Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(107)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje dydaktyczne
(41)
E-booki
(19)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(8)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(41)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(90)
Autor
Sałamacha Przemysław
(13)
Głuchowska Hanna
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Dudek Sandra
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(9)
Górska Milena
(7)
Spychał Krzysztof
(7)
Czarnik Barbara
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Przybyla Olga
(6)
Gubała Magdalena
(5)
Jarosz Magdalena
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Sprawka Romana
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Banaszek-Szapowałowa Aneta
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Grabowska Anna
(2)
Górska Teresa
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Nowis-Zalewska Małgorzata
(2)
Piaget Jean
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Zeidler Kamil
(2)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bodnar Adam (1977- )
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cmok Jarosław
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czul Karolina
(1)
Domagała Aneta
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dubois Jacek (1962- )
(1)
Elliot Gill
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filipczak-Białkowska Anita
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fontana David
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Gerus Ewa
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Glej Sandra
(1)
Gliszczyńska-Grabias Aleksandra
(1)
Glomb Dominika
(1)
Gosztyła Małgorzata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grubalska Aleksandra
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górski Marcin
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Holoubek Gustaw (1923-2008)
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Huget Patrycja
(1)
Huras Agnieszka
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jaworski Czesław (1934-2018)
(1)
Jung Marcin (1979- )
(1)
Kadyszewski Borys
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kil Jan
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krenz-Brzozowska Lucyna
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubacki Artur Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
Kraj wydania
Polska
(124)
Język
polski
(123)
angielski
(1)
Odbiorca
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
6-8 lat
(20)
0-5 lat
(18)
Dzieci
(18)
Przedszkola
(8)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
Temat
Korekcja mowy
(44)
Mowa
(43)
Język polski
(37)
Wymowa
(29)
Zaburzenia mowy
(28)
Spółgłoski
(26)
Terapia logopedyczna
(22)
Dziecko
(16)
Język dziecka
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Myślenie
(10)
Nauka mówienia
(8)
Pamięć
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Komunikacja werbalna
(6)
Logopedia
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Mowa nienawiści
(5)
Młodzież
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Osobowość
(5)
Akty mowy
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Język
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Metodologia
(4)
Rekwizycje wojenne
(4)
Spostrzeganie
(4)
Decyzje
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Internet
(3)
Jąkanie
(3)
Kinezyterapia
(3)
Mutyzm
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Neurologopedia
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wiedza
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wzrok
(3)
Świadomość
(3)
Afazja
(2)
Autyzm
(2)
Biologia molekularna
(2)
Ból
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czytanie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Gramatyka
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Lekozależność
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Mózg
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo autorskie
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Retoryka
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Układ nerwowy
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zniewaga
(2)
Alalia
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Apartheid
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza surdologopedyczna
(1)
Dobro pacjenta (etyka lekarska)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Kosowo
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(27)
Materiały pomocnicze
(24)
Praca zbiorowa
(14)
Karty pracy ucznia
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(11)
Podręcznik
(7)
Książka do wypełniania
(6)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Debata
(1)
Dyskusja
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy sądowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Językoznawstwo
(34)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
126 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp. 1. Mamo, tato, ja się komunikuję ! 2. AAC - co to takiego? 3. Mity dotyczące AAC. 4. Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy. 5. Przegląd wybranych programów komunikacyjnych. 6. Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica. 7. Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty. 8. Zabawy komunikacyjne. 9. Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam. 10. Komiks. 11. Koniec, a może początek. Bibliografia. O Autorce. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pragmatyka i semantyka mowy : studia i analizy / komitet red. Jolanta Antas, Zofia Berdychowska, Marcela Świątkowska, Elżbieta Tabakowska ; 5)
1. Słowo wstępne, 2. Nadawca i odbiorca - pełnoprawnymi uczestnikami zdarzenia komunikacyjnego. W poszukiwaniu narzędzia opisu, 3. Składowe komunikacyjnego zdarzenia językowego, 4. Umniejszacz jak typ nadawcy, 5. O perlokucyjnych reakcjach na językowe działania deprecjonujące czyli zachowania odbiorcy, 6. Tekstotwórcze warunki deprecjacji, 7. To nie ja tak myślę, cały świat tak myśli. Perswazyjna funkcja konstrukcji językowych, wprowadzających do wypowiedzi subiektywnej pozorną obiektywność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: Część I. Choroba Alzheimera jako choroba otępienia. 1: Choroba Alzheimera w świetle aktualnych kryteriów diagnostycznych; 2: Obraz kliniczny i diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o późnym i wczesnym początku. Część II. Komunikacja językowa i jej zaburzenia w chorobie Alzheimera. 3: Mowa w chorobie Alzheimera; 4: Zaburzenia językowych sprawności systemowych w chorobie Alzheimera; 5: Zaburzenia sprawności dialogowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka; 6: Zaburzenia sprawności monologowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 7: Zaburzenia językowej sprawności społecznej i sytuacyjnej w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 8: Komunikacja pisemna w chorobie Alzheimera; 9: Neuropsychologiczna diagnoza funkcji poznawczych i językowych w chorobie Alzheimera; 10: Diagnostyka różnicowa afazji pierwotnej postępującej w przebiegu choroby Alzheimera. Część III. Usprawnienie komunikacji językowej w chorobie Alzheimera. 11: Niefarmakologiczne metody terapii w chorobie Alzheimera; 12: Terapia pośrednia w otępieniu. Programy terapii; 13: Bariery w terapii pośredniej. Problemy w komunikowaniu się z chorym; 14: Memory books w opiece logopedycznej nad pacjentem z chorobą Alzheimera. Zastosowanie w terapii pośredniej; 15: Memory books w terapii bezpośredniej. Wskazania do pracy logopedycznej; 16: Terapia bezpośrednia. Wykorzystanie metody zanikających podpowiedzi i bezbłędnego uczenia się; 17: Stymulowanie aktywności językowej chorego. Rodzaje ćwiczeń językowych w ramach terapii bezpośredniej; 18: Terapia pacjentów z wariantem logopenicznym afazji pierwotnej postępującej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Głoska F: 1. Ćwiczenia artykulatorów 2. Ćwiczenia oddechowe – kształtowanie prawidłowego toru wydechowego 3. Wizualizacja głoski F 4. Wywoływanie głoski F 5. Ćwiczenie różnicowania słuchowego 6. Ćwiczenie głoski F w izolacji 7. Ćwiczenia głoski F w nagłosie sylab 8. Ćwiczenia głoski F w nagłosie rzeczowników 9. Ćwiczenie głoski F w śródgłosie cząstek wyrazów 10. Ćwiczenia głoski F w śródgłosie rzeczowników 11. Ćwiczenia głoski F w wygłosie sylab 12. Ćwiczenia głoski F w wygłosie rzeczowników 13. Ćwiczenia głoski F w nagłosie i śródgłosie rzeczowników 14. Kategoryzacja wyrazów 15. Kształtowanie orientacji przestrzennej 16. Ćwiczenie głoski F w wyrażeniach 17. Ćwiczenie głoski F w zdaniach 18. Automatyzacja głoski F. Głoska W: 1. Ćwiczenia artykulatorów 2. Ćwiczenia oddechowe – kształtowanie prawidłowego toru wydechowego 3. Wizualizacja głoski W 4. Wywoływanie głoski W 5. Ćwiczenie głoski W w izolacji 6. Ćwiczenie głoski W w nagłosie sylab 7. Kształtowanie orientacji przestrzennej 8. Ćwiczenie głoski W w nagłosie rzeczowników 9. Ćwiczenie głoski W w nagłosie czasowników 10. Ćwiczenie głoski W w śródgłosie cząstek wyrazów 11. Ćwiczenie głoski W w śródgłosie rzeczowników 12. Ćwiczenie głoski W w śródgłosie czasowników 13. Kategoryzacja wyrazów 14. Ćwiczenie głoski W w wyrażeniach 15. Ćwiczenie głoski W w zdaniach 16. Automatyzacja głoski W 17. Ćwiczenie głoski W na końcu wyrazów, które w wymowie tracą swoją dźwięczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej