Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(9)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(9)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Godawa Grzegorz
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz Leon
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Białoszewski Dariusz
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna J
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Furman Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromek Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kilbach Grażyna
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Knapik Eugeniusz
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marks Mirosława
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Ryszka Łukasz
(1)
Savchyn Nataliia
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tylka Monika
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łozińska Monika
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Muzyka
(6)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipoterapia
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie
(1)
Markiewicz, Leon (1928- )
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzykolodzy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Niemowlę
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oficerowie
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przyroda
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo muzyczne
(1)
Szkolnictwo wojskowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Udar mózgu
(1)
Wady postawy
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zawodowa służba wojskowa
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Kultura i sztuka
(2)
13 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta jest przewodnikiem po dziedzinie znanej jako edukacja muzyczna, prowadzona w sposób umożliwiający zrozumienie, na czym polega audiacja. Przedstawiono tu różne modele zachowania, które są możliwe do stworzenia w procesie uczenia się muzyki poprzez audiację. Jest to podejście praktyczne, dające znaczące rezultaty i znajdujące zastosowanie w różnych formach muzycznej aktywności. Autorka nawiązuje nie tylko do założeń teorii uczenia się muzyki, ale także do wieloletnich doświadczeń różnych badaczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia: Nowy model szkoły- podręczniki mobilne; Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego- respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania; Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych we wszystkich etapach edukacyjnych; Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej; 2. Metody kształcenia w dobie multimediów: Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania; E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji; E-edukacja- e-podręczniki, platformy e-laerningowe- szanse i zagrożenia wykorzystania; Gry symulacyjne jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji; 3. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży: Telefon komórkowy- szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych; Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców; 4. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra: Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa; Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej; 5. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej: Muzyka źródłem aktywności dziecka; Miejsce śląskiej muzyki ludowej w edukacji; Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka; Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci; 6. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka; Wartość zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej; Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata; 7. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym: Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności; Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III; Kwestia HIV?AIDS w percepcji studentów pedagogiki; Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu; 8. Kultura fizyczna w szkole jutra: Wychowania fizyczne jako proces ciągłej edukacji; Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej; Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych; Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych; Edukacja wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym; 9. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra: Krajoznawstwo w edukacji jutra; Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji; Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Pedagogika : Co dalej z tą edukacją , Panie Profesorze ? ! , Edukacja muzyczna z mojej naukowej i zawodowej perspektywy , Folklor jako podstawa umuzykalnienia oraz klucz do muzyki profesjonalnej , Obecność Zoltana Kodaly ' a w teorii i praktyce edukacji muzycznej w Polsce , Kodaly w Akademii , Miejsce literatury muzycznej XX wieku w polskich podręcznikach do kształcenia słuchu przeznaczonych dla uczniów szkół muzycznych II stopnia , Zadania twórcze oparte na literaturze muzycznej w realizacji przedmiotu kształcenia słuchu ; II.Kultura Muzyczna : Ewolucja pojęcia " polska muzyka narodowa " na przestrzeni półwiecza końca XIX i początku XX wieku - w słowie i dźwięku , Recepcja idei muzyki narodowej w twórczości kompozytorskiej pierwszej połowy XX wieku , Karol Szymanowski i reforma szkolnictwa muzycznego . Epizod z dziejów warszawskiego konserwatorium , Znaczenie niemieckich ( berlińskich ) czasopism dla wzrostu popularności Karola Szymanowskiego na świecie , Kształcenie muzyczne w XIX - wiecznym Kaliszu , Lubelska perspektywa na Wschód i Zachód . O tradycjach kultury muzycznej , Lwowskie towarzystwa muzyczne - z dziejów życia muzycznego we Lwowie do 1939 roku , Z dziejów wyższego szkolnictwa muzycznego we Lwowie , Opera włoska we Wrocławiu (1725 -1734 ) i jej związki z innymi ośrodkami muzycznymi , Wrocławska prapremiera opery " Eros i Psyche " Ludomira Różyckiego , Scena operowa Teatru Polskiego w Katowicach , Glosa do rozważań nad stylem narodowym w muzyce islandzkiej , Laik - meloman o muzyce ; III.Twórcy : Wolfgang Amadeusz Mozart jako postać literacka w nowelistyce niemieckiej , Wileński epizod Feliksa Nowowiejskiego , Bydgoski przełom w twórczości Karola Szymanowskiego , Życie i działalność Wojciecha Łukaszewskiego ( 1936 - 1978 ) ; IV.Dzieło : Anton Webernus " Erlosung " op. 18 no 2 , Utwory skrzypcowe Krzysztofa Pendereckiego , " Extensions " Marka Stachowskiego - nieistniejąca grafika ? Pieśń " Es ist Zeit " Ryszarda Gabrysia .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Osoba pedagoga - podstawowy problem edukacji muzycznej , Współczesność jako obecność tradycji . O czterech podejściach do tradycji muzycznej , Rozwój idei wychowania muzycznego w systemie edukacji ogólnokształcącej w świetle literatury , Percepcja muzyczna w polskiej myśli pedagogicznej II połowy XX wieku - próba syntezy , Muzyczna edukacja wielo - i międzykulturowa - zarys problematyki , Edukacja muzyczna w świetle oczekiwań szkoły powszechnej , Tradycja w nauczaniu przedmiotów humanistycznych i muzycznych na poziomie liceum ogólnokształcącego - treści , metody , cele , Programy dla gimnazjum - krótkie porównanie , Relacja z badań ankietowych nauczycieli zajęć muzycznych we wrocławskim szkolnictwie ogólnokształcącym , Muzyka jako medium w tworzeniu więzi międzyosobowych , O korespondencji sztuk raz jeszcze , Burza w szklance wody czyli rzecz o integracji sztuk w edukacji , Cele kształcenia muzycznego w zreformowanej szkole , Miejsce muzyki w integracji międzyprzedmiotowej w edukacji szkolnej , Współczesny warsztat nauczyciela muzyki , Edukacja muzyczna w dobie multimedialnego przekazu informacji , Perspektywy edukacji muzycznej wspieranej technologią informacyjną , Realizacja przedmiotu " muzyka " w szkolnych pracowniach komputerowych , Nowa technologia - szansa i zagrożenia dla muzyki , Indywidualne koncepcje uzdolnienia muzycznego wśród nauczycieli szkół muzycznych II stopnia , Teoretyczne podstawy muzycznej aktywności twórczej , Zagadnienia teoretyczne dotyczące pieśni ludowej jako fundamentu edukacji muzycznej , Edukacyjne funkcje szkolnego repertuaru pieśniowego ( na przykładzie klas IV - VI ogólnokształcącej szkoły podstawowej ) , Repertuar chórów szkolnych , " Śpiewający Wrocław " jako program edukacji chóralnej dzieci , Edukacja artystyczna w ramach " Poranków Muzycznych " dla dzieci , Zastosowanie wybranych ćwiczeń metody Emila Jaques - Dalcroze ' a w pracy nad głosem dziecka , Metody rytmiki Emila Jaques - Dalcroze ' a w kształceniu zintegrowanym , Orff - Schulwerk spojrzenie w przyszłość , Prezentacja wyników w pracy z dziećmi " klasy śpiewającej " - klasa Szkoły Podstawowej nr 1 w Katowicach , Wizualizacja kinestetyczna a płaszczyzny integrowania działań ekspresyjnych dziecka w wieku wczesnoszkolnym , Emocjonalność dziecka a jego funkcjonowanie podczas zajęć muzycznych w szkole ogólnokształcącej , Ujarzmić nie ujarzmione , czyli miejsce muzyki rozrywkowej w szkole XXI wieku , Technika wokalna XXI wieku : wykorzystanie tradycyjnej wiedzy w służbie nowych pojęć i potrzeb , Zarys życia muzycznego Słobockiej Ukrainy u schyłku wieku XX . Szkoły , indywidualności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Artysta muzyk jako pedagog; 2. Pedagogika gry instrumentalnej; Uczeń jako podmiot; Nauczyciel- jego kwalifikacje, osobowość i zadania artystyczno-wychowawcze; Problematyka pedagogiczno-psychologiczna w polskim piśmiennictwie muzycznym; 3. Dydaktyka ogólna a nauczanie gry instrumentalnej; Proces dydaktyczny; Zasady nauczani; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Obowiązki i prawa nauczyciela w szkole muzycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej