauki
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Oceny szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia: Nowy model szkoły- podręczniki mobilne; Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego- respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania; Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych we wszystkich etapach edukacyjnych; Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej; 2. Metody kształcenia w dobie multimediów: Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania; E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji; E-edukacja- e-podręczniki, platformy e-laerningowe- szanse i zagrożenia wykorzystania; Gry symulacyjne jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji; 3. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży: Telefon komórkowy- szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych; Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców; 4. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra: Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa; Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej; 5. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej: Muzyka źródłem aktywności dziecka; Miejsce śląskiej muzyki ludowej w edukacji; Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka; Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci; 6. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka; Wartość zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej; Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata; 7. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym: Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności; Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III; Kwestia HIV?AIDS w percepcji studentów pedagogiki; Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu; 8. Kultura fizyczna w szkole jutra: Wychowania fizyczne jako proces ciągłej edukacji; Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej; Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych; Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych; Edukacja wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym; 9. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra: Krajoznawstwo w edukacji jutra; Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji; Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Osoba pedagoga - podstawowy problem edukacji muzycznej , Współczesność jako obecność tradycji . O czterech podejściach do tradycji muzycznej , Rozwój idei wychowania muzycznego w systemie edukacji ogólnokształcącej w świetle literatury , Percepcja muzyczna w polskiej myśli pedagogicznej II połowy XX wieku - próba syntezy , Muzyczna edukacja wielo - i międzykulturowa - zarys problematyki , Edukacja muzyczna w świetle oczekiwań szkoły powszechnej , Tradycja w nauczaniu przedmiotów humanistycznych i muzycznych na poziomie liceum ogólnokształcącego - treści , metody , cele , Programy dla gimnazjum - krótkie porównanie , Relacja z badań ankietowych nauczycieli zajęć muzycznych we wrocławskim szkolnictwie ogólnokształcącym , Muzyka jako medium w tworzeniu więzi międzyosobowych , O korespondencji sztuk raz jeszcze , Burza w szklance wody czyli rzecz o integracji sztuk w edukacji , Cele kształcenia muzycznego w zreformowanej szkole , Miejsce muzyki w integracji międzyprzedmiotowej w edukacji szkolnej , Współczesny warsztat nauczyciela muzyki , Edukacja muzyczna w dobie multimedialnego przekazu informacji , Perspektywy edukacji muzycznej wspieranej technologią informacyjną , Realizacja przedmiotu " muzyka " w szkolnych pracowniach komputerowych , Nowa technologia - szansa i zagrożenia dla muzyki , Indywidualne koncepcje uzdolnienia muzycznego wśród nauczycieli szkół muzycznych II stopnia , Teoretyczne podstawy muzycznej aktywności twórczej , Zagadnienia teoretyczne dotyczące pieśni ludowej jako fundamentu edukacji muzycznej , Edukacyjne funkcje szkolnego repertuaru pieśniowego ( na przykładzie klas IV - VI ogólnokształcącej szkoły podstawowej ) , Repertuar chórów szkolnych , " Śpiewający Wrocław " jako program edukacji chóralnej dzieci , Edukacja artystyczna w ramach " Poranków Muzycznych " dla dzieci , Zastosowanie wybranych ćwiczeń metody Emila Jaques - Dalcroze ' a w pracy nad głosem dziecka , Metody rytmiki Emila Jaques - Dalcroze ' a w kształceniu zintegrowanym , Orff - Schulwerk spojrzenie w przyszłość , Prezentacja wyników w pracy z dziećmi " klasy śpiewającej " - klasa Szkoły Podstawowej nr 1 w Katowicach , Wizualizacja kinestetyczna a płaszczyzny integrowania działań ekspresyjnych dziecka w wieku wczesnoszkolnym , Emocjonalność dziecka a jego funkcjonowanie podczas zajęć muzycznych w szkole ogólnokształcącej , Ujarzmić nie ujarzmione , czyli miejsce muzyki rozrywkowej w szkole XXI wieku , Technika wokalna XXI wieku : wykorzystanie tradycyjnej wiedzy w służbie nowych pojęć i potrzeb , Zarys życia muzycznego Słobockiej Ukrainy u schyłku wieku XX . Szkoły , indywidualności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej