Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(4)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Author
Dovey Jon
(1)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(1)
Giddings Seth
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Grant Iain
(1)
Jung Bohdan
(1)
Kelly Kieran
(1)
Lister Martin
(1)
Lorek Marta
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Stasieńko Jan
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Multimedia
(5)
Środki masowego przekazu
(3)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Cyberkultura
(1)
Język
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
7 results Filter
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 83-02-09408-0
1. Komunikowanie i media, 2. Geneza mediów: utrwalanie i powielanie słowa, 3. Ewolucja i ekspansja mediów: początki cywilizacji medialnej, 4. Implozja i eksplozja mediów: platforma cyfrowa, 5. Mediatyzacja życia: na dobre i na złe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-31-7
Rozdział 1. Nowa tekstualność, nowe gatunki, nowy język. Język, tekst, hipertekst - analiza czatów w Rowerze Błażeja; Telefonia cyfrowa - nowe zachowania komunikacyjne; Bazy danych - nowy gatunek pisarstwa?; Cybertekst, Nowa perspektywa postrzegania tekstualności; Sylwiczny i intymistyczny charakter blogów; Kncepcja hipertektstowego autora, czytelnika i dzieła na podstawie powieści " Patchwork Girl"; Perswazja w multimediach. Język aukcji internetowych jako przedmiot analizy retorycznej; Opowieści o raju: język nowych mediów, podróże i turyści (o perswazji w mediach). Rozdział 2: Stare media w multimediach. Aksjologia dziennikarska i dyskurs cybernetyczny; Ich Will. Czy odbiorcy wideoklipów Rammstein są bezbronni wobec " potęgi obrazu"? Analiza wizualności przekazu audiowizualnego; MTV i cylindry. Wideoklip jako druga młodość kina; Narracje interaktywne w telewizji; Język w książce i język książki; Bezpłatne magazyny kulturalne a Internet. Od papierowego City Magazine po multimedialne Klimmaty; Radio studenckie w Internecie; Początek a stan obecny funkcjonowania Radia Olsztyn w Internecie. Rozdział III: Multimedia komunikacja społeczna. Rozważania nad komunikacyjnym wykluczeniem, czyli jak rozwiązać problem cyfrowego podziału; ( Nowe) media a wojna - aktualna dyskusja i tendencje w badaniach; Culture jamming - walka o prawo do komunikowania się; Język uwięziony - koncepcja zamknięcia uniwersum dyskursu w Herberta Marcusego; Przemoc języka jako przemoc sensu - o wojnie podmiotu i świata znaczeń w nowych mediach; "Nam nie jest wszystko jedno... od kogo bierzemy" - o dekodowaniu przeciwstawnym w Internecie. Studium przypadku. Rozdział IV: Metodologiczne i definicyjne aspekty multimediów. Słowo w kulturze multimediów; "Język na nielegalu", czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań; Formacja intelektualna pokolenia klawiatury, Internetu i SMS-ów; Komunikacja w świecie gier komputerowych; O nieistnieniu cyberprzestrzeni; Między samowiedzą a symulacją. Pytanie o podmiot przemian komunikacyjnych; Wizualizacja procesów przyrodniczych w portalach edukacyjnych a jej wpływ na wyobrażenia uczniów o mikroświecie; Multimedia jako jeden z wariantów kulturowej gry w historię. Metodologiczne problemy "przedstawiania" przeszłości w epoce ekranów; Modelowanie perspektywy badawczej na planie eksperimance'u; Transgresyjne podróże po paraprzestrzeniach wizualnych efektów specjalnych. Rozdział 5: Językowe oblicza zjawisk multimedialnych. Językowe właściwości tekstu elektronicznego. Analiza porównawcza angielskich i rosyjskich witryn internetowych; O niektórych problemach komunikacji językowej w Internecie; Język wirtualncych wspólnot na przykładzie Jargon File; Elementy socjolektu graczy komputerowych; O trollach i plonkach, czyli niektórych aspektach netykiety językowej w grupach dyskusyjnych; Słownictwo czatów na podstawie listy frekwencyjnej; Netspeak - nową hybrydą językową; Porównanie użycia ekspresywnych aktów mowy w rozmowach za pośrednictwem IRC w języku angielskim i polskim; Mowa pisana? Próba analizy etykiety językowej prywatnych e-maili; Pogawędka internetowa - między językiem mówionym a pisanym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7225-101-0
Cz. I Komunikowanie w perspektywie dyscyplinarnej (aspekty socjologiczne, psychologiczne i ekonomiczne): Socjologiczna problematyka komunikowania masowego; Psychologiczno-społeczne uwarunkowania procesów komunikowania. Cz. II Analiza procesów komunikowania - zastosowanie praktyczne (komunikowanie się przedsiębiorstwa, polityka medialna, rynek multimediów): Komunikowanie marketingowe; Polityka medialna; Rozwój rynków multimedialnych. Cz. III Przyszłość mediów i komunikowania ( ponowoczesność i media przyszłości): Ponowoczesność i produkt medialny; Przyszłość mediów - media przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2773-8
Zawiera: Część 1. : Nowe media i nowe technologie: Nowe media: czy wiemy, czym są?; Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć; Zmiana i ciągłość; Różne ujęcia historyczne; Kto był niezadowolony ze starych mediów?; Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany?; Część 2. Nowe media i kultura wizualna: Co się stało z wirtualną rzeczywistością? Kultura wirtualna i wizualna; Cyfrowy świat wirtualny; Historia immersji; Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie; Świat bez obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego; Kino cyfrowe; Część 3. Użytkownicy sieci a ekonomia: Wprowadzenie; Czym jest Internet?; Historia badań nad siecią; Ekonomia a kultura mediów sieciowych; Ekonomia polityczna; Społeczne formy nowych mediów; Ograniczenia wpływów komercyjnych; Globalizacja, neoliberalizm i Internet; Wykluczenie cyfrowe; Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej; Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji; Muzyka jako nowe medium; „Długi ogon”; Wirusy umysłu; Fragmentaryzacja i konwergencja; Wiki-światy i Web 2.0; Internetowe tożsamości i społeczności; Anonimowość; Poczucie przynależności; Życie w interfejsie; Internet a sfera publiczna; Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem; YouTube i media posttelewizyjne?; Podsumowanie; Część 4. Nowe media w życiu codziennym: Zycie codzienne w cyberprzestrzeni; Życie codzienne w zmediatyzowanym domu; Technika w życiu codziennym; Codziennośc człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość; Gry; Podsumowanie: codzienna cyberkultura; Część 5. : Cyberkultura: technologie, natura i kultura: Cyberkultura i cybernetyka; Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia; Technologie biologiczne – historia automatów; Teorie cyberkultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915484-2-2
1. Kształtowanie społeczeństwa informacyjnego. 2. Internet a edukacja jutra. 3. (Sub)kultura Internetu. Kultura w Internecie. 4. Ku pedagogii sieci. Internet jako nowe wyzwanie wychowawcze. 5. Technologie i zastosowania Internetu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Authority data
Multimedia - socjologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again