Form of Work
Książki
(25)
Status
only on-site
(19)
available
(17)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(21)
Author
Nęcka Edward
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej
(3)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Piaget Jean
(2)
Trempała Janusz
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Fontana David
(1)
Glomb Dominika
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Korendo Marta
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Majewska Małgorzata
(1)
Malach Josef
(1)
Matusek Beata
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Trempała Janusz. Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz. Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria. Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Winczura Barbara
(1)
Zdolska Monika
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Subject
Mowa
(22)
Dziecko
(14)
Myślenie
(7)
Komunikacja społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Język
(4)
Metodologia
(4)
Młodzież
(4)
Pamięć
(4)
Psychologia
(4)
Decyzje
(3)
Myślenie -- psychologia rozwojowa
(3)
Młodzież -- psychologia
(3)
Osobowość -- teoria -- podręcznik akademicki
(3)
Psychologia rozwojowa -- podręcznik
(3)
Rozumowanie (log.)
(3)
Spostrzeganie
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Wiedza
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Świadomość
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Gry i zabawy
(2)
Internet
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Mutyzm
(2)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Zarządzanie
(2)
Akty mowy
(1)
Autyzm
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka
(1)
Genetyka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język niemiecki
(1)
Języki
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Ruchy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Słuch
(1)
Teatroterapia
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wzrok
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Subject: time
1901-
(1)
29 results Filter
No cover
Book
In basket
(Pragmatyka i semantyka mowy : studia i analizy / komitet red. Jolanta Antas, Zofia Berdychowska, Marcela Świątkowska, Elżbieta Tabakowska ; 5)
ISBN: 83-242-0427-X
1. Słowo wstępne, 2. Nadawca i odbiorca - pełnoprawnymi uczestnikami zdarzenia komunikacyjnego. W poszukiwaniu narzędzia opisu, 3. Składowe komunikacyjnego zdarzenia językowego, 4. Umniejszacz jak typ nadawcy, 5. O perlokucyjnych reakcjach na językowe działania deprecjonujące czyli zachowania odbiorcy, 6. Tekstotwórcze warunki deprecjacji, 7. To nie ja tak myślę, cały świat tak myśli. Perswazyjna funkcja konstrukcji językowych, wprowadzających do wypowiedzi subiektywnej pozorną obiektywność
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
ISBN: 978-83-229-2924-7
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-762-5
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8102-284-2
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-789-5
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-235-0125-4
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85976-35-3
1. Mowa, język, czytanie 2. Przyswajanie umiejętności czytania 3. Dysleksja rozwojowa, czylii specyficzne rozwojowe zaburzenia czytania 4. Właściwości mowy i jej zaburzenia u dzieci a dysleksja rozwojowa 5. Umiejętności językowe dzieci dyslektycznych 6. Struktura językowa opowiadań tworzonych przez dzieci dyslektyczne 7. Struktura treściowa opowiadań tworzonych przez dzieci z dysleksją 8. Rezultaty badań a profilaktyka i terapia dysleksji rozwojowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Mowa i myślenie dziecka / Jean Piaget ; przetł. Janina Kołudzka. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2010. - 227, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-14478-4
1. Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich; 2. Typy i stadia rozmów między dziećmi od lat 4 do 7; 3. Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia słowne miedzy rówieśnikami od 6 do 8 lat; 4. Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat; 5. Pytania dziecka sześcioletniego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-531-1
Zawiera: 1. MUTYZM WYBIÓRCZY - PODSTAWY TEORETYCZNE: Mutyzm wybiórczy słowami dziecka; Historia; Kryteria diagnostyczne; Milczenie w niektórych sytuacjach - główny objaw mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy a inne zaburzenia; Trudności współwystępujące; Występowanie; Dwujęzyczność (bilingwizm) a mutyzm wybiórczy; Etiologia (przyczyny); Czynniki podtrzymujące objawy mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy u starszych dzieci i młodzieży; Konsekwencje nieleczenia mutyzmu wybiórczego; Podsumowanie w pytaniach. 2. POMOC DZIECKU Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM I JEGO RODZINIE: Metody terapeutyczne mutyzmu wybiórczego na świecie; Mutyzm wybiórczy w realiach polskiego systemu edukacji i zdrowia; Poradnia psychologiczno-pedagogiczna; Poradnia Zdrowia Psychicznego; Autorski model pracy terapeutycznej Barbary Ołdakowskiej-Żyłki; Diagnoza; Terapia indywidualna dziecka; Technologia w terapii mutyzmu wybiórczego - AAC; Praca z rodziną; Terapia grupowa dzieci; Praca z rodzicami równoległa do terapii grupowej dzieci; Wczasy terapeutyczne „Moje dziecko czasami milczy”. 3. PORADNIK DLA RODZICÓW: Drodzy rodzice!; Rola rodziców i dalszej rodziny; Poza gabinetem terapeuty - rola interwencji w codziennym otoczeniu dziecka; Mutyzm wybiórczy jako problem podrzędny innym trudnościom; Dziecko z mutyzmem wybiórczym w niecodziennych sytuacjach; Poza szkołą - zajęcia dodatkowe. 4. PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW: Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i szkole; Rola wychowawców i nauczycieli; Strategie pomocy w placówce edukacyjnej; Rola innych specjalistów; Współpraca pomiędzy specjalistami; Mutyzm mutyzmowi nierówny: dwie płaszczyzny pracy nad mutyzmem wybiórczym; Współpraca z rodzicami; Pomoc konsultacyjna na odległość. 5. STUDIA PRZYPADKÓW: Mutyzm wybiórczy u bliźniąt. Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu. Załącznik 2. Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z mutyzmem wybiórczym. Załącznik 3. Scenariusze zajęć indywidualnych. Bibliografia. Spis tabel i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-047-6
1.Ewolucja podejścia do niepełnosprawności intelektualnej- mowa, język, komunikacja; 2. Jakość komunikowania się ze społeczeństwem osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Badania nad poziomem kompetencji językowych osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i w normie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
ISBN: 97883-242-0697-1
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 7/2012)
1. Pedagogika wczoraj i dziś: Stan i kierunki zmian w polskiej pedagogice ostatniego półwiecza; 2. Praktyka edukacyjna- wyzwania i problemy współczesnego nauczyciela: "Klucz do uczenia się"- innowacyjność czy renesans teorii?; Rozwijające walory teatru- inspiracje metodyczne; Mutyzm wieku dziecięcego na podstawie doświadczeń własnych; O emisji głosów kilka; 3. Komunikat: Fundacja SPINA szansą na lepszy start.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-421-7
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + CD.
ISBN: 978-83-01-17468-2
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14586-6
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
ISBN: 978-83-01-14586-6
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-01-14152-2
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Book
In basket
ISBN: 83-01-14237-5
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14151-4
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again